Mode & Beauty alle pijlers

Dé ideale jurk!

05-09-2013 15:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het duurt nog even...... maar half 2014 heb ik een bruiloft in Brazilie!! Mooier kan het bijna niet

Nu ben ik al voorzichtig aan het rond speuren en aan het denken, over wat voor een jurk ik nou wil. Ik zoek iets wat netjes is, mooi is, maar ook weer niet te tuttig of kak Het is daar rond de tijd dat ik ga zo'n 25 graden.

Heeft iemand tips waar ik eens kan kijken, waar ze mooie hebben? mag lang, kort, allerlei kleuren... behalve zwart!
Beetje afgezaagd maar ik vind dat Steps vaak wel leuke, zomerse, feestelijke jurken heeft.

Maar nu hangt de wintercollectie in de winkels (en op de site) dus daar heb je nu nog even niks aan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik zou een mooie kleurige maxijurk aantrekken, beetje hippieachtig, maar daar moet je dan wel van houden.
Ik kan je jurk niet zien Nona... :(

Emma, zelf dacht ik ook aan een mooie maxijurk (beetje ibiza style?) maar tips/trucks en adviezen zijn echt welkom..

Het feest is niet op het strand!
Je zegt: mag lang, mag kort begrijp ik dus goed dat het het Nederlanders zijn die daar trouwen of zijn het wel Brazilianen en moet je dus misschien met Braziliaanse tradities rekening houden?

Ik heb er geen verstand van maar het is een groot katholiek land dus dan bv net en bedekt voor in kerk? Ik kan me ook goed voorstellen dat het er iets formeler/grootser is qua feestkleding, net als in mediterrane landen.
"Clothes

What to wear in a marriage depends on the period of the day it is going to happen and on the formality of the party. In most cases, parties are formal regardless on the period of the day. Assuming that you are going to a formal wedding we have selected some clothes advices:

If you are going to a wedding during the day you should wear:

If women: knee-length dresses – never black, shiny or white

If men: Grey coat tail

If you are going to a wedding at night you should wear:

If women: long dress – any color but white

If men: coat tail"

http://thebrazilbusiness. ... ed-to-a-wedding-in-brazil
Kan je niet beter volgend jaar je zoektocht beginnen? Je hebt nog zoveel tijd..

Stel je koopt nu een jurk en na een jaar vind je hem niet mooi meer, of je ziet een andere die je toch veel mooier vind.
ik zou zeggen kies er een die niet in 1000 onherstelbare kreukels de koffer uit komt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Misschien kun je ook even vragen wat voor soort jurken ze daar dragen op bruiloften? In sommige landen hebben de vrouwen bijvoorbeeld lange jurken aan op bruiloften, of in andere landen maakt het niet uit.
Steps...of een heavy crepe jurk van King Louie. Heb ik al jaren, hoef ik nooit te strijken en blijft mooi...Doe er een mooie gekleurde zijden sjaal bij en klaar is Kees.
Kijk eens bij LaDress, zijn echt prachtige jurken bij.
Op basis van de beperkte informatie zou ik zeggen: zoiets voor de kerk/middag

en zoiets voor de avond

Volgens mij mag het in Brazilie veel vlotter.

Behalve dan in de kerk, daar kan je een mooie lange jurk aan doen.

Als er in de avond nog een feest is, zou ik gaan voor een zwierig kort jurkje.

In het rood ofzo, mag best een beetje een tropisch tintje aan zitten, haren lekker los, en een mooie bloem erin. Moet je wel lang haar hebben natuurlijk!!

Spannend hoor!
M'n broer is nederlands en zij braziliaans... Dus het is een mix van beide.

Ik heb vorige week gevraagd of er voorkeuren etc waren. Die waren er volgens haar niet, behalve dat zwart niet mag en wit vind ik zelf niet gepast. Een mooi kleurtje is dus altijd goed verder maakte het niets uit, ik heb foto's gezocht van bruiloften daar en ook inderdaad op internet gespeurd en die gaven het meeste lange jurken aan... maar ja, zoiets zet je dan wel aan het twijfelen als het niet echt "moet".

Ik heb inderdaad nog alle tijd, maar wat orienteren kan geen kwaad dacht ik en hier komen vele goede tips voorbij. Waarom ik zo twijfel; ik heb een redelijke lichte huid (gelukkig kan ik daar wel iets bij bruinen), ik heb een tatoeage op mijn enkel (chinese teken) dus ik kan kiezen voor werken met een goede geschikte make-up of ik kies voor een mooie lange jurk
quote:stefanieeee, 2 uur geleden

Ik kan je jurk niet zien Nona... :(http://www.bashamsterdam. ... -floral-maxi-dress-floral

Zo wel?
Naar wat ik ken van Z-Amerika denk ik dat vrouwen in vrij korte jurkjes gaan met hoge hakken, zeker jonge vrouwen. En dan hoe ouder, hoe langer de jurk. En voor de kerk hoeft echt geen langere jurk, misschien wel een sjaal om de blote schouders, maar meer niets.

Dus ga vooral zoals je zelf wilt.
Ja het blijft lastig, want het is er dan herfst (zo tussen de 23 en 26 graden) en de vraag is of er regen valt of niet... Plus de bruiloft begint pas om 17:00 uur.

Ik neig al snel naar een lange jurk, maar als ik zoek op internet zijn ze echt net weer té of net weer te vintage of mega lang. Een mooie zou zijn, strapless of met een band en een split en niet tot de grond haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven