***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Gefeliciteerd Yumak! Wat leuk!

Vertel mij wat Draak..........ben nogsteeds niet laaiend enthousiast..... Wel blij ermee, maar zie ook veel beren op de weg enzo. Komt allemaal goed. Gewoon even wennen:)
Swiss : wat balen van je huurder !!

Xaloy en Robbie : van harte beterschap

Ik ga deze middag nog eens solliciteren, duimen jullie voor me?
succes witchke! Tja, volgens mij zijn dat ook hormonen, icke, en jij hebt het natuurlijk niet makkelijk gehad, scheelt ook een boel
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Heb net 4,5 uur geslapen en wil eigenlijk weer in bed. Poehee.

Gefeliciteerd Draak!
Draakje, gefeliciteerd!

Swis, wat een vreemde actie van die huurder! Nu kun je weer van voor af aan beginnen, balen!

Ik ben net met Kika Kiekster naar de dierenarts geweest en het was eigenlijk heel positief, voor zover dat kan. Kika's waarden waren gezakt en dat hadden we nooit verwacht! In het meest gunstige geval zou ze stabiel zijn gebleven, maar het (voor mij) ondenkbare is gebeurd en ze is dus iets beter dan een paar weken terug! Helemaal gezond wordt ze nooit meer, maar ze moet op deze manier nog een paar maanden mee kunnen. Ik ben zo trots op mijn dikke Kiek!
Oh Ick, ik zie ook enorm veel beren op de weg. Ik ben wel blij dat er nog een kindje komt, maar ik ben vooral heel erg blij dat ik nu geen baan heb waar ik me ook nog druk om zou moeten maken! Ik zit echt na te denken over hoe ik het allemaal straks met drie kinderen onder de twee moet gaan rooien...

Hugo en Steijn gaan als het aan mij ligt trouwens ook niet voetballen. Welke sport ze dan gaan doen maakt mij niet uit, maar ik hoop dat ze mamma's sportieve verleden willen hebben! (minus ballet, maar dat spreekt op zich voor zich) Laat ik het zo zeggen: ik heb het liefst dat ze voor een sport kiezen waar strafcorners, sticks en cirkels een de boventoon voeren!
Volkomen Eensch Muis, met je laatste posting

Eventueel heb ik nog liever ballet dan voetbal of handbal ofzo. Basketbal zal hem niet worden, is ie te klein voor, dat scheelt.
Muis, jij heb vast een Urban Jungle duo? Hoe bevalt dat?

Ik wilde een nieuwe Phil en Teds tandem kopen maar kom er een beetje van terug nu ik weet dat de baby niet in half ligstand kan liggen in het zitje. Die zit gewoon zowat rechtop. Ruben zit nu zelfs vaak bijna plat, vooral als hij moe is. Verder leuke wagen, ook handig in onze smalle jarendertig hal, maar goed.Voordeel is wel dat hij ook enkel gebruikt kan worden.

Als ik een duo koop dan wordt het inklappen buiten bij de voordeur, anders kan ik de voordeur niet opendoen als ik weg wil en niet dichtdoen als ik terug ben.

Maar de zitjes zijn wel in 4 standen te verstellen, onafhankelijk van elkaar en dat vind ik een must.

Heb nu een PT twin op het oog, via MP maar wilde ook de UJ overwegen. Alleen komt die tweedehands met zwenkwielen via MP een stukje duurder uit, helaas......Een nieuwe duo zit er niet in want we gebruiken hem maar een jaar of anderhalf omdat hij niet enkel te gebruiken is. We hebben voor na die tijd de Quinny dan nog. Lastig lastig lastig.

Waar je je als huisvrouw wel niet druk om kunt maken he? Ickeman verklaart me voor gek. Amper 10 weken zwanger en al helemaal in de ban van kinderwagens. Nouja, het was de bedoeling een tandem P&T te kopen, nieuw, en die zouden we meteen kunnen gebruiken, vandaar dat het nu al speelt. EN een wagen is echt mijn vrijheid. Klinkt stom maar is waarheid als een koe(tje boe).
Fijn dat het nu wat beter met Kika gaat !!
Ja, Muis, goed dat poesje Kiek "beter" is!!! Was ik helemaal vergeten!
Wat zijn jullie 'picky' wat sport betreft! Ik hoop dat Robbie een teamsport gaat doen zodat hij van het teamgebeuren veel kan leren. Dat is alles! En natuurlijk dat hij überhaupt sport leuk vindt, want dat is goed voor hem.
goed nieuws van kika zeg! En ja, wat voor een wagen willen wij, mooi dat ik gebruik kan maken van jullie ervaringen/ideeen.

Vind de p&t wel erg leuk, maar is dus bljkbaar minder praktisch? Ik ga het morgen meteen op mijn werk vertellen, mag nu namelijk geen gasnarcose meer gebruiken of ro foto's maken. Niet leuk om nu al te moeten zeggen. Morgen weer voetbal!! Heb er zin in! Noah zijn oranje shirtje aan! E oranje tompoucen en M&M's. Maakt nu toch niks meer uit, haha
Draakje, gefeliciteerd, wat een verrassing voor jullie!

Muis, fijn dat het beter gaat met Kika!

Fysio had wel handige tips. M'n bekken is een beetje uit balans omdat m'n banden en spieren wat opgerekt zijn (niet verbaasd). Ik moet vooral m'n schuine buikspier weer bewust gaan gebruiken zodat die weer mee gaat werken en zo m'n bekken kan ontlasten. Blij dat ze niet alleen maar zei dat ik het wat rustiger aan moest doen.

Icke, de P&T is ideaal hoor!!! Ik ben er echt zo blij mee. Hij loopt ook echt zalig. Wel het nieuwste of een-na-nieuwste model, de oude modellen zijn minder. Zo'n naast elkaar lijkt me zo breed worden, en je neemt al zoveel ruimte in met een paar kinderen. Over dat zitje niet in ligstand kan maak ik me niet druk. Het bovenste zitje (bij twee zitjes dus niet de wieg + zitje stand) staat sowieso al behoorlijk in een relaxstand dus daar kan ook wel een slaapje in gedaan worden.

Ik zie trouwens (meestal) geen beren op de weg wat betreft drie (of 4 of 5) kinderen straks. Als ik zie hoe ik het nu doe en hoe het nu allemaal gaat als gezin, dan weet ik zeker dat het straks ook helemaal goed komt. Ergens in de laatste drie jaar ben ik gestopt me van tevoren druk te maken over dingen waar nu nog niks over te zeggen valt en die waarschijnlijk wel op z'n pootjes terecht komen. Heerlijk!

Nu ga ik zwemmen.
Micha: wat fijn dat de fysio een goede tip had. Hopelijk werkt het snel, want dit is echt heel vervelend.

Tsja, wat sport betreft sluit ik me volkomen aan bij Muis. Voetbal is geen optie en de stick ligt al een jaar klaar...

Moe, moe, moe... vanmorgen gezwommen en vanmiddag ene lange wandeling door het bos gemaakt en naar de geitenboerderij geweest. Leuk, maar erg vermoeiend.
Ick, ik heb inderdaad de UJ en ik ben een meer dan tevreden gebruiker! Onze voordeur is heel smal, net als onze gang, en het is de enige duowagen die er zonder problemen door kan! Ik weet nog niet wat wij straks gaan doen:

Scenario 1: Ik koop een leuk Bugabootje (aas er al jaren op) voor Ernie, zodat ik die kan gebruiken als de jongens op de peuterspeelzaal zijn. Als we met z'n vijven weggaan nemen we beide wagens mee, als we met z'n viertjes weggaan, dan is het of Ernie in de BabyBjorn (heb nog een ongebruikte liggen), of Ernie in de UJ met een van de jongens er naast en de ander op het meerijdplankje. (zie je me al gaan?)

Scenario 2: Ik koop geen Bugaboo, maar gebruik voor Ernie alleen de BabyBjorn. Dit wil A., maar ik krijg een hernia als ik er alleen al aan denk!

Wat denken jullie dat ik moet doen? (hint: zeg scenario 1! Ik moet A. zien te overtuigen en dat is ook al de mist in gegaan met Magali!)

Mich, ik hoop voor je dat de tip van de fysio snel werkt! Wel fijn dat er iets aan te doen is trouwens!

Draakje, waarom wilde je het nog niet vertellen? Ik kan zwangernieuwtjes nooit voor me houden als het mezelf betreft!
Draakje, gefeliciteerd!!!!

Micha, fijn dat je de fysio heeft kunnen helpen, succes ermee.

Muis, je MOET echt een bugaboo kopen. Ten eerste is die geweldig, je hebt toch echt een kinderwagen nodig voor Ernie en als laatste is de inruilwaarde van de bugaboo ook niet slecht (mocht je hem toch niet genoeg gebruiken).

Echt ik weet niet wat ik zonder bugaboo had gedaan. Stel, je gaat met z'n 5-en weg met de auto. De tweeling kan in een kinderwagen /duobuggy, en Ernie zet je gewoon lekker met maxi cosi en al op het bugaboo onderstel. Ideaal, ik zweer het.

Daarnaast gebruik je de kinderwagen nog best lang.

Ik vind het echt elke euro waard, beste koop die wij voor Finn gedaan hebben.

Trouwens Lara, heb jij nog een buggy gekocht? Ik heb een koelstra gekocht en ben er erg tevreden mee. De leidster van de creche vertelde me laatst dat dit haar lievelings buggy is (ze kende hem niet aangezien die hier niet verkocht wordt).

Haha kindersporten, Xaloy, ik neem aan dat Robbie ook voor de olympische winterspelen gaat?

Volgens mij staat Finn over een jaar op de skies. Verder mag hij zelf weten wat hij wil doen hoor, ik vind voetbal ook prima. Manlief kent Marc Overmars van vroeger voetballen op straat, toch best grappig (ze waren even snel, dus stonden altijd tegen elkaar). Als Finn mijn HB heeft moet hij echt topporter worden. Ik had tijdens mijn zwangerschap een gehalte van een topsporter aan epo. Vind het altijd jammer dat ik er zelf niks mee heb gedaan. We gaan niet pushen hoor, hij moet het zelf willen.
Muis, ik zeg maar 1 ding, de bugaboo!!!

Fijn dat het beter met Kika gaat!

Wat sporten betreft sluit ik me helemaal aan bij Xaloy (krijg trouwens een deja-vu gevoel bij deze discussie!). Vind het vooral belang dat Kaj en Ole veel bewegen en of dat nou bij hockey, voetbal, judo, karate, basketbal of ballet is dat mogen ze van mij helemaal zelf weten. Vind het erg belangrijk dat ze zelf mogen kiezen, dat is het ook iets van hun. Voorwaarde is wel dat ze zich vastleggen voor minimaal 1 seizoen. Hebben ze er na dat seizoen genoeg van, dan mogen ze weer iets anders kiezen. Een teamsport vind ik ook wel belangrijk.

Er is eigenlijk maar 1 sport waar hij (in ieder geval voor zijn 16e) niet van mij op mag en dat is boksen. Dat vind ik wel zo'n gevaarlijke sport.

Vraagje: wat nou als Steijntje, Hugo, Puk of Ruben of 5 jaar nu heel graag op voetbal willen.. mag dat dan niet van jullie?

Micha, fijn dat de fysio effect heeft! Toch sluit ik me wel aan bij wat anderen zeggen, iets rustiger aan doen is ook geen slecht idee hoor!

He enne.... 4 of 5 kinderen????

Lara, leuk het A'damse bos! Vooral de geitenboerderij!
ik vind het wel heel leuk om an fam en vrienden te vertellen, maar op het werk hoeft van mij nog niet zo, weet ook niet waarom.

Eens met Fachat over sport, maar denk dat wij een voetballer krijgen, hij is echt mesjokke van een bal, je moet echt alle ballen weghalen met eten, anders schreeuwt hij alleen maar da da da bal en eet niet.

Mich: vervelend zeg, last van je bekken, tis ook niet niks voor je lijf 3 zwangerschappen, vrij dicht op elkaar.

Muis: ik ben voor een wagen erbij, is echt niet fijn om altijd met een babybjorn te lopen, is vrij zwaar. Dus A.......
Ik had het ook hoor Draakje, heb het op mijn werk (op 1 collega na) ook pas na 3 maanden verteld, aan de meeste mensen eigenlijk, aan ouders iets eerder maar ook niet meteen. Ik wilde gewoon eerst voor mezelf weten dat alles goed zat...
Spitsmuis, ik ben voor scenario 1!! Ik wil namelijk zelf ook heel graag een bugaboo voor erbij, gezellig en handig als we met z'n vijven weg zijn. Vriend vindt het alleen niet zo nodig. De argumentatie van Swissie is waterdicht! Ik neem waarschijnlijk de bugaboo van vrienden over. Ze emigreren in september en hebben net een p&t gekocht omdat ze een tweede kregen, dus ze moeten die bugaboo toch kwijt.

Mij maakt het ook niet uit op welke sport de jongens gaan, voetbal of hockey of zwemmen of wat dan ook, zolang het maar geen gevaarlijke sport is. Meisje lijkt me heel leuk als ze op turnen gaat omdat ik dat zelf heel lang gedaan heb, maar ze mag het ook zelf weten. Als ze maar plezier in bewegen hebben.

Fachat, 4 of 5 lijkt me leuk maar ik denk niet dat ik hierna zin heb in nog meer zwangerschappen. En ik doe het rustiger aan hoor. Ik doe al haast geen boodschappen meer en vriend stofzuigt nu elke dag. Dat zijn toch wel echt zware dingen.
Draakje gefeliciteerd met je zwangerschap!

Mich, fijn dat de fysio wat tips heeft voor je bekken, ik hoop dat het helpt. Jij bent echt zo relaxed met je kids, ik zit me af en toe nu al af te vragen hoe ik sommige dingen met 2 kindjes moet gaan doen, maar als ik lees hoe jij ermee omgaat denk ik dat het vast wel goed gaat komen allemaal.

Icke, ik zit ook sterk te twijfelen over zo'n duowagen, als ik er 1 koop wordt het de Phil & Teds en dan het liefst de Vibe, vind ik weer net wat mooier dan de Sport uitvoering. Je kunt ook kijken op de site van www.philandteds.nl en dan bij specials kijken of er een demowagen te koop is, dat scheelt ook in de prijs.

Spitsmuis, wat fijn dat het beter met Kika gaat! Ik hoop dat ze nog een flink tijdje mee kan.

Over sporten, ik denk daar nog helemaal niet over na. Ik ben zelf niet echt supersportief, heb de laatste jaren voor mijn zwangerschap wel intensief gesport op de sportschool, maar vroeger heb ik eigenlijk alleen jazzballet gedaan. Als meisje wilde ik altijd graag op ballet maar dat mocht niet, mijn ouders waren op 1 of andere manier bang dat ik het weer snel beu was denk ik. Wel jammer, want de moeder van mijn beste vriendinnetje was balletlerares en die vond altijd dat ik er wel aanleg voor had. Ik wil eigenlijk dat Zahra zelf iets uitkiest wat ze leuk vindt, natuurlijk is een teamsport leuk, maar als ze liever op ballet gaat vind ik het ook prima. Ik zie het wel hoor.

Xaloy, hoe is het nu met jou en Robbie? Gaat het al iets beter?

Swissie, wat balen zeg van die huurder! Ik vind het eigenlijk te aso voor woorden, heb je je meubels en vriezer weg moeten gooien en blijven ze er maar een half jaar! Grrrrr idioten. Hadden ze een contract voor 4 jaar of mochten ze gewoon opzeggen voor die tijd? Gaan jullie nu weer proberen het te verhuren of gaan jullie het huis verkopen?

Hier weinig nieuws, vanmiddag lekker naar mijn ouders geweest met Zahra (man is aan het werk) en daar gegeten, lekker makkelijk. Oh wel leuk, man is medewerker van de maand geworden bij zijn bedrijf. Hij viel met name op door zijn gedrevenheid en positieve motivatie richting zijn collega's. Ik ben echt trots op hem, hij werkt er pas 2 maanden!
Muis: scenario 1 met stip! Ik ben zo vreselijk blij met de Bugaboo. Die MC kun je er zo opklikken (nooit gedaan, maar dat hoeft A. niet te weten), het is een ideale stadwagen en hij is klein op te bergen.

Ik heb ook nooit begrepen hoe mensen hele afstanden met de Baby Bjorn afleggen, want ik vond het behoorlijk zwaar. Op een gegeven moment kunnen de jochies prima naar de AH lopen en kan de baby gewoon nog in de Bugaboo. Je bent een dief van je eigen protemonnee als je dat niet doet.

Swissie: ik en in onderhandeling over een zo goed als nieuwe Mac Laren op MP die ik heel graag wil hebben. De Koelstra lijkt me ook wel wat, maar het is me niet duidelijk wat het verschil is tussen die twee. Jij? Welk model heb je?

Fachat: ehm...we gaan een ontmoedigingsbeleid voeren ten aanzien van voetbal. Ik vind de mensen langs de kant vaak zo ordinair doen tegen die kinderen en het is zo'n ruige sport. Bij hockey zitten ook nog eens leuke meisjes voor Puk haha.

Shit zeg...er staat een hele nieuwe Maserati Quattroporte van een klant voor de deur. Op zulke momenten is het even jammer een kind te hebben, anders hadden we nu even een rondje ring kunnen scheuren... (luxeprobleempje, ik weet het)

Slaap lekker!!
Draakje gefeliciteerd!!!!!!

He meiden dan de majorettes. feline mag op alle sporten maar er is een uitzondering .... de majorettes. Ik heb haar ook verteld als we die net iets te dikke meiden in van die flatterende pakjes zagen dat ze dat ook in de winter aan hebben en het dan wel heeeel koud is.
hahaha, nou ik mag hopen dat kaj en Ole niet bij de majorettes willen, maar als ze dat dan echt, echt willen (wat ik me absoluut niet voor kan stellen), dan mogen ze dat van mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven