Jumbo en vierde persoon gratis

17-10-2013 15:39 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag was ik bij de Jumbo en stond daar als vierde in de rij. Bij de andere kassa stonden ook vier mensen. Vlakbij de kassa staat een bord als je de vierde bent, je de boodschappen gratis krijgt. Ik heb het nageteld, en ja, bij beide kassa's stonden vier mensen. De kassiere had het in de gaten, en riep er een kassa bij.

Het gaat mij niet om gratis boodschappen, maar ik verwacht wel dat als ze er reclame mee maken, dat ze het dan ook doen. Het was mijn woord tegen haar woord, maar ik weet dat als ze het nagekeken hadden op de camera, ze twee mensen gratis boodschappen hadden moeten meegeven.

En nu ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Heb je het wel eens meegemaakt en deden ze toen ook moeilijk? Of kreeg je vlot je boodschappen mee?

En heeft het consequenties voor de kassieres als ze niet snel genoeg een kassa erbij oproepen?
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Ik werk zelf ook bij de jumbo.

Heel veel klanten lezen de spelregels niet goed, je moet inderdaad vierde wachtende in de rij zijn en er moet nog een kassa open kunnen. De klant die geholpen wordt is niet aan het wachten, dus in principe moet je de vijfde betalende klant (!) in de rij zijn.

Bij ons wordt er nooit moeilijk over gedaan, het is immers de reclame van de Jumbo ?
quote:WillemijnLodewijkx schreef op 17 oktober 2013 @ 15:45:

[...]

Dan krijg je het juist niet! Als alle kassa's open zijn kunnen ze niet meer doen dan dat.

Volgens mij is het motto: vierde in de rij, kassa erbij.Oh ja zo zat het..
Ik heb wel eens mijn boodschappen gratis gekregen, er werd toen niet moeilijk gedaan. Helaas de fles wijn moest ik wel zelf betalen, alcohol mag niet gratis.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb het een keer getroffen, ik sloot aan en dacht eigenlijk hardop: Heej, ik ben de vierde wachtende!

Er is helemaal niet moeilijk gedaan, ik had iets van 33 euro aan boodschappen en die mocht ik zonder discussie meenemen.
Ok, dus we gaan massaal met alle viva forummers aanstaande zaterdagochtend om 11 uur boodschappen doen bij een Jumbo. De locatie houden we nog even geheim, ergens midden in het land. We gooien onze karren vol met dure pakken luiers, biefstuk en mooie wijnen zeeppoeder, whatever. Op een afgesproken teken stormen we ineens met zijn allen af op de kassa's. We nodigen ook de Viva redactie uit, die gunnen we ook wel een leuk artikel. Wie doet er mee?

Typ " X " als je ook van de partij wilt zijn!
quote:netniet schreef op 17 oktober 2013 @ 16:17:

Ok, dus we gaan massaal met alle viva forummers aanstaande zaterdagochtend om 11 uur boodschappen doen bij een Jumbo. De locatie houden we nog even geheim, ergens midden in het land. We gooien onze karren vol met dure pakken luiers, biefstuk en mooie wijnen. Op een afgesproken teken stormen we ineens met zijn allen af op de kassa's. We nodigen ook de Viva redactie uit, die gunnen we ook wel een leuk artikel. Wie doet er mee?

Typ " X " als je ook van de partij wilt zijn!

Dit soort verhaaltjes zijn al zo vaak geroepen. De cassière ziet mensen al in de verte aankomen hoor en hoort erop getraind te zijn dit ook te zien gebeuren.

Heb vaak genoeg van die tienertjes in de winkel gehad die met 6 man op de kassa af kwamen stormen (met hun blikjes red bull en zakjes chips, zucht). De gezichten waren nogal beteuterd toen ik meteen kassa's bijriep en ze direct door konden schuiven. Hihihi.
Ik hoop altijd dat karma aan mijn kant staat.
quote: Sjembekje

Ik was wel eens vierde wachtende en moest met een jonge bimbo in discussie, heel vervelend, bij mij al gauw een 'laat maar zitten die gratis boodschappen' reactie. Dus wie assertief genoeg is... Een nieuw woord is geboren: jumbobimbo .
Ook gewoon zelf moeten betalen. Ze zouden het checken door terug te kijken naar de camerabeelden. Telefoontje gekregen, nee hoor, u was echt niet de 5e. Nou dat was dus wel.

Verder niet moeilijk gedaan.

En nu ga ik gewoon voor de gratis groente/fruitzakken.

Dat is ook per Jumbo anders.

Bij de ene mag je de zak zelf vullen tot hij vol is, bij de ander vullen zij hem en bij weer een andere mag je voor max 5 euro je zak vullen.
Ik zie het al helemaal voor me bij De Rijdende Rechter: iemand die met zijn mobiele telefoon een foto maakt van zijn vrouw, als vijfde in de rij bij de Jumbo en geen gratis boodschappen krijgt. Een tijd geleden was er bij Recht In De Regio (is ook met rechter Visser) een man die vond dat hij gediscrimineerd was: stond ie daar te wachten tot ie met meneer Visser in gesprek mocht, heel demonstratief met een plastic boodschappentasje van een concurrerende supermarkt .
Ik doe altijd boodschappen bij de jumbo en het gebeurt echt wel eens dat er mensen hun boodschappen gratis krijgen. Ze doen er ook niet moeilijk over. je krijgt ook een bos gratis bloemen.

Volgens de caissière is er geen sprake van dat ze op hun kop krijgen. Ze moeten goed opletten maar het is ook een spel. En het is goede reclame als het ook echt gebeurt volgens haar..
quote:Sjembekje schreef op 17 oktober 2013 @ 16:03:

Oh haha sorry een ritje is een berisping!

Ik dacht dat het ABN was maar misschien is het wel heel ABGronings.Lijkt me niet, want ik ben rasechte Groningse en ik ken het niet.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Bij onze Jumbo doen ze ook moeilijk. Een kennis van me heeft ook behoorlijk stampij moeten maken om zijn kar boodschappen gratis mee te krijgen.
Zouden ze het bij de Jumbo afleren om zich niet aan de regels te houden wanneer mensen (als ze echt zeker weten dat ze zich aan de regels houden) hun boodschappen op de lopende band laten liggen en vertrekken?
Hier nog maar eens de regels, want blijkbaar is niet iedereen ervan op de hoogte en ik heb het ook vaker gezien bij onze jumbo hoor, word nooit moeilijk over gedaan.

Wanneer u als 4e, 5e, 6e enz. wachtende in de rij staat, er nog een extra kassa open kan en er geen kortere rij is, krijgt u uw boodschappen gratis!

De klant die al geholpen wordt bij de kassa telt niet als wachtende. Personen die vergezellen bij het boodschappen doen, worden niet meegerekend als wachtenden.

Zodra u 4e wachtende bent, dient u dit direct kenbaar te maken bij de kassamedewerker. Wacht niet tot u zelf wordt geholpen, achteraf is vaak niet meer vast te stellen of uw melding terecht was.

Voor de servicebalie geldt de garantie alleen indien de balie in lijn ligt met gewone kassa’s en voorzien is van een (korte) loopband of is aangegeven als een mandjeskassa.

In winkels met zelfscankassa’s geldt de garantie apart voor gewone kassa’s en zelfscankassa’s.

Defecte kassa’s (als we dat duidelijk hebben aangegeven) zijn niet inzetbaar en tellen dus niet mee.

U krijgt uitsluitend de boodschappen gratis die zich in uw winkelwagen of –mandje bevonden toen u als 4e wachtende aansloot in de rij.

Geneesmiddelen, rookwaren, alcoholische dranken en zuigelingenvoeding 0-6 maanden worden niet gratis verstrekt.
quote:WishfulThinking schreef op 17 oktober 2013 @ 17:12:

Zouden ze het bij de Jumbo afleren om zich niet aan de regels te houden wanneer mensen (als ze echt zeker weten dat ze zich aan de regels houden) hun boodschappen op de lopende band laten liggen en vertrekken?Dat gebeurt vaak genoeg hoor. Dus nee.
Ik hoop altijd dat karma aan mijn kant staat.
Ja ik heb wel eens boodschappen gratis gekregen. Gewoon naar de caissière gelopen en rustig gezegd. Die reageerde eerst heel duf, alsof hij half stoned was, maar die dufheid was natuurlijk precies de reden dat er nog geen kassa bij was. Ik kreeg het netjes mee. Was toch mooi 55 euro!

Niet wachten tot je aan de beurt bent want dan kun je niets meer bewijzen.

Later in diezelfde winkel ook wel eens tegen de man achter me gezegd. Staat-ie alleen maar stom tegen me te lachen, zegt niks terug en doet niks. Tja... Maar hij had echt geluk want winkelpersoneel haalde hem uit de rij en gaf hem alsnog alles gratis.

Maar tegenwoordig hangen er heel duidelijke borden bij de kassa. Vroeger niet en dan ging het winkelpersoneel nog wel eens de regels verdraaien.
quote:clementien schreef op 17 oktober 2013 @ 17:07:

[...]

Lijkt me niet, want ik ben rasechte Groningse en ik ken het niet.Ik ken hem wel, ook Groningse (maar uit een dorp, misschien komt het daardoor?). Moeder komt uit de jaren 50 en gebruikt het nog steeds af en toe; als ze een ruzie ziet zegt ze bijvoorbeeld 'zoo, die vent kreeg me daar toch een rit van die meid!'.
Ik heb het een keer met mijn weekboodschappen gehad. Riep naar de medewerkster die het meest dichtbij stond dat ik de vierde was. Moest gewoon afrekenen en kreeg daarna bij de balie het bedrag retour en een bos bloemen. Werd absoluut niet moeilijk gedaan. Ben sowieso heel erg tevreden over de Jumbo hier in de stad.
quote:Pyridine schreef op 17 oktober 2013 @ 17:22:

Ja ik heb wel eens boodschappen gratis gekregen. Gewoon naar de caissière gelopen en rustig gezegd. Die reageerde eerst heel duf, alsof hij half stoned was, maar die dufheid was natuurlijk precies de reden dat er nog geen kassa bij was. Ik kreeg het netjes mee. Was toch mooi 55 euro!

Niet wachten tot je aan de beurt bent want dan kun je niets meer bewijzen.

Later in diezelfde winkel ook wel eens tegen de man achter me gezegd. Staat-ie alleen maar stom tegen me te lachen, zegt niks terug en doet niks. Tja... Maar hij had echt geluk want winkelpersoneel haalde hem uit de rij en gaf hem alsnog alles gratis.

Maar tegenwoordig hangen er heel duidelijke borden bij de kassa. Vroeger niet en dan ging het winkelpersoneel nog wel eens de regels verdraaien.Ik denk dat de Jumbo geluk heeft dat heel veel mensen het niet durven zeggen, maar ik zie af en toe ook mensen die als vierde in de rij staan en als ik hun erop wijs, reageren ze niet.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Maar hoe werkt dat dan, gaat het over als de volgende cassiere omgeroepen wordt of tot ze op haar plek zit. Soms moeten ze van achter uit de winkel komen en dan zegt de cassiere "ja er is al een extra kassa bij gebeld".

En ik vraag me ook af hoe ze het kunnen zien. Sommige mensen komen met 2 of 3 bij de kassa staan en die horen dan bij elkaar. Als er mensen bij de kassa staan te wachten en sluit als 3e aan en mijn partner is de 4e, kan ik dan snel een artikel uit het winkelwagentje pakken en doen alsof ik de "klant" achter me niet ken? Daar hebben ze toch nooit zicht op?
Ook wel eens bij de Vomar gehad, maar ze hebben wel een a4tje met smoezen waarom je er niet voor in aanmerking komt. Niet gekregen dus. Kom er gelukkig ook niet meer, rot zaak.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De jumbo bij ons in de buurt hanteert de regel " wanneer een cassiere fluistert dat een andere kassa opengaat, geldt de regel niet". Daar beroepen ze zich heel vaak op.

Bij verkeerde prijs hoor je het product gratis te krijgen. Bij ons zeggen ze " u bent de vierde al die over deze prijs klaagt, we kunnen het niet gratis blijven geven ".

Tja, dan frons je maar eens als klant.
Bij mijn zus haar vaste Jumbo, wordt over het algemeen netjes de regels gevolgd. Ze heeft al een aantal keer mensen gratis zien krijgen. Samen hebben we al gesmuld van gratis soesen, omdat alleen het hele dure merk er nog was! En op een zak kattengrit was een prijsfoutje, van 20 cent. Dus wij wezen erop, als beide (ex) winkel personeel, krijgen we korting en een bos bloemen! --' Dat hoefde niet hoor! Haha. Wel blij mee.
quote:christiane schreef op 17 oktober 2013 @ 16:34:

Ook gewoon zelf moeten betalen. Ze zouden het checken door terug te kijken naar de camerabeelden. Telefoontje gekregen, nee hoor, u was echt niet de 5e. Nou dat was dus wel.

Verder niet moeilijk gedaan.

En nu ga ik gewoon voor de gratis groente/fruitzakken.

Dat is ook per Jumbo anders.

Bij de ene mag je de zak zelf vullen tot hij vol is, bij de ander vullen zij hem en bij weer een andere mag je voor max 5 euro je zak vullen.Wat voor actie is dat?
quote:Sjembekje schreef op 17 oktober 2013 @ 16:03:

Oh haha sorry een ritje is een berisping!

Ik dacht dat het ABN was maar misschien is het wel heel ABGronings.Uh nee, dat is ook geen Gronings.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven