Marktplaats: steeds minder leuk
vrijdag 27 september 2013 om 09:39
Even van me afschrijven hoor. Ik verkoop regelmatig spullen op Marktplaats maar de laatste tijd vind ik er niets meer aan. Mensen die bieden en het even later weer weghalen. Die rare mailtje sturen met biedingen die echt nergens op slaan. Die zeggen dat ze niets ontvangen hebben, zelfs dreigen met de politie. Die bieden maar daarna als je ze mailt niets meer laten horen. Pff, zo is het wel vermoeiend zeg. Iemand ook deze ervaringen de laatste tijd?
vrijdag 27 september 2013 om 09:56
Ja. Ik heb een tas erop staan, heb al 6 keer een bod gehad. 4 reageerden nooit meer, de anderen trokken hun bod later weer in. Zelfde verhaal met de fotocamera. Had met een bieder al 5 keer gemaild, had zijn adresgegevens zelfs al en ineens was hij foetsie. Bieder nummer 9 kocht het toestel uiteindelijk.
vrijdag 27 september 2013 om 10:08
Mee eens, heb jarenlang met veel plezier en gemak spullen ver- en gekocht maar tegenwoordig veel ellende.
Ik vind het vervelend dat er niet geboden wordt op de website maar een email met een bod gestuurd, ik wil dat mensen tegen elkaar op bieden en dat lukt niet via email (dit is voor een collectors item).
Voor een ander artikel heb ik heel duidelijk geschreven dat bieden onder een bepaald bedrag absoluut geen zin heeft, heb werkelijk al 15 email gekregen van mensen die toch er onder bieden.
Tja, en daar reageer ik dan weer niet op.
Ik vind het vervelend dat er niet geboden wordt op de website maar een email met een bod gestuurd, ik wil dat mensen tegen elkaar op bieden en dat lukt niet via email (dit is voor een collectors item).
Voor een ander artikel heb ik heel duidelijk geschreven dat bieden onder een bepaald bedrag absoluut geen zin heeft, heb werkelijk al 15 email gekregen van mensen die toch er onder bieden.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
vrijdag 27 september 2013 om 10:27
quote:iones schreef op 27 september 2013 @ 10:09:
Ik vind adverteren op marktplaats ook niet leuk want mensen bieden belachelijk laag, heel irreëel. Ze willen de mooiste dingen voor niets hebben. Ze lijken je het licht niet in de ogen te gunnen.
Is dat niet iets wat de huidige economische markt met zich mee brengt?
Ik heb een woning gekocht door een idioot laag bod te doen onder de noemer niet geschoten is altijd mis.
Ik prachtig appartement, zij dòlblij omdat ze überhaupt een bod hadden.
Het blijft toch MARKTplaats hè...
Ik vind adverteren op marktplaats ook niet leuk want mensen bieden belachelijk laag, heel irreëel. Ze willen de mooiste dingen voor niets hebben. Ze lijken je het licht niet in de ogen te gunnen.
Is dat niet iets wat de huidige economische markt met zich mee brengt?
Ik heb een woning gekocht door een idioot laag bod te doen onder de noemer niet geschoten is altijd mis.
Ik prachtig appartement, zij dòlblij omdat ze überhaupt een bod hadden.
Het blijft toch MARKTplaats hè...
conversation = awareness
vrijdag 27 september 2013 om 10:30
vrijdag 27 september 2013 om 10:32
quote:vandale schreef op 27 september 2013 @ 10:08:
Mee eens, heb jarenlang met veel plezier en gemak spullen ver- en gekocht maar tegenwoordig veel ellende.
Tja, dan sluit je gewoon niet aan op wat de 'markt' wil.
Kennelijk willen mensen niet (altijd) bieden, maar hebben ze één prijs in hun hoofd waarvoor ze iets willen kopen, en anders niet. Dat is tenminste de reden dat ik per email reageer.
Dat bieden vind ik zo irritant; ik wil iets kopen tot een bepaald bedrag en anders niet, en heb geen zin om weken met een ander te gaan strijden om één of ander ding.
En als er alleen maar biedingen komen onder een door jou bepaald bedrag, dan wil men jouw bedrag er dus niet voor geven. Dan is de prijs simpelweg te hoog.
Tja, dan sluit je gewoon niet aan op wat de 'markt' wil.
Kennelijk willen mensen niet (altijd) bieden, maar hebben ze één prijs in hun hoofd waarvoor ze iets willen kopen, en anders niet. Dat is tenminste de reden dat ik per email reageer.
Dat bieden vind ik zo irritant; ik wil iets kopen tot een bepaald bedrag en anders niet, en heb geen zin om weken met een ander te gaan strijden om één of ander ding.
En als er alleen maar biedingen komen onder een door jou bepaald bedrag, dan wil men jouw bedrag er dus niet voor geven. Dan is de prijs simpelweg te hoog.
vrijdag 27 september 2013 om 10:34
Super irritant inderdaad, ik probeerde al maanden van een skelter af te komen, maar mensen deden een bod en kwamen vervolgens niet opdagen. Dit heb ik al 3 x meegemaakt voor 1 ding, dus gisteren heeft mijn man aan een kennis meegegeven, zijn we er toch mooi vanaf zonder dat gezeur. Ik geef ook niet meer snel mijn adres, pas als ik een paar x contact met iemand heb gehad en ook echt een datum en tijd heb afgesproken.
vrijdag 27 september 2013 om 10:35
quote:iones schreef op 27 september 2013 @ 10:09:
Ik vind adverteren op marktplaats ook niet leuk want mensen bieden belachelijk laag, heel irreëel. Ze willen de mooiste dingen voor niets hebben. Ze lijken je het licht niet in de ogen te gunnen.Andersom ook, bied iemand een paar ouwe afgedragen schoenen aan en vragen ze er bv ¤15 voor. Staat erbij "bijna niet gedragen", tief toch op met die rotzooi!
Ik vind adverteren op marktplaats ook niet leuk want mensen bieden belachelijk laag, heel irreëel. Ze willen de mooiste dingen voor niets hebben. Ze lijken je het licht niet in de ogen te gunnen.Andersom ook, bied iemand een paar ouwe afgedragen schoenen aan en vragen ze er bv ¤15 voor. Staat erbij "bijna niet gedragen", tief toch op met die rotzooi!
vrijdag 27 september 2013 om 10:37
quote:Maryni83 schreef op 27 september 2013 @ 10:30:
Wat ik als koper vooral irritant vind, is dat er zoveel (grote) winkels hun aanbod op marktplaats zetten. Als ik iets zoek moet ik eerst door een paar pagina's van dat soort advertenties heen, vóór ik de 'gewone' advertenties vindt. Niet praktisch..Eigenlijk moest het alleen voor particulieren zijn, echt irritant om eerst door die "winkel advertenties" te scrollen
Wat ik als koper vooral irritant vind, is dat er zoveel (grote) winkels hun aanbod op marktplaats zetten. Als ik iets zoek moet ik eerst door een paar pagina's van dat soort advertenties heen, vóór ik de 'gewone' advertenties vindt. Niet praktisch..Eigenlijk moest het alleen voor particulieren zijn, echt irritant om eerst door die "winkel advertenties" te scrollen
vrijdag 27 september 2013 om 10:38
Ik ben gestopt met verkopen op marktplaats. Bood ik iets aan voor 5 euro excl. verzenden maar men mocht het ook op halen. Krijg je een mail of het toch niet incl. kan. Ik reageer nee want dan geef ik het gratis weg en moet ik zelfs nog bij leggen om het te kunnen versturen. (Kon niet door de brievenbus) Maar om persoon tegemoet te komen wil ik via DHL versturen wat iets goedkoper is.. Krijg ik een mail dat de verzendkosten te duur zijn en ze er vanaf ziet. Tja dat had je kunnen weten. Of die mensen die een dag later na het versturen al zeiken van ik heb nog niks ontvangen. Tja je kunt postNL niet meer vertrouwen dat ze ook echt de volgende dag bezorgen, dat is niet mijn schuld.
vrijdag 27 september 2013 om 10:39
Ik verkoop best goed via Marktplaats. Gewoon heel weinig geld vragen en blij zijn dat je het kwijt raakt. Ik verkoop vooral om te voorkomen dat ik het weg moet gooien, hoeveel het oplevert vind ik minder belangrijk. Ik ga dus regelmatig akkoord met een veel te laag bod. Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten voorzie ik graag, in plaats van weken wachten om een paar extra euro.
vrijdag 27 september 2013 om 10:45
quote:Aureel schreef op 27 september 2013 @ 10:32:
Kennelijk willen mensen niet (altijd) bieden, maar hebben ze één prijs in hun hoofd waarvoor ze iets willen kopen, en anders niet. Dat is tenminste de reden dat ik per email reageer. Ik bied ook altijd per mail, maar dan wel een "realistisch" bod, met de bedoeling het object meteen te kopen. Dan krijg ik ook een idee met wat voor verkoper ik te maken heb, een snelle "moet weg" of een trage "ik wil er veel geld voor vangen", meestal hebben die laatste trouwens een veel te rooskleurig idee mbt de reële marktwaarde van hun object.
Kennelijk willen mensen niet (altijd) bieden, maar hebben ze één prijs in hun hoofd waarvoor ze iets willen kopen, en anders niet. Dat is tenminste de reden dat ik per email reageer. Ik bied ook altijd per mail, maar dan wel een "realistisch" bod, met de bedoeling het object meteen te kopen. Dan krijg ik ook een idee met wat voor verkoper ik te maken heb, een snelle "moet weg" of een trage "ik wil er veel geld voor vangen", meestal hebben die laatste trouwens een veel te rooskleurig idee mbt de reële marktwaarde van hun object.
Sophiax, zo doe ik het ook. Ik wil graag van mijn shit af, vind het hartstikke fijn als mensen het komen ophalen i.p.v. dat ik naar de vuilstort moet, en krijg ik er ook nog een paar euro's voor.
Soms geef ik het ook gratis weg, er zijn mensen die het hard nodig hebben, ik maak hen blij en zij mij, want ik ben er vanaf.
En opsturen daar begin ik echt niet aan, te veel gedoe. Gewoon komen ophalen en anders niet hoor.
En ja, wat is een veel te laag bod. Als je het aanbod veel groter is dan de vraag, zakt de prijs. Dat is hoe de markt nu eenmaal werkt.
Soms geef ik het ook gratis weg, er zijn mensen die het hard nodig hebben, ik maak hen blij en zij mij, want ik ben er vanaf.
En opsturen daar begin ik echt niet aan, te veel gedoe. Gewoon komen ophalen en anders niet hoor.
En ja, wat is een veel te laag bod. Als je het aanbod veel groter is dan de vraag, zakt de prijs. Dat is hoe de markt nu eenmaal werkt.
vrijdag 27 september 2013 om 11:04
quote:Maryni83 schreef op 27 september 2013 @ 10:30:
Wat ik als koper vooral irritant vind, is dat er zoveel (grote) winkels hun aanbod op marktplaats zetten. Als ik iets zoek moet ik eerst door een paar pagina's van dat soort advertenties heen, vóór ik de 'gewone' advertenties vindt. Niet praktisch..
Misschien verandert dat als mensen MP daarop aanspreken.
Ik heb dus zelf een mailtje hierover gestuurd.
Waag er ook een mailtje aan!
Verder vragen veel mensen wel errrg veel geld voor hun zooi, onder het mom: het is prachtig, het is geweldig.
Ik denk dan altijd, waarom verkoop je het als het zo mooi is.
Soms is het helemaal aganebbis, maar "een handig iemand weet het wel op te knappen".
En wat het bieden betreft denk ik dat veel mensen het hele bied principe niet begrijpen. Het is de bedoeling dat de verkoper wacht tot het hoogste bod.
Dat hoeft dan niet op 1 dag klaar te zijn.
Maar mensen wil meteen reactie op hun bod.
Tja, het is een veiling he, en je kunt niet verwachten dat alle mogelijke kopers tegelijk samen bieden, dus gun het wat tijd.
In het redelijke, uiteraard.
Wat ik als koper vooral irritant vind, is dat er zoveel (grote) winkels hun aanbod op marktplaats zetten. Als ik iets zoek moet ik eerst door een paar pagina's van dat soort advertenties heen, vóór ik de 'gewone' advertenties vindt. Niet praktisch..
Misschien verandert dat als mensen MP daarop aanspreken.
Ik heb dus zelf een mailtje hierover gestuurd.
Waag er ook een mailtje aan!
Verder vragen veel mensen wel errrg veel geld voor hun zooi, onder het mom: het is prachtig, het is geweldig.
Ik denk dan altijd, waarom verkoop je het als het zo mooi is.
Soms is het helemaal aganebbis, maar "een handig iemand weet het wel op te knappen".
En wat het bieden betreft denk ik dat veel mensen het hele bied principe niet begrijpen. Het is de bedoeling dat de verkoper wacht tot het hoogste bod.
Dat hoeft dan niet op 1 dag klaar te zijn.
Maar mensen wil meteen reactie op hun bod.
Tja, het is een veiling he, en je kunt niet verwachten dat alle mogelijke kopers tegelijk samen bieden, dus gun het wat tijd.
In het redelijke, uiteraard.