Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Oeh stil hier.

Mo, wat hebben jij en de donor nu afgesproken?

NYC, je houdt ons toch wel op de hoogte he?
Hoi allen, ja ik houd jullie zeker op de hoogte maar ons kleine jongetje heeft het geloof ik nog veel te goed naar zijn zin daarbinnen. :-) Dus hier nog niks nieuws te melden.
NYC wat maakt jullie kleine jongen het spannend zeg!!

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen, weet eigenlijk niet waarom maar ben even helemaal weg geweest van viva forum... misschien wel omdat ik er teveel mee bezig was hierdoor.

Maar ik ben zwanger

Zaterdag mocht ik testen en ik had het eigenlijk niet helemaal verwacht, tot ineens mijn test positief was!!

28 okt eerste afspraak bij gynaecoloog ivm met verleden strengere controle ;)
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren
Lonely Butterfly, wat een geweldig nieuws. Proficiat!!! Spannend hoor en geniet ervan :-)
Ja dank je inderdaad heel erg spannend! veel spannender nog als bij mijn vorige zwangerschap
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren
Wauw! Gefeliciteerd!!!!!! Gaaf zeg. Hoe is het nu met je?
WTF?
Gefeliciteerd Lonely Butterfly! Uitgerekend eind mei?

Ik wens je een zoveel mogelijk ontspannen zwangerschap toe, al zal dat af en toe (of misschien zelfs vaak) niet makkelijk zijn.

Wil je nog in de OP blijven staan? En mag je uitgerekende periode er dan bij staan?
Gefeliciteerd Lonely Butterfly! Hoera!

Ik heb niet zo veel te melden, daarom lees ik maar mee. Met ingehouden adem aan het wachten op nieuws van NYC.

(ik moet altijd even scrollen welke Amerikaanse stad ik nou moet noemen, Houston of NYC )
Nog steeds geen nieuws. Morgen even bellen om een afspraak te krijgen in het zkh voor een consult/ctg en als hij er in het weekend nog niet is dan wordt mijn vrouw waarschijnlijk maandag ingeleid. Hij heeft nog eventjes de tijd om zichzelf te melden.
Wat een geweldig nieuws, Lonely Butterfly!! Gefeliciteerd!

Spannend voor jullie. Heel veel succes gewenst.
Lonely_Butterfly, van harte gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het nu heel spannend is voor jullie.

NYC, nog even nagelbijten dus... Zou fijn zijn als hij uit zichzelf komt, ik duim voor jullie

Ik heb net zo'n ding aangeschaft:

Dan kan Zoon gezellig samen met mij aan tafel zitten, of in de keuken erbij zijn als ik kook. Heb nu alleen nog maar het opzetstoeltje, dus moet nog even een Tripp Trapp kopen. Heb een webwinkel gevonden die voor 199 stoel + babybeugel + kussenset levert, als iemand iets goedkopers weet, hoor ik het graag
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Marktplaats CF?

Ik vind het ook een mooi ding. Ik heb al een kinderstoel gekregen van iemand die hem niet meer gebruikt, maar ik begreep van mijn moeder dat mijn oma nog graag iets zou geven. Ik overweg dus voor een tripp trapp te gaan, zodat ik ook deze babyzitwieg erbij kan nemen.

Collega van mij heeft ook, om dezelfde reden als jij en is er erg blij mee.

Anderzijds eet ik vrijwel nooit aan tafel. Dus of het de investering waard is?

NYC, spannend! Hoe kijkt je vrouw tegen inleiden aan? En is het inleiden vanwege de baby of vanwege je vrouw, of een combinatie.

Je vrouw is dan hoeveel dagen over tijd?
Gavia, als ze de natuur een handje gaan helpen is dat in de eerste plaats voor mijn vrouw. Op zich zou de baby nog wel een week mogen blijven zitten. Morgen is ze dus 41 weken zwanger en dan wordt besproken wat ze precies kunnen doen en krijgt ze een extra CTG. Ze ziet erg op tegen zowel het inleiden/strippen als de bevalling zelf, maar vindt de zwangerschap op dit moment ook geen pretje meer. Niet één heel groot ding verder, maar wel de opstapeling van alles samen.
Gavia, Marktplaats is niet handig, omdat die newborn set alleen op stoelen van na 2003 past, en niemand zet het bouwjaar erbij. En ik denk dat veel stoelen wel ouder zijn dan 10 jaar, omdat je zo'n stoel toch heel lang kunt gebruiken. Dus ik ga toch maar voor nieuw. Bijkomend voordeel is dat de stoel dan thuisbezorgd wordt, en aangezien ik geen auto heb, scheelt dat weer de moeite van een auto regelen.

Denk je trouwens niet dat je straks met de baby wel aan tafel gaat eten? Lijkt mij juist zo'n gezellig moment op de dag.

NYC, kan me voorstellen dat je vrouw klaar is met zwanger zijn. En opzien tegen de bevalling kan ik me ook voorstellen, maar dat is een onontkoombare gebeurtenis...
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik eet ook nooit aan tafel als ik alleen thuis ben, maar als de kleine er is, ga ik dat zeker veranderen.

Lijkt me zo leuk als ze wat groter is om bv. samen te ontbijten met alle ontbijtspulletjes op tafel

Ik heb nog geen stoel gekocht, omdat het daar nog te vroeg voor is.

NYC, succes voor jou en je vriendin!
Hoi hoi!

Het is hier wat stil laatste tijd, niet dat ik veel schrijf hier

Maar heb nog niet zoveel te vertellen. Ik las op de site van het umc dat de wachttijd nu toch echt minimaal een jaar is dus ik ben op z'n vroegst in februari pas aan de beurt!

In m'n hoofd ben ik er wel steeds mee bezig, en soms ben ik gewoon even klaar ermee.

@nyc spannend zeg allemaal! hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt.

@gavia ik heb je twee keer gemaild over fb toevoegen, kun je me laten weten of je ze gehad hebt?

@emma hoe voel je je? Hoever ben jij nu?

@lonely butterfly gefeliciteerd!

@zuster 123. Sorry heb je niet meer terug gemaild. Mocht je ook op de wachtlijst in Utrecht of wacht je daar nog op?

@houston weet je al wat meer?
Lange wachttijd he? Maar voor je het weet is het februari. De tijd gaat best hard vind ik.quote:missbella schreef op 17 oktober 2013 @ 19:07:

@emma hoe voel je je? Hoever ben jij nu?

Ik voel me goed (op wat lage rugpijn/bekkenpijn na). Ik voel me zelfs fitter dan voor mijn zwangerschap.

Ben nu bijna 25 weken. Straks ga ik voor het eerst naar zwangerschapsyoga, ik ben heel benieuwd. Hopelijk is het niet al te zweverig

Hopelijk lukt het om op FB te komen, het is daar wat actiever dan hier.

e123, heb jij ook FB? Hoe gaat het?
Lonely butterfly gefeliciteerd!

Wat een mooi nieuws en wat moet dit spannend zijn voor juliie..

En hoe gaat het met de misselijkheid? Daar had je vorige keer toch zo veel last van? Ik hoop dat het jullie lukt er van te genieten!

NYC jullie mannetje nog steeds op z'n plek?

ClaudeFiolle mooie en handige stoel, wel errug duur...

Emma veel plezier bij de yoga!

Ik moet ook opschieten met me aanmelden voor yoga, dit weekend maar eens zoeken...
Mannetje nog op zijn plek, maaaaar we kunnen wel een afspraak in het zkh maken om ingeleid te worden als hij er na het weekend nog niet is.
Lonely butterfly onwijs gefeliciteerd!

Nyc spannend, hoe voelt je vrouw zich?

Ja ik wil ook op FB want het is hier nu zo stil :( ik ga even kijken of ik het mailadres nog kan vinden.

Verlof bevalt heel goed, ben net een rups in een cocon, een serene rust is over me neer gedaald. Ben heel benieuwd hoelang de kleine op zich laat wachten, ben nu 35 weken en het verlof doet me heel goed.

Emma hoe was de yoga? Ik mag nog 2x en dan is het bij mij alweer afgelopen, vind het erg lekker, kleine laat zich ook goed voelen tijdens de oefeningen.
[quote]kind_in_je_uppie schreef op 11 juni 2013 @ 22:24:

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2289)

Dames, de postcode van MC Kinderwens klopt niet. Het moet zijn: postcodegebied 2200 t/m 2899.

Groetjes Triv...
NYC, nog steeds niks? Nogmaals succes!

e123, lekker dat je nu rust hebt. Kun je je helemaal voorbereiden op de bevalling. Nog een paar weekjes....

Ik was niet helemaal enthousiast van de yoga en daar komt ook nog bij dat ik niet makkelijk in kleermakerszit kan zitten. Ik ben best stijf, altijd al geweest. De volgende dag had ik echt veel last van mijn bekken.

Ik denk dat ik alleen wat heb aan de puf-oefeningen, maar dat is maar 1/10e van de les. Dat laatste relax-kwartiertje lig ik ook niet lekker op mijn zij en ik vond het wat zweverig. Nog maar even goed nadenken of ik ermee door ga. In mijn omgeving wordt niet veel anders gegeven voor zwangeren.
Nog steeds niks... Pfff dat wachten zeg, niet meer leuk! Vannacht dacht mijn vrouw dat het begonnen was, tot twee keer toe krampgevoelens, maar na half 9 's ochtends was het weer voorbij en het zet dus kennelijk vooralsnog niet door. Geduld, geduld, geduld...
quote:NYC schreef op 19 oktober 2013 @ 15:41:

Nog steeds niks... Pfff dat wachten zeg, niet meer leuk! Vannacht dacht mijn vrouw dat het begonnen was, tot twee keer toe krampgevoelens, maar na half 9 's ochtends was het weer voorbij en het zet dus kennelijk vooralsnog niet door. Geduld, geduld, geduld...

Een oefening in geduld dus!

Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en ze doet het goed!

Ik krijg een meisje!
quote:Gavia schreef op 19 oktober 2013 @ 16:55:

Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en ze doet het goed!

Ik krijg een meisje! Wat leuk, gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven