Geld & Recht alle pijlers

CJIB

16-10-2013 18:13 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het keuzemenu van het CJIB kom ik helaas niet verder.

Telkens als ik door 5 keuzemenu's ben gedaan krijg ik hetzelfde riedeltje en word de verbinding verbroken.

Laatst heb ik een boete ontvangen in de trein, ik zou de boete thuis ontvangen, maar tot op heden nog niets ontvangen.

Het is nu 6 weken geleden.

Iemand enig idee vanuit ervaring hoelang het CJIB doet over het verzenden van een boete ?

Heb online al een beetje rondgesnuffeld en kwam iemand tegen die opeens een deurwaarder aan de deur had zonder een brief te hebben ontvangen, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
De boete in de trein krijg je toch meteen mee? Pas bij het niet betalen wordt hij overgedragen aan het cjib.
Ja, ik kreeg inderdaad een briefje mee, maar de boete zelf zou ik nog thuis ontvangen, en even ter verduidelijking, het gaat niet om het rijden zonder vervoersbewijs. Die krijg je binnen 2 weken thuis vanuit de ns.
Waar heb je dan een boete voor gekregen in de trein?
Ik sprong op het laatste moment de trein in, het was alleen mega druk in dat kleine stukje voor je de coupe inloopt, het paste nog net maar op het moment dat de deur dicht ging kwam mijn tas klem te zitten die ik over mijn schouder droeg.
Waarvoor kreeg je dan precies de boete?

Het CJIB kan wel lang duren. Wat staat er op het briefje dat je hebt gekregen?
En daar krijg je een boete voor? Echt?
Zit je nou het cjib te bellen of ze je alsjeblieft die boete kunnen sturen?
quote:fenna. schreef op 16 oktober 2013 @ 18:37:

Ik sprong op het laatste moment de trein in, het was alleen mega druk in dat kleine stukje voor je de coupe inloopt, het paste nog net maar op het moment dat de deur dicht ging kwam mijn tas klem te zitten die ik over mijn schouder droeg.Ik wist echt niet dat je daar een boete voor krijgt!
Ook nooit geweten totdat ik laatste in een trein zat waar iemand dat ook deed. De deuren schoten daardoor in storing waardoor we een kwartier vertraging hadden. Verder is het gevaarlijk, want in principe kan de trein gaan rijden na het fluitsignaal.
Volgende keer is het haar arm die vast komt te zitten.. Levert levensgevaarlijke situaties op en dikwijls vertraging dus soort van logisch dat daar een sanctie aan hangt

Maar meestal een week of 6 toch voor je de bekeuring thuis krijgt. Zou het nog even een weekje aanzien!
quote:gizz schreef op 16 oktober 2013 @ 20:44:

Ook nooit geweten totdat ik laatste in een trein zat waar iemand dat ook deed. De deuren schoten daardoor in storing waardoor we een kwartier vertraging hadden. Verder is het gevaarlijk, want in principe kan de trein gaan rijden na het fluitsignaal.Nee, deur werd opengetrokken en ging weer dicht, geen vertraging of iets.. Verder de trein vertrekt niet als alle deuren niet goed sluiten in verband met de veiligheid. Tijdje geleden kon er ook een trein niet vertrekken omdat een deur niet goed sloot. Hij moest toen weg worden gesleept omdat hij niet kon rijden zonder gesloten deuren.
Verder was er ook geen fluitsignaal ;)
Hmm dat is toch normaal dat je dit doet
quote:gizz schreef op 16 oktober 2013 @ 20:44:

Ook nooit geweten totdat ik laatste in een trein zat waar iemand dat ook deed. De deuren schoten daardoor in storing waardoor we een kwartier vertraging hadden. Verder is het gevaarlijk, want in principe kan de trein gaan rijden na het fluitsignaal.

Een boete daarvoor vind ik terecht, want dat is levensgevaarlijk. Het is veiliger om een paar minuten eerder op het station te zijn dan de vertrektijd van de trein. Dan stap je rustig en veilig in.

Misschien extreem gesteld, maar het is niet de bedoeling dat je het vertrek van de trein frustreert door te voorkomen dat de deuren goed sluiten.
World of Warcraft: Legion
haha ik heb nog nooit iemand gezien die een boete graag wilde betalen en contact opnam om te vragen waar hij bleef. Ik zou als ik jou was gewoon lekker afwachten tot ie binnen is. Zou me er nu niet druk om maken.
Heeft de conducteur deze boete uitgeschreven? Zo ja, dan houdt de NS er nogal merkwaardige ideeën over klantgerichtheid op na, op zijn zachtst gezegd. Vooral als het waar is wat je zegt (balkon vol, daardoor kon je niet doorlopen en kwam tas tussen de deur).
En het CJIB is ook een waardeloze club. Wel dik administratiekosten rekenen, maar niet eens de telefoon beantwoorden..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven