***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
fachat : ik heb echt iets om handen nodig, en heb het geld ook echt nodig, daarom dat ik fulltime wil werken.
Maar ben je niet bang dat je daarmee iets teveel hooi op je vork neemt?
Witch, ik denk ook dat je misschien beter ietsjes rustiger aan kunt beginnen. Je moet nog even in het werkproces komen en dan alles op de rails krijgen toch? Wat vindt je vriend ervan?

Arme Kaj! Beterschap!

Muisje, wat stom dat A. het al wist! Vond hij het wel leuk dat jullie er waren? (enneh, ben stiekem wel blij dat jij het gevaar ook niet had gezien hoor, voelde me wel een beetje slecht dat ik dat zo verkeerd had ingeschat).

Ik heb trouwens geen foto's gemaakt. Jij?

Ik had je trouwens nog een sms gestuurd, want ik ben dat kaartje uit jouw auto vergeten. Balen. Zou je hem morgen kunnen opsturen? Mijn vriend gebruikt hem namelijk veel.

Ik begreep er dus ook weinig van dat hij weer hoger had. Hij had nog een halve banaan gehad met Hugo en Steijn (hij krijgt 's ochtends fruit), omdat ik het anders zo sneu vond. Holle Bolle Gijs ten top...

Nouja, hij ligt nu lekker te slapen (in het andere deel van de combisleeper haha).

Fachat: golf is niet sloom!! Pfff... Ik heb eigenlijk alleen nog maar afgeslagen en geput en dat vond ik erg leuk. Het lijkt me ook leuk om samen met mijn vriend ene hobby te hebben en hierbij maakt het ook weinig uit als er niveauverschil is. Toch wel handig.

Puk gaat altijd dansen op muziek, erg schattig (en dat weet hij zelf ook). In zijn handjes klappen doet hij nog steeds niet, maar hij vind het wel leuk als ik het doe.

Draakje: heb jij ook een postnatale depressie gehad? Heb je dan ook meer kans het weer te krijgen? Krijg je nu begeleiding van een gynaecoloog?

Ik ben gaar en duik met ene boek mijn bed in. Slaap lekker!
Welterusten!

Wij hebben vrienden-bezoek vanuit Bern, vandaar wat weinig hier vandaag. Erg gezellig, én we hebben wat oranje versiering kunnen aftroggelen :-) Wij hebben dus nu ook een welpje en een TromPet kunnen we goed gebruiken! De heren zijn nu in vol oranje ornaat de stad in en zullen de Luzerners laten weten dat ze er zijn. Ik ben babysit en ga dus ook lekker slapen
Haha Lara, die reactie had ik al verwacht. Iedereen die golft zegt dat ook. Ik moet het gewoon een keer proberen. Ik vind het gewoon erg sloom ogen . Golft je vriend al langer? Ik begreep dat je samen met hem jullie gvb wilden halen? Het klopt toch dat je nu bij de meeste clubs niet mag golfen? Dat lijkt me dan wel weer handig aan golfen, dat je dat gewoon met zijn tweeen (of alleen) kan gaan doen en niet op een vaste dag, elke zaterdag of zondag ofzo. Dat staat me een zo tegen bij een teamsport. Ik heb ook jaren op tennis gezeten. Dat vond ik daar ook zo fijn aan.
Goedemorgen!

Nee, mijn vriend heeft het nog nooit gedaan. We hebben allebei van vrienden een losse les gekregen en nu gaan we samen voor ons gvb. Bij de meeste baneen mag je wel afslaan en putten, maar om echt een baan te kunnen lopen moet je je gvb hebben.

Bij allebei onze ouders zit ook nog eens een golbaan om de hoek, dus die oppas zit wel snor

Xaloy: ik heb hier wel 10 van die welpjes liggen geloof ik (dat zijn die dingen van de AH toch?). Moet ik ze morgen naar je opsturen?
Goedemorgen!

Met Kaj gaat het alweer wat beter. Hij heeft geen hoofdpijn meer, wel nog keelpijn. Hij zit nu aan de warme mek met honing.

We laten fachatman nog even uitslapen, om 9 uur gaan de croissantjes in de oven!

Ik heb gisteren de box weggehaald. Wat een ruimte opeens zeg!

De box staat nu in onze slaapkamer. Ole is 's morgens altijd zo vroeg wakker, dus het plan is om het dan eerst even in de box te laten spelen, kunnen wij nog even slapen. Vanmorgen ging het goed, we hebben een half uurtje langer kunnen slapen!
Nee hoor Lara, een welp is genoeg Lief van je, maar we plakken toch de auto niet onder. Een grote sticker en een welpje, prima zo. Nu moet ik alleen nog op zoek naar een Tshirt voor mij, want om de een of andere reden heb ik helemaal niets oranjes meer om aan te trekken. Naja, ook geen ramp. In Bern schijn je erg veel oranje sjit te kunnen kopen.. gek he? :-)

Esan, hoe is het met Vincent en slapen?

Goed idee Fachat, box in slaapkamer. Robbie is nooit te vroeg wakker, dus dat probleem hebben we niet. De box is hier al een tijdje weer weg.

Ik zou ook wel willen golfen, maar dat is echt reteduur hier. Dus dat wordt 'm nooit :-)

Aiaiai ik moet meer koffie in de mik hebben. Ben nog steeds aardig vermoeid! Met Robbie gaat het definitief beter, hij hoest veel minder en is een stuk vrolijker.
Fijn dat et beter gaat met Robbie en Kaj!

Wij hebben de box nog wel staan, maar eigenlijk gebruik ik hem nooit. Toevallig wilde ik hem deze week weghalen, maar zoals gisteren was het toch wel handig. Zo kon ik Spitsmuis helpen de jongens naar beneden te tillen. Ik vind het niet zo'n prettig idee als Puk al die tijd alleen hier rondscharrelt.

Wel een goed idee trouwens om hem in de slaapkamer te zetten. Puk wordt gelukkig altijd rond 7:30/8:00 wakker, dus het is niet nodig (en ik betwijfel of hij het zou accepteren om in de box te moeten...).

Waarom is golf in Zwitserland zoveel duurder? Zijn er minder banen?

Tijd voor koffie. Ben gaar. Ik denk dat ik zo maar eens naar de Ikea rij om glazen deuren voor de boekenkast te plaatsen. Puk haalt alleen de boeken eruit als hij echt baldadig is, maar toch. Ze staan ook niet aan de muur vast en misschien is het ook beter als hij er uberhaupt niet in kan klimmen enzo.
Lara, dan zou ik ook maar iets kopen om de kasten kinderproof te maken, want Finn zou die kasten open kunnen krijgen (aan de onderkant is heel makkelijk).

Leuk samen gvb halen.

Hier is het duur omdat alles hier veel duurder is. Maar daarnaast heeft Xaloy neem ik aan hetzelfde oppasprobleem als wij, of niet Xaloy.

Ik wou twee jaar geleden ook gaan golven met man (wij krijgen korting via de zaak), maar toen werd ik zwanger. Nu kan (wil) ik geen oppas voor het weekend hebben.

Fijn dat het weer beter gaat met Kaj en Robbie, en hoe gaat het met jezelf Xaloy? Ook weer een beetje op de been?

Xaloy, hebben ze geen shirts meer bij de Manor / Migros etc?

Jullie hebben zeker ook geen fanmiles in Luzern?

Wij hebben 4 t-shirts, een hangt nu aan het balkon.

Ik neem wuppies mee naar kantoor, met een franse baas is het waarschijnlijk beter niet te veel te provoceren.
goedemorgen.

Wij hier net een lekker ontbijtje achter de kiezen. Noah wordt wel vevelend met ontbijten, schreeuwt hard als hij iets wil en als hij het niet wil gooit ie het op de grond. Erg vervelend. Dus we proberen nu consequent te negeren als hij schreeuwt.

Ja, heb idd een postnatale depressie gehad. Alleen een beetje en aparte. Kon over het algemeen Noah redelijk hebben, was vooral heel moe, moest sneller huilen en vooral kreeg paniekaanvallen met het zweet dat me uitbrak en misselijkheid. Erg vervelend. Dat is rouwens ook niet helemaal weg, maar functioneer wel goed op het moment. Ik slik trouwens sertraline cq zoloft. En dat helpt goed. Ik ben daar trouwens altijd heel open open, dus geeft niks hoor, die vragen.

Witch, ik ben trouwens heel langzaam begonnen met opbouwen van werkuren. Eerst een hele tijd 2x 4 uur en dan langzaam opbouwen met 2 uur erbij per week. Ik pas sinds half mei pas weer volledig aan het werk Bovendien ga je bij een nieuwe werkgever beginnen wat ook al spannend is. Ik zou dus echt poberen rustig aan te doen.

Wij gaan zo fietsen naast man die hardloopt naar schoonmoeder. Fijne dag iedereen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
oh ja, fijn dat robbie en kai beter gaan, altijd zo zielig die zieke kindjes!
Volgens mij is het duur omdat je je moet inkopen. Dus je moet een bepaald startbedrag neerleggen om hier lid te mogen worden van een golfbaan.

En inderdaad, het oppasprobleem - in het weekend wíl ik niet eens dat iemand anders op Robbie past (behalve als hij slaapt natuurlijk :-)

Ik ga maandag tussen de middag even naar de Manor Swiss, daar hebben ze vast wel. Daar ben ik afgelopen week niet aan toe gekomen :-)

Fanmiles.. nou, een stuk of wat public viewings zijn er wel hoor. In het FC Luzern stadion, bijvoorbeeld. Of in de ijshal die nu in de zomer geen ijshal is. Maar ook daar zijn we nog niet aan toegekomen. Dinsdag wordt dat ook niets, daarnaast denk ik dat ze Frankrijk - Italie laten zien, is per slot van rekening een belangrijkere wedstrijd als die oefenpartij van Nederland. (Ze spelen tegelijkertijd om partijdigheid niet te bevorderen.)

We gaan zaterdag niet naar Basel denk ik. Het wordt gewoon niets. 'S middags oppas voor Robbie heb ik zelf niet zoveel zin in, en 's avonds is het gewoon te ver weg. Dus gaan we waarschijnlijk zaterdag naar de ijshal (afhankelijk van het weer :-)
Meneer ligt weer in bed dus ff tijd voor hier.

Draak: Wat naar een pnd. Wel fijn dat het nu beter gaat. En ook een heel goede tip voor Witch.

Lekker ff een rondje fietsen. Is het weer bij jullie nog ok? Hier begint het te betrekken. Hoop dat het zonnetje nog terug komt.

Muis en Lara: Gezellig dat jullie gemeet hebben. Lijken Steijn en Puk nog steeds zoveel op elkaar qua gedrag?

Yumak: Hadden jullie ook groot feest in de kroeg tijdens het voetbal. Het was wel echt fantastisch.

Hier nog ff een vaderdag zonder vader. Vriendlief is in het Drentse land achtergebleven voor een feestje en ik ben gisteren met mijn moeder naar mijn oma geweest en daarna doorgereden naar huis. Koen was helemaal gezellig, dus het was een heerlijk dagje. Wel op de weg terug naar huis een enorme poepbroek met alles eronder. Heb ik nog nooit gehad onderweg en wij maken toch best wat kilometertjes. Dus gestopt bij een tankstation en toen zat het echt van zijn tenen tot zijn nek. Gelukkig een heel lieve toilletjuf dus het is allemaal goedgekomen

Vanavond gaan wij maar ff vaderdag vieren met Koen zijn cadeautje van de creche, een fietsbel voor op de racefiets en een nieuwe tondeuse (ook handig voor Koen).

Ga nu maar ff het huis opruimen. Oh soms verlang ik zo naar een toverfee die e.e.a doet. Helaas, zij heeft ons huis nog niet gevonden. Tot later
Draakje : dat heb ik dus ook gehad een Postnatale depressie, maar wel een heel erge. Het vervelende hieraan is dat ik het echt wel rustig aan zou moeten doen qua opbouw werk, maar dat het financieel echt niet kan.
Nog eens voor Draakje : hou je me op de hoogte in welke mate je je AD verder mag nemen, dan weet ik ong hoe het zit met een eventuele volgende zwangerschap voor mij.
Witchke, wat ik eigenlijk nog niet begrijp is waarom je arts niet zegt dat je niet met een full time baan mag beginnen.

Is die regel in Belgie anders dan in Nederland? Je krijgt neem ik aan toch een ziektekostenvergoeding gecombineerd met een werkeloosheidswet / bijstand? Kom je daar niet van rond? Als je maar 40% zou werken zou je ook niet voor de hele week de creche moeten betalen. Heeft je vriend nu eigenlijk een baan?

Het lijkt mij niet goed als je te snel weer full time begint. Ik vind dat programma van Draakje een goed en logisch programma.

BM, vreselijk he, onderweg helemaal vol. Wij hebben dat gelukkig maar een keer gehad (toen Finn nog maar 6 weken was), da's echt niet aangenaam.

Ff weer met Wii tennis spelen, ik wil alleen veel te graag winnen, wat noooooooooiiiiiit lukt, is niet goed voor relatie (en voor de woordenschat van Finn).
hier is het weer nog ok, een zonnetje, hebben lekker stukje gefietst, op terugweg met vriend achterop en noah voorop. Kan ik vast wennen aan een 2e op de fiets, maar die is hopelijk niet van hetzelfde gewicht als vriend, want was best zwaar.

Een enorme poepbroek heb ik nog niet onderweg mogen meemaken, maar wel een jongetje dat zichzelf had ondergekotst. Toch een soort wagenziekte denk ik.

Witch: er is op de lange termijn nog niet veel bekend over zwanger zijn en ad, maar wat er bekend is, is niet negatief. Dat betekent dat ik erg graag ermee wil stoppen ,maar weet niet of dat mogelijk is. We zien wel, een depressieve moeder en zwanger zijn is ook geen goede combi.

Lijkt me trouwens supergezellig om met de voetbalwedstrijd in een cafe te kijken, maar is nu niet meer zo makkelijk met kind. En op de bank is ook fijn.
Lara, ik heb het kaartje gister bij jullie in de bus gegooid! Althans, ik denk dat het jullie brievenbus was...Anders moet je het even aan je buren vragen!

BM, neem een werkster! Echt! Wij hebben er nu ook eenje en ook al is ze pas een keer geweest, ik ben er heel erg blij mee. Ik vind de keuken, plee en badkamer schoonmaken altijd zulk takkewerk en dat wordt nu voor me gedaan! (de rest doe ik zelf. Soms)

Witch, ik snap het eerlijk gezegd ook niet zo goed. Je hebt nogal wat voor je kiezen gekregen de afgelopen tijd en ik denk echt dat het niet goed voor je is om weer fulltime te beginnen. Zijn er zo weinig parttime banen in Belgie? (heb wel eens zoiets gehoord namelijk) Daarnaast krijg je toch een uitkering, of niet? Is het anders geen optie om Xander van de creche te halen en hem pas weer te brengen als jij weer een baan hebt? Lijkt mij dat dat ook scheelt!

Fach, Steijn en Hugo beginnen in september met de muziekspeeltuin. Ik vond het wel duur, maar volgens mij is het zo leuk voor ze! Vooral Hugo maakt graag muziek en ik denk dat het Kruimeltje helemaal uit zijn dak kan gaan daar! Wij betalen 100 euro voor een cursus per kind. Prijzig, maar het is wel leuk!

Xaloy, fijn dat jullie weer beter zijn!

Over de creche gesproken: mijn kuikentjes gaan per september een dag in de week naar de creche. De reden is tweeledig:

1. Ik denk dat ik al mijn energie nodig heb voor het einde van de zwangerschap. Daarnaast is het ook gewoon leuk voor ze.

2. Mijn opleiding is elke donderdag, heel de dag. Ze gaan dus op donderdag naar de creche!
Xaloy, ff off topic, de wedstrijd wordt dinsdag op SF info uitgezonden. Elke dag, ene wedstrijd op SF2, andere op SF Info.

Wij zijn er trouwens ook nog niet uit voor komend weekend hoor.
Oh OK! Dan moeten we dus SF Info maar es op gaan zoeken

Wat is nog off topic op dit topic?
anoniem_1579 wijzigde dit bericht op 15-06-2008 14:38
Reden: Foute smiley
% gewijzigd
heeft helemaal niks met onze kids enzo te maken...

trouwens over TV, Muis, zijn jullie nu al eens op TV geweest?

Misschien kunnen we dat hier via uitzending gemist ook wel zien?
Oftopic ben ik als ik zeg dat ik Robbel strakjes echt veel liever gezond zie dan ziek hoor, Xaloy!
OK, dan kan je m precies 1 seconde knuffelen en dan draait hij alle kanten op om maar zo snel mogelijk weer te willen lopen (in augustus kan hij misschien al lopen!!)
1 Seconde is de reis waard!

nog meer oftopic ( ik verveel me vanmiddag, is het je al opgevallen? ) had ik nou heeel lang geleden eens gezien dat er hier menschen rondhangen uit H****? (waar ik woon dus?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven