fruitvliegen

19-08-2013 17:03 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst in het huis fruitvliegen;

m'n vader vergeet altijd zijn koffie filters uit het apparaat te halen en nu zijn m'n ouders op vakantie en zit ik met stank en smerige vliegen in t huis. (Ik drink geen koffie dus gebruik dat apparaat nooit).

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, ik heb zelfs met de stofzuiger ze weggezogen, maar er blijven alleen maar nieuwe komen!!!

Ik heb trouwens ook het aanrecht schoongemaakt, er ligt nergens meer voedsel, de prullenbak staat buiten en dat koffiezet apparaat staat inmiddels in de schuur.

Heeft iemand nog tips?

Ik krijg alleen al jeuk als ik die beesten zie vliegen, gatverdamme!!!
Een paar stukjes fruit in een glas of plastic bekertje (handig want dan kan je de hele boel gelijk weggooien ipv dat je het af moet wassen), plastic folie eroverheen en een klein gaatje in prikken. Wel zorgen dat er geen ruimte zit tussen het folie en het bekertje, dus even een plakbandje of elastiekje erom. De vliegjes vliegen hierin en kunnen er niet meer uit.

Of een bakje met appelazijn en een druppel afwasmiddel.
Wat curly zegt ging ik ook posten. Succes!
Een kopje met azijn en een scheutje afwasmiddel. Dit dek je af met van dat plastic plakfolie en daar prik je wat niet al te kleine (maar ook weer niet hele grote) gaatjes in.

Et voilà: binnen een paar uur zitten er een hele zooi fruitvliegjes in je glas.
Oh... of met mosterd dus. Sorry curlynan!
Super bedankt ik ga kijken of het lukt!!
Als je trouwens azijn met afwasmiddel gebruikt hoeft er naar mijn weten geen plastic folie op, want door dat afwasmiddel gaan ze erin (in de azijn) en verdrinken ze vanzelf.
Ik heb gisteren ook een bakje azijn met afwasmiddel op de aanrecht gezet, en het zit helemaal vol met fruitvliegjes, werkt super! Ik had het niet afgedekt met folie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven