Geld & Recht alle pijlers

Definitieve berekening.

01-10-2013 10:36 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet goed geloof ik.. ik ben goed bezig mijn schulden te betalen.. redt het maandelijks amper. Vanaf 2011 40 uur per week gewerkt ( nu ziektewet maar bouw de uren langzaam op)

Probeer alles weer enigszins op de rails te krijgen.. krijg ik net een brief van de belasting..of ik even 2.615 euro terug wil betalen over het jaar 2012!!

Ik schijn volgens hun ( halen de info uit het BRI) een vastgesteld inkomen te hebben van 22921 euro... dit terwijl ik maandelijks tussen 1200 en 1250 euro had nu heb dus volgens hun 0 recht op huurtoeslag terwijl toen ik het aanvroeg het loon voor loonhef. of zo iets op mijn loonstrook gebruikte.

Ik kijk nu naar de jaaropgaaf 2012 van de werkgever en daar staat 23468?! maar dit kan toch niet? ik bedoel ik had max 1250 per maand, vaak minder...

Ik word echt gek want heb al zoveel rekeningen en als het zou betekenen dat ik met een inkomen van 1250 euro de maand geen recht op huurtoeslag zou hebben heeft dit erggg grote gevolgen.

Mijn concrete vraag klopt het totale jaarbedrag wel als je maar zo weinig per maand verdient?!
Op je loonstrook moet je ook het jaarloon pakken
Snowwhite2013, je huis is een probleem. Een kale huur van 663,80 is vrij hoog in vergelijking met je loon en daarnaast heb je ook nog eens een hogere energierekening doordat het huis niet goed geïsoleerd is. Is verhuizen naar een goedkopere huurwoning niet mogelijk? In de stad waar ik woon, zijn genoeg woningen met een huur onder de 500 euro te vinden. Soms zelfs onder de 400 euro en zelfs enkele huizen onder de 300 euro.
Ja zit er ook over na te denken om te verhuizen, sta nu2 jaar ingeschreven als woningzoekende.

Echter geld om te verhuizen.. word een probleem.

De huizen worden kaal opgeleverd... dus betonnen vloer geld voor een vloer heb ik niet. In dit huis lag het er al in ( makelaar) de huizen van de woningbouwen hier worden kaal opgeleverd.
Dan ga je tijdelijk op een kamer wonen tot je schuldenvrij bent en genoeg gespaard hebt.
quote:snowwhite2013 schreef op 02 oktober 2013 @ 11:03:

Ja zit er ook over na te denken om te verhuizen, sta nu2 jaar ingeschreven als woningzoekende.

Echter geld om te verhuizen.. word een probleem.

De huizen worden kaal opgeleverd... dus betonnen vloer geld voor een vloer heb ik niet. In dit huis lag het er al in ( makelaar) de huizen van de woningbouwen hier worden kaal opgeleverd.Misschien kan je wel aan woningruil doen, probeer die mogelijkheid eens.
quote:wendy7474 schreef op 02 oktober 2013 @ 11:08:

Dan ga je tijdelijk op een kamer wonen tot je schuldenvrij bent en genoeg gespaard hebt.Daar moet je ook idioot veel voor betalen pm en dan komt ze ook te zitten.
Een kamer bij een hospita is over het algemeen wel gestoffeerd.
quote:wendy7474 schreef op 02 oktober 2013 @ 11:13:

Een kamer bij een hospita is over het algemeen wel gestoffeerd.Dat kan zijn,maar dat neemt niet weg dat ze elke maand een idioot hoog bedrag aan huur moet betalen, waar ze een huis voor kan krijgen,woningruil is daarom veel verstandiger, dat wat op de vloer ligt kan je na verloop van tijd vervangen,als er geld voor is.
quote:Doreia schreef op 02 oktober 2013 @ 10:00:

Beellicious, Snowwhite heeft geen tandartsverzekering, want ze is CVZ aangemeld. Maar zij heeft al eens een topic geopend dat ze enorm zere tanden en mond had omdat ze door geldgebrek niet naar de tandarts ging. En wat moet ze dan? Zit zij even in een spagaat...Naar de tandarts gaan en melden dat je 't nota bedrag niet in een keer binnen de termijn kan voldoen? Zodat je op voorhand een behandeling doet die de patiënt van de pijn afhelpt en betaalbaar is? Om maar even iets heel geks te noemen...
Dat heb ik gedaan Bee, lees maar terug, heb het al bijna afbetaald!
Kamer en hospita mogen mijn honden niet. Ik ga wel reageren op woning via woonnet, die vloer wacht dan maar.. maar zit alleen even met de verhuiskosten.

Buiten dat zal het wel even duren voor ik een woning toe gewezen krijg.. maar begin alvast
quote:snowwhite2013 schreef op 02 oktober 2013 @ 13:22:

Dat heb ik gedaan Bee, lees maar terug, heb het al bijna afbetaald!

Goedzo!

Bewaar je nota's die je niet vergoed krijgt. Deze kan je aan 't einde van het jaar (laten ) opgeven bij de belastingaangifte.
quote:snowwhite2013 schreef op 02 oktober 2013 @ 13:25:

Buiten dat zal het wel even duren voor ik een woning toe gewezen krijg.. maar begin alvastAls je het hebt over Woonnet, als doorstromer telt je woonduur van je huidige adres mee, volgens mij met een maximum van 5 jaar. Feitelijk ben je 2 jaar ingeschreven, maar doordat je woonduur meetelt, nog langer.
Voor de vloer, gordijnen, etc zou je ook kunnen kijken op marktplaats en "gratis af te halen" sites. Je ziet regelmatig staan dat mensen zaken voor een prikkie of zelfs voor niets aanbieden omdat ze zelf liever iets anders willen (bijv als mensen een andere woning betrekken die niet helemaal naar hun smaak is ingericht).
quote:vraagnietomjemening schreef op 01 oktober 2013 @ 20:09:

Lisbeth... Je vraagt je af wat je eet voor die prijs... Goede vraag! Want wij eten max 2x p/wk vlees (gezondheidsredenen). Dus het is vooral bruine rijst, aardappelen, funchi, pasta, of quinea, dit aangevuld met bonen, peulvruchten en groente. Ontbijten met cruesli, eten smiddags beiden op werk. Wij hebben keuze id buurt van Turkse en Poolse supermarkten die de perfecte aanvulling zijn op de markt waar we elke zaterdag inslaan voor nog geen 20¤. Dat geeft ons letterlijk overvloed aan groente & fruit p/wk... Er zijn keren dat ik niet meer dan een tientje daar uitgeef.

Dus geen overdrijf... Max 80¤ p/mnd. En ik woon samen met een grote man die veel eet en zelf ben ik ook geen amateur. Maaaar beide dus geen snoep, chocola of alcohol of iets!! Dat scheelt natuurlijk...

Wij zijn hier mee begonnen toen mijn partner schulden had maar nooit mee gestopt, met als enige verschil dat we sinds de schulden weg zijn ook weleens een visje op de markt halen of bloemen (luxe hoor :p)Wow wat super goed! Hier ook een man die veel eet. Of nou, niet perse veel maar wel vlees elke dag. Ook wel wijn en lekkere dingen. Wij hoeven niet te bezuinigen maar ik vind 100eur pw zo veel vergeleken bij wat ik oa hier altijd lees. Vooral ook omdat er best veel blijft liggen en uiteindelijk de kliko in gaat. Echt heel aso. Goed zeg , hoe jij dat doet! Ik ga ook weer es een poging doen :-)
Beeliciou, Ik heb een helder moment opeens.

Snowwhite heeft al eens eerder gepost met een topic over haar tanden en de verzekering en dergelijke. Ik zit me nu te bedenken dat ik haar nu adviezen geef, met die info va toen in mijn achterhoofd, waardoor het lijkt alsof ik haar expres als wanbetaler laat rondlopen. Maar hoe dit aan te pakken hebben we toen al eens besproken.
Ik heb een afspraak gemaakt bij de schuldhulp verlening .

Zag wel dat mijn id. verlopen was, geen geld voor gehad nu ook niet maar moet op de afspraak een geldig id mee brengen uiteraard. Heb de brief binnen waarin staat wat ik allemaal mes moet brengen. Ben best zenuwachtig want heb geen idee wat me te wachten staat je leest veel verschillende verhalen .

Misschien dat er hier mensen mee lezen die zelf in zo' n traject hebben gezeten ? Of nog zitten ?
Je betaalt water voor 2 personen ? Staan er 2 personen ingeschreven op jouw adres? En je woont alleen? Of heb ik iets gemist.

Ik begrijp dat je zenuwachtig bent, maar je het al zoveel geprobeerd zelf te doen. En met succes, je bent bewust bezig met je schulden. Maak je niet ongerust, lees geen verhalen van anderen. Elk verhaal heeft 2 kanten en je hoort/leest altijd maar een kant.

Laat het over je heen komen, luister actief en wees vooral eerlijk. Maar je ook niet druk over je verlopen ID.
quote:snowwhite2013 schreef op 13 oktober 2013 @ 14:40:

Ik heb een afspraak gemaakt bij de schuldhulp verlening .

Zag wel dat mijn id. verlopen was, geen geld voor gehad nu ook niet maar moet op de afspraak een geldig id mee brengen uiteraard. Heb de brief binnen waarin staat wat ik allemaal mes moet brengen. Ben best zenuwachtig want heb geen idee wat me te wachten staat je leest veel verschillende verhalen .

Misschien dat er hier mensen mee lezen die zelf in zo' n traject hebben gezeten ? Of nog zitten ?

Kom je in aanmerking voor bijzondere bijstand voor het ID bewijs? Je hebt geen rijbewijs of paspoort denk ik die nog wel geldig is?

Ga erheen met je overzicht. Probeer een budgetplan te maken met je inkomsten en je uitgaven. Schrijf op welke schulden je hebt, hoogte en bij wie. Schrijf op wanneer die schuld is ontstaan (datum) en hoe het is gekomen. Ga erheen en zeg dat je zenuwachtig bent, maar heel graag uit de sores wil komen. Vraag tips hoe je extra geld zou kunnen krijgen voor het maken van een nieuw ID bewijs met goede pasfoto. Maak afspraken en hou je eraan! Sterkte, de eerste hobbel, het maken van een afspraak, heb je al gezet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven