Mode & Beauty alle pijlers

Wat vind jij te bloot?

04-10-2013 22:27 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer was er een enorme hotpants trend aan de gang onder jongere meiden en studentes. Ik zelf vond dat te ver gaan, maar goed, wie ben ik om er wat van te zeggen. Ik vind het wel vervelend om midden op straat geconfronteerd te worden met andermans seksualiteit. Sommige vrouwen (en mannen) proberen zichzelf 24/7 te laten zien lijkt het wel. "Hier ben ik, neuk mij". Ik vind dit storend. Het liefst zou ik mensen gewoon bedekt willen zien. Niet teveel billen, benen en borsten. Natuurlijk wil ik geen burqa's in laten voeren, maar ik voel me niet op mijn gemak met al dat vlees. Waarom kleden sommige mensen zich toch zo bloot terwijl ze niet naar de club gaan of een intiem avondje hebben met hun vriend/scharrel? Ik snap het niet. Ik vind bloot iets dat alleen bij aangewezen gelegenheden hoort: het strand, de club en thuis. Daar buiten niet. Het is voor mij bijna net als iemand te zien poepen op straat, iets prive's waar ik niet mee geconfronteerd wil worden. Maar men lijkt me niet te begrijpen lijkt het wel. Ze vinden me preuts en raar. En ik vind hen te bloot en te makkelijk.

Zelf draag ik nooit jurkjes die te strak om de billen zitten, bewaar ik decollete alleen voor het uitgaan of op vakantie, en laat ik niet te veel been zien. Ik merk zo vaak verschil: als ik een kort rokje aandoe word ik constant nageroepen door mannen die denken dat ik makkelijk ben. Het zou niet moeten, maar zo is het gewoon. Zodra ik me normaal bedek krijg ik opeens hele respectvolle complimenten (je hebt een mooie lach). Als je laat zien dat je zelfrespect hebt, krijg je het ook van een ander. Hoe moet een man een vrouw zien als meer dan een neukertje als ze het uniform aanheeft van een hoer (vrij naar Dave Chappele)

Wat vinden jullie?
McLovin does NOT like the bathtub. http://www.youtube.com/watch?v=kvxCU_lQwKM
Heerlijk juist al die verschillende mensen en verschillende kleding, ik hou ervan!

Ik snap niet waarom jij je aangesproken voelt door andermans kleding of voorkomen? Dat dat iets met jou doet. Ik denk hooguit leuk of niet leuk, maar voel daar verder niks bij. Hoe komt het dat jij dat wel hebt?
quote:zonnigschildpadje schreef op 04 oktober 2013 @ 22:54:

Ik vind die hotpants van dit seizoen ook geen porum, maar stoor me er niet aan. Vind een jeans met leuk shirtje veel sexier staan.

Trouwens TO, ik vind je wel hypocriet overkomen. Je zegt het bloot te bewaren voor op vakantie. Dus dan ga je de inwoners daar maar "lastig vallen" met jouw bloot? Dan mag het wel?!Daar is het 50 graden dus een zomerjurkje met een klein beetje decollete kan geen kwaad. En zelfs dan houd ik het heel beschaafd.
quote:pokkewijf schreef op 04 oktober 2013 @ 22:59:

[...]

Dat is jouw mening hoor, dat mag. Dring dat alleen niet aan andere mensen op... brrr

Ik zeg maar zo: een mening is als een piemel. Prima om te hebben maar duw 'm niet bij anderen door de strot.

Zo. En nu ga ik echt naar bed.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Sum

Ik ben vandezomer ingeschakeld als taxichauffeur. Door mijn nichtje van 16. Of tante Bel haar een 4 vriendinnen even naar de stad wou brengen.

En toen kreeg ik een ijsje.

Liep ik daar met 5 gehotpante pubermeisjes. Te lebberen aan een ijsje. En dat noem jij sletjes?

Laat die jonge grieten zolang het nog kan. Ik kan me er niet aan storen, zolang het op het werk maar representatief blijft.
Huts!
quote:SillySill schreef op 04 oktober 2013 @ 22:59:

Heerlijk juist al die verschillende mensen en verschillende kleding, ik hou ervan!

Ik snap niet waarom jij je aangesproken voelt door andermans kleding of voorkomen? Dat dat iets met jou doet. Ik denk hooguit leuk of niet leuk, maar voel daar verder niks bij. Hoe komt het dat jij dat wel hebt?Omdat het wel een reactie bij me oproept. Misschien omdat ik dus ook op vrouwen val en het ervaar zoals mannen dat ook doen. Een soort cockteasing.
quote:mlum schreef op 04 oktober 2013 @ 22:27:

Deze zomer was er een enorme hotpants trend aan de gang onder jongere meiden en studentes. Ik zelf vond dat te ver gaan, maar goed, wie ben ik om er wat van te zeggen. Ik vind het wel vervelend om midden op straat geconfronteerd te worden met andermans seksualiteit. Sommige vrouwen (en mannen) proberen zichzelf 24/7 te laten zien lijkt het wel. "Hier ben ik, neuk mij". Ik vind dit storend. Het liefst zou ik mensen gewoon bedekt willen zien. Niet teveel billen, benen en borsten. Natuurlijk wil ik geen burqa's in laten voeren, maar ik voel me niet op mijn gemak met al dat vlees. Waarom kleden sommige mensen zich toch zo bloot terwijl ze niet naar de club gaan of een intiem avondje hebben met hun vriend/scharrel? Ik snap het niet. Ik vind bloot iets dat alleen bij aangewezen gelegenheden hoort: het strand, de club en thuis. Daar buiten niet. Het is voor mij bijna net als iemand te zien poepen op straat, iets prive's waar ik niet mee geconfronteerd wil worden. Maar men lijkt me niet te begrijpen lijkt het wel. Ze vinden me preuts en raar. En ik vind hen te bloot en te makkelijk.

Zelf draag ik nooit jurkjes die te strak om de billen zitten, bewaar ik decollete alleen voor het uitgaan of op vakantie, en laat ik niet te veel been zien. Ik merk zo vaak verschil: als ik een kort rokje aandoe word ik constant nageroepen door mannen die denken dat ik makkelijk ben. Het zou niet moeten, maar zo is het gewoon. Zodra ik me normaal bedek krijg ik opeens hele respectvolle complimenten (je hebt een mooie lach). Als je laat zien dat je zelfrespect hebt, krijg je het ook van een ander. Hoe moet een man een vrouw zien als meer dan een neukertje als ze het uniform aanheeft van een hoer (vrij naar Dave Chappele)

Wat vinden jullie?

Het uniform van een hoer,jemig zeg! Laat een ieder in

zijn waarde To!
Of juist geen teasing, maar meer een soort ongewenste intimiteit.
TO, ik snap je ergens wel hoor. En als jij er liever wat bedekter bij loopt, moet je dat vooral zelf weten. Het vervelende is dat jij anderen jouw mening op wil leggen en zelfs veroordeelt (tot hoer en slet!!).

Maak je niet zo druk over anderen. Even zweverig hoor: maar als jij jezelf accepteert, zul je anderen waarschijnlijk ook beter accepteren/verdragen. Verspil je energie toch niet aan ergeren en willen veranderen van anderen.
quote:mlum, 87 seconden geleden

Of juist geen teasing, maar meer een soort ongewenste intimiteit.Ongewenste intimiteit nog wel. Bel de politie!
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:ricochet schreef op 04 oktober 2013 @ 23:00:

[...]

Ik zeg maar zo: een mening is als een piemel. Prima om te hebben maar duw 'm niet bij anderen door de strot.

Zo. En nu ga ik echt naar bed.
Helemaal eens met TO!
Waar zit de any-key?
quote:mlum schreef op vrijdag 04 oktober 2013 22:59 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="zonnigschildpadje in "Wat vind jij te bloot?"" class="messagelink">zonnigschildpadje schreef op 04 oktober 2013 @ 22:54</a>:</b>

Ik vind die hotpants van dit seizoen ook geen porum, maar stoor me er niet aan. Vind een jeans met leuk shirtje veel sexier staan.

Trouwens TO, ik vind je wel hypocriet overkomen. Je zegt het bloot te bewaren voor op vakantie. Dus dan ga je de inwoners daar maar "lastig vallen" met jouw bloot? Dan mag het wel?!</div></blockquote>Daar is het 50 graden dus een zomerjurkje met een klein beetje decollete kan geen kwaad. En zelfs dan houd ik het heel beschaafd.

Oke, ik snap het. Snap sommige (blote) outfits ook echt niet hoor, maar moet iedereen lekker zelf weten. Zelf zal ik er in ieder geval niet zo bijlopen, en vele outfits zou ik mijn hypothetische dochter ook verbieden.

Maar als je je er echt zo aan stoort zijn er genoeg dorpjes en wijken waar ze wel wat bedekter gekleed gaan
Kijk, en als je maar vaak genoeg dit soort dingen roept, krijgen (jonge)mannen van nu ook echt het idee dat het klopt van dat 'Neuk me nu!'

