Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Mag ik ook in de tabel?

Rosings (alleenstaand, 36, 1e kindje, op zoek naar donor, op wachtlijst in Arnhem)

Merk dat ik ook nog wel bezig ben met accepteren dat het traditionele plaatje er waarschijnlijk toch niet in zit voor me.
Zwaait naar Tessado!
@Abusu;wat fijn!!!! Nu nog op dewachtlijst maarde tijd vliegt om..en 8 maanden scheelt al enorm! Suc6 met je nieuwe job!

@Rosings;spaaaannneeennnd!

En wat betreft de acceptatie van een 'ander' plaatje..ik kan mj dat goed voorstellen..al sluit het een het ander niet uit nl

@Veronique;zwaait terug Hoe zit dat met die eventuele nieuwe liefde? Wowww!! Maar idd gewoon op de wachtlijst en voor deze keus gaan..je weet nooit hoe het nog kan lopen..

@Houston;hoe is het?
Hallo en welkom aan weer nieuwe mensen!!

Ik zal kijken of ik de komende dagen misschien tijd heb om de OP aan te passen, maar in- en uitloggen gaat niet heel soepel, dus ik moet even kijken hoe en wat.

De misselijkheid is helaas nog niet volledig weg. Al begin ik langzaam te denken dat het wat minder aan het worden is. Ietsje meer eetlust.

Sinds twee weken weer aan het werk en dat is soms best zwaar. Maar de leerlingen zijn erg begripvol.

Buikje begint heel langzaam te groeien, maar nog steeds met gemak te verhullen

Ik merk wel dat ik er nog niet aan toe ben het nieuws aan mijn kennissenkring te vertellen. Vrienden en familie weten het nu, maar de mensen die ik weinig tot mooi zie, mogen het wel weten, maar ik heb geen zin om het ze te vertellen.

Iets te veel verbaasde gezichten gezien de afgelopen weken. Die eerste verbazing mogen ze lekker aan een ander showen.

Dus nog geen mededeling op FB.

Komt wel.

Ik lees mee hoor dames, maar reageren is af en toe een beetje te veel van het goede. Sorry!!
Emma, heb ik jou al wel gefeliciteerd met het verwachten van een dochter? Zo niet. Bij deze alsnog

En @ missbella, zelfs nog meer mazzel: na de eerste keer zwanger. En ik zat idd in Utrecht.
.
Zo, er is weer genoeg bijgeschreven tijdens mijn vakantie, leuk!

Ik heb heerlijk genoten en ben helemaal weer opgeladen.

Nu voorbereiden op mijn intake maandag. Ik begin het nu toch wel heel spannend te vinden hoor.

De twijfels slaan ook toe... Ben ik niet te jong voor deze stap/beslissing? Is mijn keuze niet egoistisch? Kan ik niet gewoon actiever opzoek gaan naar een man? Vinden ze me in Utrecht niet te jong?

Aan de andere kant ben ik ook wel weer vrij zeker over mijn keuze in de zin van het alleen doen... Ik zie er niet tegen op en nu ik het idee gevat heb om dit traject in te gaan heb ik niet zoiets van 'had ik maar een man'.

En voor maandag.. Ik vind het altijd vrij lastig om mij verbaal goed duidelijk te maken en ik ben dus bang dat ik dicht sla ofzo of erg onzeker overkom...

Hoe hebben jullie je voorbereid op het gesprek?

Gelukkig gaat mijn beste vriendin mee, hoewel ik denk ik wel gewoon alleen naar binnen ga. Het is wat dat betreft toch echt mijn ding.
@zuster Maak je niet al te druk voor het gesprek in Utrecht! Het zijn hele aardige mensen. Ze willen graag weten of je er goed over na hebt gedacht. Om te weten te komen of je dat hebt gedaan stellen ze vragen als; hoelang speel je al met deze gedachte, wat voor een vangnet heb je, zijn er al mensen die weten dat je dit gaat doen, hoe doe je dat later met je werk etc.

Kortom is het geen bevlieging.

Wel zal Utrecht iets zeggen over je leeftijd. Zij behandelen liever mensen vanaf 30 jaar. Maar volgens mij was er al iemand (elonie?) die door de intake was gekomen en nog geen 30 was.

Oh ja....die twijfels zijn heeeel normaal. Nu mijn dochter er is heb ik nog steeds twijfels. Maar zeker ook bevestigingen!!! Het voelt nu zo goed en vertrouwd dat ik het veel eerder had moeten doen!

Veel succes maandag
quote:sillie77 schreef op 30 augustus 2013 @ 12:37:

Wel zal Utrecht iets zeggen over je leeftijd. Zij behandelen liever mensen vanaf 30 jaar. Maar volgens mij was er al iemand (elonie?) die door de intake was gekomen en nog geen 30 was.

That's me! Maar ze hebben niet tegen mij gezegd dat ze liever mensen vanaf 30 behandelen. Ze hebben wel tegen mij gezegd dat ze er in de ethische commissie nog eens extra over gingen spreken, wat ze er nou eigenlijk van vinden.

Je moet misschien idd wel net wat meer bagage hebben, omdat je tegen die leeftijd op moet boksen.

Maar ik vind wel dat ze eigenlijk tegenstrijdig zijn, als er ook (door o.a. het UMCU) gezegd wordt (in de media) dat vrouwen eerder kinderen zouden moeten krijgen, vanwege vruchtbaarheidsproblemen en risico's tijdens de zwangerschap. Maar tijdens de gesprekken was ik ook te zenuwachtig hoor om dat te kunnen zeggen

Succes maandag! Schroom niet om soms even na te denken over je antwoorden of om verduidelijking te vragen. Het is net een soort een sollicitatiegesprek.

Ik zou trouwens het gesprek idd alleen doen. Maar wel fijn een vriendin op de gang!

Bij mij is het nieuws nu echt eruit eruit. Vele leuke reacties. Op FB niet het traject gemeld. Gewoon dat ik zwanger ben. Uit sommige reacties proef ik wel dat mensen denken dat ik blijkbaar een erg anonieme vriend heb. Maar dat boeit me niet. Die mensen komen er of vanzelf achter, of niet maar dan ken ik ze blijkbaar niet goed genoeg
Hallo allemaal,

Al jaren vooral een meelezen hier op het forum en de laatste maanden neem ik regelmatig een kijkje in dit topic.

Na lang twijfelen (vooral de vraag: wil ik mijn complete vrijheid opgeven?) heb ik toch ook besloten om ervoor te gaan.

Aankomende vrijdag hoor ik of ik ben 'toegelaten' bij het MCK. Ik kom dan op de startlijst voor april 2014. Best schrikken dat het al zo snel is, maar aan de andere kant: laat maar komen nu!

Ik heb ook een tijd getwijfeld tussen donor van de kliniek of een Deense donor. Had een hele leuke Amerikaanse gevonden op die site, maar ik vind het toch echt heel veel geld. Geld wat ik liever aan mijn toekomstige kindje wil besteden. Bovendien is 8 maanden te overzien. Ik ben 'pas' 33, dus er zit nog geen spoed achter.

Ik las dat er nog een paar meiden hier rond die tijd bij MCK gaan starten. Lijkt me leuk jullie verhalen te volgen!

Ben wel benieuwd naar het telefoontje vrijdag.. Voelt toch als een soort keuring, terwijl ik zeker weet dat ik een kindje alles zal kunnen bieden!
Zo he he.. eindelijk heb ik eens tijd om even achter de pc te kruipen!!!

Zoals jullie al hadden gelezen: ik ben bevallen!!!! En ik heb zo'n prachtkereltje gekregen!!! Super mooi en super lief!! Prachtige blauwe kijkers en al een heel eigen karaktertje! Super super lief!!!!

De kleine is nu bezig om wakker te worden, dus ik geef even de korte versie:

Ik zou dinsdag gestript worden, maar de baarmoedermond zat nog potdicht. Toch heeft dat denk ik wel wat in werking gezet, denk ik. Ik verloor wat bloed, maar da's niet raar want het is nogal goed doorbloed daar natuurlijk. Een dag later zat ik op de bank en kreeg ik ineens een felle steek in mijn vagina en voelde ineens wat warms. Toen ik naar het toilet ging, zag ik dat ik roze vocht verloor (is helder vruchtwater) en toen wist ik dat de bevalling begonnen was.

Al snel kreeg ik weeën om de 3 minuten en na een half uur al om de 3 minuten weeën te hebben gehad, belde ik de verloskundige. Omdat ik een ruggeprik wilde hebben, werd ik al vrij snel naar het ziekenhuis gestuurd (met 2 cm). In het ziekenhuis aangekomen had ik 3 cm. Toen de ruggeprik erin en 2 uur later had ik 5 cm. Toen 2 uur later had ik niks geen vooruitgang, dus kreeg ik een hormoon ingespoten zodat de weeën effectiever werden (en dus pijnlijker). Uiteindelijk vlogen de uren voorbij en kreeg ik bij 7 cm al persweeën. Na 2 uur had ik 10 cm ontsluiting en mocht ik eindelijk echt mee persen.

In totaal ben ik 12 uur bezig geweest (maar daar heb je zelf helemaal geen weet van hoor.. het lijkt lang, maar in werkelijkheid vliegt de tijd voorbij).

Ik had bijna een totaal ruptuur (voel je trouwens niet dat je inscheurt), maar had geen last van de hechtingen (wel toen ze gezet werden trouwens, maar was ook te doen).

Ik zag er zo tegenop om de bevalling mee te maken. Ik had zulke vreselijke horrorverhalen gehoord, maar het viel mij 100% mee. Het deed pijn, maar echt niet zoveel pijn zodat je bijna het loodje legt hoor.. valt allemaal reuze mee (oké.. ik had dan wel een ruggeprik, maar die zat maar voor de helft).

Het moment dat je kindje op je wordt gelegd.. oh meiden, da's zo speciaal!!! Ik heb ook zelf de navelstreng doorgeknipt. Ze lieten de placenta en de vruchtzak nog even zien, erg interessant!

Gelukkig mocht ik nog een nachtje in het ziekenhuis blijven (omdat ik 'snachts geen opvang had en eigenlijk ook nog erg zwak was), maar daarna ging het super goed met me. Ik voelde mij fysiek super fit. Ik had ook geen last van de hechtingen, ook niet met plassen of met zitten op harde stoelen.

Maar op mentaal gebied zat ik niet lekker in mijn vel. Ik kon niks meer onthouden, was helemaal kapot en moest overal om janken. Dat is nu gelukkig een stukje minder, maar pff.. ik neem nog weinig op. Veel rusten is dus erg belangrijk!!!

In het begin is er nog geen ritme, dus werkelijk.. er was geen minuut over. Ik was de hele tijd bezig met iets. Of je bezighouden met de kleine, of snel een wasje draaien, of zelf even slapen, of .. nouja.. noem maar op. Ik had niet eens tijd om zelf een bericht op facebook te plaatsen dat ik bevallen was of smsjes / appjes te beantwoorden. De eerste week is echt heel heftig, althans.. zo heb ik het wel ervaren.

Nu begint er eindelijk wat meer rust te komen. De kleine slaapt wat meer door, er komt langzamerhand iets meer regelmaat in te komen en dat geeft mij ook weer wat meer rust.

Dus het gaat goed hier, maar het is wel heel druk.

En nu is hij echt wakker.... de volgende keer meer.

Oh en wil iemand mij verzetten naar "bevallen" in de OP? Alvast bedankt!!!!
Oooooooh wauw Lizzy!!!!! van harte gefeliciteerd met je zoontje!!!
Gefeliciteerd Lizzy!! Geniet van je zoon!!
Wauw, Liz, dat klinkt best als een "ideale" bevalling. Fijn dat het allemaal zo meeviel.

Alleen wel minder dat het emotioneel niet zo lekker gaat/ging. Maar het komt goed natuurlijk! Lekker rustig aan doen en heerlijk genieten van je zoon.

Hou ons op de hoogte.

Oceana, welkom!!
Lizzy gefeliciteerd!! Poeh zo te lezen heb ik nog wel wat voor de boeg met het bevallen...Heb je het na de eerste nacht in het ziekenhuis aldoor 's nachts alleen gedaan? en hoe is dat bevallen?

Welkom Oceana!

Zwangere en al bevallen ervaringsdeskundige wat raden jullie aan qua hulp na de bevalling? Kon je jezelf snel redden na de bevalling of 's nachts ook veel hulp gehad? Ik zie er erg tegenop om constant iemand in huis te hebben en hoop zo dat ik het snel alleen aankan 's nachts, maar is natuurlijk ook afhankelijk van de bevalling. Helaas hier geen kraamhotel in de buurt anders was ik daar naar toe gegaan.

Hier begint het erg op te schieten, nog 5 weken en dan gaat mn verlof in, heel onwerkelijk maar erg aan toe. Ben erg moe, weer misselijk, brandend maagzuur maar het vervelendste is dat ik minder mobiel ben, veel last van pijn in onderbuik, bandenpijn? Draag nu wel een ondersteunende band wat al scheelt, de (pijnlijke) harde buiken zijn gelukkig al een stuk minder maar ff lekker shoppen is er niet meer bij, de kleine doet het goed en dat is het belangrijkst.

Box wordt vooral gebruikt als strijkmand en kamertje is ook bijna af. Heb heel veel kleren en spulletjes gekregen die ik nu aan het uitzoeken ben, voorlopig hoef ik niet veel meer te kopen, al vind ik Marktplaats erg verslavend op dit moment. Nu nog op zoek naar een wieg, heb er 1 te leen gekregen maar vind hem onwijs groot 110x60 en ben ook aan het kijken naar een bevalbad, hoop thuis te kunnen bevallen en zo'n bad lijkt me wel wat alleen de nieuw prijs wat minder :(

Hoe gaat het met de rest hier?

Nyc voor jullie gaat het opschieten nu hè? Hoeveel weken nog tot de uitgerekende datum?

Emma al los gegaan met shoppen?

Mila hoe gaat het met jou? Hoeveel weken ben je nu? hopelijk snel de 12 weken voorbij.

Gavia ik had het ook niet op FB gezet hoe ik zwanger ben geworden, als ze willen weten hoe het zit dan komen ze het maar vragen.

Zuster ben benieuwd hoe je het vindt in Utrecht, ik ben heel positief en vond het erg meevallen, succes!
.
@ e123: Ja, hier begint het nu ook op te schieten! 34+3 weken zwanger nu Aan spulletjes hebben we nu alles, geboortekaartje zijn we over uit en morgen maar eens de vluchttas klaar gaan zetten.

@ Oceana, welkom!

@ Veronique: Wat leuk!!! En wat spannend ook tegelijkertijd! Geef 't maar even de tijd hoor, om te vertellen waar je mee bezig bent. Lekker genieten nu van deze prille verliefdheid! Toch wel typisch dat het je uitgerekend nu overkomt he, heb ik trouwens hier wel al bij meer uppies gelezen. Misschien heeft ermee te maken dat je goed in je vel zit en zelfvertrouwen uitstraalt?
@Oceana: Welkom hier.

@Lizzy: GEFELICITEERD!!!!!! Zo te lezen ben je erg positief ingesteld: Bijna een totaal ruptuur en toch je bevalling als "viel reuze mee" beschrijven! Stoer hoor. Ik denk dat ik (mocht het ooit zo ver komen) ook maar voor een ruggenprik kies

@Veronique: Geniet ervan!
Meiden, even kort want via mobiel!

Maar gesprek ging goed, leeftijd is wel heikelpuntje.

Wat ik tot nu toe gezien heb vind ik Utrecht fijn, zijn lieve mensen en stellen je goed op je gemak.

Later meer, Mobiel reageren is niet fijn!
Dank voor de felicitaties meiden!!

@E123: ik heb het de eerste nacht alleen gedaan in het ziekenhuis. Dat was behoorlijk pittig hoor, want hij huilde best vaak.Achteraf had ik misschien de verpleging moeten roepen, maar ik heb het allemaal zelf gedaan. Stond dus achter het wiegje te drukken door de verloskamer om hem stil te krijgen, zelf aan te leggen in de hoop dat ik het goed deed, verschonen, etc. Ik had geluk dat ik niet vroeg in de avond was bevallen want dan had ik het niet alleen kunnen doen. Ook de eerste nachten thuis waren pittig. Wederom was ik blij dat ik al vrij snel heel fit was (fysiek). Als ik een keizersnede zou hebben gehad had ik een probleem gehad... dus kortom: omdat je van te voren niet weet hoe de bevalling zal verlopen, kun je maar beter hulp inschakelen.

@madiwo: op het zetten van de hechtingen na, deed/doet t ook geen pijn. Of ik heb een hoge pijngrens, dat kan ook haha. Maar nee ik heb nergens last van.

Waar ik mij wel op heb verkeken is het feit dat een baby niet met ritme en regelmaat geboren wordt. Logisch natuurlijk maar ik had mij niet beseft wat dat in de praktijk betekende. Dat betekent dus dat je de hele nacht, de hele dag en dat dagen, weken achter elkaar, "aan" staat en telkens in de weer bent. Je kan je niet voorstellen hoe vaak je iets moet doen. Serieus heb ik nauwelijks tijd voor iets anders. Zoals de laatste tijd is mijn kleintje aan het clusteren. Ik geef borstvoeding (is ook extra zwaar, het vergt ook fysiek wat van je) en dan wil de kleine de hele tijd aangelegd worden, telkens bij je zijn. Dus even smssen / appen is er niet meer bij. Want uiteraard ligt de telefoon net buiten handbereik. Je glas water of je eten net zo. Nadat ik vanaf 16.30 hem telkens bij mij heb gehad, heb ik hem net slapend in zijn bedje gelegd. Eindelijk tijd voor mijzelf. Maar eigenlijk ben ik moe en moet ik nu ook gaan pitten. Eigenlijk moet ik ook nog wat in het huishouden doen, want daar komt het overdag er ook niet van.. dus er "moet" nogal veel in deze periode. Misschien goed om daar ook over na te denken, dat je iemand kan vragen die een keer een stofzuiger er door heen wil halen, je zorgt voor genoeg "makkelijk, maar gezond en voedzaam" eten in de vriezer zodat je niet uitgebreid hoeft te koken, etc etc.

Maar buiten dat het even een zware periode is (vooral ook omdat je niet echt rationeel kan nadenken.. dus niet kan inzien dat het over een tijdje een heel stuk beter zal gaan) is het ook een hele bijzondere mooie periode.

Hij is nu al gegroeid, tilt zijn hoofdje op en kijkt al heel wijs de wereld in. Het is echt een heel zoet lief toppertje!!! Ik stroom over van liefde!!

En de mama-rol neem je als vanzelfsprekend op je. Heel mooi hoe de natuur geregeld is!!

Ik hoop dat jullie dat gevoel ook heeeeel snel zelf mogen ervaren!!!
Bedankt voor het delen van je situatie Liz. Is inderdaad niet alleen maar mooi :-)

Wil je bewust geen hulp, of heb je geen steun van mensen om je heen?
Ik heb de OP aangepast! Ik heb ook wat mensen er uit gehaald, waarvan ik twijfelde of die hier nog wel meeschrijven, behalve uit fase 4, want ik vond het wel leuk om de successen te blijven noemen!

Heb ik je er uit gehaald terwijl je nog wel hier schrijft, sorry, zwangerschapsdementie

Laat het even weten. Zet ik je er weer in!
haha lizzy zo herkenbaar. De telefoon en afstandsbediening ligt bij mij ook vaak net uit het bereik.
Al 2 jaar lees ik af en toe dit topic dan denk ik het weer wel te willen en dan weer niet maar aangezien er in mijn situatie op relatievlak weinig gebeurt had ik ineens vannacht een gevoel van het recht in eigen handen nemen. Dat geeft rust denk ik.. Stopt het zoeken naar een relatie. Nu heb ik nog niet op alle vragen antwoord en heb ik niet alles teruggelezen maar ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden ondanks dat het misschien al gesteld is.. Hoe begin je, ga je bijvoorbeeld naar je huisarts? Of gelijk een afspraak maken voor een oriënterend gesprek? En worden de kosten eigenlijk vergoed? En zo niet weten jullie dan waar je ongeveer rekening mee moet houden? Sorry al ik stomme vragen stel maar de wil is er al ik weet op basis van jullie verhalen al welke variant ik wil.. Anonieme donor en zelf geen eitje afstaan of donor sperma in ruil.

Is het voor degene die bevallen zijn meegevallen? Om het alleen te doen??
Zo weer eens even tijd en energie om een eigen verhaal te typen!

@Liz, wat heerlijk om je verhalen te lezen. Fijn dat je er weer een beetje bij bent. Had je iemand bij de bevalling gevraagd? Een bekende?

Voor mij voor de toekomst: telefoon en afstandsbediening in de buurt, check

@Zuster, wat zeiden ze over je leeftijd, in Utrecht?

Ik hoop dat ze het niet als reden gaan gebruiken om je af te wijzen.

@NYC, spannend, nog heel even! Jullie krijgen een jongen, toch?

@iedereen nieuw: welkom!

Sunshine, kort gezegd kun je zelf bellen naar de kliniek(en) waarmee je in zee zou willen. Sommige hanteren criteria, kijk daar even goed naar. Je zal een verwijzing nodig hebben van je huisarts, maar dit stelt weinig voor. Je gaat naar de huisarts, vertelt je plannen en die schrijft een briefje.

Op de websites genoemd in de OP kun je ook veel informatie vinden.

@hier, ik ben nu toch aan de medicijnen, Emesafene nu, want het ging niet meer. Niet zozeer veel spugen, maar door verminderde eetlust en de misselijkheid kreeg ik niet genoeg meer binnen en dit begon ik lichamelijk te merken. Ik werk nu ook even halve dagen, omdat ik de hele dag niet trek.

Mijn leerlingen vinden het heel leuk!! We hebben denk ik wel een uur zitten praten over van alles. Maar nu zijn ze wel weer over op de orde van dag. Je ziet ten slotte ook nog niet zoveel. (ik heb een heeeeeeel bescheiden buikje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven