Is dit verduistering?
donderdag 3 oktober 2013 om 20:31
Een vriendin van mij had een item van mij in huis voor reparatie. Ik had het niet nodig, dus het heeft daar behoorlijk lang gestaan. Uiteindelijk vorig jaar aangegeven en afgesproken dat ik het weer mee zou nemen. Van alles tussen gekomen, dus uiteindelijk toch daar laten staan, met de intentie het een keertje op te pikken. Het stond daar ook niet in de weg, zei ze.
Nu blijkt dat zij het zonder mij te laten weten heeft weggegooid.. Het is een heel persoonlijk, onvervangbaar iets en ik vind het heel erg dat het voor altijd weg is. Ik vermoed als wraak, omdat we woorden hebben gehad.
Mag dat? Is dit verduistering? Ik baal echt zo erg dat het weg is
Het heeft totaal geen waarde, behalve emotionele waarde voor mij.
Nu blijkt dat zij het zonder mij te laten weten heeft weggegooid.. Het is een heel persoonlijk, onvervangbaar iets en ik vind het heel erg dat het voor altijd weg is. Ik vermoed als wraak, omdat we woorden hebben gehad.
Mag dat? Is dit verduistering? Ik baal echt zo erg dat het weg is
vrijdag 4 oktober 2013 om 19:38
zaterdag 5 oktober 2013 om 21:32
Ik zat zelf aan deze te denken:
Titel XXVII. Vernieling of beschadiging
Artikel 350
1.
Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie."
Met het oog op het wegmaken dus. Je moet wel iets kunnen aantonen; om wat voor ding het ging, dat het inderdaad van jou was etc.
Zou je aangifte willen doen? En met welk doel; schadevergoeding, straf, genoegdoening, etc.?
Titel XXVII. Vernieling of beschadiging
Artikel 350
1.
Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie."
Met het oog op het wegmaken dus. Je moet wel iets kunnen aantonen; om wat voor ding het ging, dat het inderdaad van jou was etc.
Zou je aangifte willen doen? En met welk doel; schadevergoeding, straf, genoegdoening, etc.?
zaterdag 5 oktober 2013 om 23:01
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 oktober 2013 @ 01:09:
zo erg was je er niet aan gehecht anders had je het wel opgehaald. Ik zou troep van een ander ook weggooien als het bij mij in de weg staatPrecies. Hoe gehecht kun je zijn aan iets waar je jaren niet naar omkijkt, en waarvoor je geen enkele moeite wilt doen om het weer op te halen?
zo erg was je er niet aan gehecht anders had je het wel opgehaald. Ik zou troep van een ander ook weggooien als het bij mij in de weg staatPrecies. Hoe gehecht kun je zijn aan iets waar je jaren niet naar omkijkt, en waarvoor je geen enkele moeite wilt doen om het weer op te halen?
zondag 6 oktober 2013 om 15:35
Zeg Tjoek, je vertelt iets en daar krijg je een reactie op.
Zodra de woorden 'eigen aandeel' of 'eigen verantwoordelijkheid' genoemd worden zit het ineens anders in elkaar.
Ging die woordenwisseling met die voormalig vriendin toevallig óók daar over?
Jij zegt iets op te halen, maar toch maar niet.
Jij zegt gewoon te willen weten dat zij fout zit, maar toch weer niet.
Wat wil je nu (of toch niet) met dit topic bereiken dan?
Zodra de woorden 'eigen aandeel' of 'eigen verantwoordelijkheid' genoemd worden zit het ineens anders in elkaar.
Ging die woordenwisseling met die voormalig vriendin toevallig óók daar over?
Jij zegt iets op te halen, maar toch maar niet.
Jij zegt gewoon te willen weten dat zij fout zit, maar toch weer niet.
Wat wil je nu (of toch niet) met dit topic bereiken dan?