Rare combinaties met eten?!
vrijdag 18 oktober 2013 om 11:58
Hallo iedereen, wat vind jij nou heel erg lekker en andere buitenstaanders verafschuwen het dat jij dat lekker vind? Bijvoorbeeld; chocolade pasta met een plakje kaas?! Of eeeehh.. ja vul het zelf maar in! Gaarne met met recept, ik ben wel zo'n lekkerbek om "gekke" dingen uit te proberen, niks is gek hier en laat elkaar in de waarde!
vrijdag 18 oktober 2013 om 13:39
quote:slwhisper schreef op 18 oktober 2013 @ 13:37:
[...]
Jaaa dat kreeg mijn vriendinnetje altijd mee naar school! Heerlijk!
Die speculoos pasta vind ik dan toch iets minder... smaak komt overeen, maar niks zo lekker als knapperige koekjes op zacht wit brood de "schuddebuikjes" van bolletje zijn ook van speculaas.
[...]
Jaaa dat kreeg mijn vriendinnetje altijd mee naar school! Heerlijk!
Die speculoos pasta vind ik dan toch iets minder... smaak komt overeen, maar niks zo lekker als knapperige koekjes op zacht wit brood de "schuddebuikjes" van bolletje zijn ook van speculaas.
vrijdag 18 oktober 2013 om 13:39
Ik eet warme spinazie met appelmoes erdoor heen gehusseld. Heerlijk!
Voor de rest heb ik hier combinaties zien staan die ik ook wel eet.
Pindakaas met hagelslag
Pannenkoek met gebakken ei
Pannenkoek met kaas
Rijstwafel met kaas.
Over de restjes uit de soep: dat deden wij vroeger ook thuis.
Vlees kleinsnijden en dan ging er mayonaise, piccalilly en augurken en uitjes doorheen. Echt lekker!
Wat ik wel vies vind, is dat mijn vriend overal maggi overheen gooit. Over de macaroni en spaghetti begrijp ik nog, maar het gaat ook over de stamppot zuurkool, boerenkool.
Pindakaas met hagelslag
Pannenkoek met kaas
Rijstwafel met kaas.
Vlees kleinsnijden en dan ging er mayonaise, piccalilly en augurken en uitjes doorheen. Echt lekker!
Wat ik wel vies vind, is dat mijn vriend overal maggi overheen gooit. Over de macaroni en spaghetti begrijp ik nog, maar het gaat ook over de stamppot zuurkool, boerenkool.
vrijdag 18 oktober 2013 om 13:44
vrijdag 18 oktober 2013 om 13:50
quote:miepje1971 schreef op 18 oktober 2013 @ 13:39:
Pindakaas met hagelslag
Pannenkoek met kaas
Rijstwafel met kaas.
Wat ik wel vies vind, is dat mijn vriend overal maggi overheen gooit. Over de macaroni en spaghetti begrijp ik nog, maar het gaat ook over de stamppot zuurkool, boerenkool.Wat vind je daar dan vies aan? Maggi is gewoon een smaakmaker met verschrikkelijk veel zout er in. Kijk, als hij het nou in z'n vla gooit dan snap ik het
Pindakaas met hagelslag
Pannenkoek met kaas
Rijstwafel met kaas.
Wat ik wel vies vind, is dat mijn vriend overal maggi overheen gooit. Over de macaroni en spaghetti begrijp ik nog, maar het gaat ook over de stamppot zuurkool, boerenkool.Wat vind je daar dan vies aan? Maggi is gewoon een smaakmaker met verschrikkelijk veel zout er in. Kijk, als hij het nou in z'n vla gooit dan snap ik het
vrijdag 18 oktober 2013 om 14:19
Mijn man eet hier soms rare dingen. Bijv.
Pizza salami in de oven. Vervolgens gehakt rul bakken, banaan en cocktailsaus erdoorheen. Dit op de pizza doen, daarover plakken mozzarella en dit de laatste 5 minuten mee in de oven. (Gehakt mag ook tonijn zijn). Brrr, ik moet er niet aan denken.
Friet met filet-american (en in Amerika doen ze hier nog satésaus over).
Biefstuk ingesmeerd met stroop (alleen oppassen, soms is er een beitel nodig omdat de stroop wel erg hard is geworden).
Pizza salami in de oven. Vervolgens gehakt rul bakken, banaan en cocktailsaus erdoorheen. Dit op de pizza doen, daarover plakken mozzarella en dit de laatste 5 minuten mee in de oven. (Gehakt mag ook tonijn zijn). Brrr, ik moet er niet aan denken.
Friet met filet-american (en in Amerika doen ze hier nog satésaus over).
Biefstuk ingesmeerd met stroop (alleen oppassen, soms is er een beitel nodig omdat de stroop wel erg hard is geworden).
vrijdag 18 oktober 2013 om 14:26
quote:Supersas09 schreef op 18 oktober 2013 @ 14:06:
Boterham met gebraden gehakt en dan lekker curry erover.
Door mijn spaghetti bolognese doe ik altijd een flinke scheut ketjap, heerlijk!doe ik ook. Als ik gehakt rul bak (voor de pastasaus) doe ik dit altijd met een scheut ketjap en een theelepel Sambal Brandal. Daarna de groenten en daarna de tomatensaus. Die 2 ingredienten maken het heerlijk!
Boterham met gebraden gehakt en dan lekker curry erover.
Door mijn spaghetti bolognese doe ik altijd een flinke scheut ketjap, heerlijk!doe ik ook. Als ik gehakt rul bak (voor de pastasaus) doe ik dit altijd met een scheut ketjap en een theelepel Sambal Brandal. Daarna de groenten en daarna de tomatensaus. Die 2 ingredienten maken het heerlijk!
vrijdag 18 oktober 2013 om 14:52
ik ben dol op de combinatie pindakaas/hagelslag! Ik eet ook graag cervelaatworst op een eierkoek of ik doop mn broodje cervelaat in tomatensoep, jummie.
Ik vind het soms ook lekker om hagelslag door de vanillevla te mixen, maar volgens mij is dit niet zo'n rare combo. Voor de rest heb ik volgens mij niet zulke rare eetcombinaties. Alhoewel slagroom op een ontbijtkoek mij wel lekker lijkt
Ik vind het soms ook lekker om hagelslag door de vanillevla te mixen, maar volgens mij is dit niet zo'n rare combo. Voor de rest heb ik volgens mij niet zulke rare eetcombinaties. Alhoewel slagroom op een ontbijtkoek mij wel lekker lijkt
vrijdag 18 oktober 2013 om 14:57
quote:calyssa schreef op vrijdag 18 oktober 2013 13:28 Hagelslag en vruchtenhagel door elkaar op brood, echt een geweldige combi!
En mijn vriend vind het raar dat ik chilisaus eet bij een tosti maar dat ik vind ik heel normaal eigenlijk. Ik weet niet beter dan mijn tosti te eten met chilisaus, en stukjes komkommers erbij.
En mijn vriend vind het raar dat ik chilisaus eet bij een tosti maar dat ik vind ik heel normaal eigenlijk. Ik weet niet beter dan mijn tosti te eten met chilisaus, en stukjes komkommers erbij.
vrijdag 18 oktober 2013 om 15:02
In Frankrijk is het heel normaal om je baguette met boter en jam te soppen in een grote kom koffie, nu had ik een collega die het veel makkelijker deed; grote kom koffie daar melk en suiker in, vervolgens een baguette in stukken, een pakje jam en een pakje boter, roeren, even wachten tot het brood goed zacht is en dan smullen maar!
vrijdag 18 oktober 2013 om 15:07
quote:fancypants schreef op 18 oktober 2013 @ 14:54:
@nlies: mag ik het recept (of in ieder geval dat wat je nu gokt)?
Volgens mij heb ik het ooit eens uit de allerhande gehaald:
uitje fruiten, kipblokjes erbij en bakken. Intussen spruitjes voorkoken en de pasta natuurlijk (ik pak meestal die koelverse lint of penne.
sausje bij de kip van kookroom, of iets wat je lekker vindt, kaassausje kan ook, dan spruitjes en pasta door de kip, even husselen en klaar.
Als je het lekker lijkt kun je er ook wat tomaten of tomatensaus doorheen doen.
(soms ben ik vergeten wat in huis te halen voor een sausje, dan strooi ik er wel kaas over, maar dat is toch wel wat droog
@nlies: mag ik het recept (of in ieder geval dat wat je nu gokt)?
Volgens mij heb ik het ooit eens uit de allerhande gehaald:
uitje fruiten, kipblokjes erbij en bakken. Intussen spruitjes voorkoken en de pasta natuurlijk (ik pak meestal die koelverse lint of penne.
sausje bij de kip van kookroom, of iets wat je lekker vindt, kaassausje kan ook, dan spruitjes en pasta door de kip, even husselen en klaar.
Als je het lekker lijkt kun je er ook wat tomaten of tomatensaus doorheen doen.
(soms ben ik vergeten wat in huis te halen voor een sausje, dan strooi ik er wel kaas over, maar dat is toch wel wat droog
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 18 oktober 2013 om 15:10
quote:blueberrymuffin schreef op 18 oktober 2013 @ 15:02:
In Frankrijk is het heel normaal om je baguette met boter en jam te soppen in een grote kom koffie, nu had ik een collega die het veel makkelijker deed; grote kom koffie daar melk en suiker in, vervolgens een baguette in stukken, een pakje jam en een pakje boter, roeren, even wachten tot het brood goed zacht is en dan smullen maar!
Kijk daarvan ga ik nu over mijn nek, de gedachte alleen al. Ik snap toch al niet dat mensen hun koekje soppen in koffie of thee.
Net als lammetjespap, ik sla de maaltijd wel een keer over dan
Kijk daarvan ga ik nu over mijn nek, de gedachte alleen al. Ik snap toch al niet dat mensen hun koekje soppen in koffie of thee.
Net als lammetjespap, ik sla de maaltijd wel een keer over dan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 18 oktober 2013 om 15:33
Vlakbij mijn huis ligt een Pannenkoekenbakker en die hebben wel opmerkelijke combinaties die ik wel graag eet. De kaaspannenkoek vind ik niet zo vreemd, mijn favoriet is met spek/kaas.
- pannenkoek met kipsaté, wokgroenten en gebakken uitjes
- pannenkoek met spek, kaas, ui, champignon en kruidenboter
- pannenkoek met ragout
En ze hebben daar wel gekkere combinaties, zoals met taco's, vis, blauwe kaasjes e.d. Die eet ik dan weer niet.
Voor de rest eet ik niets vreemds.
- pannenkoek met kipsaté, wokgroenten en gebakken uitjes
- pannenkoek met spek, kaas, ui, champignon en kruidenboter
- pannenkoek met ragout
En ze hebben daar wel gekkere combinaties, zoals met taco's, vis, blauwe kaasjes e.d. Die eet ik dan weer niet.
Voor de rest eet ik niets vreemds.