Doelgroep Viva Forum?!?

05-09-2013 16:23 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden had ik met een forummer een discussie over de doelgroep van dit Forum.

Ik had/heb het idee dat de mensen hier een dwarsdoorsnede zijn van onze (vrouwelijke helft) van de samenleving met hier en daar een verdwaalde man ;)

Zij, ik ben echt even kwijt wie, was het hier niet mee eens..

Echter op de vraag wat dan wel de doelgroep is hier of binnen welke doelgroep de mensen die hier komen vallen kreeg ik geen antwoord..

Ze was er in ieder geval van overtuigd dat het hier GEEN dwarsdoorsnede van de samenleving betreft...

Ik denk zelf van wel omdat hier van alles rondloopt ;) van Arts tot schoonmaakster tot noem maar op..

Wat is jullie mening, is dit Forum volgens jullie ook daadwerkelijk een dwarsdoorsnede van onze samenleving/maatschappij?

Een goede vertegenwoordiging van de vrouwelijke kant dus?

Ik ga nog even hard nadenken met wie ik deze discussie had.. Wellicht dat als diegene mijn topic leest zij zich hier kan melden want ik hoor nog steeds heel graag wat haar ideeën zijn hierover!
Ik heb het topic gevonden waar het om gaat: Ode aan de vrouwelijke onzekerheden!

De forummer met wie ik de discussie had is vrij actief zie ik dus noem haar naam hier niet maar wellicht dat ze hier nog verder wil gaan met onze discussie!!!
Ik denk dat je gelijk hebt. Een aardige dwarsdoorsnede van de samenleving. In ieder geval gemêleerd genoeg om leuk en interessant te blijven.
Volgens Sanoma:

De Viva-lezeres is een goed opgeleide vrouw van 25 - 45 jaar. Ze houdt van nieuwe dingen, van basic producten tot luxe items, maar is tegelijkertijd trouw aan geliefde, familie en vrienden. Ze is bovengemiddeld sociaal en eigenzinnig en wil graag leren en meer weten. Ze is grensverleggend en wil het maximale uit het leven halen. De Viva vrouw is nieuwsgierig en heeft een brede interesse, varierend van mode en lekker eten tot reizen en de inrichting van haar eigen huis. Ook serieuze zaken als relaties, gezondheid, psychologie/ balans en maatschappelijke themas hebben haar belangstelling. Ze kiest voor Viva omdat ze daarin dezelfde mix van zinvolle informatie en ontspanning vindt die ook haar eigen leven kenmerkt. En omdat ze een ontspannend moment wilt in haar drukke leven, waarbij het helemaal om haar draait.
Door het feit dat dit een online internet forum is, sluit je natuurlijk al bepaalde mensen uit... Oudere dames zijn wat minder thuis op internet dus vindt je hier wat minder terug.. etc..
.
door·sne·de (v(m); meervoud: doorsneden, doorsnedes)

1 vlak waarlangs iets is doorgesneden

2 middellijn, diameter

3 gemiddelde: in doorsnede gemiddeld

dwars·door·sne·de (v(m); meervoud: dwarsdoorsneden)

1

doorsnede, loodrecht op de lengte

Dat terzijde ben ik het met je eens
quote:Blackadder schreef op 05 september 2013 @ 16:33:

Volgens Sanoma:

De Viva-lezeres is een goed opgeleide vrouw van 25 - 45 jaar. Ze houdt van nieuwe dingen, van basic producten tot luxe items, maar is tegelijkertijd trouw aan geliefde, familie en vrienden. Ze is bovengemiddeld sociaal en eigenzinnig en wil graag leren en meer weten. Ze is grensverleggend en wil het maximale uit het leven halen. De Viva vrouw is nieuwsgierig en heeft een brede interesse, varierend van mode en lekker eten tot reizen en de inrichting van haar eigen huis. Ook serieuze zaken als relaties, gezondheid, psychologie/ balans en maatschappelijke themas hebben haar belangstelling. Ze kiest voor Viva omdat ze daarin dezelfde mix van zinvolle informatie en ontspanning vindt die ook haar eigen leven kenmerkt. En omdat ze een ontspannend moment wilt in haar drukke leven, waarbij het helemaal om haar draait.Ja, de viva-lezeressen. Helaas leest bijna niemand op het forum de Viva.
@ Cateau

Ik ga het even nalezen!
quote:Blackadder schreef op 05 september 2013 @ 16:33:

Volgens Sanoma:

De Viva-lezeres is een goed opgeleide vrouw van 25 - 45 jaar. Ze houdt van nieuwe dingen, van basic producten tot luxe items, maar is tegelijkertijd trouw aan geliefde, familie en vrienden. Ze is bovengemiddeld sociaal en eigenzinnig en wil graag leren en meer weten. Ze is grensverleggend en wil het maximale uit het leven halen. De Viva vrouw is nieuwsgierig en heeft een brede interesse, varierend van mode en lekker eten tot reizen en de inrichting van haar eigen huis. Ook serieuze zaken als relaties, gezondheid, psychologie/ balans en maatschappelijke themas hebben haar belangstelling. Ze kiest voor Viva omdat ze daarin dezelfde mix van zinvolle informatie en ontspanning vindt die ook haar eigen leven kenmerkt. En omdat ze een ontspannend moment wilt in haar drukke leven, waarbij het helemaal om haar draait.

Kijk...dat ben ik nu...precies!

Edit: ik lees alleen niet de Viva.
Ik herken me wel in t verhaal van sanoma eigenlijk. Alleen betwijfel ik t bovengemiddeld sociale bij mij.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Apatura schreef op 05 september 2013 @ 16:39:

Ik herken me wel in t verhaal van sanoma eigenlijk. Alleen betwijfel ik t bovengemiddeld sociale bij mij.Die laatste zin ook? Dat het leven helemaal om jou draait? Vind het een rare zin.
.
Ik heb overigens nog nooit een Viva gelezen en ben jonger dan 25
Ik denk dat de vrouwen hier iets intelligenter zijn dan gemiddeld, inclusief de schoonmaaksters.

En verder heel gemeleerd inderdaad, al denk ik ook wel iets witter dan gemiddeld. Maar dat is een gokje.

Volgens mij is het viva-profiel aardig van toepassing. Al lees je het tijdschrift niet, de doelgroepen van tijdschrift en forum kunnen nog steeds wel zo'n beetje hetzelfde zijn.

Het verbaast me soms wel dat het tijdschrift zo enorm gebasht wordt op het forum. Het is echt not done om ervoor uit te komen als je het wel leest, raar en ook weinig respectvol naar de host vond ik dat.
Ze wilt in het profiel vind ik dan wel weer suf.

(Volgens mij zitten er ook wel bovenmatig veel taalpuristen op het forum. Ik incluis.)
Volgens een aantal TO's zitten er hier alleen maar verzuurde oude wijven/dozen/huisvrouwen die geen leven hebben
Ik las de Viva vaak bij de kapper. Nu niet meer wegens kaal.
quote:Anthonius schreef op 05 september 2013 @ 16:23:

Een tijdje geleden had ik met een forummer een discussie over de doelgroep van dit Forum.

Ik had/heb het idee dat de mensen hier een dwarsdoorsnede zijn van onze (vrouwelijke helft) van de samenleving met hier en daar een verdwaalde man ;)

Zij, ik ben echt even kwijt wie, was het hier niet mee eens..

Echter op de vraag wat dan wel de doelgroep is hier of binnen welke doelgroep de mensen die hier komen vallen kreeg ik geen antwoord..

Ze was er in ieder geval van overtuigd dat het hier GEEN dwarsdoorsnede van de samenleving betreft...

Ik denk zelf van wel omdat hier van alles rondloopt ;) van Arts tot schoonmaakster tot noem maar op..

