De vlieg

19-08-2013 00:37 23 berichten
Er zit een vlieg in mijn slaapkamer.

Natuurlijk heb ik dat de hele avond niet gemerkt, totdat ik naar bed wil.

Het monster

Heeft overigens nog nooit gehoord van

Of

Ik raak dus maar niet van het monster verlost.

Eruit jagen lukt niet.

Heb geen elektrische vliegenmepper, wel tijdschriften, kussens en ander gerei dat hard aankomt.

Monster is inmiddels al te gestrest om ook maar 1 seconde stil te zitten, dus de kans om te slaan krijg ik niet eens.

Geduld: op.

Gelukkige gevoel ontstaan na al Cateautjes zaligmakende topics van dit weekend is ook verdwenen.

Ik:

Hoe raak ik er het snelst van verlost?
Alle reacties Link kopieren
Tijdschrift heb je zei je. Nu heel hard meppen zodra hij die en seconde op de muur zit. En daarna poetsen
gewoon laten zitten. In het donker doen ze niks
Ik heb dat weleens met een mug!
Hij zoemt.

Nog harder dan een zwerm muggen, dus hij houdt me uit m'n slaap.
Ja ik snap ook nooit dat die beesten wel de weg naar binnen, maar niet naar buiten kunnen vinden.

En hoe je ervan verlost raakt: gewon licht uitdoen, misschien snapt hij dan dat he tijd is om te slapen en zoekt hij een rustig hoekje

dat heb ik maar gedaan met die vlinder op mijn slaapkamer, ook geen idee hoe die binnen is gekomen, waarschijnlijk gestuurd door al die anderen die hier de afgelopen weken al binnen zijn geweest.

Niet normaal hoeveel vlinders ik op bezoek heb gehad binnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik had dus het licht uit. Deze zal wel blind zijn.
Haarlak op spuiten, dan kan íe vast niet meer vliegen.
quote:Diztel schreef op 19 augustus 2013 @ 00:45:

Haarlak op spuiten, dan kan íe vast niet meer vliegen.
Wat ik dan wel weer opvallend vind aan een vlieg is dat hij bij elk klein beweginkje richting hem wegvliegt. Maar als er 1 op het beeldscherm van de computer zit vliegt hij niet weg als je er met je cursor onderdoor gaat.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 augustus 2013 @ 00:40:

gewoon laten zitten. In het donker doen ze niks

Jaaa dat klopt! Ik heb pas nog in een week in een kampeerboerderij gezeten met heul veul vliegen. 's nachts nergens last van, maar elke ochtend werd ik om zes uur wakker door een zwerm vliegen die om mn hoofd zoemde..

Dus: gewoon de kamer heel donker maken, dan gaat ie slapen. Zzzzz... (wel hopen dat ie niet te hard snurkt )
Is er een bioloog in de zaal die kan verklaren waarom ze stil zitten in het donker, en waarom ze wel naar binnen gaan, maar niet naar terug naar buiten vliegen?

Ik geef me over na een strijd van drie kwartier.
's Nachts slapen ze. Ze schijnen hetzelfde dag- en nachtritme te hebben als mensen!

Och gossie dat plaatje

Hihi
Let love rule!
ze voelen de tocht door je beweging en zien niet zozeer de beweging zelf. Daarom doet de cursor niks.
Mhuhahaha...alles goed verder? Gelukkig is het maar een vlieg! Fieuwwww...stel je voor!! ;) truste!!
Hilarisch topic
Agossie dat plaatje.

En jij wil dat arme schaap doodmaken? Dierenbeul
Ja en?
Volgende keer niet het tijdschrift oprollen, maar een stapel tijdschriften in normale vorm richting beest knallen. Meestal zien ze het dan te laat om onder het oppervlakte van het tijdschrift uit te komen .
quote:islaaa schreef op 19 augustus 2013 @ 02:02:

Mhuhahaha...alles goed verder? Gelukkig is het maar een vlieg! Fieuwwww...stel je voor!! ;) truste!!

Ja hoor, prima.

Hele topic was natuurlijk niet al te serieus bedoeld.

Ik heb prima geslapen trouwens.

Vlieg houdt zich tot op heden angstvallig verborgen.
quote:Maryni83 schreef op 19 augustus 2013 @ 01:13:

's Nachts slapen ze. Ze schijnen hetzelfde dag- en nachtritme te hebben als mensen!

[afbeelding]

Interessant! Vooral ook het effect van narcose.

Schattig plaatje.

Heb trouwens nog een kleine research gedaan via Google en de een beweert dat vliegen naar relatief donkere plekken vliegen (binnen is het donkerder dan buiten in de zon) vanwege beschutting. Anderen beweren dat ze juist naar het licht vliegen.

En weer anderen beweren dat het met warme luchtstromen te maken heeft.
quote:maze schreef op 19 augustus 2013 @ 00:49:

Wat ik dan wel weer opvallend vind aan een vlieg is dat hij bij elk klein beweginkje richting hem wegvliegt. Maar als er 1 op het beeldscherm van de computer zit vliegt hij niet weg als je er met je cursor onderdoor gaat.

Is normaal, dus wees niet bang: er is niets mis met je vlieg !!

quote:Uncharted schreef op 19 augustus 2013 @ 13:21:

[...]

Vlieg houdt zich tot op heden angstvallig verborgen. Ik zie vaak dat een vlieg me achtervolgt. Als ik er last van heb gaan we samen een stukje wandelen door het huis en dan doe ik snel de deur dicht...
Leven en beleven
Tja, het zal wel té voor de hand liggend zijn, maar als een insect je irriteert en je krijgt 'm niet te p(l)akken, dan bestaat er nog zoiets als insecticide uit de spuitbus: een paar mini-druppeltjes van zo'n verstuiver die doel raken zijn al genoeg om dat beest binnen een minuut steendood te laten vallen. Zit je daarna natuurlijk nog even met die vieze geur van het product maar die is zo weg als je even een ventilator aan zet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven