Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden!

Hier ben ik eindelijk weer, terug van weggeweest! Na een heerlijke vakantie te hebben gehad ben ik nu al jullie verhalen aan het teruglezen. Er is weer veel gebeurd de laatste tijd!

Bij mij zijn er tot op heden nog steeds geen onwikkelingen. Inmiddels op dag 50 (!) nog steeds aan het wachten tot ik ongesteld word. Ik merk dat ik ongeduldig begin te worden want ik wil zo graag verder met de 2e Clomid kuur! Mijn gyn heeft de vorige keer gezegd dat ik moet afwachten en het vanzelf moet laten komen. Het opnieuw opwekken zou de hormoonhuishouding geen goed doen. Wat vinden jullie? Afwachten of toch maar een belletje naar de gyn maandag?

Het wachten duurt me eigenlijk veel te lang nu.... 50 dagen na de eerste clomid kuur...... 't is wat!

Sorry voor dit ego bericht, volgende keer reageer ik meer persoonlijk op jullie!

lfs.
Hé Sannieme, wat vervelend voor je. Misschien toch maandag even bellen met je gyn? Al was het alleen maar om je ongerustheid te uiten.

Hier vanmorgen weer een fm gehad. En ja, nog steeds twee eitjes en allebei ong 18mm! Ben zo blij! Vanavond om 20.00u zet doryman de pregnyl en dan maandag om 10.00 ineminatie. Ik vind het toch iedere maand weer zo spannend. Elke keer loopt de hoop weer zo op. Terwijl je het verstandelijk probeert te beredeneren en jezelf voor te houden niet te veel hoop te koesteren.. Helaas lukt dit me niet.

Marinde, erg he dat je jezelf steeds dat soort dingen gaat afvragen. Ieder signaal van je lichaam interpreteren. Sterkte meid.
Hai Sannieme, welkom thuis! lekker uitgerust, heerlijk!

Ik zou lekker toch om primolut vragen hoor!! het duurt allemaal al zo lang, en om dan maar te blijven wachten tot je een ons weegt! missch komt ie wel helemaal niet vanzelf! we zijn er hier ook wel achter gekomen dat je zelf overal achteraan moet en je niets moet laten vertellen. succes!

wat goed dory!! eigenlijk is het juist goed om hoop te houden hoor! als we dat niet meer zouden hebben, dan voel je je helemaal ellendig! laten we hopen op een fijne bevruchting van 1 zo'n mooi eitje! joehoee!!
Dory, wat goed! Spannend joh!

Sannieme, ik zou om primolut vragen.. Ik heb ook een keer gewacht tot ik vanzelf ongesteld werd en heb op dag 48 gebeld voor een primolut kuur. Omdat de clomid bij mij tot nu toe niet is aangslagen heb ik nu al 5 maanden achter elkaar primolut moeten gebruiken. Ik begin binnenkort met de 6e kuur.

Zo vreselijk slecht zal het niet zijn anders denk ik niet dat mijn gyn het me steeds zou geven.

Marinde, je symptomen klinken positief... Nog een weekje (ik weet het, een week duurt lang) en dan heb je je NOD, ik duim voor je hoor!
Dames, ik heb een vraag. Zoals eerder geschreven heb ik zaterdagavond pregnyl gehad. Met de bedoeling dat ik morgenochtend om half tien de inseminatie heb. Nu heb ik al de hele namiddag en avond buikpijn en steken uitstralend naar de knie. Ik denk nu dus dat ik nu al een eisprong heb. Nu ben ik dus bang dat de inseminatie morgen te laat is.

Hellup advies.
*breekt even in*

Hoi Dory,

Sorry ik heb geen advies voor je. Kan je het ziekenhuis niet bellen? Misschien is je ei gesprongen maar dan heb je toch nog 24-48 uur om bevrucht te worden? Sorry als je er weinig aan hebt. Probeer je toch even een hart onder de riem te steken. Maar ik was even benieuwd hoe het met je was.
Dory, ik weet het niet... Kun je 's avonds de gyn bellen? Dan zou ik dat zeker doen.

Voel je het continu? Is het geen bijwerking van de pregnyl?

Hoe is het nu?
Thanks aruba, hoe is het nu met jou? Ik las zulke verschrikkelijke dingen. sterkte meis
Tja barbera, nog steeds buikpijn. Het is wel te doen hoor. We gaan er maar vanuit dat morgen de inseminatie op tijd is.
Dory, Succes vandaag, dat het maar een mooie bevruchting mag worden om 10.00 uur haha
@Dory: Succes straks!!! (dit lees je waarschijnlijk pas als het al gebeurd is, maar hoop dat het geholpen heeft dat ik aan je dacht). Zit hier heel hard te duimen voor je dat je nog op tijd bent en natuurlijk op een mooi resultaat!!!

@Marinde: Je maakt het wel spannend hoor, jeetje, klinkt heel aannemelijk hoor, nog een klein weekje wachten op het antwoord!!!

@sannieme: echt vragen om primolut hoor, anders kun je idd wachten tot je een ons weegt. Dat zal de gyn toch ook niet hebben bedoeld om zolang te wachten?

@Felientje: zet hem op deze week!!!

Hier beginnen de zenuwen al te komen. gister al koffers proberen te pakken (en weer uitgepakt, anders gaan de kleren wel heel muf ruiken en kreuken). Heb ook potje foliumzuur ingepakt, kan ik eind september weer mee beginnen!!!
oh daantje, spannend hoor.

Ik zit te twijfelen of ik wel met de ovutestjes moet gaan beginnen morgen, we gaan van het weekend weg (een truckersfestival op het circuit van zandvoort. en de wc's daar zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven, ik probeer ook zo min mogelijk te gaan elk jaar maar ja, en als ik dan 5 min op de wc moet gaan zitten wachten dan is het ook wat. maar het zou ook weer zonde zijn als ik ga testen en dan 2 dagen niet zul je zien dat ik em precies mis. en op zich is het ook wel eens lekker om een maandje niet zo druk te zijn met het hele gebeuren.
@Daantje en Doenja, bedankt! Nu is het weer afwachten. Pffff. Goed nieuws was wel dat doryman vanmorgen eventjes 13 miljoen zaadjes heeft geproduceerd. En dit getal is na bewerking!! Vorige keer was het 4,9 miljoen. Dus doryman heeft wel een schouderklopje verdient

Daantje, ik zou verschrikkelijk zenuwachtig wezen voor zo'n reis. Vind het wel knap hoor zo helemaal alleen!

Doenja, ik zou die testen deze ronde achterwege laten en zorgen dat ik iedere dag of om de dag seks had. Even niet aan al dat gekunstelde werk denken. Sterkte
quote:dory33 schreef op 15 juni 2008 @ 20:53:

Thanks aruba, hoe is het nu met jou? Ik las zulke verschrikkelijke dingen. sterkte meis

Nu wel aardig. Al zit in vandaag weer flink in de stress. Vandaag weer bellen of er al een uitslag is, dat wisten ze niet zeker. Ik denk dat die mensen niet snappen dat het spannend is. Wel heb een hart onder de riem gestoken gekregen en ben ik genomineerd voor forummer van de maand. Lief he! (stemmen jullie ook? )

Heel veel succes komende tijd Dory. En alle andere dames natuurlijk ook. Ik hoop dat jullie Wen opvolgen
Wauw goed bezig die Dory-man!
toppie dory-man,
Meiden, bedankt voor de bemoedigende woorden. Ik heb de gyn gebeld (assistente) en die zei dat het inderdaad wel erg lang duurt allemaal. Gyn was er niet maar ik kan donderdag terecht voor een afspraak. Dan kan ik daar een zwangerschapstest doen en wordt de uitslag besproken van het onderzoek van vriendlief... spannend!

Dory: 13 mildoen..... dat heeft dory-man goed gedaan!!! Als daar niet één snelle zwemmer tussen zit die het ei kan vinden....

Daantje: wat spannend allemaal nu het zo dichtbij komt. Alvast heel veel plezier en succes. Knap hoor!

Doenja: ik sluit me aan bij wat dory zegt, om de dag seks en afwachten. Ovutestjes op zo'n truckersfestival lijken me ook niet erg handig. Zeker niet als de wc's niet al te schoon zijn.....

Marinde: spannend dat wachten.... nog een weekje voor je NOD toch?

lfs
Zo! applaus voor Doryman!! goed zeg!! en nu ZWEMMEN!!

ik zou het ook niet doen doenja. want als je niet elke dag kan testen, dan heeft het geen zin. en het is inderdaad ook best belangrijk dat het geen verplichting wordt allemaal! moet wel leuk blijven toch, dat klussen?

sannieme, goed dat je een afspraak hebt gemaakt hoor!! we wachten altijd al zo lang,..de groeten! vind je niet?

ik moet inderdaad nog wachten tot zondag ofzo,met testen. ik moet nu echt wel uit gaan kijken dat ik me niet te veel focus op dat het zo zal zijn.. ook echt incalculeren dat ik gewoon ongesteld kan worden. maarja, we zien wel.ik ga er gewoon van uit dat het niet is gelukt, dan kan het alleen maar meevallen!
Hey meiden, ben ik weer even hoor! Schrijf de laatste tijd wat minder, omdat de misselijkheid flink toe geslagen is, ben of aan het werk of als een dood vogeltje op de bank of in bed... maar heb het er allemaal wel voor over natuurlijk! En ik denk wel aan jullie hoor! Ook de onzekerheid is weer helemaal terug, had vandaag bij het naar de wc gaan echt flink roze 'bloed' aan het toiletpapier. Regelmatig wel wat bruinigs, maar zo erg als nu is het nog nooit geweest. En een rommelende buik...Dus ben me weer heel fijn veel zorgen aan het maken, grrrh! Genoeg over mezelf, nu even over jullie:

Dory: oei, wat spannend weer zeg! Had je in het zkh nog gevraagd of die pijn een vroegere eisprong kon betekenen? Heel veel succes met de wacht weken nu, meis!

Doenja: veel plezier op het truckerfestival, ieder z'n hobby he . Nee hoor, ik heb daar ook wel hele goede verhalen gehoord van kenissen. Op zich maakt het niet uit of je de testen doet als je om de dag sext... aan de andere kant geeft het je misschien wel wat meer zekerheid als je het weet. Je kan het altijd nog ter plekke bekijken, toch? Hopelijk zit er weer een mooie eisprong aan te komen!

Daantje: spannend hoor. Jeetje, ik zou echt niet weten wat ik allemaal mee moet nemen. Je vriend gaat gezellig mee toch de eertse weken?

Marinde: Wat duurt dat aftellen lang he... Ik duim voor je meis!

Sannemie: goed dat je een afspraak hebt gemaakt! We zijn al steeds aan het aftellen naar de nod's enzo, dus een beetje zonde van je tijd om nu op een menstruatie te wachten die misschien niet eens komt! Succes!

En de meiden die ik 'vergeten' ben, ook weer heel veel succes toegwenst!
hoi robien! wat vervelend dat je weer zo onzeker bent.. ik kan het me goed voorstellen. je wil zo graag dat het allemaal goed blijft gaan. maar ik hoor echt wel regelmatig van vrouwen dat ze wel eens bloedden tijdens de zwangerschap. hopelijk heeft het dus niks te betekenen. je bent goed misselijk, dus das een fijn teken dat je echt zwanger bent! hihi!

Had jij trouwens (achteraf bekeken) tekenen van zwangerschap in de week voor je NOD? ik kan er namelijk echt geen touw aan vast knopen. (ik heb veel witte afscheiding, regelmatig steken en krampjes, vannacht begon een moedervlek op mijn wang spontaan te bloeden (nog nooit gehad,dus daarom er ook maar bij geschreven!haha), vaak plassen en poepen en dunne ontlasting, borrelende darmen, tot 3/4 dgn na eisprong zere tepels, das toen ook weer over gegaan. Waar had jij last van???? (sorry voor de onsmakelijke details dames!! hihi)
Wat leuk dat er zoveel geschreven is!

@ Robien, wat leuk dat je nog zo vaak meeschrijft, alleen wat balen zeg dat je zo vaak misselijk bent, en dat je telkens wat roze bloed hebt, lijkt me niet erg relaxed! doe maar lekker rustig aan!

@ Marinde, wat goed dat je je zo goed kunt instellen op de NOD! ik zou willen dat ik het ook wat meer kan loslaten! ik duim wel enorm voor je komend weekend.

@ Sannieme, fijn dat je donderdag nu terecht kan. Kan me voorstellen dat je niet aan het wachten wil blijven! pffff, het valt allemaal niet mee he. Spannend ook dat je dan de uitslag van vriendlief krijgt!

@Doenja, tja, kan me voorstellen dat je op zo'n festival niet echt zin hebt om van die ovutesten op sleeptouw te nemen! als je toch gewoon om de dag klust, zou het toch goed moeten zijn.

@Dory, Wow! wat goed zeg van Doryman! nou dat zou toch goed moeten komen!

@ Daantje, wat spannend zeg dat in en uitpakken! Wel helemaal te gek om naar de USA te gaan. Wat een ervaring!

Hier inmiddels dag 19, ik verwacht morgen of overmorgen eisprong te hebben, alleen worden mn ovutesten steeds lichter, vreemd vreemd. Kan het dan toch zijn dat ik hem ergens gemist heb (eergisteren was hij echt een stuk donkerder, maar nog niet zoals controlestreep)

*zucht* ik wil snel goed nieuws van een van ons!
@Robien: wat vervelend dat je wat roze bloedverlies hebt. Ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt. Misschien, (ook voor je eigen gemoedsrust) even de verloskundige bellen? Kan geen kwaad toch? Wel een goed teken dat je zo misselijk bent, hoe vervelend ook natuurlijk..... Rustig aan meid!

@ felientje: gebruik je de testen van matcare? Misschien heb je dan toch al wel je eisprong gehad... wel raar dat het streepje dan niet net zo donker was als de controlestreep. hmmmm vreemd.

@ Marinde: spannend hoor.... nog één klein weekje geduld opbrengen, moeilijk, moeilijk, zeker met de klachten/tekenen die je hebt. Je gaat er toch het zijne van denken... maar ja, aan de andere kant is ons lichaam er ook prima toe in staat om ons 'voor de gek' te houden.... er zit niets anders op dan wachten.

Ik hoop ook echt dat er snel weer goed nieuws is voor een van ons en dat de tabel maar mooi groen mag worden!!!
Hoi dames, erg druk geweest de afgelopen paar dagen, dus had wel weer even tijd nodig om alles bij te lezen. Ben zelf gisteren ongesteld geworden en dus vandaag weer met Clomid begonnen. Clomid 50 deze keer en dan donderdag mijn eerste injectie, brrr.

Sorry, even geen energie om een heel verhaal te schrijven, morgen meer. Welterusten!
Ha meiden,

Veel geschreven! Heb niet zo veel tijd ben aan t werk.

Dory, dat klinkt als een hele goede kans op succes! Superspannend zeg!

Robien, als je je zorgen maakt denk ik dat je gewoon de verloskundige even moet bellen. Zij is de enige die je echt gerust kan stellen.

Ik ben vandaag bij de gyn geweest. Heb antwoord gekregen op al mijn vragen. Ik mag op cyclusdag 35 beginnen met primolut, dan moet ik op cd 2 bloed laten prikken om mijn LH + FSH te controleren en vanaf dag 3 begin ik met dagelijks 75 eenheden puregon.

Ik moet vanaf dag 5 om de dag (!) voor een follikelmeting.

Hoe gaat dat straks bij jou sneeuwwitje?
Barbera, spannend hoor en dan om de dag poeh het is wat, maar het is voor een goed doel.

Robien, gewoon bellen met de gyn, mijn zus is een paniekgeval geweest die eerste maanden en ze mocht elke keer weer komen als ze het gevoel had dat het niet goed zat, dus je bent zeker niet de enige.

Ik heb maar even met de assistente (de dr is toch nooit bereikbaar) gebeld en die zei het zelfde als jullie, sla maar even over en dan mag ik op dag 23 (das een zondag dus dan maar dag 24) bloed prikken voor mijn progesteron. dus ik ga van het weekend even helemaal niet met zwanger worden bezig zijn en ook gewoon lekker feesten. even een maandje geen zorgen, we zien het wel over 3 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven