Salade bij zalm

21-10-2013 15:31 20 berichten
Haai,

Morgen ga ik zalm klaar maken, gewoon grillen. Maar ik wil er een lekkere salade bij maken voor ernaast.. Via google krijg ik alleen recepten van salades waar de zalm in moet..

Jullie lekkere tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:depster schreef op maandag 21 oktober 2013 15:31 Haai,

Morgen ga ik zalm klaar maken, gewoon grillen. Maar ik wil er een lekkere salade bij maken voor ernaast.. Via google krijg ik alleen recepten van salades waar de zalm in moet..

Jullie lekkere tips? Met witte wijn azijn
Salade met honing mosterd dille saus. Dat past al erg goed bij de zalm.

En dan gewoon een gemengde salade met veldsla,ijsbergsla en rucola etc. Met walnoten en pijnboompitten. Misschien wat venkel er door heen.
Je kan gewoon een salade maken metweinig eiwitten. Gewoon een groene salade (rucola, spinazie, ijsberg, etc) maar je kan ook denken aan een rijst, pasta, couscous salade met (citrus) vruchten, crème fraiche, verse kruiden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Komkommer, avocado, walnoten.
De advocado gewoon rauw? Dat klinkt namelijk wel lekker inderdaad door de rauwkost heen..

Ik denk dat ik eruit ben..

Rauwkost (notenslamelange)

komkommer

zongedroogde tomaat

Advocado

walnoten

Als dressing gewoon simpel olijfolie denk ik..
Een goede gemengde salade met een honingmosterdsaus en véél noten en avocado.
Ja maar wel een avocado die goed rijp is (dus zacht en donker van kleur).
Ja avocado is heerlijk door de salade! Gewoon veldslamix, pijnboompitten en een beetje truffelolie, heerlijk!
quote:depster schreef op 21 oktober 2013 @ 15:44:

De advocado gewoon rauw? Dat klinkt namelijk wel lekker inderdaad door de rauwkost heen..

Ik denk dat ik eruit ben..

Rauwkost (notenslamelange)

komkommer

zongedroogde tomaat

Advocado

walnoten

Als dressing gewoon simpel olijfolie denk ik..

4 EL olijfolie

1 EL Japanse sojasaus

1 EL limoenrasp

1 EL limoensap

2 EL geroosterd sesamzaad
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maak tzaziki met griekse yoghurt, mayo, knoflook, gesnipperde sjalot en geraspte komkommer (+ snufje zout en peper)
quote:Tickel schreef op 21 oktober 2013 @ 17:01:

[...]

4 EL olijfolie

1 EL Japanse sojasaus

1 EL limoenrasp

1 EL limoensap

2 EL geroosterd sesamzaadEetlepels rasp van limoen lijkt mij wel heel erg veel!
Ik vind waterkers echt heerlijk bij zalm. Daar zou ik dan nog wat citrus couscous bij maken en klaar.
Walnoten en gedroogde tomaat vind ik allebei niet zo heel geslaagd bij zalm. Ik zou eerder voor een oosterse salade gaan, bijv een mengsel van sla en rauwe andijvie en/of spinazie met bosui, rauwe (of geblancheerde) taugé, avocado, stukjes nori en een dressing van verse gember, knoflook, sesamolie, rijstazijn en gembersiroop. En dan nog geroosterd sesamzaad erover.
Heel simpel veldsla. Die aanmaken met wat olijfolie en zoete balsamico (of gewone die je zelf wat zoet met zoetstof of drupje honing)
alleen sla en zalm?

wat karig.

Ik zou de salade in ieder geval vullen, bijv. met noten en aardappelpartjes.

of met pasta

of een salade met bulgur en gegrilde groente
Als je 'n goeie moot zalm hebt (200 a 250 gram) dan hoef je daar toch geen bijgerecht bij, behalve een lekker fris hapje salade/saus?
Noten en avocado naast zalm lijkt me wat zwaar. Je hebt dan wel erg veel vetten en eiwitten bij elkaar. Lekker fris houden, er zijn al veel suggesties gegeven inmiddels: veldsla met wat frisse vulling (paprika in blokjes, groene kruiden zoals bieslook, peterselie, beetje peper, olijfolie, balsamico.... Lekker!
Mijn favoriet is gepocheerde zalm met nieuwe aardappeltjes en (uiteraard zelfgemaakte) komkommersalade. Dat is vast ook heerlijk met gegrilde zalm.

Ook venkelsalade is erg lekker.

De salade die je nu beschrijft is weliswaar lekker, maar doet qua smaak niks voor de zalm. Walnoten en zongedroogde tomaat erbij lijkt mij niet lekker. Maar smaken verschillen natuurlijk.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Teriyaki grilled salmon

Ook lekker

Mijn favoriet en dan naast de mint ook verse dille.

Dit lijkt me ook erg lekker!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven