Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Zo.. De 4EM zit er op.

Het was inderdaad een warme dag.

En het was ontzettend benauwd in de tunnel.

Het was wel heel erg leuk om te doen.

Maar je kan bijna niet in je eigen tempo lopen.

Zeker niet toen het door het park ging, want er moesten zoveel vrouwen over die smalle paadjes.

Maar... ik heb mijn doel gehaald, 43:30 !!

En helemaal hardgelopen

En langzame lopers zouden rechts moeten lopen zodat je links er langs kon.

Maar dat lukt ook niet.

Er waren dames die links liepen en opeens gingen wandelen

Maar het was een ontzettend leuke loop, dus ik wil hem volgend jaar nog wel een keer doen.
Never regret something that once made you smile.
@lexie en lily, hoe vonden jullie de Ladies Run?

@starshine, veel plezier met de lessen, wij zijn ook met dat enthousiasme begonnen. En ik loop sinds deze week wedstrijdjes.

Helemaal leuk om te doen.

@penelopeia, de online folder doet het nog niet Maar ik ga donderdagochtend gelijk om half 9 shoppen!

En jouw dure schoenen zijn echt veel beter dan die van de lidl. Mijn schoenen waren iets van 120 euro. En ik ben er nog steeds blij mee.

@sneeuwwitje, mooie tijd! Als je dat tijden de DTD had willen lopen had je vooraan in het businessvak moeten starten. Want anders was het lastig om langs sommige dames te komen.

@rozehanddoek, gefeliciteerd met het resultaat! Hartstikke goed hoor! Naar welke afstand wil je gaan? Ik hou het als max bij de 4EM.
Dorisdoos, jij ook goed gedaan hoor! Prachtige tijd! Ik zit erover te denken om eens naar een 15k te kijken. En dan zien we daarna wel of ik nog verder wil
Nou iedereen goed gedaan hoor, kan niet anders zeggen .. Toppie
Zo, net terug van een dagje Amsterdam!

@ Rozehanddoek, wat een droom heb jij gehad. Gelukkig was het maar een droom en is je wedstrijd hartstikke goed gegaan! Wat een mooie tijd! En wat leuk dat je nu verder wilt uitbouwen naar de 15km.

@ Gruffalo, wat fijn dat het goed is met je zusje! Hele opluchting! Goed dat je je les hebt uitgelopen en het qua opbouw rustig aan doen, want pijn is niet fijn. Hoop dat je door het rustig aandoet pijnvrij kan gaan lopen.

@Starshine, welkom! Leuk en goed dat je bent begonnen en het best leuk vindt. En weetje.. waarschijnlijk ga je het net als mij/ons steeds leuker vinden! Succes en vooral veel plezier!

@Sneeuwwitje, wat fijn dat je 4EM training zo goed ging en wat een super tijd! Kan me voorstellen dat helemaal blij en hyper bent, top!

@Dorisdoos, thanks voor de Lidl tip, ga donderdagochtend gelijk weer ff inslaan haha! En wat top dat de 4EM zo goed ging en je je doel hebt behaald!

Ik vond het een erg leuke loop! En idd wat was het benauwd in de tunnel, pffff dacht dat ik neer zou vallen en wat was ik blij toen ik het eind van de tunnel zag. Bij de EHBO post heb ik toen wat water gedronken en bij de waterpost heb ik ook gedronken. Voor de rest alles gelopen en niet gewandeld en mijn eindtijd was 49.02!! Dus heb mijn doel ook gehaald, dat was niet wandelen en de loop uitlopen en dan het liefst binnen de 50 min! Yeaaaah! Vond het zo leuk dat ik nu nog meer gemotiveerd ben! Ga nu trainen om eerst sneller te worden, dus de 5km binnen 30min. Ik was wel veeeeeels te snel van start gegaan en na 2km begon mij dat toch op te breken en dus moest toen echt wel een stuk langzamer gaan lopen anders had ik het echt niet gehaald. Ik liep samen met mijn nichtje en in de tunnel is zij voor mij uitgegaan en ze heeft een tijd van 41 min gezet. Haar doel was 40 min, dus ook hartstikke netjes!
Mooie tijd heeft iedereen neergezet. Ik heb hem zelf in 35:33 gelopen.

Ik vond het eerste gedeelte prima, maar vanaf km 4 werden de paden te smal en oneffen en hielden de mensen niet rechts aan, waardoor je onnodig werd opgehouden. Vlak voor de finish heb ik tegen iemand voor me geschreeuwd dat ze rechts aan moest houden Ze liep me echt op te houden, gelukkig ging ze aan de kant. Het kwam gewoon door die smalle paden, er was bijna geen ruimte om in te halen.
Wow Lucifer, wat een snelle tijd, wat goed! Was het je 1e wedstrijdje? Had idd ook wel last van het smalle pad en oneffenheden en bij mij stonden ze voor de finish al stil, zodat je eerst moest wachten en toen wandelend over de finish kon. Heb me maar er een beetje tussen gewurmd, zodat ik binnen de 50 min kon fnishen..
Oh, dat van die menigtes herken ik wel! Wij hadden er aan de start heel erg last van. Er stonden heel mooi allerlei looptijden aangegeven, zodat de snelsten vooraan begonnen en de langzaamsten achterin. Maar sommigen deden dat dus niet en ik moest echt meteen na de start al allerlei mensen omzeilen die gewoon wandelend(!) de race uit wilden lopen. Ga dan ook achteraan staan!! Zucht...
Wow! Knap hoor van iedereen en in ook van die mooie tijden!
@rozehanddoek: Goed gelopen, zeg! Je hebt de smaak flink te pakken, dat je nog verder wilt

@dorisdoos: prima tijd! Wel vervelend van de drukte, maarja dat kun je denk ik wel verwachten bij zo'n populaire loop.

@lexie: Proficiat met het behalen van je doel Knap gedaan hoor!

@lucifer: wat een tijd! Wow

Ik heb vandaag les 12 van Evy 0-5 2006 gelopen, met o.a. twee stukjes van vier minuten en één van vijf minuten erin. Ik vond het goed gaan, maar ik merk wel dat als mijn vriend meeloopt, zoals vandaag dus, dat ik dan eigenlijk een beetje te snel ga lopen. In mijn eentje houd ik alles veel beter vol. Maargoed, ik denk dat het niet zoveel kwaad kan om er af en toe een schepje bovenop te doen. Als je het maar volhoudt.

Op welke muziek lopen jullie trouwens het beste? Ik merk dat ik op de hiphop/r&b liedjes het lekkerst loop, omdat ik het gevoel heb dat lopen dan een beetje meer op dansen lijkt haha. En ik word altijd spontaan misselijk van 'I belong to you' van Eros Ramazzotti en Anastacia bij de wandelstukjes. Wat een zeiknummer zeg
@rozehanddoek, top hoor, dat je doorgaat naar de 15K!

@lexie, mooie tijd! En ook je streef gehaald

@lucifer, top tijd hoor! hoe lang loop je al?

@penelopeia, als er meer mensen lopen is het inderdaad lastig om je eigen tempo te houden. Dat had ik dinsdag met de wedstrijd ook, en was ik te hard begonnen.

Ik heb muziekmixen op die op een bepaald tempo zijn. En dat helpt mij erg goed om mijn tempo te houden.
Het was mijn tweede loop. Ik heb eerder de Zandvoortrun gedaan.

Ik loop altijd op Scooter of Rammstein. Heerlijk tempo en af en toe beeld ik me in dat die vent van Rammstein achter me aan zit, dan ga ik nog harder lopen.
@ dorisdoos: Ik loop nu anderhalf jaar.
quote:Lucifer1983 schreef op 23 september 2013 @ 20:25:

Ik loop altijd op Scooter of Rammstein. Heerlijk tempo en af en toe beeld ik me in dat die vent van Rammstein achter me aan zit, dan ga ik nog harder lopen.

Ja, dan zou ik ook wat harder gaan lopen

@ Rozehanddoek: super gedaan je 10 km! Hoe voel je je nu een dag later, en weet je de nettotijd al?

@ Dorisdoos: netjes hoor en wat goed dat je het helemaal hard hebt gelopen. Wel balen dat sommige dames in de weg liepen.

@ Lexie: wat goed dat je al je doelen gehaald hebt. Je zag er eerst wat tegenop, maar nu heb je volgens mij helemaal de smaak te pakken.

@ Lucifer: wauw, wat een snelle tijd zeg!

@ Penelopeia: lijkt me inderdaad wel wat zwaarder om met je vriend te lopen die sneller loopt. Maar wel goed om jezelf af en toe even uit te dagen!

Ik heb vanavond met mijn hardloopgroepje gelopen. Was wel wat zwaarder door mijn training van gisteren. Had vandaag al wat spierpijn (voornamelijk met traplopen ) en voel nu mijn kuiten heel goed. Dus nu even 2 rustdagen en dan donderdag les 20 - 55 minuten!
Haha Lucifer, kan me voorstellen dat je sneller gaat rennen als je je inbeeld dat Rammstein achter je aan rent. Ben je anderhalf jaar geleden ook begonnen met Evy/Renate? En heb je ook een bepaald doel?

Penelopeia, goed bezig! En fijn dat je het goed volhoudt. Ook erg leuk om met je vriend te lopen.

Ik loop nog met Renate en dus op haar muziek. Ene liedje loopt fijner dan de andere. Wil nu net als Dorisdoos op muziekmix met een bepaald tempo gaan lopen. Zal het van de week even uitzoeken.
@lucifer, dan ben je voor ons al gevorderd

Ik ben zelf begin juli begonnen.

@sneeuwwitje, 2 dagen achter elkaar is inderdaad een uitdaging.

Geniet van je 2 dagen rust

Ik ben enthousiast geworden door de Dam tot Dam loop voor wedstrijdjes.

Dus ik heb me voor 3 wedstrijden ingeschreven.

Twee in oktober (6+27) en eentje op 14 december, dat is een night run op een nieuw stuk snelweg.
Nou iedereen is erg enthousiast merk ik.. Leuk om te lezen.. Hoe langer je bezig bent hoe leuker het wordt volgens mij.

Zelf les 9 gelopen van Renate (10 km): 30 min met aan het eind 3 versnellingen van 30 seconden. Heb heerlijk gelopen.. Had eigenlijk nog wat over aan het eind, dus kon eigenlijk nog harder..

Nou iedereen weer veel succes en veel plezier uiteraard:)
@Lexie81: ja ik ben ook met Evy begonnen. Ik heb denk ik een stuk of 7 lessen van haar gedaan en toen vond ik het saai worden. Toen heb ik zelf muziek uitgezocht en mocht ik in het begin drie keer stoppen (om te rekken) en dat heb ik langzaam afgebouwd tot ik in een keer door kon lopen. Van daaruit ben ik steeds verder gaan lopen.

Afgelopen winter heb ik veel in de sportschool getraind en ben in februari weer buiten gaan rennen. Vorig jaar kon ik makkelijk 10 km lopen, maar na de winterstop moest ik het weer opbouwen. Nu ga ik toch proberen om in de winter door te lopen.

Ik heb niet echt een doel voor ogen. Ik ben destijds begonnen om aan mijn conditie te werken, nadat ik die volledig kwijt was geraakt haha. Nu doe ik het omdat ik het leuk vind en ook fijn vind om buiten te zijn.

Ik probeer twee a drie keer in de week te lopen, maar deze week wordt het waarschijnlijk maar 1 keer. Er zijn van die weken dat ik er gewoon geen tijd voor kan maken, vooral nu het ´s avonds al vroeg donker wordt

Ik loop dan wat langer dan jullie, maar vind het erg knap dat jullie als zo snel op zo´n hoog niveau zitten.

Ik loop het liefste alleen, zodat ik mijn eigen tempo kan houden. Soms train ik dagen met mijn zus, zij loopt iets langzamer, maar dat is juist goed voor mij. Niet altijd tot het uiterste gaan en een beetje variatie is nodig.
Sneeuwwitje, klopt, ik zag er behoorlijk tegen op, maar ben door de ladiesrun alleen maar enthousiaster geworden. En was zo blij dat ik het gehaald heb en mijn doelen heb behaald, want dat had ik eigenlijk niet echt verwacht. Wat lekker dat je gisteren weer met je groepje hebt getraind, is volgens mij erg motiverend en leuk! Goed dat je even 2 rustdagen neemt en dan 50 min, wow!

Dorisdoos, wat leuk dat je zo enthousiast bent geworden en dat je je voor 3 wedstrijden hebt ingeschreven!!! Hoeveel km zijn de wedstrijden?

Carriebar, wat fijn dat je zo heerlijk hebt gelopen en dat je zelfs nog wat over had aan het eind! Wil jij ook wedstrijdjes gaan lopen?

Ik hoop dat ik vandaag even de tijd kan vinden om te gaan lopen, heb er namelijk zin in! Veel loopplezier en succes!
Carriebar, goed gedaan! Grappig om te denken hoe ver iedereen is, terwijl we een paar weken geleden echt nog beginners waren.

Dorisdoos, ik herken je enthousiasme, ik vond mijn wedstrijd ook zo gaaf, dat ik snel weer eentje lopen wil.

Lucifer, loop je niet graag in het donker? Ik ben zelf ook bang voor de winter, maar meer voor de temperaturen. Ik weet nog niet hoe ik met -15 buiten moet hardlopen..

Lexie, veel plezier vandaag!!

Ik wil ook weer! Wilde eigenlijk tot morgen wachten, maar het kan zijn dat ik alsnog vanmiddag ga.
Ik meld me ook voorzichtig .. Ben echt een beginner en door lichamelijk klachten durf ik niet zo goed ( heb reuma ) .. Ik loop nu met nlfit en dan is het wandelen .. Wel pittig tempo (voor mij dan ) . Ik loop een kilometer in 9,5 minuten .. Ik heb wel hardloopschoenen maar niet echt op mijn voet .. Mocht ik het echt leuk vinden en ook hard gaan lopen dan ga ik naar de hardloop winkel gezien mijn klachten is dat wel wijs denk ik

Ik wil eerst eens gaan lopen voordat ik ga pogen hard te lopen .

Doel is in eerste instantie beweging en daarmee conditie opbouwen en gewicht kwijt .. Ik loop 3 x per week .

Ik heb ook Evy maar die vind ik niet fijn .

Ik lees hier ook Renate ? Waar vind ik haar ?

Zijn hier meer mensen die met een beperking lopen ?
Lucifer, wat goed dat je het zelf helemaal hebt opgebouwd! En hoeveel loop je nu dan? 10 km? Ik zie ook wel beetje op tegen de winter, dus denk dat ik dan weer een wedstrijdje ga plannen als extra motivatie en stok achter de rug. En zit er ook aan te denken om bij een loopgroep te gaan, maar wil dan eerst iets sneller worden en de 5km in 30 min. kunnen lopen. En wat leuk dat je soms met je zus traint, wel gezellig! Ik loop ook altijd alleen. Mijn vriendinnen lopen allemaal niet. Mijn nichtje wel, maar die woont niet in dezelfde stad als ik. Al motiveren we elkaar wel door elkaars runkeeperresultaten door te appen.

Poldervrouw, wat goed dat je bent begonnen. Renate kan je wel via google vinden bij peter de decker. Daar staat haar hele podcast. En idd denk wel dat het erg verstandig is om op goede schoenen te gaan hardlopen, want een pijntje of blessure heb je zo te pakken. En gewoon erg rustig opbouwen. Succes en natuurlijk heel veel plezier!
Ik loop op C25K free dat is een app uit de app store.

Die bevalt mij prima eigen playlist erbij en gaan met die banaan :Imao:

En voor de tijd en kilometers gebruik ik runkeeper.

Net les 6 gedaan 4.24 km in 7.20 per km.

Nu eerst een bak koffie ?
Goedemorgen allemaal,

Hier ook een beginner (een eeuwige ook nog eens). Ik ben Ellis en "loop nu sinds anderhalf jaar". Alleen met elke keer tussenpozen (of stoppers van enkele maanden). Maar ben nu sinds twee weken weer fanatiek en trouw, drie x in de week aan het lopen. Volg het programma van Renate maar doe dat wel op mijn eigen manier dus ellenlang herhalen van lessen.. Voel me daar goed bij want op de 1 of andere manier, geven mijn hersenen een seintje af na een minuut of zes dat ik niet meer kan. (je kan dit interpreteren als luiheid en volgens mij heb ik gewoon een schop onder mijn kont nodig). Maar goed hoop dat als ik jullie verhalen maar vaak genoeg lees ik meer gemotiveerd raak. Vanavond les 14 van Renate (4-2-5-2-4-25-2). Fijne dag allemaal.
Opgeven is geen optie..
Je hersenen maken je soms ook gek he? Die zeggen al veel eerder dat je niet meer kan, terwijl je eigenlijk nog best een stukje verder kunt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven