Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zaterdag 2 november 2013 om 10:47
Wat een stilte hier....
Bredagirl, ik zal eens proberen of ik je door kan zetten. Het gaat nogal omslachtig, dus vandaar...
@de andere uppie's met inloggegevens, misschien kunnen jullie het anders aanpassen?
Anders is het idee van een algemeen account een beetje weg....
Hier inmiddels 22 weken zwanger. Echt over de helft nu! Van de week op werk afgesproken wanneer ik met verlof ga en dat is al best wel snel. De komende weken nog veel drukte op werk, dus het zou zomaar eens voorbij kunnen vliegen. Ik kijk er naar uit, het verlof.
Ik zit hier nu in de rotzooi. Druk bezig met de babykamer en een inbouwkast. Die laatste wilde ik anders en heb ik daarom gesloopt, (nou ja, familie heeft dit gedaan) maar nu blijkt het allemaal niet zo makkelijk te zijn het weer op een fatsoenlijke manier erin te krijgen. En daar voel ik me dan weer schuldig over naar alle hulp die komt helpen, want het lijkt steeds meer werk te worden in plaats van minder.
Maar ja, het professioneel laten doen is een paar honderd euro en dat vind ik een hoop geld...
Iemand van de week naar de live keizersnede gekeken? Ik ga het nu even terugkijken. Ik hield het niet vol en ben naar bed gegaan.
Hoe gaat het met de mensen op het wachtbankje? Ik hoop zo dat er snel meer mensen in fase 3 aansluiten. Het mag wel een beetje voller worden daar. Ik duim in ieder geval voor jullie!
Iemand interesse in een meeting (is al over gesproken op FB) Mij lijkt het erg leuk, alleen ik meld me even niet aan voor het organisatiecomité
Bredagirl, ik zal eens proberen of ik je door kan zetten. Het gaat nogal omslachtig, dus vandaar...
@de andere uppie's met inloggegevens, misschien kunnen jullie het anders aanpassen?
Anders is het idee van een algemeen account een beetje weg....
Hier inmiddels 22 weken zwanger. Echt over de helft nu! Van de week op werk afgesproken wanneer ik met verlof ga en dat is al best wel snel. De komende weken nog veel drukte op werk, dus het zou zomaar eens voorbij kunnen vliegen. Ik kijk er naar uit, het verlof.
Ik zit hier nu in de rotzooi. Druk bezig met de babykamer en een inbouwkast. Die laatste wilde ik anders en heb ik daarom gesloopt, (nou ja, familie heeft dit gedaan) maar nu blijkt het allemaal niet zo makkelijk te zijn het weer op een fatsoenlijke manier erin te krijgen. En daar voel ik me dan weer schuldig over naar alle hulp die komt helpen, want het lijkt steeds meer werk te worden in plaats van minder.
Maar ja, het professioneel laten doen is een paar honderd euro en dat vind ik een hoop geld...
Iemand van de week naar de live keizersnede gekeken? Ik ga het nu even terugkijken. Ik hield het niet vol en ben naar bed gegaan.
Hoe gaat het met de mensen op het wachtbankje? Ik hoop zo dat er snel meer mensen in fase 3 aansluiten. Het mag wel een beetje voller worden daar. Ik duim in ieder geval voor jullie!
Iemand interesse in een meeting (is al over gesproken op FB) Mij lijkt het erg leuk, alleen ik meld me even niet aan voor het organisatiecomité
zaterdag 2 november 2013 om 13:05
Mijn zoon is inmiddels bijna drie maanden. En mijn verlof loopt dus ook bijna af... Eind deze week gaat hij voor het eerst wennen op het kdv, en half november begin ik weer met werken. Eerst twee dagen, en al vrij snel drie dagen per week. Om dan na een paar maanden op te schroeven naar vier dagen. Hopelijk kunnen we zo allebei een beetje rustig wennen aan werken/kdv.
Ik ben zelf wel weer toe aan werken, want ben nu al die tijd alleen maar moeder geweest. Het langste dat ik weg ben geweest van mijn zoon is een keer naar de supermarkt toen hij sliep en zijn tante oppaste. Maar dat voelde al heel raar. Wat niet helpt is dat hij nauwelijks uit de fles drinkt. Ik geef volledige borstvoeding, maar ben braaf begonnen rond vijf weken met flesje gekolfde melk oefenen, maar hij drinkt echt nooit meer dan 10 ml... Dat wordt dus nog lastig straks. Maar ik weet niet wat ik meer kan doen dan elke dag oefenen. Ik wil hem ook niet de fles dwingen, dan krijgt hij alleen maar weerzin, en nu vindt hij de fles nog best gezellig. De kdv-juffen zien het niet als probleem, en verwachten dat het goed komt. Daar vertrouw ik dan maar op. En desnoods ga ik in de lunch heen en weer.
@Gavia, oei wat vervelend, zo'n klustegenslag. Niet schuldig voelen, mensen helpen je graag.
@Bredagirl, nu al een buikje, leuk! Ik zal zo even kijken of ik je om kan zetten.
@Zoeter, wat enorm leuk dat je voor een tweede gaat. Succes, en ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat.
@E123, hoe is het met jou? Kondigt de baby zich al aan?
@Houston, ben aan het duimen voor je.
Ik ben zelf wel weer toe aan werken, want ben nu al die tijd alleen maar moeder geweest. Het langste dat ik weg ben geweest van mijn zoon is een keer naar de supermarkt toen hij sliep en zijn tante oppaste. Maar dat voelde al heel raar. Wat niet helpt is dat hij nauwelijks uit de fles drinkt. Ik geef volledige borstvoeding, maar ben braaf begonnen rond vijf weken met flesje gekolfde melk oefenen, maar hij drinkt echt nooit meer dan 10 ml... Dat wordt dus nog lastig straks. Maar ik weet niet wat ik meer kan doen dan elke dag oefenen. Ik wil hem ook niet de fles dwingen, dan krijgt hij alleen maar weerzin, en nu vindt hij de fles nog best gezellig. De kdv-juffen zien het niet als probleem, en verwachten dat het goed komt. Daar vertrouw ik dan maar op. En desnoods ga ik in de lunch heen en weer.
@Gavia, oei wat vervelend, zo'n klustegenslag. Niet schuldig voelen, mensen helpen je graag.
@Bredagirl, nu al een buikje, leuk! Ik zal zo even kijken of ik je om kan zetten.
@Zoeter, wat enorm leuk dat je voor een tweede gaat. Succes, en ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat.
@E123, hoe is het met jou? Kondigt de baby zich al aan?
@Houston, ben aan het duimen voor je.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zaterdag 2 november 2013 om 13:33
Volgens mij is de administratie weer bijgewerkt.
Maar nog even in het algemeen:
Als je erbij wilt in de openingspost, of je wilt dat daar iets gewijzigd wordt aan je gegevens, of je gaat van fase veranderen (fijn!), zet het dan in vette letters zoals deze, dan valt het op
Maar nog even in het algemeen:
Als je erbij wilt in de openingspost, of je wilt dat daar iets gewijzigd wordt aan je gegevens, of je gaat van fase veranderen (fijn!), zet het dan in vette letters zoals deze, dan valt het op
zaterdag 2 november 2013 om 13:37
Bijna weer aan het werk CF, dat zal anders wezen! Zowel daar als thuis.
Vanochtend tijdens het hardlopen bedacht ik me opeens dat dat met een baby/klein kind thuis ook niet meer zo makkelijk gaat.
Hoe doe jij dat (sporten oid) of hoe wil jij dat gaan doen?
Bredagirl: meesten zijn inderdaad actief in de groep op FB.
Vanochtend tijdens het hardlopen bedacht ik me opeens dat dat met een baby/klein kind thuis ook niet meer zo makkelijk gaat.
Hoe doe jij dat (sporten oid) of hoe wil jij dat gaan doen?
Bredagirl: meesten zijn inderdaad actief in de groep op FB.
WTF?
zaterdag 2 november 2013 om 13:41
Ik denk trouwens dat het belangrijk is om op fb alleen de dingen te bespreken die je niet op een openbaar forum wilt hebben, en de rest gewoon hier. Het is belangrijk om dit topic niet dood te laten bloeden, omdat het voor veel mensen een inspiratie kan zijn, en in het verleden al is geweest.
zaterdag 2 november 2013 om 13:50
Eens CF! En dank voor het aanpassen van de OP!
Voor wat betreft sporten:
Ik sport 1 keer per week en wil dat ook blijven doen. Ik heb al bij verschillende mensen de vraag neergelegd of ze zouden willen oppassen. Hoe het in de praktijk gaat werken moet ik afwachten.
Hardlopen kan goed samen met sommige kinderwagens toch? Geen idee of dat in de praktijk ook lekker loopt, maar dat zie ik wel eens in advertenties.
Voor wat betreft sporten:
Ik sport 1 keer per week en wil dat ook blijven doen. Ik heb al bij verschillende mensen de vraag neergelegd of ze zouden willen oppassen. Hoe het in de praktijk gaat werken moet ik afwachten.
Hardlopen kan goed samen met sommige kinderwagens toch? Geen idee of dat in de praktijk ook lekker loopt, maar dat zie ik wel eens in advertenties.
zaterdag 2 november 2013 om 14:12
Leuk om al die verhalen te horen, het werkt zeker als inspiratie. Ik zit al een tijdje te dimdammen of ik wel of niet in mijn eentje het avontuur zal aangaan. Ben van alles aan het uitzoeken en heb ook tijden gehad dat ik andere activiteiten ben begonnen om mijn zinnen te verzetten. Zo ben ik een studie begonnen. Want dan gaat het gevoel wel weg
Niet dus.
Ik betrap mezelf erop er steeds meer mee bezig te zijn, gister stond ik in de Hema rompertjes en sokjes te bekijken, onder het mom van; voor een vriendin. Alleen zie ik die vriendin bijna nooit.
Ik ben bijna zover die knoop door te hakken merk ik..maar nog steeds houden bepaalde zaken me bezig; kan ik het wel alleen? Wat nou als ik het straks helemaal niet leuk vindt of spijt krijg?? Herkennen mensen dat? Vermoeiend zeg, die klepperende eierstokken
Niet dus.
Ik betrap mezelf erop er steeds meer mee bezig te zijn, gister stond ik in de Hema rompertjes en sokjes te bekijken, onder het mom van; voor een vriendin. Alleen zie ik die vriendin bijna nooit.
Ik ben bijna zover die knoop door te hakken merk ik..maar nog steeds houden bepaalde zaken me bezig; kan ik het wel alleen? Wat nou als ik het straks helemaal niet leuk vindt of spijt krijg?? Herkennen mensen dat? Vermoeiend zeg, die klepperende eierstokken
zaterdag 2 november 2013 om 17:02
@sporten.. Na de bevalling ben ik ook weer gewoon gaan sporten. Tijdens mijn verlof vond ik dit heerlijk. Nu werk ik weer vier dagen in de week en op zondagochtend tennissen vind ik toch een hele opgave. Voor een uurtje ontspanning ben ik twee uur in de weer. Weer alle spullen bij elkaar zoeken, naar oppas rijden, naar sport rijden, weer terug naar de oppas (waar je ook niet altijd gelijk weggaat bv. baby ligt net te slapen). Ik twijfel of ik nog verder ga met sporten.
@sammie iedereen hier snapt jouw vragen en onzekerheden. Zo heb ik die vragen ook gehad. Achteraf gezien had ik het gewoon veel eerder moeten doen. Een belangrijke vraag die ik er bij jou niet tussen zie staan en die (naar mijn mening) wel belangrijk is.... hoe goed is jouw vangnet. Heb je familie/vrienden waarop je kunt bouwen/vertrouwen.
Voor nu veel succes met het beslissen!
@sammie iedereen hier snapt jouw vragen en onzekerheden. Zo heb ik die vragen ook gehad. Achteraf gezien had ik het gewoon veel eerder moeten doen. Een belangrijke vraag die ik er bij jou niet tussen zie staan en die (naar mijn mening) wel belangrijk is.... hoe goed is jouw vangnet. Heb je familie/vrienden waarop je kunt bouwen/vertrouwen.
Voor nu veel succes met het beslissen!
zaterdag 2 november 2013 om 17:10
Mijn familie woont niet in de buurt, ik heb een goeie vriendin in de buurt en mijn vriend staat ook volledig achter me, ook al woont hij hier een eindje vandaan. Ik ben een paar jaar geleden verhuisd naar de stad en mijn vriendengroep en familie woont zo'n uur rijden hiervandaan. Niet heel erg handig, dat besef ik me ook.
Aan de andere kant wil ik ook een niet te groot beroep op anderen doen omdat dit mijn keuze is, niet die van een ander.
Aan de andere kant wil ik ook een niet te groot beroep op anderen doen omdat dit mijn keuze is, niet die van een ander.
zaterdag 2 november 2013 om 17:15
Sammie, dat snap ik, dat je geen beroep wilt doen op anderen. Maar je moet wel. Je kunt dit niet helemaal alleen. Alleen al in de kraamtijd heb je mensen nodig. Iemand die bij de bevalling is, mensen die bij je blijven slapen. Je wilt (tenminste, dat geldt voor mij) die eerste dagen niet alleen zijn. En de kraamhulp is er maar zes uurtjes, dan is er nog achttien uur over van de dag.
Dan is het toch heel fijn als familie en vrienden in de buurt zijn.
Dan is het toch heel fijn als familie en vrienden in de buurt zijn.
zaterdag 2 november 2013 om 17:27
@ Claude; je hebt helemaal gelijk, maar mijn vriend is er ook. Hij zal bij me zijn dan, bij de bevalling, de eerste dagen etc. Ik dacht meer aan de tijd daarna, oppas voor 's avonds, als ik er even uit wil. Dat zal wat lastiger gaan. Dat is iets waar ik wel tegenop zie, en wat mij nu misschien nog tegenhoudt
zaterdag 2 november 2013 om 17:51
Gavia, jij gaat ook al zo hard, 22 weken alweer. Ik vind het persoonlijk erg fijn dat de tijd voorbij vliegt.
Tijdens "de pogingen" dacht ik steeds in 2 weken, over 2 weken weer ovulatietesten, over 2 weken zwangerschapstest, nu ga je elke week al een stap vooruit. Het aftellen lijkt sneller te gaan.
Succes met het kamertje!
CF, succes als je zoon gaat wennen op het KDV. Lijkt mij ook wel zwaar, ook al heb ik nog geeneens een kind, maar ik kan het me wel indenken. Fijn dat je met 3 dagen kunt beginnen. Wil ik ook doen, eerst 2 dagen weer een paar weken lang en daarna 3 dagen.
Ik hou ook niet van sporten, ik ben van plan veel te gaan wandelen met de kinderwagen, hopelijk gaan de kilo's er dan vanaf.
Sammie80, ik begrijp je twijfels. Laatst werd er op een groot BAM-forum de vraag gesteld of sommigen achteraf spijt hadden van hun keus. Niemand had spijt. Op dat forum wordt er heel eerlijk en open over gepraat. Het is misschien ook een soort koudwatervrees. Succes met je beslissingen.
Tijdens "de pogingen" dacht ik steeds in 2 weken, over 2 weken weer ovulatietesten, over 2 weken zwangerschapstest, nu ga je elke week al een stap vooruit. Het aftellen lijkt sneller te gaan.
Succes met het kamertje!
CF, succes als je zoon gaat wennen op het KDV. Lijkt mij ook wel zwaar, ook al heb ik nog geeneens een kind, maar ik kan het me wel indenken. Fijn dat je met 3 dagen kunt beginnen. Wil ik ook doen, eerst 2 dagen weer een paar weken lang en daarna 3 dagen.
Ik hou ook niet van sporten, ik ben van plan veel te gaan wandelen met de kinderwagen, hopelijk gaan de kilo's er dan vanaf.
Sammie80, ik begrijp je twijfels. Laatst werd er op een groot BAM-forum de vraag gesteld of sommigen achteraf spijt hadden van hun keus. Niemand had spijt. Op dat forum wordt er heel eerlijk en open over gepraat. Het is misschien ook een soort koudwatervrees. Succes met je beslissingen.
zaterdag 2 november 2013 om 19:39
quote:ClaudeFiolle schreef op 02 november 2013 @ 17:53:
Emma: om de kilo's kwijt te raken kan ik je van harte aanbevelen borstvoeding te geven
Ga ik ook zeker doen
Sammie: http://www.ikbeneenbam.nl/index.php
Emma: om de kilo's kwijt te raken kan ik je van harte aanbevelen borstvoeding te geven
Ga ik ook zeker doen
Sammie: http://www.ikbeneenbam.nl/index.php
zaterdag 2 november 2013 om 20:25
Gister met 8 dpo een urine-onderzoek gehad bij huisarts. Voor blaasontsteking. Ze weten dat ik zwanger wil worden en dat ik in de wachtweken zit. Toen ik wegging zei ik tussen neus en lippen: jullie hebben zeker niet op zwangerschap getest. Zei ze (de huisarts) dat ze dat dus wel had gedaan. Veel te vroeg natuurlijk want net een week na inseminatie. Maar ik denk al sinds gister: zie je wel, weer niet raak.
Het gaat momenteel niet zo goed met me. Lichamelijk vooral, maar het heeft ook mentaal wel wat weerslag. Vind het erg moeilijk om positief te blijven.
Het gaat momenteel niet zo goed met me. Lichamelijk vooral, maar het heeft ook mentaal wel wat weerslag. Vind het erg moeilijk om positief te blijven.
Waar zit de any-key?