Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yo!, Waar is iedereen?
Ik ben in ieder geval hier!!!

Aan de studie. Heb donderdag theorie-tentamen infuus inbrengen. Later volgt nog een praktijk deel. Is niet moeilijk maar heel saai. Alles wordt tien keer herhaald en sommige simpele dingen doen ze drie baldzijden over om uit te leggen. Ik maak nu maar even een uittrekseltje want ik kan dezelfde stof in drie A-4-tjes neerzetten. Zal je zien dat ik met mijn grote mond dat tentamen niet haal.....

Vandaag vaderdag. Heb voor N-man de foto's van de geboortekaartjes laten uitvergroten in in laten lijsten. Was heel mooi geworden. Verder moeten we allebei studeren dsu eigenlijk een suffe dag. Nog wel even bij schoonouders geweest want die wonen toch om de hoek. Mijn vader moet het maar even doen met een telefoontje. Daar gaan we later deze week nog wel even langs.

Gister bij vrienden geweest. Was heel leuk. Eigenlijk zouden we alleen 's middags even wat gaan drinken maar zijn er tot laat gebleven. De kinderen konden daar gewoon slapen in campingbed en wagenbak. Zij hebben ook een dochtertje die even oud is als Kyran dus ze hebben ook een hele uitzet compleet. Heel handig als je eigenlijk niets bij je hebt voor de jongens. Vind het dan alleen zo zielig om de mannen uit bed te vissen. Was wel heel trots dat ze thuis meteen weer verder gingen slapen. Na zo'n avond merk je dan toch wel dat ik dat soort bezoekjes een beetje mis. Dat spontaan langsgaan bij mensen. Alles moet helemaal van te voren gepland worden tegenwoordig en dat weerhoud me er soms toch wel van om ergens op bezoek te gaan.

Schoonouders zijn over twee weken zoveel jaar getrouwd. En dan moeten we uit eten. Maar elk weekend is er wel iets waardoor of wij of zij of zwager niet kan. Daarbij moet er ook nog oppas geregeld worden want de kinderen kunnen niet mee. Ik heb nog voorzichtig gevraagd of we dan niet gezellig met zijn allen thuis kunnen eten kunnen de kleinkinderen ook mee. Maar is traditie om uit eten te gaan. Dus nu moet ik dus oppas gaan zoeken terwijlik eigenlijk al weet dat dat er moelilijk gaat worden. Dan is de lol er dus eigenlijk al weer een beetje af.

Roan loopt!!!! JEEEEEE, goed zeg!!!! Meer heb ik eigenlijk niet onthouden.
@niniane, wij hebben binnenkort ook een bruiloft waarbij de vaste oppassers niet kunnen. Ik zit er sterk over te denken om niet te gaan. Het is een behoorlijk eind weg. We zouden de babyfoon bij de buren leggen en Roan in bed. Maar voelt niet goed voor me. We hebben nog 2 weken gelukkig.

Succes met studeren!
Lekker rustig geweest hier, iedereen aan de vaderdag? Wij wel! Wij gingen naar de 2 opa's, Jasmijn heeft daar ook lekker geslapen, in d'r campingbed bij oma. Daarna nog een verjaardag van mijn zwager, drukke dag dus voor ons maar vooral voor Jasmijn. Manlief heeft een cd en een spel gehad voor vaderdag en vanavond komen vrienden dat spel spelen. Jas zit nu lekker yoghurt te eten, die wilde geen warm, ze had al zoveel gesnaaid overal. Daarna gaat ze met mij onder de douche en dan lekker naar bed!

Morgen weer aan het werk. Heb er nog niet veel zin in... verder niet veel te vertellen. jullie?
Pfff, meiden, ben er weer. Ging allemaal even anders dan gepland. Ik zou woensdag voor de verjaardag van mijn oma naar mijn ouders gaan met Mats en dan donderdag weer thuiskomen. Maar Mats had woensdagavond al koorts, heeft ie de hele dag gehad, dus bleef ik nog maar een nachtje. Die avond heeft Mats op een gegeven moment anderhalf uur achter elkaar gekrijst. Mama en ik waren er van overtuigd dat ie wel oorpijn moest hebben ofzo dus wij om half 1 midden in de nacht naar de huisarts. Het bleek echter mee te vallen. Mats had wel een virusje maar geen ontstekingen ofzo. Wat was dat doodeng! Vrijdag is lief gekomen, we hebben daar met elkaar voetbal gekeken, volgende dag naar het zuiden en vandaag weer thuis...EN MOE DAT WE ZIJN!!!!!!

Morgen 37 weken, tjee hee. Ik mag gewoon weer aan de bak. Nu op moment alleen maar janken, Mats ontroerd me, jullie verhalen. Zat te janken om Roan die in 1 keer zo goed loopt en voor zoveel blijheid bij mamaKrokus zorgt! Snik, ga ik weer........

En Ringel, die haar Frummel heeft gezien! Mooi man!!!! En volgende week weer even spieken! Wat vetgaaf voor jullie!

Jullie zijn lief!
@annie, meis. Dikke knuffel van mij. Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht!
@Annie: wat een gedoe zeg...knuf voor jou! Is Mats nou wel een beetje beter? Enne, al 37 weken, niet normaal meer!!! Wat vliegt de tijd! Stuur je ons nog een kaartje als het kindje er is? En wel heeeeel snel ons op de hoogte brengen natuurlijk, maar dat zul je al wel van plan zijn

@Krokus: Roan nog gelopen vandaag?
Och Annie, meisje toch.....ik mistte je al, maar Matsefrats dus ziek.......arm mannetje. Gelukkig niks ernstigs, maar kan me voorstellen wanneer hij zo aan het krijsen is dat je, je ongerust maakt. En alweer 37 weken zwanger.....nog max 5 weken en je hebt je frummel in je armen (zie je tegen de bevalling op?)

Ga met Lief Cold feet kijken. Geweldige serie die ik op tv ook wel gevolgd heb, maar nu de complete serie op DVD incl de pilot aflevering. (nu maar voor 7.99 per seizoen bij de Saturn, =geen geld!)
Hier vaderdag gevoerd. Om kwart voor zeven wilde de heren al ontbjt gaan maken. Hmmm, doen maar ietsje later. Uiteindelijk rond half acht het ontbijt op bed voor pappa. Twee beschuiten kaas, appel met banaan en kaneel en een toetje van spekkies met chocladestukjes en gummibeertjes en kaneel (Ian maakt vreemde combinaties af en toe). Ian had een niet storen deurhangen gemaakt. Des een theelichtje beschilderd. En van alle kinderen heeft hij een printer gekregen. Die was kapot gegaan. Uiteraard met een bak koffie erbij. Verder gezellig een frietje gaan halen in Bels. Zalig!

Annie, alweer 37 weken. Ik ben benieuwd wanneer de uk zich aandient. en kleine Mats ziekjes. Ach gossie.

Verder weet ik het even niet meer. Ben een tikkie moe omdat Tesje niet echt lekker doorslaapt. Ze heeft een tikkie de griep.

Dag meiden!

HANNA, DOE ELMO MAAR NA!!!!
We zijn er weer! Vraag me niet hoe, dat komt nog wel. Laat ik het hierop houden dat we wéér met autopech stonden (natuurlijk in Duitsland en niet hier), dat we geen vervangend vervoer konden krijgen omdat de ANWB zeker wil weten of het euvel binnen 48 uur te verhelpen is (wat de garage en de duitse ANWB al hadden gezegd; dat het niet mogelijk was), dat de broer van de man ons heeft opgehaald en dat de auto nog daar staat....

Doei!
He RIs,

we misten je al! Ik heb even gemist dat je naar Duitsland zou gaan? Wat een vervelend gedoe met die autopech!

Haha FF, klinkt leuk die vaderdag en vooral dat toetje

En Hanna bedankt je voor de aanmoediging! Gisteren heeft ze een overstap gemaakt waarbij ze één ministapje "los" moest zetten dus ze komt er inderdaad wel.

Ik ben al lekker actief geweest vanochtend: gordijnen van zoon eraf gehaald en die zitten nu in de wasmachine. Verder ben ik zijn kamer nog wat verder aan het opruimen. We hebben zaterdag een week geleden zijn (grote..) linnenkast op de gang gezet; daar was nog ruimte en zijn kamer is niet supergroot dus dit leek ons beter (nog wel een enorm gedoe geweest; die kast paste natuurlijk niet door zijn deuropening..maar het is gelukt). Zoon heeft door zijn PDD-NOS enorme behoefte aan orde en structuur en een zo leeg mogelijke slaapkamer helpt daarbij. Hanna heeft tot 9.00 uur geslapen en nu zit ze lekker in de box te spelen.

Annie, wat zullen jullie geschrokken zijn met Mats! Gaat het nu weer beter? En je bent dus lekker emo af en toe? Lekker laten komen toch, die traantjes? En binnen enkele weken weer zo'n vers kindje in je armen...hmm. Staat alles al klaar in het kamertje? Alle (uniseks ) kleertjes gewassen en gestreken in de kast?
@Annie, je loopt precies 30 weken op me voor.......ben vandaag 7 weken (volgens cyclus van 26 dagen dus)

hier ook al lekker actief, beneden gezogen, gedweild, 1e was is alweer klaar, moet alleen nog ff ophangen. Te dure huizen bekeken op Funda. In Veendam (is niet zover bij ons vandaan) staat een orgineel "jugendstil" huis te koop met nog enorm veel orginele glas in lood ramen, deuren, kozijnen, tegeltableaus en sanitair. Echt zoooooooo geweldig mooi (ben wel van de Jugendstil en art deco, art nouveau) en m'n handen jeuken bij het zien van een dergelijk "project" maar we hebben het geld er niet voor en met dit vrij nieuwe huis waar we nu wonen hebben we al tijd te kort om de boel netjs op orde te krijgen (we veranderen nogal eens van ideeen)

Lief en ik hebben wel afgesproken, dat wanneer de kinderen oud geneog zijn om zich zelf meer te vermaken en er komt een dergelijk project op ons pad, dat we dan alle mogelijkheden gaan benutten om die droom waar te gaan maken. (de staatsloten voor de komende trekking zijn al in huis, dus er staat ons bijna niks meer in de weg)

vanmiddag een vriendinnejte op visite en moet nog douchen, als het goed is ligt meisje lief te slapen. Bruis op het moment van de energie, paar dagen vrij doet me toch wel goed.
@mir, tussen dat Roan los ging staan en een stapje zette, en het uiteindelijke 4 meter lopen heeft bij ons ruim een week gezeten. Wacht dus maar af, volgende week praten we verder.

@ris, ik had je ook al gemist. Wat een gedoe zeg. Auto's! Houer maar over op!

@pepiet, waar ben je! Of lees ik niet goed?
Krokus, dan ben ik zeker benieuwd wanneer ze "echt" gaat lopen.

En Ringel, wat is de prijsklasse van het huis? Ik wilde hem opzoeken op Funda maar er staan iets teveel huizen te koop daar. Ik blijf me verbazen over het verschil in huizenprijzen trouwens..het is bijna oneerlijk. Maar ja, Groningen is zover voor ons Randstedelingen.
Goedemorgen,

Ringel, precies 30 weken verschil. Grappig zeg! Kun je nagaan, over 10 weken ben ik allang weer mama en jij alweer bijna op de helft. Het zal je verbazen hoe snel deze zwangerschap verloopt!

Krokus, bij Mats duurde het losstaan en los lopen ong een week of 3. Hij durfde steeds meer. Mats is een dikke banjer maar wel een voorzichtige.

Hmmm, Mats loopt nu met een knuffelvos in de weer maar zegt daarbij miauw. Hij denkt dus dat het een poes is. Eigenlijk ook geen idee welk geluid een vos maakt. Mats laat overigens vaak begin of laatste letters van woorden weg. Zo heet hij Mah, zegt hij auiw (miauw), iegzeug (vleigtuig) enz. Doen jullie ukken (behalve Jasmijn, hihi) dat ook?
@annie, roan heeft wat dat betreft net een sprongetje gemaakt. Hij heeft een sprongetje gemaakt van niet praten, naar ineens alles nazeggen. Fietsen, lezen, poes, hond, drinken, eten, mama, papa, wies (= crecheleidster), creche en zo nog wel meer. Alles wel op zijn eigen manier, dus niet altijd voor een ander begrijpelijk. Hij snapt ook al zoveel. Als hij gepoept heeft, zegt hij: luiel???? Zo van, ik wil een schone luier.

Vandaag ben ik thuis gebleven van mijn werk. Ik was bekaf, vannacht bijna niet geslapen, Roan was gisteren koortsig dus heel hangerig, ikzelf niet fit. Ik vond het vanochtend wel even best. Niet echt mijn stijl, want als ik mezelf een trap onder m'n kont had gegeven had ik wel kunnen werken, maar vond het even wel prima.

Vanavond weer naar de fysio. Iemand vroeg laatst wat ik had. Iets in mijn rug, meer weet ik ook nog niet. Gewoon erg veel last. Moet nu dus meer sporten. BLEEEEHHH.
Hé meiden,

Daar ben ik even in de lunchpauze op mijn werk...gezellige drukte hier! Op school trouwens ook wel, hard gewerkt met de kids vanmorgen. Zo nog even wat nakijken, kopiëren en dan lunchen.

Jasmijn is naar de oppas maar die was vannacht ook al wat ziekjes, wat is dat toch hier? Ze blaft als een hond en is superverkouden, nou is ze wel al heeeeel vaak verkouden geweest, maar hoesten had ze nog nooit gedaan. Ze klinkt met ademen ook erg benauwd, maar ze had geen koorts. Maar even aankijken dus. Wel veel wakker vannacht en ze wilde steeds drinken en bij ons liggen, wel logisch als je niet prut bent en steeds door je mond moet ademen. Krijg je een droge mond en verlies je je speentje steeds... Ik hoop dat ze overdag wat opknapt en lekker met de oppas buiten gaat spelen met dit lekkere weer! Het is hier nl. zonnig, jullie ook?

@Krokus: Roan kan dus ook de 'r' niet zeggen, Jasmijn ook niet. Spreekt ze uit als 'j' of 'l'.

@Fluf: Lekker ontbijtje

@Mette: En, en, en??? Ik zit zó voor je te duimen wijffie!

@Ringel: Klinkt als een gaaf huis, wat kost het???

@Mirjam: Daar ben je klaar mee, een PDD-NOS diagnose. Heb een leerling gehad en die had daardoor ook veel moeite met leren, jouw zoon ook?

Verder weet ik het ff niet meer. Ik ga weer aan het nakijkwerk en met mijn zwangere collega bijkletsen. Ff horen hoe ze zich voelt. Ze heeft een minibuikje en ze is al 14 weken. Als je het niet weet zou je het absoluut nog niet zien...
volgens mij is het huis zo rond de 5 ton, (moet zeggen dat ik het na afgelopen week ook niet mer heb gezien hoor, miss straks toch nog ff naspeuren)

@Mirjam, sja afstand is relatief vind ik dan. de Randstad is voor ons net zo ver weg, maar daar wordt door de gemiddelde "randstedeling" nogal laconiek over gedaan "ja maar jullie hebben geen last van files!" nee hier niet, maar daar wel! (echt de logica van een holbewoner) en vice versa. Anyhoe, omdat er hier dus minder mensen wonen (wat ik dus niet snap, het kan hier zoooo mooi zijn) is de grond goedkoper en dus de huizen. Maar laat iedereen maar mooi hutjemutje daar in het westen zitten en kapitalen betalen voor ieniminihuisjes, blijft het allemaal mooi en onbedorven hier. (of komt dit nu heel bot over?)

@praten, Mayte is wal aan het keuvelen en kan zichzelf hele boekjes voorlezen (is dan wel weer erg poepig gezicht) maar echt dingen zeggen nog niet. Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ze 2 talig wordt opgevoed (zowel Friestalig als nederlands) en dat het dan net ff wat langer duurt voordat ze de juiste woorden bij het juiste voorwerp weet te plaatsen. Ik benoemd de dingen altijd wel in 2 talen. eerst fries en dan de nl vertaling. (het mag duidelijk zijn ik ben van huis uit friestalig en spreek in principe ook pas nederlands vanaf mijn 4e ofzo?) Lief en ik hebben het er nog over gehad om onze vorige boven buren veel met Mayte op te laten trekken, zodat ze ook de grondbeginselen van het chinees mee zou krijgen, maar daar werd door de omgeving nogal raar op gereageerd. Nu betalen ze in New York kapitalen aan chinese au pairs (anderen komen er niet meer in) om die upper east side kids chinees te leren. Zo heeeel erg raar was dat idee van ons dus niet (ships, hadden we patent op aan moeten vragen!)

over New York gesproken, Krook, heb je zin om volgende week ergens een keer de sex and the city film te gaan kijken? Of heb je hem al gezien?
Haha Ringel, misschien wel bot maar het maakt niet uit: er zijn maar weinig Randstedelingen die op stel en sprong naar jouw onbedorven provincie zullen verhuizen hoor, alleen omdat de huizen er zo'n stuk goedkoper zijn. Het ging me er meer om dat het een soort van oneerlijk lijkt; salarissen zijn hetzelfde (mag ik aannemen toch?), wonen een heel stuk goedkoper. Voorzieningen ook hetzelfde, alleen de werkgelegenheid wat minder misschien.
naar wat ik heb begrepen zijn de salarissen hier ook wel een tikkie lager. Met mijn en Lief's salaris samen kunnen wij in het westen never nooit een huis kopen. Daar staat wel tegenover als wij het ooit in ons hoofd krijgen (ik reken er niet op) om die kant op te willen, dater toch wel een 1/3 loonsverhoging inzit, voor het zelfde werk en het zelfde aantal uren.

Juist omdat de werkgelegenheid hier een stuk lager is, moeten we wel genoegen nemen met een iets lager salaris, voor jou 10 anderen. (maar ik kan ook het mis hebben hoor, ik werk 32 uur per week en hou netto iets van 15/1600,- euro over afhankelijk hoeveel onregelmatigheidstoeslag ik krijg en ik ben hoofdkostwinner hier in huis. Lief werkt 24 uur en heeft ongeveer 1200,- netto per 4 weken dus eigenlijk hebben we het niet zo slecht)
ik heb nog ff gekeken naar het huis wat ik bedoelde (het in de toekomst rond de 5 ton, tenminste als je in Veendam wil wonen) maar het is een huis wat 159.000 kost (en dan heb je dus een vrijstaande stadsvilla uit 1901 wat in die tijd onder architectuur is gebouwd!) maar er moet zo ontzettend veel in gebeuren en gerestaureerd worden dat er echt nog wel voor een ton of 3 in verspijkerd moet worden (en het is volgens mij op het beneden oosterdiep=straat naam.)
Ringel, ik ga eens kijken naar dat huis. En die salarissen van jullie zijn vrij normaal, ook voor HBO-banen in het westen van het land (hier zou het zeker niet veel meer zijn).
Wat een (in potentie dan, haha) leuk huis Ringel! Maar niet echt een serieuze optie, of wel?
Oeh Ringel, wat een megamooipipilangkoushuis!

Tsja, idd, een heel project. Als je alles zelf kan en wil doen scheelt dat enorm. Vrienden van ons hadden ook zo'n bouwval, het wordt steeds meer een paleisje, maar je moet er wel tegen kunnen. Met Mayte en Frummel op komst, tsja......

Maar wat is het heerlijk om daarover te fantaseren (die gang met tegeltjes en van die tuin een wilde bloementuim maken met fruitbomen en een schommel en overal kaarsjes, een mooie badkuip op pootjes, grote tafel, kroonluchters....Als ik jou was, zou ik maar een staatlot kopen, met 25 miljoen kun je veel doen, hahahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven