Mosterd: dekbed verpest?

19-08-2013 16:59 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pasgeleden heerlijk op vakantie geweest, geweldig genoten. Mijn kater vond het echter niet zo geweldig en ondanks gezelschap van poes, twee schone bakken en dagelijkse knuffels van de buurman heeft hij op mijn bed geplast!! Op zich nog niet heel erg, het kan gebeuren. (Wollen) dekbed naar de stomerij gebracht en een paar dagen later (en ¤28 armer, wat is dat duur!) weer opgehaald. De mevrouw die daar werkt zei dat er nog wel een kring zichtbaar kon zijn, maar de bacteriën en de geur waren weg.

Nou had ik me gister echt verheugd om onder mijn schone dekbed te kruipen...... Stinkt 'ie nog net zo erg als voor de reiniging! Wat een tegenvaller! Het is net of er niks mee gedaan is... Is er nog hoop voor mijn dekbed of kan ik hem wel weggooien??
Hahaha, ik bedoel geen mosterd, maar andijvie
Waarom niet gewoon in je eigen machine gegooid op wolwasprogramma? Neem aan dat het het zomerdekbed is tenminste.
Teruggaan naar de stomerij?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik lees overal dat je je wollen dekbed nooit zelf moet wassen, omdat het gaat vilten. Ik heb dit dekbed nog niet zo lang, had altijd synthetisch en dat ging inderdaad zo de wasmachine in!

Mijn plan is sowieso terug gaan naar de stomerij. Het lijkt me zo vreemd dat ze de geur er niet uit kunnen krijgen...
Ja teruggaan en als hij evt opnieuw gestoomd wordt meteen in de zaak de zak openmaken.om te ruiken.
Het halve flesje over de vlek gooien en buiten hangen tot het is gedroogd. Deze methode zorgt ervoor dat je dekbed niet vervilt.

http://www.ecodor.nl/Cons ... egen-kattenpis-stank.html
Ik zou ook teruggaan, je hebt er toch voor betaald?
Nou....volgens mij krijg je de geur van katten urine niet weg. Ik kreeg het ook niet uit een jurkje en dat was direct gewassen. Je dekbed heeft ook wel even gelegen denk ik. Denk gevalletje jammer.
Pure alcohol werkt ook goed, breekt de geur af.

Maar ik zou eerst eens terug gaan
Die ecodor hielp bij ons niet. Wat wel hielp, is dikke laag filterkoffie over de plek kieperen. Nachtje, of in jouw geval dagje, laten liggen en opzuigen.
Bedankt voor de tips!
Ik zou eerst teruggaan. Wat hier helpt is groene biotex. Laten weken en daarna wassen (spoelen).
Ik zou teruggaan naar de stomerij.

Overigens kan ik hier dekbedden wel gewoon wassen in de machine als er een poes op heeft geplast, dan gaat de geur en vlek er prima uit.

verder kan schoonmaakazijn nog helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven