Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:isandre schreef op 14 oktober 2013 @ 16:17:

Nog een vraagje voor wie wil reageren:

ik merk dat er erg veel tijd en energie gaat zitten in een overspelige relatie. Het lijkt soms wel of zich bij mij een onvermoede obsessief-compulsieve stoornis heeft geopenbaard.

Herkent iemand dit? - en het lijkt erop dat dit voor mijn minnaar in mindere mate speelt, herkent iemand dit ook? Heeft iemand tips om het Appen etc. binnen de perken te houden?

Ik herken het wel. Het is een verslaving, een verslaving aan de aandacht.

Vast bedankt voor je reactie!
quote:Rooss4 schreef op 14 oktober 2013 @ 16:29:

Hai Isandre. Klinkt als een zeer intense minnaarrelatie met (de gebruikelijke) ups en downs.

Een stoornis? Waarom denk je dat? Omdat zijn (non) contact je dag kleurt? Omdat je ineens een innige relatie hebt met je telefoon? Omdat je bij jezelf controledrang bemerkt en met samengeknepen billen zit als je weet dat hij een werkuitje heeft waar ook dames bij aanwezig zijn? Nee hoor, dat is geen stoornis, dat is het minnaressenlot

Tips om het appen binnen de perken te houden heb ik wel. Laat je foon een middagje in je tas of onder je kussen of laat hem een weekendje per ongeluk op je werk liggen.

Je kan ook met jezelf momenten afspreken waarop je hem "mag" appen of af en toe even de zinnen verzetten waardoor de drang hem te contacten minder wordt.

Tis niet zo moelijk.....

Hey Roos, dankjewel voor je reactie en de tips! De opmerking over die stoornis was een beetje spottend bedoeld, ik herken mijn gebruikelijke zelf totaal niet in dit gedrag. Oftewel: ontwaakt de stalker in uzelve, haha! Het is verslavend, vraag me af of er hierin een verschil is tussen mannen en vrouwen. Denk dat ik het antwoord wel weet....

Over dat appen: het was inderdaad een beetje vragen naar de bekende weg, maar het blijft me moeite kosten om niet te Appen. Ik werk vrij veel thuis en kan niet zonder mijn mobiel daarbij, om het probleem te schetsen in een notedop!!!

(Misschien is dit forum een manier om de zinnen te verzetten? )
Ha Sennazina,

Dank voor je welkom! Leuk dat ik dit forum gevonden - eindelijk een plek waar ik naartoe kan met m'n troubles en LDVD.

En het klopt wat je zegt, het is een verslaving aan de aandacht en de bevestiging...ik vraag me af of ik er ooit van bevrijd zal worden....

Het lijkt erop dat jouw ex-minnaar bewust vaag communiceert. Ik herken dit patroon ook wel een beetje. Voor mijn gevoel zit er iets sadistisch in, heel naar...

Jij heel, heel veel sterkte met het verwerken van alles. Halfhartige ongelikte beer is het en je verdient wat beters! Weg met hem!
Nou, idd.. iemand die zo lauw reageert op een date die niet doorgaat en afhaakt in een gesprek (of eigenlijk niet eens een behoorlijk gesprek) zou voor mij ook wel klaar zijn.

Graag of helemaal niet. En als hij nu nog niets laat horen, lijkt hij niet bepaald enthousiast. Jammer!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:tonia69 schreef op 14 oktober 2013 @ 16:55:

Ik heb het al eerder vergeleken met een drugsverslaving.. Je wordt pas rustig als je weer een berichtje van hem binnen hebt. En dit herhaalt zich tot de volgende shot. Doodvermoeiend..

En daarbij weiger ik vaak als eerste wat te sturen, dus een constant gevecht met mezelf..wat ik meestal verlies..

Zo herkenbaar, helaas.....zucht! Heb naar aanleiding van alle korte reacties die ik de laatste dagen kreeg gezegd dat ik zonder tegenbericht geen gezellige (lees: 'slutty') apjes meer stuur...kreeg twee kusjes terug. Humpf!

En nu sterk proberen te zijn......
quote:isandre schreef op 14 oktober 2013 @ 17:44:het is een verslaving aan de aandacht en de bevestiging...ik vraag me af of ik er ooit van bevrijd zal worden..quote:isandre schreef op 14 oktober 2013 @ 17:38:Het is verslavend, vraag me af of er hierin een verschil is tussen mannen en vrouwen. Denk dat ik het antwoord wel weet....maar het blijft me moeite kosten om niet te Appen.Niet elke vrouw is zo gebrand op aandacht, zo heeft mijn minnares mij nog nooit overladen met berichtjes. Gelukkig. Komt er dan nog wel wat nuttigs uit je handen als jij alleen maar aandacht lijkt te hebben voor jouw mobiel?

Als ik als man zijnde aandacht wil van mijn minnares nodig ik haar uit voor een koffiedate om in 't echt bij te praten. Dat doen we vaker dan een bed boeken. Ik weet dat het tegenwoordig standaard is om de gesprekken virtueel te doen en hoteldates te hebben die vooral om seks draaien, maar voor mij heeft dat een bepaalde leegte die ik inmiddels ontgroeid ben. Sennazina, wat een leeg gesprek heb je gepost ook. Vergeet het maar wat hem betreft.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Het lijkt misschien een sadistisch spel.. Ik weet niet of dat het is.

Ook al eerder besproken: eerst jagen ze als gekken op ons en als ze ons dan hebben wordt het te makkelijk voor die mannen. Ze hoeven zelf nauwelijks meer moeite te doen.. Wij zitten toch wel met onze gsm in onze hand klaar.

(Als ik het fout heb, hoor ik het hier graag van de mannen ?)

Ik stribbel al jarenlang tegen om dit spel te spelen maar het is meestal sterker dan mezelf als er zoveel gevoel bij komt kijken.

Dus het inwisselen voor een andere minnaar zal wellicht voor mij ook de oplossing zijn, maar ik wil voorlopig nog steeds alleen hem maar..
Op jacht naar een ander is makkelijk. Mij kost het juist moeite om mijn minnares te behouden. Als iets haar niet zint gooit ze het recht in mijn gezicht en zet het dan weer op een lopen. Interessant.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Welkom Isandre, ik herken de drang naar contact heel goed, heel bewust zet ik vaak het geluid van mijn telefoon af, en laat hem in mijn tas.. Zeker overdag.. Mijn ex - minnaar was een tegenstelling ten opzichte van de minnaar van senna.. Die heeft 3 jaar lang niet anders gedaan dan op alle mogelijke wijzes contact zoeken.. En je gaat er (helaas) naar leven..

Senna.. Meid je hebt duidelijk een minnaar getroffen die het spel niet snapt.. His loss not yours..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Senna, dit is toch geen gesprek te noemen? Lekker is dat, die non-communicatie. Ik zou er gek van worden en al lang ontploft zijn als wie dan ook zo met me om zou gaan. Gauw idd dumpen.
Echt iedereen bedankt voor de eye-opener. Soms twijfel ik zo erg, en wil vaak iemand nog een kans geven. Het gebeurt me te vask dat mannen zo raar gaan doen.
quote:highlander schreef op 14 oktober 2013 @ 18:56:

Op jacht naar een ander is makkelijk. Mij kost het juist moeite om mijn minnares te behouden. Als iets haar niet zint gooit ze het recht in mijn gezicht en zet het dan weer op een lopen. Interessant.

Hear hear!!

Highlander heeft een minnares die tussen zijn vingers doorglipt als hij niet oppast. De benen neemt als het haar niet zint. En hoe reageert hij? Interessant!! Een mooier voorbeeld van het trek duwspel is er niet. Het gesprek van Senna is ook zo `n mooi voorbeeld, hij laat het compleet maar dan ook compleet afweten en wat doet Senna (en dit is echt niet lullig naar jou maar het voorbeeld is te mooi om te laten liggen) hij krijgt nog een kans om het uit te leggen! En als hij dat heeeeeeeeeel mooi inpakt met een strik en zo dan krijgt hij haar ook wel weer plat!

Geweldig dit.

Zo werkt het dus. Eeeh vaak dan.
Niet alle mannen zijn zo, dus het is erg jammer dat jij ze zo vaak treft Senna. Maar dit is wel zo'n lauw gesprek, ik zou hier totaal op afgeknapt zijn.

Mijn huidige lover is gelukkig totaal anders, ik moet hem afremmen zelfs zo af en toe...
quote:Sense-1970 schreef op 14 oktober 2013 @ 19:09:

Senna.. Meid je hebt duidelijk een minnaar getroffen die het spel niet snapt.. His loss not yours..Nee man! Hij snapt het juist geweldig goed. Met minimale inspanning maximaal resultaat. Een vrouw die er altijd is om in zijn aandachtsbehoefte te voldoen en die hij gewoon als rotte vis mag behandelen. Wetende dat zijn charmes niet te negeren zijn....
Rooss4

Hij heeft me nog niet plat gekregen. Maar mijn achterdocht is nu zo groot dat hij wel heeeeeeel erg zjjn best moet doen.
quote:highlander schreef op 14 oktober 2013 @ 18:46:

[...]

[...]

Niet elke vrouw is zo gebrand op aandacht, zo heeft mijn minnares mij nog nooit overladen met berichtjes. Gelukkig. Komt er dan nog wel wat nuttigs uit je handen als jij alleen maar aandacht lijkt te hebben voor jouw mobiel?

Als ik als man zijnde aandacht wil van mijn minnares nodig ik haar uit voor een koffiedate om in 't echt bij te praten. Dat doen we vaker dan een bed boeken. Ik weet dat het tegenwoordig standaard is om de gesprekken virtueel te doen en hoteldates te hebben die vooral om seks draaien, maar voor mij heeft dat een bepaalde leegte die ik inmiddels ontgroeid ben. Sennazina, wat een leeg gesprek heb je gepost ook. Vergeet het maar wat hem betreft.

Ha Highlander! Bedank voor je reactie en bezorgdheid. Ik weet niet wat voor voorstellingen je maakt, maar misschien valt het mee. Het gaat om 2 a 3 x per dag een half uur Appen ongeveer. Maar dat is voor mijn begrippen al waanzinnig veel! En meestal op mijn initiatief, helaas! En ja, koffiedrinken doen we ook, maar we wonen 50 km. bij elkaar vandaan en hebben allebei een druk leven - eigen onderneming in tijden van crisis + gezinsleven. Dat is alle zeilen bijzetten. Dus 'real life' contact is niet zomaar even geregeld.

Eén keer een hoteldate gemaakt, en dat was inderdaad ook niet alles. Wel heel kolderiek om zoiets eens in het echt te doen, net een klucht vond ik het! Verder gebeurt het allemaal in kantoor na vijven ;), of gezellig in café.

Mijn behoefte aan een minnaar is ontstaan na een moeilijke periode in mijn huwelijk waarin mijn man een minnares had. Dus wie weet heb ik behoefte aan aandacht en erkenning bij wijze van compensatie, wie zal het zeggen?
quote:Sense-1970 schreef op 14 oktober 2013 @ 19:09:

Welkom Isandre, ik herken de drang naar contact heel goed, heel bewust zet ik vaak het geluid van mijn telefoon af, en laat hem in mijn tas.. Zeker overdag.. Mijn ex - minnaar was een tegenstelling ten opzichte van de minnaar van senna.. Die heeft 3 jaar lang niet anders gedaan dan op alle mogelijke wijzes contact zoeken.. En je gaat er (helaas) naar leven..

Senna.. Meid je hebt duidelijk een minnaar getroffen die het spel niet snapt.. His loss not yours..Bedankt, we gaan ons best doen ;)
quote:tonia69 schreef op 14 oktober 2013 @ 18:48:

Het lijkt misschien een sadistisch spel.. Ik weet niet of dat het is.

Ook al eerder besproken: eerst jagen ze als gekken op ons en als ze ons dan hebben wordt het te makkelijk voor die mannen. Ze hoeven zelf nauwelijks meer moeite te doen.. Wij zitten toch wel met onze gsm in onze hand klaar.

Ik stribbel al jarenlang tegen om dit spel te spelen maar het is meestal sterker dan mezelf als er zoveel gevoel bij komt kijken.

Dus het inwisselen voor een andere minnaar zal wellicht voor mij ook de oplossing zijn, maar ik wil voorlopig nog steeds alleen hem maar..Tja, moeilijk blijft het. De belangrijkste strijd die je moet leveren is met jezelf. Of bij wijze van proef jezelf schaars maken. Onaangekondigd week op vakantie gaan en GSM thuislaten. Of zoiets, haha!
De reactie van Highlander is inderdaad heel interessant.

Ik denk trouwens dat de meeste mannen geen behoefte hebben aan dagelijks appen en die van mij zeker niet 3x per dag na 5 jaar.

Kom op mannen waar blijven de overige reacties..?
Mijn ex minnaar had die behoefte wel degelijk Tonia, hoe hard dan nu het tegenovergestelde ..

Chats, whatsapps waren (bijna) altijd op zijn initiatief, niet vanuit mijzelf, ik hou me wat dat betreft altijd graag wat meer op de achtergrond. Daarnaast ook veel ontmoetingen buiten hotel om, dingen doen die niets met seks te maken hadden.. Uiteraard liep dat wel als een rode draad door de relatie heen.

Er zijn wel mannen die anders zijn, wat ook echt niet wil zeggen dat het daten met dat type mannen zoveel makkelijker is, er zitten weer andere haken en ogen aan.

Ik was wel heel blij met het feit dat hij zo was, ik genoot ervan, maar leefde er ook naar. Hij vroeg veel, maar gaf ook veel.. en het heeft nooit 'stalkerig' gevoeld.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:tonia69 schreef op 14 oktober 2013 @ 18:48:

eerst jagen ze als gekken op ons en als ze ons dan hebben wordt het te makkelijk voor die mannen. Ze hoeven zelf nauwelijks meer moeite te doen.. Wij zitten toch wel met onze gsm in onze hand klaar.

Nou ik moet nog steeds volop moeite doen. En wat mij betreft houden we dat zo. Want 'Een minnares die met haar gsm in de hand klaar zit'?

Ik vind het niet zo aantrekkelijk klinken...
quote:isandre schreef op 14 oktober 2013 @ 21:40:

[...]

Ha Highlander! Bedank voor je reactie en bezorgdheid. Ik weet niet wat voor voorstellingen je maakt, maar misschien valt het mee. Het gaat om 2 a 3 x per dag een half uur Appen ongeveer. Maar dat is voor mijn begrippen al waanzinnig veel! En meestal op mijn initiatief, helaas! En ja, koffiedrinken doen we ook, maar we wonen 50 km. bij elkaar vandaan en hebben allebei een druk leven - eigen onderneming in tijden van crisis + gezinsleven. Dat is alle zeilen bijzetten. Dus 'real life' contact is niet zomaar even geregeld.

Mijn behoefte aan een minnaar is ontstaan na een moeilijke periode in mijn huwelijk waarin mijn man een minnares had. Dus wie weet heb ik behoefte aan aandacht en erkenning bij wijze van compensatie, wie zal het zeggen?

Allereerst welkom Isandre, ik heb hier ontzettend veel geleerd en hoop dat we jou ook inzichten kunnen geven.

Jullie hebben een moeilijke periode gehad, je man had een minnares vertel je. Hebben jullie dan nu een open relatie? Of doe jij het ook stiekem? Het roept nogal wat bij me op. Hebben jullie je issues wel goed opgepakt en verwerkt. Zijn jullie er samen wel goed uit gekomen? Iemand betrappen op een minnares (misschien heeft hij het uit zichzelf verteld, dat kan natuurlijk ook) slaat vaak diepe wonden. Het vertrouwen, de basis van een relatie, is vaak weg of flink verminderd.

Het is meestal een lange weg om dat weer op te bouwen, want vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Bovendien zijn er vaak onderliggende redenen, die we hier vaak voorbij zien komen als de legitimering van het vreemd gaan, waar je echt met elkaar voor aan het werk moet. Hard werken dus om weer terug te gaan naar een stabiele relatie. En nu doe jij ineens hetzelfde door zelf een minnaar te nemen, dus ik krijg de indruk dat jij nu aan de fundering van je relatie rammelt.

Ik lees in je posts dat je jezelf veel tijd gunt voor je minnaar. Qua appen enz, maar hij lijkt ook in je systeem te zitten. Je denkt vast vaker aan hem dan je eigenlijk lief is, misschien wel continu. Je aandacht gaat nu veel meer naar je minnaar dan naar je nr 1 en je vraagt jezelf al terecht af of dat niet gewoon is wat je zoekt. Jij zoekt aandacht en erkenning. Vooral dat laatste, moet je dat niet gewoon eisen van je eigen partner?

En nu nog even praktisch. Hoe manage je je minnaar en jezelf. Allereerst, als een deel van het minnaartopic terug wilt lezen, lees dan deel 20. Voor mij het meest leerzame topic sinds ik meeschrijf. Daar staan veel ervaringsverhalen en hele goede opmerkingen van oudgedienden zoals Inez.

Ik heb een open relatie, maar inmiddels wel door schade en schande geleerd dat balans het toverwoord is. ALTIJD zou je de focus op je nr 1 moeten hebben, nr 2 is leuk en een toetje, maar erbij. Ik heb het echt nodig om mezelf en mijn minnaar beperkingen op te leggen. Dus afspraken maken over wanneer wel en wanneer niet appen. Ik app niet in het weekend en zelden 's avonds. Ik stuur geen aandachtvragende kusjes meer 's avonds of 's ochtends. Als ik naast mijn man in bed kruip, wil ik geen welterustenappje meer van hem lezen, ik wil hem dan even niet in mijn systeem en dus virtueel in mijn bed hebben. Dan wil ik me lekker richten op mijn man of het boek wat ik lees, bij wijze van spreken. Mijn minnaar mag ervan uit gaan dat ik hem leuk en lekker genoeg vind, totdat ik hem zeg dat dat niet meer zo is. En van hem verwacht ik hetzelfde.

Voor mij waren dit duurbetaalde lessen, toen mijn toenmalige minnaar en ik veel te die bij elkaar bleken te zitten en hij daar geen ruimte voor kreeg thuis. Terecht, besef ik nu. We waren veel te ver gegaan, de focus op thuis was weg en ook al beweerden we bij hoog en bij laag van niet, het ging ten koste van onze aandacht voor onze partners, onze kinderen en ons werk. De balans was volkomen zoek. Het heeft maandenlang veel pijn gedaan, maar de afstand en veel zefreflectie en de vele spiegels die me hier en daar zijn voorgehouden, hebben me deze lessen geleerd en geholpen.

Met de mannen waar ik op dit moment contact mee heb, gaat het onder de huidige 'voorwaarden' erg goed. Het geeft mij rust en ik voel me meer in control, terwijl ik nog steeds geniet van de leuke dingen van een minnaar (of potentieeltje) hebben
quote:sennazina schreef op 14 oktober 2013 @ 21:11:

Rooss4

Hij heeft me nog niet plat gekregen. Maar mijn achterdocht is nu zo groot dat hij wel heeeeeeel erg zjjn best moet doen.

Nog niet???

Dus die optie is er nog wel degelijk? Als hij een beetje zijn best doet, de woorden zegt die jij wil horen, dan is het weer goed en ga je alsnog plat??

Laat je dan echt zo makkelijk met je spelen?

En dan. Dan hebben jullie toch weer een date gehad, hoor je weer x tijd amper iets of helemaal niks en dan doet hij vlak voor een date ook nog helemaal geen moeite. Een behoorlijk gesprek gaat hij niet met je aan. Antwoorden geeft hij niet.

Het boeit hem niet!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:oranjexx schreef op 15 oktober 2013 @ 09:07:ALTIJD zou je de focus op je nr 1 moeten hebben, nr 2 is leuk en een toetje, maar erbij. Ik heb het echt nodig om mezelf en mijn minnaar beperkingen op te leggen. Dus afspraken maken over wanneer wel en wanneer niet appen. Ik app niet in het weekend en zelden 's avonds. Ik stuur geen aandachtvragende kusjes meer 's avonds of 's ochtends. Als ik naast mijn man in bed kruip, wil ik geen welterustenappje meer van hem lezen, ik wil hem dan even niet in mijn systeem en dus virtueel in mijn bed hebben. Dan wil ik me lekker richten op mijn man of het boek wat ik lees, bij wijze van spreken.Dit is een goed advies zeg! Wijze Oranje, hier zouden we allemaal naar moeten luisteren, als je je nr 1 op nr 1 wilt houden.
Hoi mensen,

Ik hou jullie forum al een tijdje in de gaten omdat ik erg nieuwsgierig was hoe andere vreemdgaan beleven. vind het ook erg leuk om te zien dat er inderdaad ook mannen zijn die hier hun mening komen geven!

Ik heb 6 jaar een relatie en dat loopt al best een hele tijd stroef, meer downs dan ups. ik had altijd een onbegrip voor mensen die vreemdgaan zelfs wel een haat. Maar nu doe ik het zelf. en het aller ergste was dat ik me geeneens schuldig voelde......

Ik weet dat mijn partner dit niet verdiend! en ik weet dat we aan onze relatie moeten werken maar dat is eigenlijk waar ik het niet over wilt hebben.

2 weekenden geleden kwam ik voor het eerst iemand tegen tijdens het uitgaan waar ik een klik mee had. Ik ga uit bij een vriendin van mij waar ik overnacht (zij weet alles van mij) en belande met die jongen in bed maar wij hebben geen seks gehad, wel gezoend en gefriemeld. daarna ik helemaal van mn stuk omdat ik maar aan 1 ding kon denken...... seks

Dus ik hem gewhatsupt, hij zag mij ook wel zitten voor meer dus afgelopen weekend is het dan echt gebeurd en het was fantastisch. gewoon zo intens gevoel! de tijd vloog voorbij! na 2 uur waren we klaar en ik had zo nog 2 uur verder kunnen gaan! Hij is ook gewoon een hele leuk gezellig knul waardoor er gelijk een stukje ontspanning bij zat. ik wil absoluut niks met hem behalve seks maar ik denk nu wel elke dag aan hem pffff.....

goed ik hoor graag meningen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven