Gezondheid alle pijlers

Aanhoudende misselijkheid

04-09-2013 17:15 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil even mijn verhaal kwijt want ik word er letterlijk en figuurlijk strontmisselijk van.

Sinds twee weken ben ik ongeveer al misselijk, het begon met een soort van griepje waarbij ik echt 5 dagen ziek ben geweest (hoofdpijn, buikpijn, super warm etc) daarna is het een beetje over gegaan maar is mijn misselijkheid altijd aan blijven houden.

Nu ben ik dus ongeveer al 2 weken verder en heb ik elke dag nog last van misselijkheid. Het is niet heel de dag door, maar wel zo'n 75 % van de tijd dat ik wakker ben, ook heb ik steeds meer last van dat ik het super heet heb en dat ik gewoon me echt ziekig voel.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik vertel het er ook maar even bij: snachts merk ik, ondanks ik niet veel drink voor het slapen gaan, dat ik elke keer wel een keer naar de toilet moet en dat ik ALTIJD 's ochtends wakker wordt in die tijd dat ik nu ziekig ben met een volle blaas.....heel vervelend dus.

Maargoed, ik heb de afgelopen 2 weken ook wel wat stress achter de rug maar niet extreem veel waardoor ik het zou verklaren.

Ook ben ik bekend met spastische darmen en heb ik vaker maagklachten maar dat het zo lang aanhoudt is nooit....

Een maand geleden ben ik nog langs de HA geweest voor mijn maag omdat ik toen ook heel misselijk was en daar last van had. Toen heb ik ranitidine meegekregen, sindsdien heb ik deze nog niet gebruikt omdat mijn klachten nog niet zo erg waren dat ik het moest gebruiken (slik namelijk het liefst zo weinig mogelijk pillen).

Ik twijfel of ik deze nu weer kan gebruiken aangezien ik nu ook last heb van mijn maag, maar de misselijkheid overheest....

Ik heb in ieder geval de apotheek gebeld en gezegd dat ik klachten had en ik zou deze gewoon weer twee weken, 2 pillen per dag kunnen slikken. Natuurlijk weten zei via de telefoon ook niet of het hetzelfde is als eerst, maar dat weet ik ook niet.

Omdat ik onlangs dus nog pas bij de HA ben geweest (voor mijn maag en daarvoor nog een keer voor iets anders) en het liefste niet nog een keer ga wil ik het daar even mee gaan proberen.

Ik word er gewoon moe van :(

Mijn nieuwe collegejaar is van start gegaan en ik loop nu al bladzijden achter met lezen omdat ik vrijwel niks meer kan nadat ik uit school kom..
Oh: ik ben trouwens niet zwanger. Althans, ik heb zo'n 4 maanden geleden voor het laatst seks gehad, met nuvaring, gewoon netjes ongesteld geworden daarna, dus het lijkt mij niet dat ik me daar zorgen om hoef te maken.
Je hebt medicijnen van de huisarts voor je maag gekregen. Deze heb je niet geslikt en nu heb je nog maagklachten?

Ik zou zeggen neem eens een pilletje.
Laat je eens testen op de bacterie Helicobacter Pylorie en ga terug naar je HA. Vraag evt of het testen op die bacterie voor jou zinvol is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:inkie1 schreef op 04 september 2013 @ 17:33:

Je hebt medicijnen van de huisarts voor je maag gekregen. Deze heb je niet geslikt en nu heb je nog maagklachten?

Ik zou zeggen neem eens een pilletje.

Ja, deze heb ik gekregen omdat ik de dag erna op vakantie ging en op vakantie niet met hetzelfde probleem zou willen zitten. Maar op vakantie geen last gehad, en terug in Nederland ook niet meer dus vandaar dat ik er niet aan ben begonnen.

Overigens zijn het 2 pillen per dag 2 weken lang, en kun je er niet 'zomaar' ff mee stoppen dus het is niet zo van ik kijk ff 2 dagen wat zo'n pilletje doet..
quote:viva-amber schreef op 04 september 2013 @ 17:34:

Laat je eens testen op de bacterie Helicobacter Pylorie en ga terug naar je HA. Vraag evt of het testen op die bacterie voor jou zinvol is.In principe gaat het hier om een maagzweer toch? Die rantidine die ik heb gekregen is ook tegen maagzweren dus wellicht dat ik die eerst kan gebruiken?
Dan zou ik terug gaan naar de huisarts en vragen wat die er van denkt.

Sterkte ermee. Ik weet wat het is die misselijkheid bah.
quote:inkie1 schreef op 04 september 2013 @ 17:38:

Dan zou ik terug gaan naar de huisarts en vragen wat die er van denkt.

Sterkte ermee. Ik weet wat het is die misselijkheid bah.Ik weet dat dat misschien ook wel het beste is maar ik voel me zo tja, ik weet niet, een pietleut ofzo, omdat ik nu 2x in een maand naar de HA ben geweest
quote:bayrayx schreef op 04 september 2013 @ 17:40:

[...]

Ik weet dat dat misschien ook wel het beste is maar ik voel me zo tja, ik weet niet, een pietleut ofzo, omdat ik nu 2x in een maand naar de HA ben geweest

Ja daar mag je ook maar 2 keer per jaar komen natuurlijk

Gewoon gaan joh, je hebt echte klachten!!
Ik ga beginnen zometeen na het avondeten met de rantidine, mocht dit na een week echt nog niet helpen of vooruitgang boeken dan ga ik mijn arts nog maar een keer raadplegen.

Ik vermoed namelijk dat als ik langskom hij eerst vraagt of ik die medicijnen al heb geprobeerd/gebruikt.
Ik heb er ook al maanden, wat, járen last van, van die misselijkheid. Ik begin nu te denken dat het misschien aan mijn Mirena-spiraal kan liggen? Die heb ik inmiddels bijna 3 jaar en ook al ongeveer even lang last van extreem vaak misselijk zijn!

Ik hoop dat de dokter je verder kan helpen, ik heb morgen voor de zóveelste keer weer een afspraak bij de huisarts.
Komt wel goed, schatje!
quote:jongemama20 schreef op 04 september 2013 @ 18:23:

Ik heb er ook al maanden, wat, járen last van, van die misselijkheid. Ik begin nu te denken dat het misschien aan mijn Mirena-spiraal kan liggen? Die heb ik inmiddels bijna 3 jaar en ook al ongeveer even lang last van extreem vaak misselijk zijn!

Ik hoop dat de dokter je verder kan helpen, ik heb morgen voor de zóveelste keer weer een afspraak bij de huisarts.

Ja, het lijkt wel of ik gewoon al twee weken ziek ben maar dan weer niet zo ziek met alles erop en eraan maar die misselijkheid, arghhh...het is gewoon echt alsof ik moet overgeven maar het lukt gewoon niet, en ik hoef ook niet. Soms denk ik kón ik het maar even, dan voelt het misschien weer 'opgelucht' maarja....

Wat heeft jou HA de vorige keren gezegd, heb je al onderzoeken etc gehad?
quote:bayrayx schreef op 04 september 2013 @ 17:37:

[...]

In principe gaat het hier om een maagzweer toch? Die rantidine die ik heb gekregen is ook tegen maagzweren dus wellicht dat ik die eerst kan gebruiken?Nee je kunt ook klachten hebben van die bacterie zonder een maagzweer. Daarbij helpt een maagzuurremmer soms wel een beetje tegen de symptomen maar de oorzaak gaat er niet van weg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
TO, ik breng nu mijn zoon even naar bed en dan kom ik uitgebreid reageren oké?!
Komt wel goed, schatje!
quote:jongemama20 schreef op 04 september 2013 @ 18:50:

TO, ik breng nu mijn zoon even naar bed en dan kom ik uitgebreid reageren oké?!helemaal goed!
Zo daar ben ik weer,

Ik heb al meerdere onderzoeken gehad. Zo heb ik al meerdere malen bloedonderzoek gehad, o.a. voor onderzoek op voedselallergieën, maar daar is nooit wat uitgekomen.

Ook heb ik een keer van de arts de tip gekregen om Roosvicee Laxo te drinken, omdat ik ook weleens last heb van obstipatie en volgens de arts kan dat er ook mee te maken. Deze Roosvicee heeft overigens niks geholpen.

Het rare is, dat de misselijkheid echt komt en gaat. De afgelopen jaren was het altijd wel goed te handelen, maar de afgelopen maanden is het zo erg dat het me dus echt belemmert in het dagelijks leven.

Ik ben erg benieuwd wat de huisarts morgen te melden heeft. Ik laat het je wel weten ok?
Komt wel goed, schatje!
Die bacterie kan ook klachten veroorzaken in de 12 vingerigedarm wat wellicht je darmklachten verklaard, maar goed ik ben geen dokter dus ff naar ja HA
quote:viva-amber schreef op 04 september 2013 @ 17:34:

Laat je eens testen op de bacterie Helicobacter Pylorie en ga terug naar je HA. Vraag evt of het testen op die bacterie voor jou zinvol is.Dit zou ik zeker doen, deze bacterie speelt een rol bij het ontstaan van een maagzweer.
Hoe kom je aan die bacterie als ik vragen mag?

En mijn darmklachten, spastische darm blijkbaar (ooit een keer een foto (of echo oid ik weet niet meer) daarvoor moeten maken en blijkbaar kwam dat eruit. Maar dat is ondertussen alweer zo'n 6 a 7 jaar geleden. dus lijkt mij niet dat die bacterie al die jaaaren al in mijn lichaam zit niet dan?

En jongemama20 heel veel succes morgen en laat maar weten hoe het was ja!!
Ik lees trouwens op google dat je ook zo misselijk en ziek kan zijn door een worminfectie, maar dit vind ik wel heel 'vaag' klinken. Nu ik even terugreken. Ongeveer 3 weken geleden had ik een BBQ waar ik blijkbaar wel een stukje rauw gehakt op had en ook met de tangen en het vlees werd niet heeeel hygienisch omgegaan maar ik denk dat dat redelijk ver gezocht is niet?
quote:bayrayx schreef op 04 september 2013 @ 20:44:

En mijn darmklachten, spastische darm blijkbaar (ooit een keer een foto (of echo oid ik weet niet meer) daarvoor moeten maken en blijkbaar kwam dat eruit. Maar dat is ondertussen alweer zo'n 6 a 7 jaar geleden. dus lijkt mij niet dat die bacterie al die jaaaren al in mijn lichaam zit niet dan?

En jongemama20 heel veel succes morgen en laat maar weten hoe het was ja!!

Sterker nog, deze bacterie kun je al sinds je kindertijd bij je dragen voordat je er klachten van krijgt.

Ik weet niet precies hoe je deze bacterie oploopt, het kan komen door een slechte hygiëne (ooit) of besmet vlees etc.
Als je een maagzweer hebt zal de ranitidine de klachten wel onderdrukken maar niet wegnemen. Terug naar de huisarts dus.

Verder herken ik de klacht van weken misselijk wel. Heb er de laatste weken ook last van. Bij mij is (na een aantal negatieve zwangerschapstesten) bloed geprikt om e.e.a. uit te sluiten. Ik krijg morgen de uitslag.

Waarom doe je eigenlijk niet één keer een test? Geen één anticonceptiemiddel is 100% veilig.
quote:bayrayx schreef op 04 september 2013 @ 20:44:

En jongemama20 heel veel succes morgen en laat maar weten hoe het was ja!!Ja wel, het is een bacterie die je in je kindertijd op loopt vaak tijdens reizen, maar tegenwoordig met al het verkeer van mensen hebben heel veel mensen die bacterie. De meeste mensen hebben er geen last van, alleen bij stress verminderde weerstand, gebruik van koffie, alcohol, vet, suiker en waarschijnlijk een combi kan e.a. dus opspelen.
Op de helicobacter pylorie kan getest worden middels een ademtest, je poepje laten testen of middels een onderzoek waarbij via de slokdarm in de maag wordt gekeken (met of zonder wegnemen van weefsel).
quote:bluebird77 schreef op 04 september 2013 @ 21:08:

Als je een maagzweer hebt zal de ranitidine de klachten wel onderdrukken maar niet wegnemen. Terug naar de huisarts dus.

Verder herken ik de klacht van weken misselijk wel. Heb er de laatste weken ook last van. Bij mij is (na een aantal negatieve zwangerschapstesten) bloed geprikt om e.e.a. uit te sluiten. Ik krijg morgen de uitslag.

Waarom doe je eigenlijk niet één keer een test? Geen één anticonceptiemiddel is 100% veilig.

Ja, misschien wellicht een goed plan. Maar mocht ik zwanger zijn ben ik goed de sjaak :( Ben namelijk nog maar een jonge meid.

Acht de kans onwijs klein hoor want elke maand zo ongeveer netjes optijd ongesteld + anticonceptie + laatste x seks 4 maanden geleden, dan had ik denk ik al wel wat meer moeten merken niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven