Werk & Studie alle pijlers

Verzorgende IG

10-09-2013 20:40 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

als je als verzorgende IG in een verzorgingstehuis gaat werken, moet je dan ook nachtdiensten draaien?

en wie weet of het bespreekbaar is dat je geen nachtdiensten kan draaien en alleen overdag kan werken?
quote:vivamam schreef op dinsdag 10 september 2013 21:51 Nou ik ben ook ig-er maar draai geen nachtdiensten hoor, aangegeven bij mijn sollicitatie.

(voor mij zijn kinderen absoluut niet de reden om geen nachtdiensten te draaien......) Dan heb jij geluk gehad, gebeurt bij ons niet zo snel.
Thuiszorg heeft zeker wel nachtdiensten hoor
Be the change you want to see in the world
quote:sophine schreef op 10 september 2013 @ 21:59:

Thuiszorg heeft zeker wel nachtdiensten hoor

Hier wel, maar er is hier bijvoorbeeld een kleine organisatie die alleen overdag zorg biedt.

Maar goed, de zorg in willen en geen nachtdiensten willen draaien is gewoon hetzelfde als iemand die als monteur bij een garage wil werken en alleen jaguars wil repareren. Natuurlijk zijn er jaguardealers, maar er is maar heel erg weinig werk voor dit soort mensen.
Ik werk in een verzorg/verpleeghuis als verzorgende IG in opleiding en bij ons wordt er wel gewoon door iedereen in het team in de nacht gewerkt, minimaal een keer per maand! Ook ik doe dat nu al. Naast verzorgende is er snachts altijd een verpleegkundige aanwezig. Dus ja als verzorgende IG werk je ook in de nacht. Werken in de zorg houdt vooral in flexibel zijn!
Op mijn vorige werk (gehandicaptenzorg) was er een nachtploeg en op sommige woningen een slaapdienst (dat hing af van de locatie).

Als slaapdienst ben je aanwezig, maar je slaapt. Als de nachtploeg iets hoort over het uitluistersysteem dan belt die de slaapdienst wakker.

Nu ga ik binnenkort beginnen in de ouderenzorg en daar gaan ook nachtdiensten bij horen. Weet nog niet precies hoeveel nachten gewenst zijn, maar dat merk ik wel.

Overigens kan ik me goed voorstellen dat je geen nachtdiensten erbij kan hebben als je bv alleenstaande moeder bent. Ik zou niet weten wat ik met mijn kinderen aanmoest. Het is niet altijd even makkelijk om betrouwbare en flexibele oppas voor de nachten te vinden.
Wij hebben ook een vast nacht team! Ideaal!
Mijn moeder werkte als VIG'er ook 's nachts en toen ik in het ziekenhuis lag, toen kwam er 's nachts ook een VIG'er. Ze werken dus wel 's nachts.
Ik zou persoonlijk kijken naar de thuiszorg als je geen nachtdiensten wil. Er zijn organisaties die bijv een speciaal nachtteam hebben en bijv ook die helemaal geen nachtzorg leveren. Alleen ochtend (soms middag) en avond. Ik heb ook wle gehoord van gebroken diensten. Daar moet je maar zin in hebben (en kunnen, niet alle dagen van de week gelukkig, maar het komt voor). Een vaste baan in de zorg is lastig. Wellicht toch kijken naar een functie als doktersassistente of eventueel bij de poli in het ziekenhuis als je daar tussen komt. Iets regelmatiger werken, maar let wel; ook een stuk minder verdienen ivm geen ORT.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven