Verzorgende IG
dinsdag 10 september 2013 om 21:56
dinsdag 10 september 2013 om 22:04
quote:sophine schreef op 10 september 2013 @ 21:59:
Thuiszorg heeft zeker wel nachtdiensten hoor
Hier wel, maar er is hier bijvoorbeeld een kleine organisatie die alleen overdag zorg biedt.
Maar goed, de zorg in willen en geen nachtdiensten willen draaien is gewoon hetzelfde als iemand die als monteur bij een garage wil werken en alleen jaguars wil repareren. Natuurlijk zijn er jaguardealers, maar er is maar heel erg weinig werk voor dit soort mensen.
Thuiszorg heeft zeker wel nachtdiensten hoor
Hier wel, maar er is hier bijvoorbeeld een kleine organisatie die alleen overdag zorg biedt.
Maar goed, de zorg in willen en geen nachtdiensten willen draaien is gewoon hetzelfde als iemand die als monteur bij een garage wil werken en alleen jaguars wil repareren. Natuurlijk zijn er jaguardealers, maar er is maar heel erg weinig werk voor dit soort mensen.
dinsdag 10 september 2013 om 22:07
Ik werk in een verzorg/verpleeghuis als verzorgende IG in opleiding en bij ons wordt er wel gewoon door iedereen in het team in de nacht gewerkt, minimaal een keer per maand! Ook ik doe dat nu al. Naast verzorgende is er snachts altijd een verpleegkundige aanwezig. Dus ja als verzorgende IG werk je ook in de nacht. Werken in de zorg houdt vooral in flexibel zijn!
dinsdag 10 september 2013 om 23:07
Op mijn vorige werk (gehandicaptenzorg) was er een nachtploeg en op sommige woningen een slaapdienst (dat hing af van de locatie).
Als slaapdienst ben je aanwezig, maar je slaapt. Als de nachtploeg iets hoort over het uitluistersysteem dan belt die de slaapdienst wakker.
Nu ga ik binnenkort beginnen in de ouderenzorg en daar gaan ook nachtdiensten bij horen. Weet nog niet precies hoeveel nachten gewenst zijn, maar dat merk ik wel.
Overigens kan ik me goed voorstellen dat je geen nachtdiensten erbij kan hebben als je bv alleenstaande moeder bent. Ik zou niet weten wat ik met mijn kinderen aanmoest. Het is niet altijd even makkelijk om betrouwbare en flexibele oppas voor de nachten te vinden.
Als slaapdienst ben je aanwezig, maar je slaapt. Als de nachtploeg iets hoort over het uitluistersysteem dan belt die de slaapdienst wakker.
Nu ga ik binnenkort beginnen in de ouderenzorg en daar gaan ook nachtdiensten bij horen. Weet nog niet precies hoeveel nachten gewenst zijn, maar dat merk ik wel.
Overigens kan ik me goed voorstellen dat je geen nachtdiensten erbij kan hebben als je bv alleenstaande moeder bent. Ik zou niet weten wat ik met mijn kinderen aanmoest. Het is niet altijd even makkelijk om betrouwbare en flexibele oppas voor de nachten te vinden.
woensdag 11 september 2013 om 09:37
Ik zou persoonlijk kijken naar de thuiszorg als je geen nachtdiensten wil. Er zijn organisaties die bijv een speciaal nachtteam hebben en bijv ook die helemaal geen nachtzorg leveren. Alleen ochtend (soms middag) en avond. Ik heb ook wle gehoord van gebroken diensten. Daar moet je maar zin in hebben (en kunnen, niet alle dagen van de week gelukkig, maar het komt voor). Een vaste baan in de zorg is lastig. Wellicht toch kijken naar een functie als doktersassistente of eventueel bij de poli in het ziekenhuis als je daar tussen komt. Iets regelmatiger werken, maar let wel; ook een stuk minder verdienen ivm geen ORT.