Hoe doen jullie dat?

18-04-2008 19:02 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft het financiele? Want ik heb nl een meningsverschil met mijn vriend (geen ruzie). Al zijn geld gaat op aan het huis, de auto, sigaretten/shag en zijn wiet. Hij houd per maand niks over. Komt eigenlijk telkens een stukje verder in de min.

Ik hou meer over van mijn salaris. Ik kan beter sparen (altijd al gekund). Mijn geld gaat voornamelijk op aan boodschappen.

Nou wil ik in oktober verlengen van abbo. En dan is als het goed is de N96 uit. Die wil ik heel graag. Ik wil geen 2 jarig abonnement meer, want ik kan niet zolang wachten totdat ik een nieuw mobieltje mag. Dit betekent ook dat mobieltjes iets duurder worden. Ik kan dit best betalen. BIjv 150 euro bijleggen bij een verlenging van 1 jaar. En ik wil niet met een mobieltje lopen waar ik niet blij mee ben.

Maar mijn vriend vind dit niet goed. Hij gaat dan zeiken over dat het ons geld is, en dat hij niet wil dat ik daar zoiets duurs mee koop. Ik denk dat het gewoon jaloezie is, dat hij niet kan kopen wat hij wil.

Ik vind het mijn geld, waar ik mee mag doen wat ik wil. Hierbij rekening houdend met wat ik aan vaste lasten heb! Ik heb m ook al gezegd: Wat als ik nu ervoor spaar, en dat ik dan -ook al is het 150 euro- bijleg? Vond ie ook niet goed.

Hallo het is nog altijd MIJN geld, waar IK voor werk! Ik mag helemaal niks van mijn geld kopen. (Ja alleen eten, of wiet als meneer zijn geld op is. Wat ik niet doe. Ik heb hem uitdrukkelijk gezegd dat van mijn geld geen wiet meer word gekocht.)

Terwijl ik in feite zo een mobieltje gewoon kan kopen, zonder verlenging van abbo.

Wat vinden jullie? In hoeverre is het "jullie" geld? Wat mag bij jullie wel en wat mag (liever) niet.
Even een reactie van mij/Viva:

Brummetje en Vroem komen niet overeen qua IP. Ook zijn de IP's ver van elkaar qua plaats. Denk aan zo'n 150 km ertussen.

1 forummer beweert dat een andere forummer haar imiteert, de vermeende imitator zegt dat ze echt is en haar eigen situaties beschrijft. Ik kan in deze niks meer voor jullie betekenen dan bovenstaande wat ik al noemde. Viva kan van beide forummers niet aantonen of ze (en hun posts) echt, dan wel nep zijn.

Wellicht kan ik nog jullie emailadressen doorgeven, zodat jullie het off-forum verder met elkaar kunnen uitzoeken?

Ik sta open voor suggesties
Vaaaaaag verhaal.
quote:Brummetje schreef op 13 juni 2008 @ 19:13:

[...]

Dat heb ik al gedaan, ik heb een Angel gemaild.

Het is iig niet waar. Vroem verzint maar wat. [Toevoeging: Of ze denkt echt dat het zo is, omdat onze verhalen dan blijkbaar veel op elkaar lijken. Wat dan gewoon echt toeval is.]

Ik ben echt, ik ben absoluut geen fake persoon. [Het is niet iemand anders haar verhaal, wat ik hier typ.]

Alles wat ik typ is echt, ik verzin geen verhalen. En heb ook niemand in mijn omgeving die enigszins op mij lijkt wat betreft mijn relatie.

Ik ben een meisje, sinds kort 24 jaar (moet er nog aan wennen), en woon al ruim 6 jaar samen met mijn vriend.

Een vraag voor Vroem: Waar zouden wij dan wonen? (Omdat je beweert dat het een hij uit je omgeving is. Hoeft niet exact de plaats, maar wel ongeveer. Dus geen provincie.)

Mijn posting was richting Vroem. Jammer dat de angel niets voor jullie kunnen betekenen. Maar Vroem, mocht je bewijzen hebben dan is het te allen tijde handig om dat naar de angels te sturen achter de schermen.

Het was verder alleen maar een tip. En Brummetje, niets persoonlijks tegen jou hoor, maar waar ik ook kom waar narigheid is dan is het de laatste dagen rond jouw naam. Uiteraard jouw schuld niet, dat begrijp ik.

Misschien even een Viva-pauze inschakelen? Je hebt er ook niets aan als je alleen maar negatieve reacties krijgt op je postings. Dan kan je op je gemak even alle topics nalezen wat er geschreven is en of het allemaal terecht is dat niemand je meer serieus neemt op topics. Ik kan mij voorstellen dat het heel frustrerend is als het onterecht is.

Neem dan na de pauze een nieuwe start, open visie, minder negatief en naar naar andere forummers toe en hopelijk dan alles beter.

Kijk maar wat je doet, nu is alles zo negatief dat je er zelf niets aan hebt.

Succes ermee.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ja hoor...waarom zou Brum in hemelsnaam een pauze moeten nemen.....wat een onzin zeg. Laat Vroem idd maar eerst eens bewijzen dat het is zoals ze beweerd dat het is..
Waarom zou Brum een pauze in moeten lassen? Ik zie die narigheid met Brum niet zo eigenlijk. Ze post op eigen wijze en dat is op zich ook wel eens prettig, geen dertien in een dozijn type. Bovendien, laat Vroem eerst maar eens op de proppen komen.
Het was een suggestie. Hoeft ze toch niet op te volgen? Net als dat er advies word gegeven, je kan er iets mee doen of naast je neer leggen. Lijkt me simpel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik vind het een raar verhaal van Vroem.

Geloof het ook eigenlijk niet.

Brummetje zou dan wel héél veel details uit Vroems leven moeten weten.

Ik heb haar ook nog niet op tegenstrijdigheden in topics kunnen betrappen.

Daarnaast vind ik Brum overal te vaak en te 'goed' reageren om nep te zijn.

Een nepperd geeft het in discussies best snel op en dat doet Brum niet. (wat ik dus weer erg van haar kan waarderen)

Lijkt me overigens vreselijk om van zoiets beschuldigd te worden.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik laat me niet "wegjagen".

Hoewel ik wel een stuk minder fel probeer te reageren als eerst. En het komt nu af en toe voor dat ik iets zelfs helemaal niet post. Omdat het bij het nalezen toch iets té is.

En als ik mijn reactie op dit gebeuren nalees, dan vind ik van mezelf ook dat ik rustig reageer. Hoewel ik me kapot geschrokken ben.

Bij mij rezen iig vragen op. Sowieso het waarom.
quote:Brummetje schreef op 13 juni 2008 @ 22:51:

Ik laat me niet "wegjagen".

Hoewel ik wel een stuk minder fel probeer te reageren als eerst. En het komt nu af en toe voor dat ik iets zelfs helemaal niet post. Omdat het bij het nalezen toch iets té is.

En als ik mijn reactie op dit gebeuren nalees, dan vind ik van mezelf ook dat ik rustig reageer. Hoewel ik me kapot geschrokken ben.

Bij mij rezen iig vragen op. Sowieso het waarom.Ja, die zelfde vraag had ik ook. Maar ik blijf erbij dat je een imitator bent. Een afstand van 150 kilometer is heel weinig per e-mail.

En voor degene die schreef dat ik dan zo'n rotrelatie had als Brum:

Nee, mijn vriend is een schat van een man.

Maar ik heb Brum hierover al zelf gemaild en de viva redactie nogmaals dus wat mij betreft handelen we dit verder achter de schermen af. Maar ik blijf erbij dat je net zo echt bent als Sinterklaas. Gebaseerd op een echt persoon, maar ver van de waarheid.
Tja, interessante wending zullen we maar zeggen. Ik zie de overeenkomsten in de schrijfstijl niet zo, maar goed.
Ik vind die Vroem maar raar en ongeloofwaardig, ook omdat ze iedereen zo graag per mail van alles wil uitleggen..
Vroem, ik zou zeggen: bring it out in the open.....
Ik denk dat Vroem ook heel graag een nieuw mobieltje wil kopen.
Kijk dat durft ze denk ik niet (het hier open op dit topic gooien), omdat het niet waar is. Want dan moet ze gaan verzinnen wat er nou allemaal hetzelfde is.

Dat is ook een vraag van mij aan Vroem: Wat is er dan allemaal hetzelfde?
De vriend in ieder geval niet want Vroem zei net dat ze een hardstikke leuke vriend heeft........
Ja, de geloofwaardigheid is bij mij ook niet echt hoog. Door bovegenoemde reden (schrijfstijl), maar ook: de manier waarop Vroem hier 'inbreekt' met haar bericht. Daarmee bedoel ik niet het 'inbreken' zelf, maar de formulering.
Ik wil een ieder verzoeken om gewoon ontopic te gaan en de discussie die nu gaande is te laten voor wat hij is.

De dames kunnen het (eventueel) achter de schermen uitzoeken met elkaar, mochten ze dat willen. Verdere beschuldigingen, naar wie dan ook, of opmerkingen hierover, zullen worden verwijderd.

Bedankt voor jullie medewerking!
quote:panter01 schreef op 31 mei 2008 @ 13:26:

[...]

Om even je andere topics erbij te halen: Hoe kan jij sparen als je maar 24 uur per week werkt en je geld nodig is voor de boodschappen?

Heel makkelijk. We hebben niet 800 euro aan boodschappen per maand.

Waarom bepaal je niet zelf wat je koopt als het jouw geld is? Je vriend heeft daar niks over te zeggen hoor.

Dat weet ik, alleen hij nog niet, maar daar komt ie wel achter hoor.

Wat je zou kunnen doen: Ga samen naar een telecomwinkel, 'steel onbewust' je favo telefoon en lach er samen om. Dat brengt jullie misschien ook dichter bij elkaar weer (samen een leuk geheimpje), want je relatie klinkt nou niet echt gezellig. En dan heb je je telefoon ook lekker voor niks! Lijkt me voor jou de ideale oplossing.

Grappig.

Ja sorry hoor, ik kan na al je berichten alleen nog maar zo reageren.

En wederom heb ik een ontzettende twijfelperiode. Ik heb al zijn negatieve kenmerken eens op een rijtje gezet. En erover nagedacht of ik ermee kan leven als hij niet zou kunnen veranderen. (Wat bijna zeker is.) Ik weet dat ik het uit moet maken, maar wanneer is de vraag. Ik vind nl dat onderzoek in oktober best belangrijk!

Shit heb ik weer, weet ik het eindelijk zeker, heb ik nog vanalles waardoor ik twijfel wanneer het het goeie moment is...
Daarom Brummetje, ik reageerde net op je stukje bij 'sex', dr is nooit een goed moment en er komt nooit een goed moment.

Als je voor jezelf wilt kiezen zul je dat zelf moeten doen.
Jouw reactie op seks.quote:sandra1960 schreef op 19 juni 2008 @ 15:28:

[...]

Zou toch fijn zijn als je vriend daar ook van op de hoogte is.

Komt de klap strax iets minder hard aan voor hem nl.

Hij wilt het gewoon niet horen. Dat is voornamelijk zijn probleem, niet het mijne. Ik kan 100 keer zeggen dat ik twijfel, hij wilt het niet horen. Hij denkt: Ze verlaat me toch niet.

Ja zo arrogant denkt hij. En ik vermoed dat ik het nog heel moeilijk ga krijgen met hem tot zijn botte kop te laten doordringen dat het ECHT uit is (voorgoed!) en dat ie het er toch zelf grotendeels naar gemaakt heeft!
quote:Brummetje schreef op 19 juni 2008 @ 18:36:

Hij denkt: Ze verlaat me toch niet.En tot nu toe heeft hij daar nog steeds gelijk in.
Er is nooit een goed moment voor (tenminste bij mijn vriend) maar ik ga zodra het een beetje mogelijk is, een gesprek met m aan.

Het zal ongetwijfeld wel dat ie tijdens dat gesprek ook nog kwaad word, maar dan zie ik alleen maar dat ik er goed aan doe om weg te gaan.
Ach Brummetje, voor wat het waard is: als je bij hem weg had gewild, was je allang weggeweest. Maar je wilt helemaal niet bij hem weg, want waar moet je dan anders over zeiken?

Oh ja, zere voeten, geld, voetbal..... Nou, wat let je?
Nog wat van vroem gehoord?

Was net zo spannend allemaal,en het houd ineens op,erg vaag
Sommigen begrijpen Fleurtje begrijpt blijkbaar niet dat ik niet ála minuut weg KAN.

Nope niks meer gehoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven