Priapisme: Hell or heaven
zaterdag 19 oktober 2013 om 21:12
Ik heb lang getwijfeld of ik al dan niet zelf een topic over mijn situatie zou openen. Ik belandde op dit forum in een zoektocht naar mensen die hier ervaring mee hebben, maar ook hier vind ik er heel weinig over.
Ik ben bij a veertig en sinds enkele jaren heb ik last van een vorm van priapisme. Voor wie niet wil Googlen: het is het krijgen van ongewenste erecties die erg lang kunnen duren en behoorlijk pijnlijk kunnen zijn.
Als ik er al eens met iemand over praten wilde (in de zin van"ik ken iemand die...) werd er meestal hard mee gelachen. Of opmerkingen als "ik zou er wel gebruik van weten te maken".
Maar het is geen pretje als een erectie meer dan vijf of zes uur aanhoudt. Klaarkomen is meestal een optie, maar soms helpt ook dat niet. En het is vaak heel moeilijk om klaar te komen. Aangezien er hoegenaamd geen seksuele opwinding is. Gelukkig is mijn partner heel begripvol, vaak helpt ze me ook wel, dat moet ik niet uitleggen veronderstel ik. Maar uiteraard heeft ze ook niet altijd evenveel zin, en al zeker niet de tijd om er uren mee bezig te zijn...
Enkele keren heeft de huisdokter met een injectie van bloedverdunners en nog wat anders soelaas moeten bieden. Volgens hem is medicatie laatste oplossing, gezien dat in de meeste gevallen alle libido onderdrukt, endat wil ik ook niet.
Waarom ik dit op het forum zet? Ik weet het eigenlijk niet.
Het is zo een taboe blijkbaar om er over te praten,of wordt meteen weggelachen, het zou al eens deugd doen om er gewoon over te kunnen praten. Iemand die er ervaring mee heeft zou nog beter zijn uiteraard...
Alle reacties welkom...
Ik ben bij a veertig en sinds enkele jaren heb ik last van een vorm van priapisme. Voor wie niet wil Googlen: het is het krijgen van ongewenste erecties die erg lang kunnen duren en behoorlijk pijnlijk kunnen zijn.
Als ik er al eens met iemand over praten wilde (in de zin van"ik ken iemand die...) werd er meestal hard mee gelachen. Of opmerkingen als "ik zou er wel gebruik van weten te maken".
Maar het is geen pretje als een erectie meer dan vijf of zes uur aanhoudt. Klaarkomen is meestal een optie, maar soms helpt ook dat niet. En het is vaak heel moeilijk om klaar te komen. Aangezien er hoegenaamd geen seksuele opwinding is. Gelukkig is mijn partner heel begripvol, vaak helpt ze me ook wel, dat moet ik niet uitleggen veronderstel ik. Maar uiteraard heeft ze ook niet altijd evenveel zin, en al zeker niet de tijd om er uren mee bezig te zijn...
Enkele keren heeft de huisdokter met een injectie van bloedverdunners en nog wat anders soelaas moeten bieden. Volgens hem is medicatie laatste oplossing, gezien dat in de meeste gevallen alle libido onderdrukt, endat wil ik ook niet.
Waarom ik dit op het forum zet? Ik weet het eigenlijk niet.
Het is zo een taboe blijkbaar om er over te praten,of wordt meteen weggelachen, het zou al eens deugd doen om er gewoon over te kunnen praten. Iemand die er ervaring mee heeft zou nog beter zijn uiteraard...
Alle reacties welkom...
zaterdag 19 oktober 2013 om 22:19
quote:eefie_says_hi schreef op 19 oktober 2013 @ 22:16:
Even aan de Mods vragen of ze de boel samen kunnen voegen en op de gezondheids pijler kunnen zetten
Verder denk ik niet dat je hier gaat vinden wat je zoekt of Amand moet onvermoede klachten hebben.
Even aan de Mods vragen of ze de boel samen kunnen voegen en op de gezondheids pijler kunnen zetten
Verder denk ik niet dat je hier gaat vinden wat je zoekt of Amand moet onvermoede klachten hebben.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 19 oktober 2013 om 22:19
zaterdag 19 oktober 2013 om 22:20
Je bent bij een uroloog geweest, en de huisdokter spuit bloedverdunners in? Terwijl de uroloog zei dat er niks aan te doen was?
Heb je je al door laten sturen naar een academisch ziekenhuis (of ben je daar ook al geweest en heb je dat ook nog niet vermeld?)
Heb je je al door laten sturen naar een academisch ziekenhuis (of ben je daar ook al geweest en heb je dat ook nog niet vermeld?)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 19 oktober 2013 om 22:22
zaterdag 19 oktober 2013 om 22:28
Geloof me er is niet echt een urologie-forum hiervoor.
De inspuitingen helpen op korte termijn. Maar nemen niet weg dat het terug komt.
In 9/10 keer verhelpt een ejaculatie wel het probleem. Maar het is soms heel lang volhouden tot dat gebeurt.
Volgens de uroloog heeft ook mijn euh anatomische kenmerken een invloed. Ik ben vrij groot geschapen, maar helemaal niet zo dik. De bloedsdoorstroming (terug naar lichaam) wordt dus bemoeilijkt eens in erectie.
Anderzijds is er misschien ook een psychologische invloed, gezien in de meeste gevallen van priapisme een ejaculatie absoluut geen fysieke verlichting brengt... Dat is beetje hele medische verhaal
De inspuitingen helpen op korte termijn. Maar nemen niet weg dat het terug komt.
In 9/10 keer verhelpt een ejaculatie wel het probleem. Maar het is soms heel lang volhouden tot dat gebeurt.
Volgens de uroloog heeft ook mijn euh anatomische kenmerken een invloed. Ik ben vrij groot geschapen, maar helemaal niet zo dik. De bloedsdoorstroming (terug naar lichaam) wordt dus bemoeilijkt eens in erectie.
Anderzijds is er misschien ook een psychologische invloed, gezien in de meeste gevallen van priapisme een ejaculatie absoluut geen fysieke verlichting brengt... Dat is beetje hele medische verhaal
zaterdag 19 oktober 2013 om 22:33
Jeetje wat lijkt me dat vervelend zeg... Ik heb wel eens een docu daarover gezien waarbij ook vrouwen dit.probleem hebben, weet niet of dat hetzelfde heet dan.
Hopelijk vindt je ergens lotgenoten. Misschien via de rutgers.stichting of hoe dat tegenwoordig heet.
Hopelijk vindt je ergens lotgenoten. Misschien via de rutgers.stichting of hoe dat tegenwoordig heet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 19 oktober 2013 om 22:53
Ik ben al blij dat er iemand reageert zonder te oordelen.
Ik heb al vaker van die reportage gehoord, maar nog niet gezien.
Het is inderdaad te vergelijken denk ik. Maar ik dacht dat ze in de reportage ook altijd zin hadden in seks, maar nogmaals, ik heb het zelf niet gezien.
Het is trouwens niet zo dat dit ons hele sociale leven beïnvloedt hoor... Maar sommige dagen of sommige activiteiten wel natuurlijk...
Ik heb al vaker van die reportage gehoord, maar nog niet gezien.
Het is inderdaad te vergelijken denk ik. Maar ik dacht dat ze in de reportage ook altijd zin hadden in seks, maar nogmaals, ik heb het zelf niet gezien.
Het is trouwens niet zo dat dit ons hele sociale leven beïnvloedt hoor... Maar sommige dagen of sommige activiteiten wel natuurlijk...
zaterdag 19 oktober 2013 om 22:57
quote:sven_ schreef op 19 oktober 2013 @ 22:30:
Ja, dat had ik ondertussen al begrepen scamp. Het blad kende ik zelfs niet, ben Vlaming, misschien is dat verklaring?
Dat zou kunnen.
Bedoelde het goed, wilde het even aan je uitleggen.
Je aandoening lijkt me echt heel erg vervelend, de tip is natuurlijk al vaak gegeven maar toch maar naar de huisarts.
Ja, dat had ik ondertussen al begrepen scamp. Het blad kende ik zelfs niet, ben Vlaming, misschien is dat verklaring?
Dat zou kunnen.
Bedoelde het goed, wilde het even aan je uitleggen.
Je aandoening lijkt me echt heel erg vervelend, de tip is natuurlijk al vaak gegeven maar toch maar naar de huisarts.
zaterdag 19 oktober 2013 om 23:22
Wat de pijn betreft...
Ik kan niet zeggen dat het echt pijn doet, maar wanneer het langer dan een uur of drie - vier aanhoudt begint het wel erg lastig te worden, je kan het vergelijken met heel stevig een vuist maken (knijpen), dat doet geen pijn, maar na enkele minuten wel heel onaangenaam... Zoiets?
Een ongemak is het vooral als ik toch ergens moet zijn. Onder een trui is het wel te verbergen, maar het is niet comfortabel. Sommige situaties vermijd ik liever, maar zelfs zwemmen met de kinderen durf ik wel af en toe aan... Wel altijd met het hele gezin, zodat als het onverwacht toch de kop opsteekt, mijn vrouw bij de kinderen blijft en ik naar de kleedkamers kan...
Ik kan dus wel functioneren, maar we houden er rekening mee.
En ja, ik werk. Gelukkig wel twee derde van mijn tijd van thuis uit, dus dat is wel een geluk.
Maar het gebeurt soms ook tijdens het werken...
Ik kan niet zeggen dat het echt pijn doet, maar wanneer het langer dan een uur of drie - vier aanhoudt begint het wel erg lastig te worden, je kan het vergelijken met heel stevig een vuist maken (knijpen), dat doet geen pijn, maar na enkele minuten wel heel onaangenaam... Zoiets?
Een ongemak is het vooral als ik toch ergens moet zijn. Onder een trui is het wel te verbergen, maar het is niet comfortabel. Sommige situaties vermijd ik liever, maar zelfs zwemmen met de kinderen durf ik wel af en toe aan... Wel altijd met het hele gezin, zodat als het onverwacht toch de kop opsteekt, mijn vrouw bij de kinderen blijft en ik naar de kleedkamers kan...
Ik kan dus wel functioneren, maar we houden er rekening mee.
En ja, ik werk. Gelukkig wel twee derde van mijn tijd van thuis uit, dus dat is wel een geluk.
Maar het gebeurt soms ook tijdens het werken...
zaterdag 19 oktober 2013 om 23:32
quote:Donkeyshot schreef op 19 oktober 2013 @ 21:39:
Het lijkt me een heel vervelende aandoening en niets om over te lachen. En dit onderwerp hoort inderdaad meer thuis op de Gezondheid pijler. Met sex heeft het niet zo veel te maken (behalve dan de gevolgen voor jullie sexleven).
Laat ik nou hetzelfde denken. Het is een aandoening dat zo snel mogelijk opgelost moet worden. Een penis mag volgens mij maar een paar uur in erectie zijn, zonder dat het gevolgen heeft. Het moet serieus worden genomen, zowel door de patiënt (dat een doorverwijzing gewenst is) als door de omgeving (dus niet lacherig reageren).
Ik heb er dus van gehoord; alleen ken ik niemand in de omgeving met deze aandoening.
Het lijkt me een heel vervelende aandoening en niets om over te lachen. En dit onderwerp hoort inderdaad meer thuis op de Gezondheid pijler. Met sex heeft het niet zo veel te maken (behalve dan de gevolgen voor jullie sexleven).
Laat ik nou hetzelfde denken. Het is een aandoening dat zo snel mogelijk opgelost moet worden. Een penis mag volgens mij maar een paar uur in erectie zijn, zonder dat het gevolgen heeft. Het moet serieus worden genomen, zowel door de patiënt (dat een doorverwijzing gewenst is) als door de omgeving (dus niet lacherig reageren).
Ik heb er dus van gehoord; alleen ken ik niemand in de omgeving met deze aandoening.
World of Warcraft: Legion
zaterdag 19 oktober 2013 om 23:34
http://www.gezondheidsweb ... enlange-erectie-behandeld
Een operatie is geen optie?
Een operatie is geen optie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.