Wat is jullie mening, is dit Forum volgens jullie ook daadwerkelijk een dwarsdoorsnede van onze samenleving/maatschappij?

Een goede vertegenwoordiging van de vrouwelijke kant dus?

Ik ga nog even hard nadenken met wie ik deze discussie had.. Wellicht dat als diegene mijn topic leest zij zich hier kan melden want ik hoor nog steeds heel graag wat haar ideeën zijn hierover!

Je bent doelgroep en populatie van het forum volkomen door elkaar aan het husselen, dat maakt het een onmogelijke discussie. Waarin ik het verder blind eens ben met Cateautje. Minimaal vinden mensen die op dit forum komen het leuk om berichten van anderen te lezen op anonieme basis en daarover na te denken, erop te reageren en/of zelfs discussie over te voeren. Alleen daarom is de gemiddelde forumliefhebber bij voorbaat niet representatief voor de gemiddelde nederlander.

Eigenlijk geldt dat voor elke subcultuur. Elke groep die iets met elkaar deelt (in dit geval: forummen als hobby of vrijetijdsbesteding) is per definitie niet representatief voor de algemene gemiddelde mens.

En let op he, dat laat volkomen onverlet dat hier verschillende mensen in vrijwel alle soorten en maten komen. Maar dat is nog steeds iets anders dan gelijk zijn aan een dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking.
quote:boerderijgeit028 schreef op 05 september 2013 @ 16:42:

Volgens een aantal TO's zitten er hier alleen maar verzuurde oude wijven/dozen/huisvrouwen die geen leven hebben Nu is dat natuurlijk ook wel een beetje zo... sommige in spe dan..
Ik denk dat alleen Sonama - op basis van gedegen onderzoek naar de kenmerken van onze forummers - deze vraag kan beantwoorden.

Gemiddeld genomen denk ik het forum geen dwarsdoorsnede is van de vrouwelijke helft van onze samenleving. Er zijn veel vrouwen die je hier niet in representatieve aantallen terug zult vinden (bijv senioren, vrouwen die niet zo digitaal georienteerd zijn, vrouwen met hele drukke levens die helemaal geen tijd hebben voor een forumverslaving, etc).
quote:Blackadder schreef op 05 september 2013 @ 16:34:

Door het feit dat dit een online internet forum is, sluit je natuurlijk al bepaalde mensen uit... Oudere dames zijn wat minder thuis op internet dus vindt je hier wat minder terug.. etc..Wat is een oudere dame? Ik ken twee dames van resp. 88 en 91 die er vrolijk op los internetten en zij zijn vast niet de enige twee.
verba volant, scripta manent.
quote:Pyridine schreef op 05 september 2013 @ 16:41:

En verder heel gemeleerd inderdaad, al denk ik ook wel iets witter dan gemiddeld. Maar dat is een gokje.Tja.. dan zie je niet aan de avatar he?... waar maak je dat dan uit op??
quote:Cateautje schreef op 05 september 2013 @ 16:34:

Toen ik hier geen antwoord op kreeg, heb ik de discussie gestaakt.

quote:

Anthonius schreef op 27 juni 2013 @ 18:05:

Oh en waarom zou ik niet echt menen wat ik zeg?

Dit is een anoniem forum, als je ergens kunt menen wat je zegt is het hier, toch?

Cateautje:

Ik had het over waarmaken dat hij meent wat hij zegt. Mooie woorden alleen voldoen niet.Ok, ik heb het teruggelezen, maar hoe moet hij dat waarmaken voor je dan? Door een relatie te starten? Wat is voor jou waarmaken?
quote:Cateautje schreef op 05 september 2013 @ 16:40:

We gedragen ons wel als tante Beppies, maar dit forum loopt bepaald niet over van de tante Beppies en die horen toch ook bij het gemiddelde.Misschien een beetje dom... maar wat bedoel je met Tante Beppies??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven