Goed dweilsysteem?

06-09-2013 10:23 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het de ergste huishoudelijke klus, dweilen . Nu wil ik het mijzelf zo makkelijk mogelijk maken door een goede, handige dweil te gebruiken, maar wat is nou echt een handige dweil? Wat gebruiken jullie en zijn jullie tevreden?
Dweilen is toch zó gebeurd? Uiteraard eerst de vloer stofzuigen, zodat het losse vuil al weg is. En dan gewoon de dweil/mop erover.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik lees mee! Vind de klus op zich niet zo erg, maar wel de tientallen "systemen". Die ik vaak niks vind :S
quote:pejeka schreef op 06 september 2013 @ 10:25:

Dweilen is toch zó gebeurd? Uiteraard eerst de vloer stofzuigen, zodat het losse vuil al weg is. En dan gewoon de dweil/mop erover.Ik vind een mop dus een heel vies ding, heb nooit het idee dat je daar de vloer mee schoon maakt.
Ik heb nu zoiets: http://www.blokker.nl/web ... Id=51300&productId=107007

Ik had het idee dat je met een spons de vloer wel goed schoon zou kunnen krijgen, maar het glijd helemaal niet zeg maar.
quote:tantetoosje schreef op 06 september 2013 @ 10:30:

[...]

Ik vind een mop dus een heel vies ding, heb nooit het idee dat je daar de vloer mee schoon maakt.Ieder zijn voorkeur, maar je moet die mop zelf natuurlijk ook goed schoon houden. Net zo goed als dat je met een vuile dweil niet kunt schoonmaken, kun je dat met een vuile mop.
quote:pejeka schreef op 06 september 2013 @ 10:34:

[...]

Ieder zijn voorkeur, maar je moet die mop zelf natuurlijk ook goed schoon houden. Net zo goed als dat je met een vuile dweil niet kunt schoonmaken, kun je dat met een vuile mop.Kan dat in de wasmachine? Er zit een plastic gedeelte aan altijd volgens mij, kan dat gewoon?
raadpleeg mss eens [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-09-2013 11:01
Reden: Spam
% gewijzigd
quote:tantetoosje schreef op 06 september 2013 @ 10:37:

[...]

Kan dat in de wasmachine? Er zit een plastic gedeelte aan altijd volgens mij, kan dat gewoon?Gewoon in een emmer met heet water en schoonmaakmiddel (geen bleek gebruiken!).
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van een Leifheit Hausrein vloerwisser. Ik heb een doek voor de plavuizen en een voor de houten vloer, die kunnen de wasmachine in. Ook heb ik een emmer met wringer. Kost flink veel duiten maar gaat nu al jaren mee. Ik hoef niet te bukken, met mijn handen in dweilwater en te wringen met een vieze dweil. Ideaal en het klinkt ook zo lekker sauber en grundlich HAUSREIN
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Ik vind een ouderwetse mop met emmer + wringer het fijnst. Na het dweilen trek ik het op met een trekker, dweil het vuile plasje water op en droog ik het na. Schoon, snel en streeploos.
quote:tantetoosje schreef op 06 september 2013 @ 10:37:

[...]

Kan dat in de wasmachine? Er zit een plastic gedeelte aan altijd volgens mij, kan dat gewoon?Ik doe dit wel altijd hoor. Gewoon lekker op 90 graden!
Trekker met dweil vind ik nog het beste werken. Neemt ook nog de minste plek in.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de mop, maar wat mij opvalt is dat het veel gebeurt dat de mop zoveel mogelijk wordt uitgewrongen en met dat halfnatte ding dan de vloer wordt gedaan en dan wordt het niet schoon natuurlijk. Ik klets eerst een kletsnatte mop over de vloer en maak alles daarmee schoon en dan rins ik hem even, wring hem goed uit en maak het dan zo droog mogelijk.

Ik gebruik wel bleek, met een klein beetje zeep.
Ideaall!
Ik heb ook een leifheit. Fantastisch ding!
Been there, done that, got the T-shirt.
Heb je bij een leifheit een speciale emmer nodig ?
http://www.blokker.nl/web ... Id=51300&productId=137886

Deze is handig, gebruik hem nu al een jaar of 10. Heb hem in de aanbieding en met flink wat waardebonnen aangeschaft en nog geen seconde spijt van gehad.

Ben niet zo'n poetswonder, maar hiermee wordt het echt een makkie.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan. Sinds een paar jaar hebben wij een stoomreiniger van Karcher. Ideaal ding!! Eerst even stofzuigen/ vegen en dan lekker stomen. Ook handig voor de tegeltjes van de badkamer en wc. En de ramen!
Leifheit heeft zo'n emmer met n wringsysteem. Ik vind t echt handig. Nooit meer met mn handen in t hete sop.
Been there, done that, got the T-shirt.
Hier ook n leifheit systeem zou niets anders meer willen!
http://www.verhagenleiden.nl/online-bes ... -embell-7l

Ik heb deze, werkt echt fantastisch ! Na het dweilen haal ik de mop van de steel en was hem op 40 graden. Ik heb voor deze gekozen omdat mijn handen kapot gaan van schoonmaakmiddel en bij deze kan je zonder dat je handen nat worden dweilen.
Ipv dweilen kun je ook een stoommachine gebruiken....
Ik lees mee! Ik heb de ideale manier ook nog niet gevonden!

Ik heb net zo'n ding als Nederlandsevrouw, alleen dan zonder emmer...dus ik peuter die doek los en wring hem uit en klooi hem

daarna terug op de stok *zweet* . Verre van ideaal!

Als de vloer erg vies is, doe ik het op de assepoester-manier: op mijn knieen met emmer sop en sponsgeval...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven