Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ego-post-alert

Hey meiden,

Ik kom even mijn hart luchten. In het februaritopic waar ik ook schrijf is vannacht het eerste babietje geboren

Een van de mama's-to-be heeft van de week, notabene tijdens de pretecho het verschrikkelijke nieuws gekregen dat het kindje niet meer leefde en is gisteren ingeleid.

Ik ben gewoon al een paar dagen van slag en bij tijd en wijlen vreselijk emotioneel
Heeejjj druppel, ben zo blij voor je, fijn dat alles goed gaat! Niet te veel kwaaltjes hoop ik? Maar 5kg onder je streefgewicht, jeetje erg misselijk geweest ja? (wat vreselijk je laatste post, bah!)

Nena wat fijn dat je je ook zo goed voelt en je echo goed was! Na die strijd op 'verboden voor' geniet je vast ook genoeg van de kwaaltjes Wens jullie alleen maar goeds en veel genieten van het zwanger zijn!

Met mij gaat het goed, eindelijk klaar met opleiding! Ben 100kg lichter haha. Nu het gewone leven weer oppakken en aandacht geven. Zijn door een nog dieper dal gegaan maar volgens mij wat aan het klimmen weer. Man is weer aan het werk, nu 5wkn weg nog 2 dan is hij er weer.

*Sorry lady's ik breek weer uit;) *
Nena: He wat super dat alles goed was!!! Nu hopen dat de combinatietest volgende week ook goed uitpakt!

Druppel: Gatsie wat een naar nieuws uit het feb topic...... Geen woorden voor...

Jamaz: Spannend hoor om het voor familie stil te moeten houden... Maar ook wel weer leuk een geheimpje!!

Cookie: Geeft niks hoor! Altijd leuk om oude bekende tegen te komen!
Hoi meiden,

Sorry even niet zoveel gereageerd. Beetje druk geweest de afgelopen week met de voorbereidingen voor ons huwelijk! Nog 2,5 dan is het al zover!

@dominoo ik zie het nu pas! wat leuk en gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om de narcose. Is er iemand die je daar wat over kan vertellen? Arts ofzo...?

Kan me voorstellen dat je ook onzeker word van de kanker. Kunnen ze daar iets over zeggen?

Over de buikpijn. Heb ik ook heel erg gehad de eerste weken. Je baarmoeder moet groeien en je lichaam reageert op de hormonen. Ook slecht slapen heb ik nog steeds!

@druppel fijn dat je klachten zijn afgenomen! Op naar de 20-weken echo! Wat een vreselijk nieuws uit het februaritopic! Ben er stil van...!

@nena gefeliciteerd met je goede termijnecho! Wat bijzonder he?! En nu aan iedereen vertellen?

@jamaz jullie houden het nieuws nog even voor jullie? Je moet doen wat goed voelt voor jullie! Kan me voorstellen dat je graag de volgende echo nog even wilt afwachten.

Hoe voel je je verder?

@ bn al lekker aan het shoppen voor jullie kleine meisje?

@kroes 24 weken! Je kindje is levensvatbaar! Ik zie het toch wel als een soort mijlpaal. Maar hopelijk blijven de kindjes mooi zitten tot 40 weken! Hoe is het met je?

@visje weet je inmiddels het geslacht al of moet je nog even wachten? Trek je niks aan van mensen die een oordeel hebben over wel/niet goede planning!

@rest hopelijk gaat met iedereen alles goed!

Hebben jullie nog nieuwe info/ data voor de tabel? Dan pas ik hem aan!
Sproet: Ja morgen 24 week! Maar heb liever dat het kindje toch nog even blijft zitten!!!

Maar hoe is het verder met jou??

Verder hier goed! Gaat zijn gangetje. Maandag weer controle. Verder nu druk met lakentjes, dekentjes...

Want heb nodig voor kinderwagen, wieg en ledikant... Bij elke onderdeel horen zo wie zo 4 dingen... (deken, molton, hoeslaken en gewoon laken)

Nog wat shirt's met lange mouw en broeken gescoord op MP voor mezelf gezien t wat frisser is/wordt.

En een winterjas, ik denk dat ik de knopen van een oude winterjas ga verzetten. Hopelijk red ik het daarmee tot half jan.

En gister de laatste gratis doos opgehaald. De Blije doos.

Fijn weekend!
Chicka: Hoe is het met jou??
Jullie hebben het vast wel gehoord of gelezen dat het blad Viva gaat stoppen.

Hoop dat het viva forum NIET stop!!! Maar als de adverteerders weglopen... kunnen ze straks niks anders.

We moeten het met z'n allen maar in de gaten houden!!!

Anders moeten we ergens anders verder.

Ik heb in het verleden wel een besloten forum op gestart voor alleen die topic mensen.

Of een FB groepje.
Ja ik heb het ook gelezen dat het blad Viva op de nominatie staat om te stoppen. Ik hoop dat Viva online blijft bestaan. En anders inderdaad een besloten forum op fb.

Hier vandaag weer controles gehad en het hartje voor de eerste keer gehoord, wat bijzonder was dat! Echt mooi. Donderdag nekplooimeting.

@missvis al nieuws?

@kroes jij bent goed aan het inslaan
He dames

Wij hadden gesprek met de gyn. Die stond al dus we zijn gegaan.

Kreeg meteen een echo. Vruchtzakje gezien. Verder nog niks. Heel pril dus nog. Over 2.2 wk terug. Hopelijk dan een hartje.

Doodeng en het gaan 2 lange weken worden.. Pff

Narcose kon thank god geen kwaad.

Blijf iig tot de 3 mnd bij de gyn ipv verloskundige.

Nena: hoever ben jij nu precies?

Domme vraag misschien, maar hoe doen ze een nekplooimeting?
@dominoo ik ben vandaag 11 weken en 6 dagen. Wat ik begreep van de nekplooimeting is dat ze een vochtstrook die tussen de 11, 5 en 13 weken het beste zichtbaar is meten, doen ze via echo. Deze strook zit aan de rugzijde van de foetus. Een normale nekplooi is max 3,5 mm en alles daar boven kan wijzen op downsyndroom, andere syndromen of hartafwijkingen echter is alleen een kan. Pas bij vlokkentest, vruchtwaterpunctie of NIPT (moet je voor naar Belgie of Duitsland) kunnen ze dit met zekerheid vaststellen. Je krijgt dus met de nekplooimeting en de bloedtest (zgn combinatietest) dus uiteindelijk alleen een kans op een bepaalde afwijking.

Mocht ik dingen verkeerd of onvolledig hebben uitgelegd dames vul mij dan aan.

Ik kan me voorstellen dat het voor jou spannende 2,5 weken worden, ik duim heel hard voor je.
Hoi meiden,

Hier alles oke. Morgen een afspraak bij de huisarts vanwege de bekken/rugklachten. Het wordt met de dag (of eigenlijk met het uur) vervelender en pijnlijker.

Wil met een zwangerschapscursus beginnen en met de huisarts overleggen welke het beste bij mijn klachten past.

Wat wel lastig is, is dat ik in oktober heel veel sta ingepland op mijn werk, en dan vooral met avonddiensten. De cursus die ik zelf leuk vind is op woensdagavond, maar sta t/m eind oktober elke woensdag ingepland en in het rooster van november waarschijnlijk ook niet.

Heb geprobeerd een oplossing te vinden, samen met mijn teamleider en die kwam met dit: Ga nu vast 24u werken, dan zorgen we dat je die woensdag vrij bent.

Maarja, dan ga ik al per 1 okt ipv ergens in april financieel achteruit en daar heb ik in mijn financiele overzichtje nog geen rekening mee gehouden.

Proberen uit te leggen dat ik zo'n cursus echt moet volgen wil ik alles een beetje volhouden, dus willen zij dat ik fijn aan het werk blijf zal er toch iets moeten gebeuren.

Vind mijn baan momenteel zwaar en totaal niet passen bij het zwanger zijn.... Bah!

Verder hebben we afgelopen zaterdag een super schattig setje gekocht, wat onze kleine aankrijgt als ze net is geboren!

Ook hebben we een leuke kinderkamer op het oog en hebben we een erg leuke naam. Lijkt hem wel te worden, tenzij er toch nog iets leukers langskomt.

Morgen heeft mijn zus haar echo, ze is waarschijnlijk net 10 weken. Benieuwd of alles goed is.

Geniet echt wel van mijn zwangerschap hoor, en vind het heerlijk om te kijken naar spulletjes en om steeds meer te gaan kopen. Mn buik wordt steeds groter en iedereen is superlief voor me maar vind het soms ook zwaar. Moet er erg aan wennen, ondanks dat zoon buik ook leuk is, dat ik dikker wordt, dat mijn buik zn 1e straie streepje heeft, dat ik constant pijn in mn lijf heb.. Wil ook niet zoon zeikerd zijn maar pff vind het soms zo overweldigend ofzo..

Hebben jullie dit ook?

Ik ga even een frisse neus halen want zit weer enorm te sippen haha, ga vd week even de tijd nemen om op iedereen te reageren!
Dominoo: Wel leuk dat je iig IETS gezien hebt!!! Hopelijke zie je op de volgende afspraak meer!!!

Sproet: BN: Het klinkt alsof je het aardig zwaar hebt zeg!

Kan je niet iets van fysio krijgen?? Op de ochtend of andere dag in de week dat je vrij bent.

En misschien bieden ze in een andere plaatst in je omgeving wel een cursus aan wanneer jij kan.

Luister goed naar je lichaam! Ook al is dat 24u per week wat je gaat werken.

Kan je niet deels theapeutisch werken??? Dat je bijv 24u je eigen werk doet en 8 uur aangepast werk?

Sterkte iig!

Nekplooi: Hebben wij niet gedaan. Wat Nena zegt klopt volgens mij wel. Maar je kan er vast ook wel wat over terug vinden op internet. En je VK/Gyn geeft je ook als het goed is folders er over mee.

En we zijn vanmiddag weer goedgekeurd bij de VK.

Geen bijzonderheden!
@kroes bovenstaande is geschreven door Bn en niet door mij:)

@bn als ik jou was zou ik een gesprek bij de bedrijfsarts aanvragen. Toevallig ben ik vandaag vanwege erge vermoeidheidsklachten bij die van mij geweest. Ik werk onregelmatig en loop op mijn tenen.

Hij was heel schappelijk en begripvol. Ik hoef nu niet meer dan 3 dagen achter elkaar en geen avonddiensten meer en minimaal 2 dagen rust.

Zo hoef je geen uren in te leveren en kun je toch op jouw tempo werken. Zou t gewoon doen!
@dominoo spannend zeg!

@viva forum ik hoop dat het blijft! Afwachten maar!
Oh oeps....sorry Sproet...!

Sproet: Wat goed dat je bij de bedrijfsarts geweest bent! idd die kan ook wel en een en ander voor je doen. (BN, Nee heb je, ja kan je krijgen.)

Hopelijk hou je je werk nu wat langer vol.
Hallo dames,

alles goed met iedereen? Missviss heb je al echo's gehad? Jamaz hoe is het met de kwaaltjes? Dominoo alles goed?

Hier gaat het goed. Gisteren voelde ik me echt een ontzettende muts is moest gewoon huilen bij NCIS omdat ik zo'n medelijden had met Abby want die voelde zich niet goed genoeg. Ik weet nu dus ook wat ze bedoelen met huilen om niks. Verder kan ik het ook echt niet drooghouden bij het topic "20 weken meedere hartafwijkingen". Ik vind het zo erg voor die dames die dit overkomt.

Morgen de nekplooimeting, voel dat het goed gaat komen maar blijft wel even spannend.

Nou dames werk ze vandaag of veel plezier met wat je dan ook gaat doen.
Ik wil zoooo graag symptomen. Voel niks en dat vind ik eng!!!

Morgen wel intake voor MvM.

Nena hug voor jou omdat je zo emo bent
@nena succes met de nekplooimeting!

@dominoo mijn klachten kwamen pas met 8 weken en zijn daarna niet meer weggegaan... Na 5 testen dacht ik nog steeds dat ik meer klachten moest hebben. Bij mijn twee miskramen had ik wel meteen klachten. Het zegt dus helemaal niks... over 2 weken heb je weer een echo, toch?

Wil je ook in de tabel of wacht je liever tot na de echo?

Fijne dag iedereen!
Dominoo, fijn dat je iets zag wat eruit zag zoals t moet bij deze termijn! Nu het lange wachten... Pff wat kunnen 2 wkn dan lang duren hè ...

Mijn klachten begonnen pas bij 5,5-6 wkn, en ben t moe zijn echt wel beu nu. Je doet echt niets meer dan werken-eten-slapen-eten-werken... Lig al ellendig ver achter met sociale verplichtingen (oa bestuursfunctie) en in/om huis... ( maar verder klagen we niet hoor ;) )

BN/Sproetje, succes met het zware werk!

Moet zeggen dat t nu nog gaat maar ben natuurlijk ook maar net onderweg maar bij veel fysiek werk merk ik wel dat ik snel dizzy ben. Ze weten t nog niet, dus houdt me nog sterk met dagen van 9-10 uur, maar hoop dat dat straks wat minder kan. Zitten ook midden in reorganisatie dus ga t tot termijn echo zeker niet vertellen. Ze zijn bij ons niet echt zwanger-vriendelijk volgens mij, dus ben benieuwd.

Verder alles goed hier, vooral moe dus en overige kwaaltjes in lichte mate, kan niet wachten tot termijnecho, maar is nog 2wkn.

Ben trouwens 25 april uitgerekend.
Hallo dames

de nekplooimeting was helemaal goed, 1,5 mm en de kans op afwijking variërend van 1:5000 tot 1:43000. Wij zijn dus helemaal blij en vooral opgelucht. Kindje was erg aan het dwarsliggen dus het duurde even voordat ze goed konden meten. Nu pas over een paar weken weer echo's en controles. Zijn nu al helemaal verliefd op onze kleine uk.

Nu fijne avond en we gaan even genieten van de goede uitslag
Nena: wat fijn!!

Weer een geruststelling.

Hier vandaag een mooie knaltest van moeders voor moeders. Vanaf maandag starten met plassen :-)

Nog steeds 0.0 symptomen.

Sproetje: ik wacht wel even met de tabel tot na de echo. Nog 13 dagen...
Gefeliciteerd Nena!

Dominoo

Succes met prijs-plassen!

Hier zojuist eerste schop gevoeld, die gelijk gevolgd werd door een harde buik. Even later schop twee, die ik ook in mijn hand voelde! Nu weet ik het zeker.
Nena: Gefeliciteerd met de uitslag!

En ach ... heb jij langer kunnen loeren naar je kindje!

Dominoo: Leuk he die knal streep!!! Had ik ook! Gaf me weer veel vertrouwen!! (kon alleen niet voor Mvm plassen...)

Druppel: Wat leuk! Wordt vanzelf veeeeeeeel drukker!!!
Hi allemaal!

Sorry voor de heeeele late reactie. Ben blij dat het met iedereen goed gaat ondanks de kwaaltjes!

Hier gaan de echo's vooralsnog elke week goed en groeit hij/zij goed. Zowel blaasje als maagje zijn al in werking en het hartje klopt mooi regelmatig.

Ondanks dat alles goed gaat merk ik dat het besef er nauwelijks is en ik niet heel de behoefte meer voel om er over te schrijven. Dit was tijdens de vorige zwangerschap wel anders dus sta er zelf van te kijken.

Natuurlijk blijf ik mee lezen zo nu en dan maar blijf wel een beetje afzijdig totdat ik het idee heb; zo en nu, nu kan en wil ik er wel wekelijks over schrijven

Geniet allemaal en heel veel succes! Liefs
Nena, wat fijn!!!!! Das n hele geruststelling, nu lekker genieten!

Dominoo, fijn hè, zo'n mooie bevestiging door n testje! Goed bezig met plassen? Hier ook nog steeds bezig, m'n 5e lading flessen alweer...

Kreeg vandaag te horen dat n kennis op 10wkn n MK heeft gehad, dus net zover als ik nu ben, is wel ff raar gevoel.... Bahhh (met medicijnen opgewekt uiteindelijk, blehhh, als ik daar weer aan terugdenk....)

Druppel, heerlijk die activiteit! Elke keer weer die bevestiging dat t echt n kindje is...

Missviss, fijn dat t goed gaat, lekker blijven lezen en we zien/lezen wel weer als je wat te melden hebt. Je kunt altijd bij ons terecht met je frustraties, zorgen of wat dan ook...

Hier verder wel goed, alleen vermoeidheid neemt wat af, en juist dat vind ik super beangstigend. Is toch wel wat vroeg??? Nu net over de 10 wkn.... Bij 1e MK hielden ze op 9,5 wk op (wel iets abrupter denk ik) en toen was t mis op echo 10,5wk. Probeer me niet teveel zorgen te maken.

Voelde me een paar weken net n vaatdoek, nu nog niet heel energiek maar toch weer meer pit.... (Is ook wel fijn maar ben liever nog ff moe)

Hoe was dat bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven