***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Joehoe vanochtend weer naar de dietiste geweest en er is nu 8,5 kg af!! ben er echt blij mee en trots op mezelf!

De kinderboerderij is hier ook een enorm succes! Ik ga er regelmatig met Luna heen en ze vindt het er erg leuk.

Muis mexx kleren zijn voor die kleintjes echt leuk. Ik ben ook een fan van mexx voor de kleren van Luna. Ben vorige week naar de pre sale geweest en heb voor haar flink ingeslagen. Voor ons vind ik het idd iets truttig al zitten de broeken mij altijd goed (en heb een behoorlijke lastige maat!)

Lara wat leuk dat je vriend zo enthousiast op de muismat reageerde.

Wij kampeerden vroeger ook altijd met een tent en heb er alleen maar goede herinneringen aan. Vond het heerlijk om altijd iets of iemand te hebben om mee te spelen en s avonds speelden we vaak een spelltej in of voor de tent.

Vriendlief is alleen geen fan van kamperen dus tot nu toe zijn het bij ons steeds huisjes of hotelkamers als we op vakantie gaan.

Mischa wat goed dat je hebt besloten om het wat rustiger aan te gaan doen! Valt het een beetje mee?

Xaloy; ben je alweer wat opgeknapt?

hmm ben vast iemand vergeten, sorry alvast......kom later wel weer
Wow Leen, 8,5 kilo is een heleboel!!

Lara, die kinderboerderij is helemaal achter de gasfabriek en de andere café's ja.

Zeggen jullie eens, vraag ik teveel? Het volgende is het geval. Vriend heeft vandaag van 4 tot 5 een wijnproeverij en daarna een borrel ter ere van een collega die weggaat (vorige week al een etentje ter ere van diezelfde collega). Nu wilde hij na de wijnproeverij naar huis komen om te helpen (en te eten) en om half 7 weer weg. Ik vroeg hem net of hij wat eerder thuis kon komen, zodat ik in ieder geval rustig kan koken en hij op de kleintjes kan letten. Let wel, die proeverij en borrel zijn met dezelfde mensen. Hij zei zuchtend en steunend dat hij dan wel wat eerder naar huis kwam, maar wat een moeite kostte dat hem zeg. Terwijl ik dus nauwelijks kan lopen en nu echt even naar de speeltuin wil met Lars en Morris. Zeggen jullie allemaal even dat hij best wat meelevender kan zijn? Ik bedoel, hij kan de hele avond ook nog gaan borrelen!
Mich, ik vind niet dat je te veel vraagt van je vriend. Sterker nog, ik had waarschijnlijk hetzelfde gevraagd als ik jou was! Hij kan inderdaad nog heel de avond borrelen met dezelfde mensen en ik vind dat hij zich echt wat meer in jou in mag leven. Het is niet makkelijk om zwanger te zijn, nauwelijks te kunnen lopen en als klap op de vuurpijl nog twee kleintjes te moeten verzorgen! Volgens mij hebben mannen af en toe echt niet door hoe het is om zwanger te zijn, laat staan als je ook nog heel de dag achter kindjes aan moet hollen. (A. verzuchtte laatst ook dat ik het zo makkelijk had. Ik was heel, heel boos!)

Wat zielig dat Lars eens in zijn handje is gebeten door een varkentje! (eerlijk gezegd moest ik wel lachen toen ik het las!)

Wow Leen, wat goed van je!

Lara, het kan ook zijn dat Steijn en/of Hugo je heeft aangestoken. Allebei zijn ze zo snotterig, dat het zielig is! Bij Huug liep het snot net in zijn mondje toen hij een nectarine zat te eten! (sorry voor de ranzigheid) Hugo voelt zich sowieso niet zo best: hij heeft overgegeven vanochtend, moest huilen toen we bij de bloemist waren, heeft koorts, slaapt veel meer dan dat ik van hem gewend ben (hij ligt nu ook weer te knorrepotten. Normaal gaat hij pas om 16:30 even slapen!!), maar toch is hij best gezellig! Hij vraagt alleen erg veel aandacht, dus die arme Steijn schiet er een beetje bij in vandaag. Nou ja, Steijntje vermaakt zich met de trek-tekkel. (vandaag bij Dille en Kamille gekocht!)
kooptip!

www.liefwinkel.nl 70% opruiming! Heb toch snoezige truitjes

met (o.a met aap) en leuke dingen gekocht! om over de meisjes kleertjes maar te zwijgen!!

verder drukdrukdruk dus ik kwam alleen dit ff zeggen!

Oja, en ik zag in een flits berichtje van mich en wilde nog even wat zeggen.

Mich ik vind jou de meest loyale moeder die ik ken! Wat jou vriend in de afgelopen 2jaar (wat ik heb kunnen lezen) allemaal heeft 'mogen' doen van jou is niet niks! Hoe vaak heb jij wel niet alleen thuis gezeten met de kids terwijl vriendlief aan het feesten was? En jij keek toch ook laatst alleen het EK?

Vind ècht dat je best wel eens voor jezelf mag opkomen hoor! Of eigenlijk mag vriend misschien wel eens wat meer gezellig thuisblijven bij jou! Of niet dan?

zo gaat het hier:

Frambozeman werd laatst (waar ik bij was) uitgenodigd door zijn vriend op EK te komen kijken. (tja als je moeder bent tel je al gauw niet meer mee voor de buitenwereld maar o.k)

Frambozeman zei meteen, Framboos houdt ook van het EK dus kom maar bij ons kijken!

ik bedoel maar....
Micha: ik vind helemaal niet dat je teveel vraagt! Je hebt enorm last van je bekken, maar je bent overdag niet in de gelegenheid om rustig aan te doen. Het is dan echt niet gek te vragen of je vriend even helpt, temeer omdat het (weer) met dezelfde mensen is en je nooit moeilijk doet over avondjes weg.

En nu ga ik bij Mexx shoppen.
Helemaal top Leen! 8,5 kg is idd veel zeg! Ik doe ook een beetje met jullie mee, maar dan officieus! Ik heb geen streven, maar er mag echt wel iets af langzamerhand. Ik ben na de zs al een keer 8 kg afgevallen, maar helaas was dat er heel snel weer aan.

Micha, ik vind dat jouw vriend echt wel wat meelevender kan zijn! Hij is tenslotte 's avonds ook al weg. Het is wel erg gemakkelijk om alles dan op jou te laten neerkomen! Jij moet vanavond ook al de kinderen in bad / bed doen, boekje voorlezen, etc. Bovendien ben je de hele dag al op de been!

En dat met een bekkenprobleem! Ik vind echt niet dat je teveel vraagt!

Ik ga vanavond eens op die mexxsite kijken!

Kinderboerdeij in Noord is ook erg leuk! Maar wsl veel te ver weg voor jullie!

Beterschap Lara!
Wat lief van Frambozeman!
Muis, bedankt voor de tip. Er was veel uitverkocht, maar ik heb toch nog 3 broekjes gevonden. Fijn!
Goed zo Laartje! Welke heb je gekocht? Ik heb vanochtend die donkerblauwe aangeschaft! (twee keer. Eentje voor Steijn en eentje voor Huug)

Mijn arme, lieve, kleine jongens! Hugie voelt zich duidelijk niet lekker en kan maar niet slapen. Het ventje is erg moe, maar kan niet door zijn neusje ademen. Nu kan hij niet slapen zonder speen, maar een speen in zijn mond betekent dat hij niet door zijn mond kan ademen. Zo kan hij niet slapen! Kortom: hij is moe, wil slapen, maar het kan niet. Arme knul!

Steijn wordt er helemaal gek van. Om de zoveel tijd ga ik Hugo even een aai over zijn bol geven (dan is hij stil voor een minuut!), maar Steijn wordt wakker als ik binnen kom. Helaas voor mij heeft Steijntje een aardig volume en erg ontwikkelde stembanden, want je-mig! Wat kan hij schreeuwen!

Het is hier dus al anderhalf uur feest met of een huilend jongetje, of twee schreeuwende jongetjes. Ik vind het heel zielig, maar ik had eigenlijk ook best even mijn ogen dicht willen doen vanmiddag en dat gaat dus niet!

Ik heb net met Hugo gevochten, omdat ik wat neusspray in zijn neusje wilde sprayen en het is me dus ook niet gelukt. Mag je bij zo'n klein kind Vicks Vaporub gebruiken? Ik hoop het, want dan krijgt hij dat als hij uit bad komt vanavond!
Micha, jeetje, dat je ons durft te vragen of dit teveel gevraagd is. Natuurlijk niet, je rent de hele dag met die jongetjes heen en weer, bent nog zwanger ook en wed dat je ook het huishouden / boodschappen / eten enzo regelt en verder alles doet wat gedaan moet worden in en rond het huis.

Daarnaast ben je heel toegevelijk voor vriend, dus als je een keer vraagt of hij even wil helpen zou hij dat direct moeten doen.

Ik neem aan dat hij morgen ook weer ergens gezellig gaat voetbal kijken, terwijl jij thuis op de bank zit met een watertje!

Wel (goedbedoeld advies), vind ik dat je beter naar je lichaam moet luisteren en minder actief moet zijn. Echt meisje, als ik zag hoe je 2,5 week geleden liep te rennen, jeez, hoe hou je het vol!

Ff verder met werken, vanavond misschien weer tijd.
proficiat leen, met je goede afvalrace !!! Hoeveel kg moet je nog?
Wat staat er in de bijsluiter Muis? Ik zou het namelijk niet weten. Je hebt ook speciaal spul voor kinderen en misschien helpt een stomende douchecabine om het wat los te krijgen?

Ik heb twee blauwe gekocht (3I056-80-9AF, 3I023-80-9AF) en een donkere (2I057-80-3AV). Die donkere vond ik niet heel erg mooi geloof ik, maar was wel weer praktisch en handig om erbij te hebben. Welke heb jij?

Snel Puk ophalen.
Leen, ik heb er helemaal overheen gelezen maar wat goed dat je zo bent afgevallen! Heb je het er moeilijk mee, of gaat het wel? Hoeveel wil je totaal kwijt?

Pfff...Puk heeft een persoonlijk record: de hele dag niet geslapen. Ik heb toch echt het idee dat hij een sprongetje maakt (hoewel Oei ik groei zegt dat dat nog even duurt). Hij hefet namelijk al een paar dagen nauwelijks woordjes gezegd, hij gedraagt zich bij tijd en wijle als een echte baby en is zeurderig.

Oh en Muis je had inderdaad gelijk dat er weer wat doorkomt. Ik zag vanavond een kies die half door is (bovenin). Hij heeft nu dus 8 tanden en 1 kies.
Puk heeft een kiesje! Wat schattig! Sprongetjes zijn stom! Ik hou niet van sprongetjes!

Hugo en Steijn hebben dus ook heel de dag niet geslapen, op een half uurtje na. Ze waren net beiden stierlijk vervelend en ik vond het vandaag gewoon niet zo'n leuke dag om moeder te zijn. Steijn heeft een pleerol aan flarden gescheurd (leuk om op te ruimen!), Hugo heeft alleen maar gejengeld (gezellig), het avondeten vonden ze lekker (chili con carne. Een uitprobeersel), maar het was nog veel leuker om de bonen uit je mond te halen, neer te leggen, te bekijken, weer in je mond te stoppen, maar wel zo dat de helft op de grond viel. Ik was er dus he-le-maal klaar mee!

Het is sneu dat Huug niet kan slapen doordat hij zo snotterig is, maar ik snap nu waarom ouders af en toe hun kind achter het behang willen plakken! Van mij had er vandaag nog een mooie stuclaag overheen gemogen...
En nu is het gelukkig weer avond en ligt al het gespuis heerlijk te slapen!

Arme Spitsmuis, je hebt dus helemaal niet bij kunnen slapen en bent al vanaf 3 uur vannacht wakker? Logisch dat je er helemaal klaar mee was!

Lara, een echte kies, wat lief! Maar de hele dag niet geslapen?? Dat is niet goed! Maar jij had er geen last van omdat hij op de creche was toch? Hopelijk is z'n sprong morgen voorbij.

Wat zijn jullie lief! Ik word er helemaal week van (toch die hormonen!). Vriend was gewoon thuis gekomen hoor, maar ik vind toch dat hij mij dan het gevoel geeft dat ik teveel vraag. Terwijl dat dus niet zo is! Ik denk dat hij gewoon teveel verwend is, omdat het eigenlijk nooit voorkomt dat hij bij moet springen of voor de kleintjes moet zorgen. Komt wel goed, als hij thuiskomt van die borrel straks is hij vast in een goed humeur en dan heb ik het er nog weleens over met hem. Misschien moet hij mee naar de fysio, kan zij hem uitleggen dat bekkenklachten serieus zijn. Ik doe er misschien te makkelijk over.

Swissie, ik doe het rustiger aan hoor! Ik kan niet eens meer rennen, al zou ik het willen. En vriend blijft morgen thuis voetbal kijken.

Morgenochtend verloskundige. Ik vind m'n buik wel heel erg groot, ben benieuwd of zij het normaal vindt. (Nog zoiets, speciaal vroege afspraak gemaakt om 9 uur zodat ik even alleen kan (had ik hem ook al vier weken geleden gezegd zodat hij het in z'n agenda kon zetten - niet gedaan). Vraagt vriend of hij dan 'op moet passen'. Nou ja, niks moet natuurlijk, maar het is wel handig als ik even rustig naar de vk kan... Pompiedompiedom).
Hee Mich, ik moet morgenochtend ook om negen uur naar de gynaecoloog! Toevallig zeg! Mijn vader zei vroeger ook altijd dat hij op ons moest passen als mijn moeder ergens naar toe moest. Toen vond ik dat niet zo vreemd, maar nu vind ik het een vreselijke uitspraak! A. heeft dan ook van me moeten beloven dat hij nooit, maar dan ook nooit zegt dat hij op de jongens "moet passen"! Nee, hij zorgt dan gewoon voor ze! (overigens mag ik niet klagen. Hij staat nu voor me te koken, omdat ik moe ben!)
Fijn dat je vriend heeft geholpen Micha. Tsja, en ik zou ook boos worden van zo'n opmerking.

Ik denk dat je inderdaad moet duidelijk maken dat je je heus niet aanstelt met die klachten. Je bent geen aansteller als je eerlijk zegt dat je pijn hebt hoor...

Lief dat je vriend kookt Muis! Misschien hangen de sprongen in de lucht? Of hebben alle kinderen gewoon last van vervelendheid ofzo...Ik had er inderdaad geen last van vandaag, gelukkig! Als hij morgen weer zo doet ga ik wel een stuk fietsen ofzo.

Kunnen volwassen kerels ook last van sprongen hebben? In dat geval is het hier raak. Vanavond was de enige avond dat we samen hadden, maar gaat vriend weg."Zijn "oh, maar ik wist niet dat je iets gezelligs wilde doen", viel natuurlijk niet goed en met zijn "ben je ongesteld ofzo" (nee!) maakte hij het niet veel beter. Mopperdemopper.

Over een paar weken zijn er speciale dagen in het dorp van zijn ouders en zouden we in het huis van zijn oma kunnen zitten omdat ze nu in een bejaardenhuis is. Daar voel ik dus weinig voor, want in het dorp van zijn ouders (=dicussiepunt).

Vervolgens waren we de vakantie aan het bespreken. Ik heb enorm zin in drie weken samen. Nu blijkt dat een vriend van hem een paar dagen wil langskomen. Ik heb daar niet zoveel zin in, maar dat is toch niet zo gek?

Ik zei dat ik zijn ouders dus niet ook over wilde hebben. We kunnen toch wel eens een keer tijd samen hebben? Vorig jaar waren ze "heel toevallig in de buurt". Die toevalligheden ken ik ja, als je niks gepland of geboekt hebt en weet waar wij zijn. Dat doen we dit jaar dus anders. Nu vind vriend dus dat ik onhebbelijk ben (en ik vind natuurlijk van niet).

En nu ga ik op de bank mokken, want ik heb ook nog oorpijn.

(wat een klaagzang zeg, sorry. Morgen ben ik vast gezelliger.)
Dat is lief van A!!! Vriend kookt dus echt nooit. En oppassen is echt het allerergst wat je als man kan zeggen als het om je kinderen gaat!
Lara, dat is het!!! Mannen zijn soms zo kinderachtig, die hebben gewoon nog last van sprongetjes! De mijne dus ook vandaag. Enne, toevallig in de buurt? In Frankrijk? Ja hoor...
Toen in Zwitserland, maar dan nog!

Misschien zitten ze samen midden in een sprongetje... Ben benieuwd wat ze hierna ineens kunnen.
Leen: Goed zeg, 8,5 kilo!!!

Ik moet even met iets helpen... potverdikkeme... tot straks
Lief dat A voor je kookt, Muis. Doet hij dat normaal gesproken nooit? Wij wisselen het koken hier echt af, ik kook iets vaker maar Fachatman kookt zeker 2 a 3 keer per week. Hij kan het ook goed en kookt andere dingen dan ik!
Even nog tussendoor: er is dus niemand hier die een weekje in Zwitserland wil vakantie-en bij ons thuis? Dan moeten we nl een andere oplossing gaan zoeken.

Knuffel voor alle mama's met zeikerige kinderen én mannen!
Handig Fachat, zo'n kerel die vaak kookt. Is hij ook altijd op tijd thuis dan?

Xaloy: ben even vergeten hoe het zat. Wanneer enzo?
Jammer Xaloy: Een weekje CH zit er ff niet in. Hier moeten wat vrije dagen gespaard worden om het huis te schilderen etc.

Muis: Jij weer een betere nacht gehad omdat je hier nog niet bent.

En zeurende kinderen zijn echt niet leuk. Ik heb ook wel respect voor de thuisblijfmoeder hoor. Af en toe ben ik wel blij dat hij een dagje naar de creche is. Al is hij daar altijd een engeltje en thuis soms toch echt wel een draakje.

Veel plezier bij de gyn vandaag. Hoeveel kilo's zitten er bij jou inmiddels aan? Hier ruim 7 (10 t.o.v. mijn oude gewicht) en voel me dus al echt zwaar.

Mich: Toch alleen naar de vk geweest?

En mannen..... Hier valt het gelukkig met weggaan wel mee. Maar zorg voor kleintjes zien ze gewoon niet. Ik moet altijd voor hem nadenken.

Leen: Wat knap dat je al zoveel bent afgevallen. Petje af hoor!

Lievelust: Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie nu aan het verhuizen?

Lara: Wat leuk dat je vaderdagkado in de smaak viel..

Vanavond weer voetbal. Al zie ik meer in zaterdag. Dan gaat het er echt om.

Zo ff naar ha voor spataderen.. bluh.

Ook heeft Koen al een tijdje een soort eczeemplekje op zijn wang. Eens horen wat ze daar van zeggen.

Tot later

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven