meterstanden, help, kan dit?
zaterdag 7 september 2013 om 16:17
Ik heb net mijn meterstanden elektriciteit en gas doorgegeven.
Als ik het goed heb gedaan dan is ons verbruik wel dramatisch gestegen!
Sep 2012 waren de standen:
Meter 1: 41386
Meter 2: 50348
Gas: 16228
Sep 2013 zijn de standen:
Meter 1: 43993
Meter 2: 52953
Gas: 18940
Verbruik elektriciteit afgelopen jaar is electriciteit 2605 en gas 2712!!
Terwijl het verbruik van JAN 2012 tot SEP 2012 maar elektriciteit 141 en gas 665 was.
Dat kan toch nooit kloppen?
Er is niks aan ons patroon van energie en gas verbruik veranderd!
Hoop dat ik iets fout heb gedaan want anders wordt het kassa....
Wat denken jullie?
Als ik het goed heb gedaan dan is ons verbruik wel dramatisch gestegen!
Sep 2012 waren de standen:
Meter 1: 41386
Meter 2: 50348
Gas: 16228
Sep 2013 zijn de standen:
Meter 1: 43993
Meter 2: 52953
Gas: 18940
Verbruik elektriciteit afgelopen jaar is electriciteit 2605 en gas 2712!!
Terwijl het verbruik van JAN 2012 tot SEP 2012 maar elektriciteit 141 en gas 665 was.
Dat kan toch nooit kloppen?
Er is niks aan ons patroon van energie en gas verbruik veranderd!
Hoop dat ik iets fout heb gedaan want anders wordt het kassa....
Wat denken jullie?
zaterdag 7 september 2013 om 16:23
Ik denk dat er iets aan je cijfers van vorig jaar niet klopt. Een gebruik van 141 voor electriciteit in 9 maanden kan bijna niet, zo laag. Weet je zeker dat je geen meters door elkaar haalt (b.v. de watermeter).
http://www.nibud.nl/uitga ... ektriciteit-en-water.html
http://www.nibud.nl/uitga ... ektriciteit-en-water.html
I choose happy!
zaterdag 7 september 2013 om 16:24
Elektriciteit van 141 voor 8 maanden kan echt niet. Of je moet in een hut zonder elektra wonen.
Het is natuurlijk erg lang koud geweest dus een hoger verbruik van gas is logisch maar 2700 is inderdaad erg veel.
Ik denk eerder gezegd dat je eerdere meterstanden niet kloppen, gezien het elektraverbruik. Met alleen al een koelkast op jaarbasis gebruik je al meer dan 141.
Het is natuurlijk erg lang koud geweest dus een hoger verbruik van gas is logisch maar 2700 is inderdaad erg veel.
Ik denk eerder gezegd dat je eerdere meterstanden niet kloppen, gezien het elektraverbruik. Met alleen al een koelkast op jaarbasis gebruik je al meer dan 141.
zaterdag 7 september 2013 om 16:31
Hoe is het jaargebruik en wat zijn de meterstanden van voorgaande jaren. Ook dat helpt om goed te kunnen vergelijken.
Als de meterstanden echt kloppen is het enige wat nog kan is dat de meter kapot is, of iemand maakt misbruik van je aansluiting. Je zou eens kunnen informeren bij de energieleverancier wat het kost om dit te controleren. Let op, dit kost wel een hoop geld, als blijkt dat de meter NIET kapot is.
Wat ook nog wel eens wil om het te controleren. Zet alle elektra en gas uit. Kijk dan of de meter nog (snel) loopt. Loopt het niet of bijna niet, dan zal de meter niet kapot zijn.
Als de meterstanden echt kloppen is het enige wat nog kan is dat de meter kapot is, of iemand maakt misbruik van je aansluiting. Je zou eens kunnen informeren bij de energieleverancier wat het kost om dit te controleren. Let op, dit kost wel een hoop geld, als blijkt dat de meter NIET kapot is.
Wat ook nog wel eens wil om het te controleren. Zet alle elektra en gas uit. Kijk dan of de meter nog (snel) loopt. Loopt het niet of bijna niet, dan zal de meter niet kapot zijn.
zaterdag 7 september 2013 om 17:03
zaterdag 7 september 2013 om 17:20
het kan wel, althans bij ons, maar dan met 9 terrariums, een infrarood sauna, zonnebank, alle was in de droger, maar ik heb dan ook een verbruik qua electra van 7800 kw per jaar. Betaal voor gas en electra 217 euro per maand, gas is dan weer weinig ivm erg goed geisoleerde nieuwe woning ( 1400 m3 pj) OP veel energiesites, oa bij essent kun je met een verbruiksmanager je voorschot berekenen, is dat wat?
Het was wel een erg koud begin van het jaar, kan me herinneren dat ik in mei.juni nog met een dikke jas aan liep volgens mij.
Het was wel een erg koud begin van het jaar, kan me herinneren dat ik in mei.juni nog met een dikke jas aan liep volgens mij.