Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Wat wordt er lekker veel verzonden verzonden en ontvangen!

Ik heb vandaag een iets minder mooi kaartje ontvangen uit Duitsland en er gaan skeletten naar Finland.
Dreamer - gaaf zeg klinken als mooie kaartjes. Vraag jij ook om viewkaarten in je profiel?

Deerne - apart een kaart met skeletten was dat een wens van deze ontvanger?
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Yep, ze wou graag skulls. Dit is een oude schoolkaart van het menselijk geraamte/skelet met dus een schedel. Maar niet heel luguber.
Klinkt als een mooie kaart Deerne die goed past bij het profiel van deze postcrosser!

Fijn als je kunt voldoen aan iemands profiel. Vind het ook altijd zo gaaf als je een kaart hebt uit iemands favorieten.

En als ik er zelf een ontvang uit mijn favorieten ben ik altijd een beetje extra blij!
Vandaag weer zes officials de wijde wereld in!

- Duitsland

- Ukraine

- UK

- Taiwan

- Zwitserland (mijn eerste naar Zwitserland)

Leuke profielen en heb volgens mij goede bijpassende kaarten kunnen vinden!

In de bus:

- Meetingkaartje van de Zeelandmeeting

- 2 swaps
Twee kaarten verstuurd: een paard naar de U.K. en, op verzoek, een AD-card naar Polen. Zelf een sfeervol Parijs plaatje ontvangen.

Er kwamen diverse vrolijke hurrays binnen, maar ook een lege. De bewuste dame had in haar profiel staan, dat ze elke dag iets bij wilde leren, psychologie studeerde en hield van intermenselijke relaties. Even een bericht terug gezonden; les van de dag: in ieder geval (kort) bedanken voor een kaart, zelfs als je de afbeelding niks vindt.

@Dreamer > ik vraag mijn weekendadressen pas op zondag aan, 's avonds wordt de bus gewoon geleegd.

@Peacy > bij jou loopt het ook als een (post)trein.

@Wandelaartje > nog de wandelschoenen aangehad in dit natte weekend? Ik heb vanochtend 12 km (droog) door het bos gestruind.

@Deerne > was de 'skull' dame een gothic?
Vind ik ook altijd zo jammer die lege hurrays. Doe ik nooit ik zet er altijd iets in al is het alleen maar "thank you for the card".

Heerlijk neferis 12 km wandelen! Wij hebben door Amsterdam gelopen dit weekend, maar is toch anders dan een stevige wandeling door het bos ofzo

Net alweer een Hurray in de mailbox dus kan morgen ook weer een adres opvragen.

En net een Resend geschreven voor een adres in China. Kreeg netjes bericht terug dat de betreffende kaart niet was ontvangen, dan wil ik nog weleens resenden. Moet zeggen dat ik nog maar weinig expired kaarten heb!
Ik heb er 11! En een paar zijn al van mn lijst verdwenen.

Kaartjes naar:

Taiwan: muisjes (die van t beschuit)

Polen: Paulus de Boskabouter

Belarus: 101 dalmatiers..

Resend naar China: multiview.

Ontvangen: nederlandse olifantjes :-).
Neferisis, ja ze houdt inderdaad van gothic.

Net een kaartje met een gedichtje naar een meisje 22 kilometer verderop geschreven.

Nog 5 kaarten tot de 100!
Ik heb in mijn profiel inderdaad de vraag voor omgevingskaarten. Ik wil wel wat van de wereld zien

Heb weer een aantal blije hurray's binnen. Ik heb tot nu nu toe 1 of 2 lege gehad, maar die zetten het kaartje dan wel weer favoriet, dus hen heb ik het vergeven
Later is nu
Vandaag een korte hurray gekregen uit Nederland. Mijn volgende kaart (die ik vanmiddag ga zoeken) gaat richting Brazilië.

Zelf nog geen blije brievenbus vandaag.
Net een hurray uit Rusland

Nu nog maar 5 onderweg. Gaat snel!
Later is nu
Twee vintage kaarten bij de post, volledig vol gekrabbeld en beplakt met veel mooie zegels. Deze plaatjes vrolijkten de grijze, onstuimige dag aanzienlijk op.

De dame van de lege hurray stuurde vanochtend een uitgebreid en enthousiast bericht over de toegezonden kaart. Weliswaar geen uitleg waarom ze dit in eerste instantie niet had gedaan. Enfin, ik heb tenminste een reactie.

@Wandelaartje > ik heb op het moment 20 expired kaarten, waarvan er 16 al meer dan drie maanden niet meer online zijn geweest, dus die kan ik gerust afschrijven.

@Peacy > Nederlandse olifantjes? Zijn die oranje?

@Deerne > leuk, zo'n mijlpaal in zicht.

@Dreamer > zo dunt de voorraad toch uit.

@Marly > een hurray uit Brazilië vergt ook enig geduld...
Hallo postcrossers! Ik kom ook weer eens even om een hoekje kijken

Nog steeds druk met postcrossen, maar het kwam er maar niet van om hier weer eens een berichtje te plaatsen. Ik heb wel het een en ander meegelezen.

Neferisis, leuk om ook nog een oude bekende hier te zien! Jij bent pas de 2000 verzonden kaarten gepasseerd, toch? Ik ben momenteel op weg naar de 2000 verzonden kaarten. Alles goed met dochter?

Peacy, als die Nederlandse olifantjes niet oranje waren, maar wel in Blijdorp wonen heb je misschien wel een kaart van mij gekregen!

Laatst kreeg ik ook al een kaart van LLM, die weer was gaan postcrossen en hier toen ook even kwam langswaaien. Toevallig en altijd leuk om iemand van hier 'tegen te komen' op een kaart.

Mijn buit van vandaag bestond uit een Gerberakaart uit NL, uit Rusland een pauw en pinguïns (op 2 verschillende kaarten ) en een prachtige van Le Petit Prince uit China.

Super trouwens dat het topic nog steeds actief is, met oude bekenden en nieuwe trouwe meeschrijvers!
Stereogram, dat zou leuk zijn als het olifantenkaartje van jou kwam!

Neferisis, dat valt dan wel mee, 20 expired kaarten op meer dan 2000 verstuurde kaarten. Ik heb nu 2 expired kaarten...

Vandaag 4 mooie kaarten gekregen. Laurel en Hardy uit Finland, een kinderboekenillustratie uit de USA, een zelf geschilderd herfstblaadje uit Australië en van een Finse dame zelfs 3 kaarten. Een cupcake voor mij, tram voor zoon en prinsessen voor dochter. Voor haar gaat er morgen een thank you-kaartje op de post.
Ik heb nu 3 expired op ruim 300 verzonden valt me nog mee!

Vandaag verstuurd Hollandse molens naar Portugal. En een mooie kaart via een swap uit NL in de bus. Verwacht ook wel weer wat officials de komende tijd, ben benieuwd!

Wow 2000 verstuurd echt veel! Maar als ik alle swaps meetel kom ik ook wel op 1000 wellicht ;)

Morgen kan ik ook weer een kaart versturen had een leuke hurray uit Roemenie (7 dagen)
Ik ben vandaag begonnen met Postcrossing! Mijn eerste vijf kaarten gaan morgen op de bus naar Rusland, China, USA, Belarus en Duitsland! Ik ben benieuwd!

Ik vraag me alleen af wat dat 'swappen' nou precies is? Is dat dat je gewoon prive met iemand schrijft zonder post-id?
Wat is een 'hurray'?

En krijgen jullie vaak antwoord op een verzonden kaart?

Antwoorden jullie altijd op een ontvangen kaartje?
Mriek, als degene naar wie jij de kaart stuurt, deze ontvangt, moet hij de kaart registreren. Bij het registreren is ook een ruimte om een boodschap te schrijven, een bedankje, een antwoord op een vraag, die op het kaartje staat of iets dergelijks.

Zodra het kaartje geregistreerd is, krijg jij de hurray (your postcard NL... has arrived)

Leuk dat je ook begonnen bent
Later is nu
Gisteren drie adressen aangevraagd. Alle drie de profielen waren zo nietszeggend dat ik er maar mee ben gestopt. Ik had geen zin meer. Geen van drieën konden ze blijkbaar ook maar iets bedenken wat ze leuk vinden of iets over zichzelf schrijven. Als ze het zelf al niet weten, hoe moet ik het dan weten? Eén was bijvoorbeeld van een Nederlandse jongen: "Ik ben ......, ik woon in Holland en ik hou van kaarten". Ja, zoveel was al duidelijk.

Gelukkig zijn de hurrays beter. "Thank you very much for a perfect card". Dat is dan toch wel weer leuk.

Vanmorgen nogmaals geprobeerd met nieuwe adressen en deze twee waren gelukkig wel weer de moeite waard. Nu kan ik tenminste met plezier mijn schoenendoos in duiken.

@Mriek: Had je de site al bekeken? Bij de F.A.Q. (onder het kopje help) kun je veel informatie vinden.

@Wandelaartje: 3 op de 300 vind ik zelfs erg weinig.

@Stereogram: Welkom terug.
@Neferisis: zo'n vermoeden had ik al Geduld is een schone zaak. Postcrossing is een prima manier om dit te oefenen.

@Mriek: Welkom, leuk dat je ook aan postcrossing bent begonnen. Voor je het weet zit je elke dag bij de brievenbus te hopen op een kaartje.

Ik heb ook een paar direct swaps aangenomen, eens kijken of die een mooie kaart terug sturen. Een jongen heeft me een kaart met het noorderlicht (zo mooi!) beloofd, ik ben erg benieuwd.
Welkom Mriek83, en heel veel plezier met postcrossing.

Vandaag heb ik een leuke mapcard uit Duitsland ontvangen, erg leuk.

Zelf heb ik vandaag vier kaartjes op de post gedaan. Katjes blijven in Nederland, er gaat een landschap met een molen naar de USA, er gaan kazen naar Italië en een kaartje van Kinderdijk gaat naar Oostenrijk.

Een van mijn profielen schreef dat hij graag kaarten van over de hele wereld ontvangt, maar gelukkig noemde hij in een paar woorden wel zijn hobbies. Daarom heb ik toch een passend kaartje kunnen vinden.

Aan echt lege profielen heb ik een hekel, tenzij iemand net begonnen is met postcrossing.

Hebben jullie nog veel guldenpostzegels? Misschien dat ik nog een kleine bestelling doe, zodat ik ze voor 1 november wel heb opgemaakt. Ik vind het echt jammer dat de guldenpostzegels straks niet meer gebruikt mogen worden, ik krijg er heel vaak leuke reacties over.
Welkom Mriek83, en heel veel plezier met postcrossing. En leuk dat ook vroegere meeschrijvers terug komen, zoals Stereogram. Welkom terug.

Vandaag heb ik een leuke mapcard uit Duitsland ontvangen, erg leuk.

Zelf heb ik vandaag vier kaartjes op de post gedaan. Katjes blijven in Nederland, er gaat een landschap met een molen naar de USA, er gaan kazen naar Italië en een kaartje van Kinderdijk gaat naar Oostenrijk.

Een van mijn profielen schreef alleen heel kort dat hij graag kaarten van over de hele wereld ontvangt, maar gelukkig noemde hij in een paar woorden wel zijn hobbies. Daarom heb ik toch een passend kaartje kunnen vinden.

Aan echt lege profielen heb ik een hekel, tenzij iemand net begonnen is met postcrossing.

Hebben jullie nog veel guldenpostzegels? Misschien dat ik nog een kleine bestelling doe, zodat ik ze voor 1 november wel heb opgemaakt. Ik vind het echt jammer dat de guldenpostzegels straks niet meer gebruikt mogen worden, ik krijg er heel vaak leuke reacties over.
Hoi! Ik ben sinds een paar maanden aan het postcrossen, erg leuk! Kreeg vorige week twee erg leuke kaarten binnen. Ga nu een kaartje naa Roemenië sturen, maar de ontvanger vraagt om een onbeschreven kaart in een envelop. Meestal ben ik wel geneigd om te doen wat iemand leuk vindt, maar doen jullie dit? Ik vind het een beetje afdoen aan het hele idee namelijk.
Oja en nog een vraagje: ik heb nu ingesteld dat ik geen kaarten stuur naar en krijg uit Nederland. Als ik dat wel zou doen, hoeveel krijg je er dan uit Nederland? Zijn dat er veel of is het er af en toe 1?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven