Huilende hond

28-08-2013 21:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit hier al een tijdje mee en weet niet wat ik er nou mee moet.

Bij ons de buurt zit sinds het begin van de zomer (juni) een hond heel vaak te janken. En dan niet een beetje, nee, hij jankt heel hard en een beetje zielig. Soms uren achter elkaar. Echter, ik heb geen idee bij wie van de buren dit is. Onze appartementen staan allemaal in een een vierkant met aan de 'binnenkant' de tuinen. Er tussen in heb je paadjes en schuurtjes enzo. Het is ook allemaal erg begroeid met bomen en struiken.

Ik ben al een paar keer door de buurt gaan lopen om te kijken waar het geluid nou vandaan komt, maar dan hield de hond er telkens net mee op. Kortom: ik heb geen idee wie de eigenaren zijn van de hond, ik hoor de hond regelmatig (niet iedere dag, maar zeker iedere week een paar keer) janken op een manier die mij verontrust en ik heb geen idee of ik hier nu iets mee moet of niet.

Het klinkt zo zielig. Wij hebben thuis altijd honden gehad en ik heb onze honden nooit zo horen janken. Alsof hij vaak alleen buitengesloten wordt. Wat zouden jullie doen?
Briefjes in de brievenbussen doen?
Rondvragen aan andere mensen of die dat ook horen, en of die soms weten waar die hond zit.

Ik denk ook dat de hond te veel alleen zit, veel meer dan dat hij aan kan. Vreselijk is dat he, als je dat moet horen.
Eens links en rechts informeren of iemand weet van wie de hond is.

Bij ons in de buurt hoorde ik ook regelmatig een hond echt hard janken (alsof hij pijn had). Het bleek dat de baasjes de hond in de garage met mandje en radio parkeerde (beet interieur stuk) als zij gingen sporten. Zij hadden geen idee dat hij zo tekeer ging. Sinds de radio weg is, hoor ik hem niet meer (kon zeker ook niet tegen dat 100% NL wat ze altijd op hebben staan ).
Dat is wel een idee inderdaad. Maar wat zet ik er dan op?

Ik dacht zelf het maar op geluidsoverlast te gooien, want om te impliceren dat ze de hond verwaarlozen.. dat zet misschien kwaad bloed.

Moet ik dan mijn contactgegevens er op zetten zodat we er eens over kunnen praten? Ik heb echt geen idee hoe ik zoiets moet aanpakken.
quote:lemoos2 schreef op 28 augustus 2013 @ 21:08:

Eens links en rechts informeren of iemand weet van wie de hond is.

Bij ons in de buurt hoorde ik ook regelmatig een hond echt hard janken (alsof hij pijn had). Het bleek dat de baasjes de hond in de garage met mandje en radio parkeerde (beet interieur stuk) als zij gingen sporten. Zij hadden geen idee dat hij zo tekeer ging. Sinds de radio weg is, hoor ik hem niet meer (kon zeker ook niet tegen dat 100% NL wat ze altijd op hebben staan ).Ja precies, zoiets kan er dus ook nog aan de hand zijn. Ok, rondvragen en misschien briefjes dus. Al moet ik zeggen dat we in een buurt wonen met veel studenten, kunstenaars, tijdelijke bewoners en daardoor bestaat er weinig onderling contact. Maar goed, daar gaan we ook niet dood van hè.
quote:winterteen schreef op 28 augustus 2013 @ 21:10:

Dat is wel een idee inderdaad. Maar wat zet ik er dan op?

Ik dacht zelf het maar op geluidsoverlast te gooien, want om te impliceren dat ze de hond verwaarlozen.. dat zet misschien kwaad bloed.

Moet ik dan mijn contactgegevens er op zetten zodat we er eens over kunnen praten? Ik heb echt geen idee hoe ik zoiets moet aanpakken.

Ik zou er iets opzetten als:

Beste buurman/vrouw,

Sinds (noem tijdsbestek) hoor ik met enige regelmaat een hond erg hard janken (frequentie: 1, 2 of meer keer per week, s'middags/s'avonds). Omdat ik bezorgd was om het welzijn van het dier heb ik geprobeerd de eigenaar te achterhalen. Dit is mij niet gelukt, vandaar dit schrijven. Via deze weg probeer ik de eigenaar te bereiken zodat deze passende maatregelen kan treffen.

Met vriendelijke groet,

J.Janssen, (straatnaam en huisnummer)
Hmm.

Dat klinkt wel formeel. Maar wel netjes en je impliceert niet dat de eigenaar de hond mishandelt ofzoiets. Wel een goeie dus, thanks!

Als mijn vriend thuis is zal ik het ook nog eens aan hem voorleggen. En al krijg ik er gedonder van, dan heb ik nog niets te verliezen, per oktober verhuizen we naar een andere stad.
En je houdt nog de optie open dat de eigenaar zich niet bewust is van de 'overlast'...
Ja precies
Ach, gèrum, heb wel eens gehoord dat dat betekent dat ze eenzaam zijn.

Kun je niet de dierenbescherming/dierenpolitie bellen? Dit klinkt misschien heel drastisch, maar straks zit die hond daar helemaal alleen met weinig eten.
ah wat zielig!

Kan me hart echt van breken, oggerm hondje! Ik zou ook proberen te achterhalen wie de eigenaar is, en hem dan aanspreken. misschien weten de eigenaren het ook niet

Hier in de buurt hadden we ook zo'n hondje. En toen ik dat tegen die mevrouw vertelde was ze daar dolblij mee, omdat ze het niet wist en ze hebben er iets mee gedaan, want hoor het nooit meer.

Succes!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Dierenbescherming bellen. Die zijn er immers voor.
Ja, ik ga denk ik voor het navragen en briefjes verhaal. De dierenbescherming bellen haalt denk ik niks uit. Want wat zeg ik dan? Er zit een hond te janken hier in de buurt maar ik weet niet waar? Daar kunnen zij niets mee ben ik bang.

Ik ben ook bang dat de hond eenzaam is, en iedere keer als ik 'm hoor janken breekt dat mijn hart een beetje. Ik vind het zo sneu.
Ik vind een hond eenzaam opsluiten ook mishandeling. De hond geeft ook aan dat hij het niet aan kan, dat hij er onder lijdt. Hij huilt immers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven