Mode & Beauty alle pijlers

haarverf vraagjes

31-08-2013 20:38 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Een tijdje geleden las ik hier dat een aantal forummers goedkope haarverf gebruikt om hun uitgroei bij te werken.

Nu wil ik dat ook gaan doen, maar wat doe je dan met de verf die je overhoud? Gooi je die weg, of kun je dat bewaren?

En op de gebruiksaanwijzing staat altijd eerst de inwerktijd voor je uitgroei, en daarna de inwerktijd voor je hele haar.

Moet ik dan gewoon de hele inwerktijd aanhouden? Of alleen de inwerktijd voor de uitgroei?

Alvast bedankt!
Uitgroei laat je ongeveer 20 minuten zitten, die doe je dus eerst. Daarna doe je de rest van je haar, en dat laat je een minuut of 10 zitten. Afhankelijk van welke verf je gebruikt.

Ik gebruik nooit uitgroeiverf, doe altijd mijn hele haar meteen. Maar volgens mij moet je die gewoon kunnen bewaren.
Als de haarverf al gemengd is kan je het niet meer bewaren.

Ik doe alleen mijn uitgroei, omdat ik grijs ben laat ik het 38 minuten zitten maar dat is per verf verschillend.

Ik gebruik biosilk haarverf, 10 euro, niet de goedkoopste, maar wel een goede verf die niet stikt. Zonder ammonia.
Mijn kapster zegt dat de meeste haarverf wel uitgewerkt is na 30 minuten. Ik gooi het over al mijn haar, doe nooit de uitgroei eerst.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Óh ja, en verf op ongewassen en droog haar doen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Per merk wil het wel verschillen wat tijd betreft maar de meeste merken volstaan met 20 minuten voor de uitgroei. Ik zou als het niet nodig is het hele haar i dan niet in de verf zetten , slecht voor het haar en je krijgt last van kleuropstapeling.
quote:Julus schreef op 31 augustus 2013 @ 20:42:

Uitgroei laat je ongeveer 20 minuten zitten, die doe je dus eerst. Daarna doe je de rest van je haar, en dat laat je een minuut of 10 zitten. Afhankelijk van welke verf je gebruikt.

Ik gebruik nooit uitgroeiverf, doe altijd mijn hele haar meteen. Maar volgens mij moet je die gewoon kunnen bewaren.Ja klopt
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
bedankt voor de reacties! Ik gebruik sinds kort de haarverf van de Action. Op de gebruiksaanwijzing staat dat je het eerst 20 minuten moet laten intrekken op de uitgroei, en daarna 30 minuten op het gehele haar. dus 50 minuten in totaal? Das wel erg lang toch? of begrijp ik het nou verkeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven