Mode & Beauty alle pijlers

wat aan op eigen bruiloft?

12-09-2013 16:20 137 berichten
Mijn vriend en ik gaan trouwen en dan moet ik natuurlijk wat leuks aan. Maar ik ben geen type voor een mooie witte jurk of een andere feestjurk. Nu heb ik nog wel zoveel modebesef dat ik in een Steps-jurk wel erg underdressed ben op mijn eigen bruiloft.

Maar wat dan wel? Ik vind de art-dresses van Ladress prachtig, maar 365 euro voor een jurkje wel weer veel geld.

Ik draag normaal gesproken nette jeans met colbertjes, en ben een no-nonsense type. ik heb een korte blonde pixie-cut en draag maat 40-42. Wie inspireert mij?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor de Ladress-jurk! Je noemt ze meteen in je OP dus éigenlijk zou je die het liefste willen. Gewoon doen dus! Ze zijn vrij tijdloos, dus die kun je nog heel lang dragen. Welke vind je mooi?
Ga in therapie!
quote:Katherina schreef op 12 september 2013 @ 17:32:

[...]

Ja, die had ik ook gezien, dubiootje. Met die zijden van Gogh stofjes, bedoel je? Erg leuke stof ook, dat zijde.Kijk even op de site, er zijn verschillende motieven van verschillende schilders/schilderijen. Ik weet niet of het echt zijde is, voor die prijs Je kan ze later ook als tuniek dragen, met bijvoorbeeld een legging.
Ga in therapie!
Misspoess, absoluut niet onzeker hier hoor. Ik weet precies wie ik ben en waar ik sta en daar heb ik volstrekte vrede mee. De reden dat ik nog steeds niet getrouwd ben komt gewoon voort uit het feit dat ik niet in een witte wolk de hele dag in het middelpunt wil staan. Daar hoef ik toch niet onzeker voor te zijn? Ik draai mijn hand niet om voor het geven van een presentatie of optreden bij onze toneelclub.

Maar op zo'n bruiloft draait het om ons, het bruidspaar, en zo belangrijk ben ik nou ook weer niet.

En Dubiootje, je hebt gelijk hoor, dat je eigen bruiloft wel een goede reden is om jezelf iets moois cadeau te doen. Maar het past me gewoon niet. Het is totaal niet functioneel om zoveel geld stuk te slaan voor een jurk. Maar daar moet ik me juist niet door laten weerhouden! Ik moet het zien als mezelf belangrijk genoeg vinden om dat nu juist wel eens te doen voor zo'n bijzondere dag.
Ja! Kies een jurk waar je dol op bent en neem m gewoon! Sla dat geld stuk en je hebt de komende 10 jaar plezier van zoiets.
Misschien ook even kijken op Top Vintage? Van basic tot elegant. Mogelijk dat je daar iets ziet waarvan je denkt dat dat ook wel bij je past.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:dubiootje schreef op 12 september 2013 @ 17:34:

Ik zou gaan voor de Ladress-jurk! Je noemt ze meteen in je OP dus éigenlijk zou je die het liefste willen. Gewoon doen dus! Ze zijn vrij tijdloos, dus die kun je nog heel lang dragen. Welke vind je mooi?

Ik kan geen plaatjes plakken, maar Kozon, Avercamp en Israels vind ik alledrie prachtig. Kozon om de mooie blauwgroene kleur, en Avercamp en Israels omdat ik de schilderijen waarop de jurken geinspireerd zijn prachtig vind. De Avercamp misschien nog wel het allermooist, maar wel een erg winterse afbeelding.

345 zijn ze trouwens. Scheelt toch weer twee tientjes.

Lys, die site had ik ook al bezocht, en hoewel ik dat stijltje prachtig vind bij andere vrouwen zou ik zelf het gevoel hebben dat ik verkleed was.
quote:Katherina schreef op 12 september 2013 @ 17:38:

En Dubiootje, je hebt gelijk hoor, dat je eigen bruiloft wel een goede reden is om jezelf iets moois cadeau te doen. Maar het past me gewoon niet. Het is totaal niet functioneel om zoveel geld stuk te slaan voor een jurk. Maar daar moet ik me juist niet door laten weerhouden! Ik moet het zien als mezelf belangrijk genoeg vinden om dat nu juist wel eens te doen voor zo'n bijzondere dag.

Tja, wie zei dat het functioneel moest zijn? Soms mag je jezelf (en niet alleen maar je dochter) ook wel eens in de watten leggen? Misschien een beetje een calvinistisch gevoel om te denken dat het veel geld is voor maar één dag. Maar sommige speciale dagen kosten nu eenmaal wel eens wat meer. Aan dagen die je nooit vergeet en die een speciale betekenis hebben mag je best wat meer uitgeven, en dat hoeft niet alleen voor anderen (bv. de locatie of het eten van je gasten) te zijn.

Ik zeg: ga ervoor!

PS Als je die jurk later nog kan dragen, is hij toch mooi functioneel
Ga in therapie!
Oe, deze vind ik ook mooi:

link
Ga in therapie!
Avercamp:

Ga in therapie!
Ik heb wel zulke stof gezien als van die art-dresses. Tusse de 15 en 80 ¤ per meter. Als iemand in je omgeving handig is met de naaimachine zou die er een kunnen maken, asls cadeau. Ik zou het wel aandurven. Die van die etsy site zijn helemaal makkelijk. 2 vierkanten met een lint aan de bovenkant.
Ladress heeft een winkel dus ga passen! Ben je verliefd en denk je: zo wil ik er die dag uit zien! Dan doe je het wel. Vind je h niet 100% iets dan zoek je verder.
Zeg maar Spijker.
quote:dubiootje schreef op 12 september 2013 @ 17:44:

[...]

Aan dagen die je nooit vergeet en die een speciale betekenis hebben mag je best wat meer uitgeven, en dat hoeft niet alleen voor anderen (bv. de locatie of het eten van je gasten) te zijn.

Deze ga ik onthouden! Als ik de jurk gekocht heb, en ik vind ergens dat het te veel geld is, houd ik mezelf dit voor.
Ja, ik, begrijp je helemaal, maar ga je ook aanraden om toch de ladress te nemen die jij helemaal geweldig vind!

Precies omdat jij die dag wel dé bruid bent, en die verdient een kadootje! En dan nog wat, als je een jurk draagt waar je je fantastisch in voelt, dan zie je er ook extra stralend uit, ben je extra gezellig, ga zo maar door, dus dan doe je het ook van je aanstaande en je gasten!

Én je kan het nog een paar keer aan. Ik heb met m'n bruiloft een jurk gedragen van nog geen 100 euro, ik vond hem wel echt mooi hoor, maar het was wel echt een eenmalige en zo hield ik genoeg budget over om er een paar geweldige Louboutins onder te kopen, en daar ben ik nog steeds blij mee en bij gelegenheid draag ik ze nog, het is alweer 8 jaar geleden.

Veel plezier op je bruiloft!
Koson:

Ga in therapie!
Grappig, ik ben zelfs onlangs getrouwd en wilde ook niet in een wit gewaad tot op de grond, omdat het een vrij casual huwelijk was, buiten en geen kerk/kaarsen/bloemstukken. Heb nog wel trouwjurken gepast om zeker te weten dat ik het niet wilde en inderdaad, ik voelde me pompeus, verkleed en allerminst mezelf.

Uiteindelijk heb ik een eenvoudige vintage witte kanten jurk tot de knie gedragen. Kostte 175 euro en ik voelde me prachtig en uniek en mezelf. Daar gaat tenslotte om. Toen ik de jurk eenmaal aanhad en een paar hele mooie pumps eronder vond ik het ook superleuk om 'in het middelpunt' te staan terwijl me dat daarvoor vreselijk leek. Succes, probeer een LaDress en als je er enthousiast over bent, ga er voor!
Oh en in Thailand en Sri Lanka dragen ze die ene dag zo'n 5 jurken. Dus daarmee vergeleken ben je altijd budget
Zeg maar Spijker.
Hoppala, ik ken echt niemand die zo handig zou zijn op de naaimachine, en zelf kom ik niet verder dan een kussenhoesje. Maar evengoed bedankt voor het idee.

En Spijk-er, dat wist ik niet. Ik heb even gekeken, en ze hebben een winkel in Amsterdam, maar in oktober zijn ze ook een weekend in het Hulstkampgebouw. In mijn eigen stad! Daar ga ik heen. Dan kan ik gelijk zien of íe me net zo goed staat als ik denk.
Israels:

Ga in therapie!
Ik ben getrouwd in een witte avondjurk, van rond de 250 euro. Kijk gewoon eens bij trouwwinkels, die hebben vaak ook avondkleding, en je kan ook huren!
Die etsy jurkjes zijn echt een piece of cake, kan je moeder dat niet maken? Zoeen ga ik ook maken!!
Oh, Dubiootje, als ik het zie ben ik er gelijk weer verliefd op.
quote:hoppala schreef op 12 september 2013 @ 17:56:

Die etsy jurkjes zijn echt een piece of cake, kan je moeder dat niet maken? Zoeen ga ik ook maken!!

Mijn moeder? Whahahahaha!

Maar sorry, dat gaat hem niet worden.
quote:Katherina schreef op 12 september 2013 @ 17:38:

Misspoess, absoluut niet onzeker hier hoor. Ik weet precies wie ik ben en waar ik sta en daar heb ik volstrekte vrede mee. De reden dat ik nog steeds niet getrouwd ben komt gewoon voort uit het feit dat ik niet in een witte wolk de hele dag in het middelpunt wil staan. Daar hoef ik toch niet onzeker voor te zijn? Ik draai mijn hand niet om voor het geven van een presentatie of optreden bij onze toneelclub.

Maar op zo'n bruiloft draait het om ons, het bruidspaar, en zo belangrijk ben ik nou ook weer niet.

Spijt me...ik geloof wel dat er ergens onzekerheid zit. Je wilt toch gewoon STRALEN en MOOI zijn op JULLIE dag!

Vrouwen die dat niet willen...apart. Juist DIE ene dag is helemaal JOUW dag.

Als jij van jezelf vindt dat je er mag zijn dan doe jij juist iets aan waarin jij jezelf helemaal mooi en sexy vindt!

Noem mij kort door de bocht maar ik geloof dit wel. Als ik mij niet goed voel ga ik mij altijd minder mooi kleden. Een vrouw die zichzelf mooi en vrouwelijk kleedt valt namelijk 10 x meer op. Gaat dan niet om knap zijn maar het lef er mooi uit te durven zien, jezelf te verzorgen en te zeggen; KIJK hier ben ik!!!

En nee...ik heb dit echt niet altijd...ik ben namelijk soms WEL onzeker :-) Maar als ik ooit zou trouwen....dan is het wel MIJN dag en denk ook dat dat voor jou ook zo is.
quote:Katherina schreef op 12 september 2013 @ 17:56:

Oh, Dubiootje, als ik het zie ben ik er gelijk weer verliefd op. Daarom zet ik ze ook hier neer Ik vind ze ook bloedmooi. Welke is je favoriet?
Ga in therapie!
Oh sorry, al mijn moeders (stief, schoon en biologisch) kunnen alemaal wel zo"n jurkje naaien.

Niew plan. Koop zulke stof en breng het met een plaajte naar een turkse naaister. (alleen voor zo"n etsy jurkje) een la-dress jurk zou ik gewoon kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven