Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen deel 3

20-04-2013 22:10 2709 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
rozehanddoek, we zijn allemaal ooit begonnen. Schrijf lekker met ons mee!

baukje, heb je alweer een wedstrijd gelopen?

fieke, volgens mij heb ik je gevonden in Runner's World! Leuk stuk en mooie foto!

Gisteravond heb ik een duurloop van 12 kilometer gedaan. Woensdag staat nog een intervaltraining met de loopgroep op het programma en in het weekeinde een tempoloop van 8 kilometer.
Hoi Fiekes, ik heb je ook gespot in de Runnersworld! Leuk artikel en inderdaad: grote foto, wel heel mooi!

Voorlopig nog geen hardlopen hier, heb zelfs al een weekendje wandelen half september geannuleerd, want mijn hele onderbeen is bont en blauw en dik tot aan mijn tenen! Dat gaat nog wel even duren helaas. Wel flink gefietst afgelopen weekend, dat gaat beter dan lopen momenteel. Ik lees nu mee met jullie verhalen en stel me voor dat ik eind september weer heerlijk door de polder aan het rennen ben.... kan me er nu al op verheugen!
Zonnebloempje, dat klinkt niet goed, je hele onderbeen bont en blauw, maar goed dat je wel kunt fietsen kom je toch aan je beweging

Mother, veel plezier bij center parcs, is altijd leuk in een nieuwe omgeving lopen, heb je een goed richtingsgevoel om weer terug te komen

Perenijsje, en hoe was je eerste dag vandaag ?

Welke HM ga je lopen of wil je dat niet op het internet knallen.

Ik ben ook nog lekker aan het lopen, het lukt mij al een paar weken om 3x in de week te trainen. En ik ga nu ook 2x in de week naar het trainingscentrum, beetje cardio en kracht. Zal straks wel moeilijker worden als het weer donker en koud is.

Zondag in Lunteren gelopen op de Goudsberg, was goed van plan om de route van 14 km te lopen maar na 6 km kwam ik weer op het pad waar de auto stond, en dan ben ik verkocht. Geen doorzettingsvermogen hahaha, Als ik een lange duurloop wil lopen moet ik gewoon een mooi eind van huis uit de auto worden gezet, of de route in Kootwijk, die kan ik ook niet afsnijden. Maar aan de andere kant, het is een hobby voor mij, niks moet.
Zonnebloempje: ik heb er vast overheen gelezen, maar wat heb je met je been gedaan?

Rozehanddoek: volgens mij ben je verder dan ik en hoe hard en lang je kan lopen is geen voorwaarde om hier te mogen schrijven ;)

Perenijsje: hoe was je eerste werkdag?

Die 4EM, ik wil hem graag lopen, al kom ik helemaal kapot als laatste over de finish. Als ik denk dat het met mijn enkels lukt, ga ik het wel doen.

Ik heb vandaag weer gelopen. Ik zag er een beetje tegenop, het was het dubbele van de vorige keer (vorige week 10 keer 30 seconden hardlopen, nu 20 keer). Wat conditie betreft kan ik dit wel, maar mijn enkels/onderbenen doen weer echt pijn :( Het lijkt wel wat hoger en iets meer op mijn scheenbeen te zitten nu. Mijn hele linkerbeen deed zeer op het eind. Dus binnen twee keer hardlopen ben ik weer terug bij af, ik denk niet dat de 4EM in september erin zit. Eigenlijk vrees ik dat hardlopen uberhaupt er niet meer in zit :( Beetje een domper en nu is het wel extra zuur dat ik pas over een paar weken een afspraak bij de fysio heb.
@nes: He wat vervelend Kan je niet eerder bij de fysio terecht? Of kan jij zelf niet eerder daarheen (als ik me goed herinner zat je fysio niet helemaal bij jou in de buurt). Klinkt wel alsof je echt nog even rustig aan moet doen ja. Pijn in je scheen kan je het beste niet teveel negeren.

@Rozehandoek: Schrijf gerust mee joh! Het maakt niet uit hoe ver, hard, snel etc. je loopt. We zijn allemaal bij die eerste 5km begonnen. Enne..roze past hier prima tussen hoor!

@Zonnebloempje: Oei, dat klinkt niet fijn nee! Hoop dat je snel weer een beetje herstelt!

@Bibianne: Lekker toch dat niets moet (hoewel een beetje doorzetten soms ook wel lekker is ) Enne...volgens mij ben je zo te lezen al genoeg goed actief bezig!

@Hahhah: Lekker bezig!

Nou, hier eerste werkdag gehad vandaag. Was leuk, maar wel zo gaar als een klontje nu! Zoveel info altijd zo'n eerste dag En wil dan ook het liefst altijd alles meteen kunnen en doen. Ben toch altijd best wel onzeker zo in het begin. Doe ik het wel goed, maak ik geen fouten, vinden mensen me aardig? Met de sfeer en de mensen zit het in ieder geval wel goed. Het is gewoon weer even wennen en omschakelen, maar dat zal vast wel goed komen!

Tja, en hoe gaar ik ook ben, zo moet er toch nog even gelopen worden! Vriendje had wel heel lief een lekker maaltje gekookt en fietst ook straks gezellig even mee. Gaan dus toch netjes die 12km even maken. Denk wel dat ik vanavond goed slaap!

Nou, ik ga even afwassen. Fijne avond allemaal!
Goedemorgen!

Nou, gisteravond nog een snelle ronde van 11,7km gedaan, maar heel erg lekker was het niet. Ben toch niet echt gewend om zo 's avonds na het eten te lopen en had wellicht ook iets langer moeten wachten dan die 1,5 uur.

Eten zat me dus flink in de weg en was ook moe, maar goed, op de een of andere manier ga ik me dan juist kwaad maken en wil ik moeheid in mijn hoofd eruit rennen, waardoor ik er dus flink de pas in had. Laatste km's doken zelfs onder de 5:00min/km, dus kwam aardig stuk thuis. Heb gedouched, ontbijt klaargemaakt en ben mijn bed in gedoken! Maar goed, toch de training weer mee kunnen pikken.

Zo weer op weg naar werk. Fijne dag allemaal en loopze voor degenen die gaan!
Nes: ik heb even meegedaan met een recreatief potje volleybal, helaas in aanraking gekomen met een medespeler! Dik ei op mijn onderbeen, dat gaat ook maar niet weg (nu al 10 dagen geleden).

Vervelend voor jou dat je weer last hebt van je scheenbeen, klinkt niet goed! Sterkte!

Perenijsje: goed bezig, wanneer is je HM? Veel succes in ieder geval!
Wat zijn jullie lief! Ik ga mijn best doen om mee te schrijven! Vind het ook altijd leuk om hier wat dingen te lezen, omdat jullie het allemaal zo goed doen.

Hannah, wat ga je goed!!

Zonnebloempje, wat verdrietig dat je niet kunt lopen. Hopelijk kun je toch een beetje bezig blijven met fietsen, of bijv. zwemmen, e.d.

Bibianne, jammer dat je duurloop niet gelukt is, maar 6 km is ook mooi!

Nes, dat klinkt niet best! Heb je enig idee waarom je zo'n last krijgt? Ik hoop dat de fysio ervoor kan zorgen dat je toch snel weer kunt lopen!

Perenijsje, wat een tempo! Volgens mij loop je een keer zo snel als ik En wat lief dat je vriend ook meefietst!

Ik heb net les 14 van Evy gelopen, 50 minuten. 7,5 kilometer afgelegd en daar ben ik heel tevreden over. Had alleen wat zware benen vandaag. Weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar hoop dat dat niet veel vaker voor gaat komen!
Straks even goed de tijd nemen om bij te lezen, maar nu eerst even een enorm late reactie op de vraag van baukje waar ik mee tob: snelheid. Serieus, ik loop dus 4km in 30 minuten (laatst gelopen en dan heb ik voor mijn gevoel nog best doorgelopen.

Heb opgebouwd met Evy (meerdere keren) richting eind van haar 5km opbouw, door omstandigheden nooit 'verder' gelopen. Nooit een idee gehad van hoe snel het ging, en dacht dat ik best vlot liep (nemen mensen ook altijd aan, lang, lange benen etc.) gek genoeg. En nu vertelt mijn garmin dus elke keer dat ik niet vooruit te branden ben en dat demotiveert best wel.
Baukje is hier al een paar dagen niet. ... Er zou toch niets zijn ?

Bauk.... is alles okay ?
Ik hoop dat alles goed gaat met Baukje!

fluster, doe je wel eens intervaltrainingen? Daar ben ik sneller van geworden. Ik doe dat 1 x in de week met een loopgroep.
@Raw: Ja, dat zat ik ook al te denken ja. Normaal is Baukje hier in ieder geval 1 keer per dag of per 2 dagen wel. Hoop ook dat alles goed is!

@zonnebloempje: Dankjewel! Loop komende zondag de Dijkenloop in Beneden Leeuwen.

@fluster: Vervelend zeg. Inderdaad, wat hannah aan aangeeft: intervallen. En proberen om met wat verchillende tempoblokken te lopen. Ook een loopgroep zou kunnen helpen. Dan krijg je sowieso wat gerichtere training en advies. Maar dat moet je natuurlijk wel willen/kunnen

@rozehandoek: Bij deze nog een officieel welkom! Zware benen dat kent iedereen wel. Komt bij de beste lopers voor. Enne..met je 7,5km ben je zeker al geen beginneling meer hoor! Lekker blijven schrijven hier dus!

Hier zit tweede werkdag er ook alweer op. Beviel al een stuk beter aangezien ik nu echt wat heb kunnen doen en het gevoel had echt een beetje aan het werk te zijn. Morgen vrij, dus kan ik lekker gewoon 's ochtends rennen (was toch wel zwaar gisteravond - en het wordt ook alweer vroeg donker zeg!)

Maar zo eerst nog op naar 'werkdag' deel 2 -> bestuursvergadering filmhuis. Hoop dat het niet te laat wordt (maar ik vrees het ergste!)
Jullie hebben me dus toch gemist. Ja baukje een dag niet op internet dat is er niets mis. Ik ben sinds zondagochtend in het ziekenhuis en ben hier voorlopig nog niet weg. Mijn hardloop 'carriere" staat dus even op non actief. Als het goed is vrijdag een operatie en dan mag ik vervolgens een maand niet sporten.

Zoon heeft ondanks dat ik toen al in het ziekenhuis zondag toch nog gelopen. Ondanks (of dankzij) de schrik toch een pr. 17min29 op de 5km. en was daarmee vierde.
Fluster er zijn genoeg mensen die geen 4km kunnen lopen. alles is relatief. Gewoon lekker verder trainen tot je wat meer duur hebt en dan kun je als je dat wil door gerichte training altijd nog aan je tempo werken.

Rozehanddoek, het maakt toch voor het meeschrijven niet uit hoe ver je loopt of hoe snel je loopt. Jij hebt ook je ervaringen.

ik loop de komende weken helemaal niet maar kom jullie hier wel lekker lastigvallen.
Bauk.........
Even heel snel bericht. Het is hier geweldig, wij zijn lekker actief. Vandaag 10 km. hardgelopen in 10 km. In 1 uur 4 min. lekker om een keer in een andere omgeving te lopen, wel twee gestopt om de weg te vragen! Hahaha.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Oei Baukje, je laat me schrikken (ik miste je inderdaad al hier, maar hoopte dat je gewoon even geen zin had om hier te schrijven). Ik hoop dat alles 'relatief' goed gaat en sterkte komende vrijdag.

Kan je de tijd nog een beetje doorkomen daar in het ziekenhuis? Krijg je de artsen nog een beetje te spreken (mijn grote frustratie altijd in het ziekenhuis)?
Baukje, beterschap

Perenijsje, ik ga daar ook heen zondag, zal je aan mij denken als jij thuis al lekker op de bank zit en ik over de finish heen strompel haha

Gisteren rondje gelopen maar ging niet echt lekker, last van mijn buik.Last van het eten. Het word al weer vroeg donker om na het eten te gaan hardlopen, maar eerst lopen dan zit je weer zo laat te eten. Misschien morgen eens proberen om gelijk uit het werk te gaan lopen.
En hier niet zoveel te melden: dinsdag gelopen, maar dat ging zo ontzettend zwaar, te zwaar gewoon. Nu ook nog steeds niet lekker. Ik heb mijn medicijnen na 2 jaar slikken afgebouwd en dat is fijn, maar ik voel me niet zo goed. Wellicht zit het tussen de oren? (Daar hoop ik erg op).
En Baukje, wat goed van je zoon! Ik weet niet wat er precies gebeurd is, maar hij zal ook wel erg geschrokken zijn .
Zonnebloempje, wat balen zeg. Ik heb zelfs ook weleens iets dergelijks gehad. Erg lang last van gehad, volgens de arts was er toen ook iets kapot en dat moest weer herstellen (zit nu maar te bedenken wat er kapot was, maar ik weet het echt niet meer).
Hoi, ik loop ook al een aantal jaren hard en zou het leuk vinden hier mee te schrijven, als dat oké is? Ik lees straks even wat pagina's terug, zodat ik wat namen en ervaringen lees.

Ik heb aanstaande zondag weer een loopje, tien Engelse mijlen. Ik ren meestal loopjes van 10, of 15 km.En 1 keer een halve marathon gerend. Dat was best pittig.

Vanavond 14 km in de benen. Nu rusten tot zondag wat rennen betreft. Morgen een uur KT met trainer.

Ennnnn, Ha!: ik heb vanavond mijn vriend eruit gerend! Vond ie niet grappig.
Oh, ik heb overigens meestal een hekel aan intervallen, dus ik sukkel lekker door. Mijn PR op de 10 km is 57 min. Maar toen kon je me opvegen. Normaal zit ik precies op 10 km per uur.

En harder lukt niet. Ach ja.
Pollewop gezellig dat je mee komt schrijven.

Ha leuk je vriend eruit rennen. Mijn man loopt al vanaf zijn twintigste. Ik ben pas op mijn 42ste begonnen. Maar na 2 1/2 maand liep ik hem er al uit op de 10km. Was voor hem even slikken maar inmiddels heeft hij er zich wel bij neergelegd hoor.

De kinderen zijn hier inmiddels wel wat gewend en schrikken niet zo snel meer. Maar juist betreffende zoon heeft me ooit gevonden en is sindsdien heel erg bezorgt. En juist deze week moest hij voor een examen opdracht een week naar de TU waar hij nu intern is. Heb hem zondagavond nog wel gezien.

Anky misschien is het een kwestie van tijd? Maar heel vervelend voor je. Hoop dat de energie snel komt aanwaaien.

Bibianne en perenijsje jullie dezelfde wedstrijd zondag. Heel veel succes alvast voor het geval dat ik het tegen die tijd vergeet.

Het ziet er door de raam uit als schitterend loop weer. Ik baal ontzettend dat ik hier opgesloten zit. Maar ik krijg hier zojuist van een arts te horen dat er iemand uit het operatie programma is gevallen (mag hopen om niet heel vervelende redenen) maar misschien ben ik vanmiddag al aan de beurt.

En hoe eerder ik aan de beurt ben hoe eerder de termijn voorbij is dat ik weer aan sporten kan gaan denken.
@Baukje: Jeetje, laat jij ons hier even schrikken zeg! Was ons voorgevoel niet voor niets. Onverwachts ook in het ziekenhuis beland begrijp ik zo. Nou, kan me voorstellen dat je zoon daar even flink van schrok!

Maar hopelijk sneller op de operatietafel dan verwacht dus? Hoe lang moet je daarna (naar verwachting) nog in het ziekenhuis blijven? En thuis? Ben je een tijdje compleet uitgeschakeld (als in: veel rusten, niet werken etc.) of mag je - behalve sporten dan - nog wel wat doen? Heel veel sterkte in ieder geval en succes met je operatie en herstel!

@pollewop: Gezellig nog een nieuwe schrijver! Welkom! Enne..knap hoor dat je je vriend eruit hebt gerend! (Is hij al van de schrik bekomen? )

@Anky: Na 2 jaar medicijnen afbouwen is niet niks. Zo zomaar kunnen dat dat het lopen extra zwaar maakt. Maar...je doet het toch maar wel en vanaf hier kan het alleen maar beter worden!

@Bibianne: Dat zal wel meevallen hoor! Heb besloten dat ik geen aanval op mijn PR ga doen, maar gewoon lekker wil lopen op een tempo iets hoger dan mijn beoogde marathontempo en deze loop dus echt als een goede voorbereidende trainingsloop wil zien. Denk dat mijn PR wel te verbeteren valt, maar heb de week erop nog een loop en wil eventuele blessurekansen door overbelasting toch tot een minimum beperken als dat kan

Vanochtend nog 12km gelopen. Maar had het wel zwaar. Merk dat zo'n eerste werkweek er toch best wel inhakt. En gisteren ook weer laat op bed door een late bestuursvergadering van Filmhuis. Alles komt een beetje tegelijk nu met piekdrukte, dus merk dat mijn energielevel toch net even wat lager ligt dan.

Nu ook maar even lunchen, want dat zou ik door al die filmhuistaken bijna vergeten! Honger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven