Bezemtopic - deel lucky 13

30-10-2012 13:47 2155 berichten
Een vers deel 13, lucky 13 waarin Zoeb (weer) oma wordt , Goldie lekker doorshopt, Coetje het heerlijk heeft op Texel, Shadow het druk heeft, Gelfje regelmatig liefdevol komt binnenvallen en Mamzie zich af en toe los rukt van haar twitterverslaving om de rest bij te praten

Oude en nieuwe bezemerTs zijn welkom om lief en leed met ons te delen terwijl we tussendoor proberen onze levens en huizen op orde te krijgen!

Alle reacties Link kopieren
Ik ben de komende weekenden veel beschikbaar.

Alleen het eerste weekend van november heb ik belangrijkere zaken te doen

Ik geloof dat ik het geheim van slanke mensen heb ontdekt.

Het is nu alleen nog een kwestie van er ook echt in te gaan geloven...
Mogguh.

Zijn de kids weer thuis Coetje? Hoe gaat het verder? Wat een hoop appels. Wat heb je er in hemelsnaam mee gedaan?

Hebben slanke mensen een geheim? Dan wil ik het ook wel weten.

Ja wanneer meeten we?

Ik ben werken. Brrrr. Maandag.
Moffin....

Ik ben ook werken.

Inderdaad brrr maandag
Moggu..

Kids komen pas zaterdag terug...

Ik heb 2 appeltaarten,appelcake en appelkoeken gebakken en Uk heeft wat naar de buren gebracht.

Vandaag appelmoes maken.
Tsss... Moffin moet natuurlijk mogguh zijn. Damn autocorrect.

Lekker hoor Coetje.

Appeltaarten en flappen, daar heb ik weer de hele dag tussen mogen staan

Ik ga morgen iets met 'oude' croissants doen. Er waren er over op het werk en die mocht ik meenemen naar huis. Vorige week heb ik een boekje gekocht met allemaal recepten die je met restjes kan maken. Daar stond dus ook iets in met croissants. Met perziken uit blik en een soort beslagje in de oven en dat zou dan heel lekker moeten worden.

We zullen zien.

Voor de rest van vanavond werkt het lijf niet meer mee. Kei en kei-kapot ben ik. Mijn benen zijn totaal verzuurd dat doet zeer en rugpijn, ik kan het niet eens goed beschrijven. Het is gewoon op na zo'n dag werk.

Troela heeft vandaag gestofzuigd en gedweild en nu is ze aan het koken. Wat een verwennerij.
Klinkt lekker die croissants!

Wat fijn van Troela, die verwennerij! Jij hebt vandaag genoeg gedaan, lekker met de pootjes omhoog nu.

Wij kregen vanochtend visite, vanmiddag boodschappen gedaan en nu appelmoes maak ik morgen wel, had geen zin meer.
Moggu...
Mogguh.

Het klinkt lekker Coetje. Jammer dat je zo ver weg woont.

Gold ben benieuwd naar dat recept. Hoe heet dat boekje? Interessant.

Ben aan het werk.
Zoeb, het boekje heet Rest Best 'Culinaire kunstjes met restjes en kliekjes'.

Allemaal heel leuke, eenvoudige receptjes.

Het recept met de croissants is:

Voor 4 personen:

6 tot 8 oude croissants

1 blik perziken

0,5 liter melk

3 eieren.

5 eetlepels suiker

Snijd de croissants over de lengte doormidden en schik ze in een ingevette ovenschaal

Snijd de perziken in stukjes en verdeel deze over de croissants.

Klop de eieren met een garde in een maatbeker met de melk en de suiker los.

Schenk het eiermengsel over de croissants zodat deze het vocht kunnen opnemen. Duw de croissants aan en laat het geheel 5 minuten rusten.

Bestrooi het gerecht met wat suiker zodat het in de oven kan karamelliseren.

Zet de schaal 25 minuten in een voorverwarmde oven van 190 graden. Het gerecht is klaar als het 1/3 heeft gerezen.

Bestrooi het vruchtenbrood met poedersuiker, verdeel het over borden en schenk er voor het opdienen wat van het perziksap uit blik over.

Coetje, ik denk dat het ook best met appels kan

Ik maak het morgen ipv vandaag want Troela is voor het lekkere vanmiddag al een pepernotenbrood aan het bakken.
Oh en Coetje met je appels kan je dus ook van oud witbrood een broodpudding met appel maken.

Ook in het boekje bijna het zelfde recept als hierboven, maar dan met 500 gr oud witbrood, 3 appels, 2 eieren, 200 ml melk en een beetje kaneel (Evt ook wat amandelschaafsel).
Die ga ik opslaan, leuk voor in het weekend.

Vanochtend met vriend en Uk naar mijn werk gegaan, vriend beetje bijkletsen met iedereen, Uk kan daar maar spelen en crossen en ik heb gewerkt, rond 5en Thais gehaald en gezellig met vrienden daar gegeten.Was een leuke dag!
'avond.

Mijn modem had een opleving, maar was toch echt stuk. Nieuwe sturen nam vooral postnl ruim de tijd voor. Kom nu weer wat regelmatiger binnenvallen hoop ik...

voor wie wil.

Weekend van 10 november meeten? Of heeft iemand dan st Maarten?
St Maarten doen we hier niet aan WV.

Wij waren vandaag de hort op ter gelegenheid van de herfstvakantie. Lunch buiten de deur en op de koffie bij pleegmams. Als avondeten afhaal-chinees.

Morgen na de tennis komt er een vriendin op visite dus dat wordt weer lunch in de stad. We zien elkaar niet vaak maar als we elkaar zien is het altijd gezellig.

Qua bezemen staat het hier op een laag pitje.
Moggu....

Ik ben een beetje grieperig d,us ben er niet veel.
Oei Coetje, als je maar niet ziek wordt...

Mijn vriendin is weer vertrokken, we hebben het reuze gezellig gehad. Lekker geluncht en wat geshopt. Een bloesje voor de helft van de prijs gescoord en koffie gedronken op mijn werkadres.

Vanavond is er een toneelvergadering. Ook leuk.

Morgen is weer een werkdag.
Kon op mijn vrije middag de was buiten hangen. Dat is toch leuk zo in oktober .
Ik droog alleen buiten als er zeven zonnen schijnen. Het is mij te veel werk. Ik ben nou eenmaal nogal lui aangelegd .

Het was niet druk dus ik mocht eerder naar huis. Lekker vroeg weekend

Ik hoef me in ieder geval niet te vervelen, Oudste is een midweekje op vakantie geweest dus er ligt weer een Mount Ever-wash.
Mount Ever-wash gebeurt hier niet snel dat scheelt...

Morgen een nieuwe tafel. Gok genomen dat de foto's representatief zijn en dan komt verkoper hem brengen ipv dat ik iets voor halen moet regelen
Wat een harde werkers hier. Met wasjes enzo. Ik heb niet de gok genomen het buiten te hangen. Toch net als Gold maar in de droger gedaan.

Hoop dat de tafel wordt goedgekeurd morgen WV.

Coetje heeft de griep doorgezet? Nee toch.

Ik ben druk geweest. Op het werk en met de kleinkids. Was wel leuk. (Bedoel de kids hè).

Vandaag had ik alleen Eden. Vanmiddag met Jan naar zijn arbo-arts geweest en daarna een hoop bezoek.

Morgen ben ik de hele dag in Amsterdam. Gezellig.

Slaap lekker allemaal.
Tafel is goedgekeurd
Fijn dat je ongeziene aankoop goed uitgevallen is WV

Gezellig een dagje Amsterdam Zoebje, wil ik ook best.

Mijn dag bestond vandaag uit was, was en nog meer was.

Voordeel: morgen hoef ik daar dus niks meer aan te doen.
Mogguh...

Vandaag ga ik 'gezellig' verder met de was want die heb ik gisteren niet afgemaakt.

Goldman wil een wandeling maar daar heb ik helemaaaaaal geen zin in.

Stilletjes hier.

Alles oke met iedereen? Coetje? Toch een griepje?
Moggu...

Ja ik heb de griep te pakken, voel me nog steeds niet lekker maar de vakantienis hier voorbij.
Beterschap Coetje!

De vakantie is hier ook voorbij.

Vandaag een kort werkdagje. Om kwart over 4 zei de bazin dat ik wel naar huis mocht. Ik denk dat ze merkte dat ik vandaag meer pijn had vergeleken met andere dagen.

Op de weg naar huis heb ik meteen een doktersafspraak gemaakt, donderdagochtend kan ik terecht. Even kijken of hij iets voor me kan betekenen op het gebied van pijnbestrijding. Paracetamol en ibuprofen heeft geen enkel effect (meer) .

Afijn, de rest van de dag hoef ik even helemaal niks meer te doen, Oudste kookt.
Moggu..

Vandaag moest ik er toch uit, intake bij revalidatie voor vriend, ben benieuwd.

Gold, ik hoop dat de arts je betere pijnstilling voor kan schrijven.

Zoeb, hoe is het met je tennisarm?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven