Afknippen. Maar dan?
dinsdag 10 september 2013 om 20:40
Ik heb lang haar en ik begin er langzamerhand aan te denken om het weer eens af te knippen, omdat het wel erg lastig is. Mijn haar lijkt qua structuur heel erg op het haar van het meisje op de foto, heel erg dik, stug en met een behoorlijk eigen willetje en het hangt tot halverwege mijn rug. Ik heb geen flauw idee wat ik zou willen, behalve dat het tot mijn schouders moet blijven komen of iets erover. Heeft iemand een leuk idee?
dinsdag 10 september 2013 om 21:57
Zoooo herkenbaar..
Ik heb perfect haar. De juiste kleur blond, met een slag, handelbaar, etc etc. En ik had het altijd heel lang, tot de billen.
Iedereen riep altijd dat het zo zonde was om het af te knippen, want lang is zo mooi. Euh, ja, maar je kan er ook niks mee.
Het is mijn haar, en ik doe ermee wat ik wil. Ik heb een half jaar geleden dus een vlecht van 30 cm gedoneerd aan stichting haarwens. En dat voelde goed!
Mijn haar is nog steeds lang. Alleen niet meer extreem lang. En ik ben er blij mee! Ik kan veel meer met mijn haar, en het is nog steeds mooi en het heeft weinig gedaan voor mijn ' apperance' . Veel mensen zagen niet eens dat het korter was......
Ik heb perfect haar. De juiste kleur blond, met een slag, handelbaar, etc etc. En ik had het altijd heel lang, tot de billen.
Iedereen riep altijd dat het zo zonde was om het af te knippen, want lang is zo mooi. Euh, ja, maar je kan er ook niks mee.
Het is mijn haar, en ik doe ermee wat ik wil. Ik heb een half jaar geleden dus een vlecht van 30 cm gedoneerd aan stichting haarwens. En dat voelde goed!
Mijn haar is nog steeds lang. Alleen niet meer extreem lang. En ik ben er blij mee! Ik kan veel meer met mijn haar, en het is nog steeds mooi en het heeft weinig gedaan voor mijn ' apperance' . Veel mensen zagen niet eens dat het korter was......
dinsdag 10 september 2013 om 22:01
quote:patchouli_ schreef op 10 september 2013 @ 21:59:
Zoals bv de foto in de OP: mooi hoor, echt prachtig. Maar wat kan je er meer mee dan mooi op de foto staan? Helemaal niks. Opsteken is te zwaar, los laten wapperen is te lastig.Precies! Bovendien heb ik een vervelend plekje op mijn hoofd wat niet dicht wil omdat dat dikke haar in eens staart veel te broeierig is.
Zoals bv de foto in de OP: mooi hoor, echt prachtig. Maar wat kan je er meer mee dan mooi op de foto staan? Helemaal niks. Opsteken is te zwaar, los laten wapperen is te lastig.Precies! Bovendien heb ik een vervelend plekje op mijn hoofd wat niet dicht wil omdat dat dikke haar in eens staart veel te broeierig is.
dinsdag 10 september 2013 om 22:02
dinsdag 10 september 2013 om 22:03
Wat is er in hemelsnaam mis met een opmerking over doneren? Lijkt me juist super als je daar een kind met kanker blij mee kunt maken! Verder groeit het wel weer aan als het je niet bevalt.
Ik heb zelf een kapsel in lagen, dan hoef je niet te stylen want een beetje speels valt het dan altijd wel. En een pony, bij mijn vorm van hoofd staat dat leuker dan zonder. Op een paar plaatsen springt het wat eigenwijs maar na een paar keer wat proberen wist de kapper daar ook steeds beter mee om te gaan. Dus tip: ga naar dezelfde kapper terug.
Je hebt volgens mij ook tooltjes waar je een foto kunt uploaden en dan kapsels uitproberen.
Ik heb zelf een kapsel in lagen, dan hoef je niet te stylen want een beetje speels valt het dan altijd wel. En een pony, bij mijn vorm van hoofd staat dat leuker dan zonder. Op een paar plaatsen springt het wat eigenwijs maar na een paar keer wat proberen wist de kapper daar ook steeds beter mee om te gaan. Dus tip: ga naar dezelfde kapper terug.
Je hebt volgens mij ook tooltjes waar je een foto kunt uploaden en dan kapsels uitproberen.
dinsdag 10 september 2013 om 22:04
Heb mijn erg lange haar ook eens een heel eind afgeknipt. Zo zonde is het nu ook weer niet, groeit gewoon weer aan (is inmiddels ook gebeurd, maar niet meer zo lang als eerst dan). Maar om terug te komen ook je vraag. Ik heb meer krullerig haar, dus niet helemaal vergelijkbaar denk ik. Heb het een paar jaar geleden afgeknipt tot het nog net in een staatje kon. Beetje laagjes erin, paar plukjes piepten uit mn staartje, maar die krullen bij mij dus lekker op. Was weer eens wat anders, en beviel mij prima! Inmiddels weer wat langer, want minder werk en past toch beter bij mij maar ik zou het gewoon doen als je er zin in hebt, bevalt het niet, dan heb je over een jaartje of 2 de haren alweer lang zat!
dinsdag 10 september 2013 om 22:11
quote:_isis_ schreef op 10 september 2013 @ 21:22:
Niet afknippen dat is echt doodzonde!! Lang haar blijft het mooiste
Te lang haar is ook niks. Vaak is he dan vreselijk kinderlijk en waar geen model in zit.
Een beetje ala Doutzen kroes is mooi, met laagjes en toch vrouwelijk.
Ben jaloers, zelf heb ik een jammelijk sliertje.
Niet afknippen dat is echt doodzonde!! Lang haar blijft het mooiste
Te lang haar is ook niks. Vaak is he dan vreselijk kinderlijk en waar geen model in zit.
Een beetje ala Doutzen kroes is mooi, met laagjes en toch vrouwelijk.
Ben jaloers, zelf heb ik een jammelijk sliertje.
Ja en?
dinsdag 10 september 2013 om 22:22
Lekker afknippen! Ga voor een pony, dat geeft weer zo'n andere aanblik. Schuin of recht.. ik vind het altijd leuk! Je kan het ook asymmetrisch laten knippen, ook heel hip!quote:Naara schreef op 10 september 2013 @ 21:45:
[...]
En zo'n opmerking over doneren komt wel lekker over denk je????
Denk eens na voor je een ander bestempeld met naar mens....Wat is er mis met een opmerking over doneren? Jeez.
[...]
En zo'n opmerking over doneren komt wel lekker over denk je????
Denk eens na voor je een ander bestempeld met naar mens....Wat is er mis met een opmerking over doneren? Jeez.
dinsdag 10 september 2013 om 22:24
Waarom is lang haar het mooiste volgens zoveel mensen? Ik vind dat tegenwoordig bijna iedereen er hetzelfde uitziet. Neem een willekeurige groep tienermeiden op straat: allemaal lang haar. Saai juist! Vind ik... Een leuk, wat korter kapsel kan zoveel doen voor iemand! En dan bedoel ik ook gewoon tot op je schouder kort, niet eens per se een pixie.
dinsdag 10 september 2013 om 22:34
Ik zou met een hele dikke bos, lange bos met slag uitkijken wat er gebeurt met een pony. Risico is dat het ineens enorm gaat opkrullen en dat je dan genoodzaakt bent iedere ochtend die te stijlen. En als het dan tegen zit, je je stijltang mee moet nemen, omdat je haar een eigen wil heeft in het vochtige nederlandse weer!
Ik zou naar een ervaren kapper gaan en om advies vragen. Hij/ij heeft er toch het meeste verstand van en ziet meestal of haar gaat opkrullen of niet. (Mijn laagjes zorgden van een bos lange slag naar een bos krul, vandaar)
En ik snap je echt, want op een gegeven moment ben je je lange haren gewoon BEU. En je hoeft natuurlijk ook niet diréct tot aan je oren het af te knippen. Ik vind tot aan je schouders ook al 'kort'.
Ik zou naar een ervaren kapper gaan en om advies vragen. Hij/ij heeft er toch het meeste verstand van en ziet meestal of haar gaat opkrullen of niet. (Mijn laagjes zorgden van een bos lange slag naar een bos krul, vandaar)
En ik snap je echt, want op een gegeven moment ben je je lange haren gewoon BEU. En je hoeft natuurlijk ook niet diréct tot aan je oren het af te knippen. Ik vind tot aan je schouders ook al 'kort'.
dinsdag 10 september 2013 om 22:41
quote:Nemesis. schreef op 10 september 2013 @ 22:24:
Waarom is lang haar het mooiste volgens zoveel mensen? Ik vind dat tegenwoordig bijna iedereen er hetzelfde uitziet. Neem een willekeurige groep tienermeiden op straat: allemaal lang haar. Saai juist! Vind ik... Een leuk, wat korter kapsel kan zoveel doen voor iemand! En dan bedoel ik ook gewoon tot op je schouder kort, niet eens per se een pixie.Ik vind lang haar het mooist omdat (als!) het jeugdigheid uitstraalt, zacht is, mooi glanst, er beweging in zit.. noem maar op. Kort haar is maar gewoon kort haar, er zit meestal een flinke hoeveelheid stylingtroep in en ziet er onnatuurlijk uit, zeker in combinatie met een lelijke verfkleur. Als die troep er niet in zit is het een zielig hoopje op je hoofd, en zie je er al gauw onverzorgd en gewoon uit. Langer haar kun je mooi en stijlvol opsteken, en ook lekker los laten hangen (mits het weer niet te lang is). Lang haar is een sieraad voor een vrouw, op welke leeftijd dan ook. Een grijze knot vind ik mooier dan een kort rood kapsel.
Waarom is lang haar het mooiste volgens zoveel mensen? Ik vind dat tegenwoordig bijna iedereen er hetzelfde uitziet. Neem een willekeurige groep tienermeiden op straat: allemaal lang haar. Saai juist! Vind ik... Een leuk, wat korter kapsel kan zoveel doen voor iemand! En dan bedoel ik ook gewoon tot op je schouder kort, niet eens per se een pixie.Ik vind lang haar het mooist omdat (als!) het jeugdigheid uitstraalt, zacht is, mooi glanst, er beweging in zit.. noem maar op. Kort haar is maar gewoon kort haar, er zit meestal een flinke hoeveelheid stylingtroep in en ziet er onnatuurlijk uit, zeker in combinatie met een lelijke verfkleur. Als die troep er niet in zit is het een zielig hoopje op je hoofd, en zie je er al gauw onverzorgd en gewoon uit. Langer haar kun je mooi en stijlvol opsteken, en ook lekker los laten hangen (mits het weer niet te lang is). Lang haar is een sieraad voor een vrouw, op welke leeftijd dan ook. Een grijze knot vind ik mooier dan een kort rood kapsel.
dinsdag 10 september 2013 om 22:51
Geen pony, heb een beetje vergelijkbaar haar en het is echt vreselijk! Het is dat ik geen werk heb nu en dus de hele dag de tijd heb om m'n stijltang op te warmen, maar anders ! Verder een wat langere bob, dat valt mooi met jouw haar waarschijnlijk (als het echt op mijn haar lijkt wel in ieder geval )!
dinsdag 10 september 2013 om 22:57