Echt, ik kan me er kwaad om maken. Een meiske van 16 dat in een korte broek loopt, vraagt er heus niet om om door elke kerel geneukt te worden. Ze is al helemaal niet per definitie een sletje.
Misschien kun je beter naar Amerika verhuizen, daar heb je meer gelijkgestemde zielen. Als ik tenminste het idee van de dames in Say yes to the dress als gemiddeld amerikaans moet bekijken. man wat een puriteins gedoe, zelfs voor een feestje, moest het allemaal hooggesloten zijn, omdat de borst(die nauwelijks aanwezig was) er anders misschien wel uit zou piepen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:wendy7474 schreef op 04 oktober 2013 @ 23:16:

Kijk, en als je maar vaak genoeg dit soort dingen roept, krijgen (jonge)mannen van nu ook echt het idee dat het klopt van dat 'Neuk me nu!'

Nou met die videoclips van tegenwoordig krijgen ze inderdaad dat beeld van vrouwen.
Je lijkt mijn oma zaliger wel. Die had exact dezelfde mening op haar 92e.

Van haar kon ik het wel begrijpen, van iemand van onder de 50 absoluut niet.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:mlum schreef op 04 oktober 2013 @ 23:00:

[...]

Omdat het wel een reactie bij me oproept. Misschien omdat ik dus ook op vrouwen val en het ervaar zoals mannen dat ook doen. Een soort cockteasing.

Misschien dan net als mannen die rokjes zien als een uitnodiging iets aan zelfbeheersing doen? Niet mensen zien als een stuk vlees wat neukbaar/onneukbaar is? Jij ziet iets als seksueel getint. Dat probleem ligt dus bij jou.

Tip: vraag eens op de lokale manege naar een paar degelijke oogkleppen...
quote:christiane schreef op 04 oktober 2013 @ 23:23:

[...]

Nou met die videoclips van tegenwoordig krijgen ze inderdaad dat beeld van vrouwen.Echt, geen enkele mannelijke puber die oprecht meent een kans te maken bij een meisje door een zweepslagbeweging richting haar achterwerk te maken vergezeld met de woorden "smack that, all on the floor 'till you get sore"
Ga lekker in Staphorst wonen.
Ja en?
Ik kan wel begrijpen dat je je eraan stoort als je heel erg waarde hecht aan conservatief kleden. Ik vind het juist leuk dat mensen er niet allemaal hetzelfde uitzien. Kan daarom ook erg genieten van de mensen in Amsterdam, het is allemaal zo verschillend. In het dorp waar ik woonde werd je raar aangekeken als je iets anders droeg dan de meute. Best jammer.
Some flies are too awesome for the wall
quote:mlum schreef op 04 oktober 2013 @ 22:55:

[...]

Ik ben onzeker maar niet hier over. Ik erger me aan de verseksualisering van de maatschappij. Seks hoort iets prive's te zijn.Volgens wie hoort dat? Volgens jou en... wie nog meer? En waarom hebben jij en wie dan ook gelijk en diegenen die zich bloter kleden niet? M.a.w.: who died and made you boss?
quote:mlum schreef op 04 oktober 2013 @ 23:00:

[...]

Omdat het wel een reactie bij me oproept. Misschien omdat ik dus ook op vrouwen val en het ervaar zoals mannen dat ook doen. Een soort cockteasing.Dat is dan toch echt jouw interpretatie, daarvoor zijn anderen niet verantwoordelijk. Die geest van de bloter gekleedden is niet verknipt, jouw geest is verknipt.
Ben hardstikke blij met mijn lichaam maar ga echt voor geen goud er zo bij lopen, ben van mening dat meisjes/vrouwen het niet 100% voor hunzelf doen.. maar ze moeten lekker doen wat ze niet laten kunnen dan hebben wij nog wat te lachen bij sommige verschijningen.
Ik heb niets gelezen behalve de OP. Amanda Palmer heeft iets moois hierover geschreven binnen de kaders van Miss cyrus en Miss O'Connor en een vergelijkbare discussie. http://amandapalmer.net/blog/20131003/

Kernpunt: zolang het echt een keuze is, moet en mag die er zijn. Ook al is het alleen maar ok te ontdekken waar zelf je grenzen liggen.

Mevrouw Palmer is niet vergeten hoe het was om jong te zijn. En die in mijn ogen prachtige dingen met kunst en publiek debat. Al is ze hier en daar wat aanmatigend.
TO, verhuis lekker naar een burqa-land, maar schrik niet: Soms wordt uit zo'n burqa zomaar een aanstootgevende tiet gewipt, omdat je volgens de Koran je kind twee jaar borstvoeding moet geven.

Birkenstocks vind ik te bloot, maar voor de rest kan het me niet schelen wat iemand aantrekt. Als een vrouw zich met maat 54 in een netjurkje wil wurmen, dan is dat prima. Genoeg mensen die wél van rollades houden. Wil je het niet zien, dan kijk je een andere kant op.

Oh wacht, je bedoelde een net jurkje ?

't Is maar wat je netjes vindt.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven