Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Hoi allemaal, ik heb niet alles gelezen in dit topic, maar heb wel een paar vragen waar jullie misschien antwoord op weten:

Hoe is het klimaat in juli/aug in Thailand en hoeveel geld zouden we ongeveer kwijt zijn voor een rondreis van 3 weken met 2 volwassenen en 2 kinderen van (dan) 8 en 10 jaar. We willen geen georganiseerde groepsreis, maar wel wat verschillende plekken zien. Met bijv aan het einde een dag of 5 strand.

We hoeven geen 5 sterren hotels, maar ook geen hostels met slaapzalen zeg maar. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Alvast dank!
quote:boomberg81 schreef op 18 oktober 2013 @ 23:40:

Heeft hier iemand ervaring met een bezoek aan elephants world bij Kanchanaburi? Ik wil niet op zo'n houten stoel op een olifant rijden, maar een dag doorbrengen in een opvangkamp en daar de olifanten van dichtbij meemaken lijkt me wel erg mooi.

Ik ben er 2 jaar geleden geweest. In eerste instantie een dagtrip geboekt. Dan word je 's ochtends opgehaald van je hotel in Kanchanaburi, maak je daar een dag mee en word je eind van de middag weer teruggebracht. Ik vond het er zo fijn dat ik de dag erna terug ben gekomen en daar nog drie nachten gebleven ben.

Het was toen nog heel kleinschalig, met steeds maar een handjevol toeristen per dag, waardoor er veel aandacht voor je is en je veel tijd met de olifanten hebt. Dagroutine was 's ochtends olifanten voeren, daarna sticky riceballs maken voor de olifanten zonder tanden, dan lunch, na de lunch olifanten zonder tanden voeren en kijken bij de medische verzorging en daarna zwemmen met de olifanten. Ofwel, ik zeg: doen!
quote:Kris33 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 13:17 Lieve mede Thailandgangers. Ik lees net het verschrikkelijke nieuws dat men een kolencentrale wil gaan bouwen bij Krabi. Dit heeft veel gevolgen voor het koraal bij Krabi & Koh Lanta & Koh Phi Phi en het omliggende Marine Park. Mag ik jullie vragen om deze petitie mede te ondertekenen in de hoop dat deze bouw niet doorgaat en een mooi stuk ecosysteem behouden blijft?

<a href="http://www.avaaz.org/en/petition/Dont_L ... 1/?tAdzLfb" class="link">http://www.avaaz.org/en/p ... ls_Become_Coal_1/?tAdzLfb</a>

Bedankt voor jullie hulp! Done!
Dat klinkt super Rasa! Ik wil daar inderdaad zeker wel naartoe en ik denk dat het ook wel te doen is met onze zoon, met sommige onderdelen van het programma zullen we dan niet allemaal mee kunnen doen, maar dat komt wel goed.

Ben wel blij dat ik eindelijk een goed beeld heb van onze route. Ik heb wel het idee dat we met Bangkok, Kanchanaburi en Koh Lanta een mooi evenwicht hebben tussen redelijk rustig aan ivm met zoonlief en toch een leuke indruk van verschillende dingen die Thailand te bieden heeft.

Wel jammer dat de ferry's naar Koh Lanta zo vroeg vanaf Krabi vertrekken, ik denk dat het voor ons dus fijner is om een transfer over de weg te nemen.

Nog maar iets meer dan 3 weken en we gaan, ik heb er echt superveel zin in!
@boomberg, doen! Mijn dagen bij Elephants World zijn mijn mooiste dagen in Thailand geweest.

Ik ga zelf half december weer en heb vrijdag geprobeerd om tickets voor de nachttrein BKK - Chiang Mai (en vice versa) te boeken. Dat kan helaas online niet meer rechtstreeks bij de Thaise spoorwegen. Ik wil verzekerd zijn van een bed, omdat ik in peakseason reis. Heen 20 december en terug 1 januari.

Vrijdag tickets geprobeerd te bestellen via http://www.thailandtrainticket.com/. Ze zeggen dat ze dan binnen 48 uur contact met je opnemen, maar ik heb nog niets gehoord. Nu zit het weekend er natuurlijk tussen en mag je ze pas 60 dagen van tevoren boeken. Met name die nachttrein van 1 januari is nogal cruciaal. Hoop snel iets te horen!
Boomberg wat bedoel je met dat de ferry's naar Koh Lanta vroeg vertrekken? Ik kom 15u 's middags aan op Krabi, dan heb ik vast een ferry naar het eiland toch?
Ik zat hier op Lanta:

Www.relaxbay com

Petitie getekend!
Boomberg, ik neem altijdeen minivan vanuit Krabi, vind ik zelf fijner. In het hoogseizoen varen er 2 gewone ferry's vanuit Krabi, wellicht in low season maar 1 per dag. Met de minivan kun je tot uur of 5 geloof ik vanaf Krabi over de weg en dan 2 kleine auto ferries, zie die als een soort ponton, 1x 15 min, 1x 5 min. Muv de white&pink minivan zetten ze je ook af bij je accomodatie, mits je gereserveerd hebt. Al heb ik van dat reserveren nog nooit iets moeten tonen. Kan ik ook niet, want ik bel altijd...

Gigi, Yasmijn, dank!!

Wittelelie, huur een brommer en ga rondtoeren, bijv naar het national park in het zuiden. In Old Town is een bezoekje aan de hammock shop zeker aan te raden als je een (handgemaakte) hangmat wilt kopen. Verder lekker luieren, eten en toch ook zwemmen. Is er een optreden van Job 2Do ga daar naar toe, thaise populaire band, reggea muziek. Ik duik er erg veel, dus als ik eens een dag of 2 boven water ben zoek ik meestal het strand op. Ben je het Thaise eten beu, er zit een waanzinnig tapas/europees restaurant aan de doorgaande weg in Phrae aae, Red Snapper. Niet goedkoop, maar zo goed! Gerund door Joyce&Ed, nederlanders, soms hoor je Blof als achtergrond, haha. Veel plezier!
Dankjewel voor je reactie Kriss. ik ben gister trouwens naar de Thai Farm cooking school geweest. Super leuke ervaring. Ik ging er na jou tip heen. Prachtige omgeving. Ik zit nu in Pai. Heerlijk om in Pai te zijn na Bangkok en Chiang Mai. Ik heb de afgelopen dageb helaas wel veel regen gehad. Soms vind ik fijn dat het regent, en soms ben ik er helemaal klaar mee.
Wat leuk Wittelelie! Geniet van Pai en Lanta, hoop dat de regen snel minder wordt.
Ik blijf maar dankjewel Kriss zeggen :-). Pai is echt ge-wel-dig! Heerlijk. Ik zie wel wat Lanta mij brengt, maar nog 1 vraagje....ik was benieuwd wat Boomberg bedoelt, maar misschien kan jij mijn vraag beantwoorden. Er gaat toch regelmatig een boot of iets van Krabi naar Lanta? Ik kom 15u op Krabi aan.
Hi Wittelelie, zie mijn antwoord op 21-10. Er gaan 2 boten per dag, de echte passagiersferries. Geloof dat je ook een speedboot kunt nemen, maar dat is belachelijk duur!

Het beste is in de aankomsthal vragen naar minivan naar Lanta, je gaat dan per minivan met 2 kleine carferries naar Lanta in ca 2 uur. Je zou daar ongeveer 300-400 bht voor kwijt moeten zijn. Je kunt anders buiten ook kijken of je een wit busje met blauwe strepen ziet, en vragen of je nog mee kan. Is de snelste optie als je meekan, anders dus in de aankomsthal regelen. Die busjes gaan veel regelmatiger.
Joehoe, ik ben even boven water (ben me suf aan het duiken Kris, heerlijk!). Lang niet gereageerd maarik heb heel slecht internet hier.

Op Lanta kun je ook een leuke grottentocht maken. Je wordt er wel vies van, maar wel leuk.

In Bangkok zit ik of in Rambuttri, of in de buurt van MBK. Allebei erg centraal en veel te shoppen qua souvenirs. Vooral MBK is handig voor souvenirshoppen. Lumpinipark is ook leuk om te zitten trouwens.

Veel plezier in Pai en de rest van Thailand Wittelelie!

*duikt weer onder*
Nou wij zijn er een beetje uit! Half januari gaan we eindelijk! Onze planning is als volgt:

Bangkok-

Kanchanaburi - Bangkok - Surat Thani-

Khao Sok - Koh Pha Ngan

Dit gaan we doen in 2 weken.

Heeft iemand tips wat we daar echt moeten zien/doen?

We gaan sowieso de fietstocht in Bangkok doen En de river kwai jungle
Wij misten bij Castaway wel erg de airco, man wat was er warm. Zaten er in februari vorig jaar. Ontzettend aardige eigenaar. Leuk restaurant met een helaas erg beperkte en dure kaart . Lipe is sowieso nogal duur vonden wij. Savonds was het restaurant trouwens gesloten wat wij ontzettend jammer vonden omdat je er zo lekker kunt "hangen". Stukje ver op het strand zit een lekker restaurant je.
Mayou, veel plezier! Waar ben je aan het duiken? Ik hoop even kort met kerst/oud& nieuw te kunnen gaan, in maart naar Lanta voor een bruiloft (vervelend!) en dan in april& mei eindelijk langer en in combinatie met Maleisie. Is Sippadan dan al aan te raden? Of nog te vroeg?

Duik ze!
quote:rascalles schreef op vrijdag 25 oktober 2013 17:33 Wij misten bij Castaway wel erg de airco, man wat was er warm. Zaten er in februari vorig jaar. Ontzettend aardige eigenaar. Leuk restaurant met een helaas erg beperkte en dure kaart . Lipe is sowieso nogal duur vonden wij. Savonds was het restaurant trouwens gesloten wat wij ontzettend jammer vonden omdat je er zo lekker kunt "hangen". Stukje ver op het strand zit een lekker restaurant je.Wat leuk om te lezen dat jij al in Castaway geweest bent! Voor ons nog 3 weken....we tellen af. Ik hoop dat het qua warmte in november iets beter te doen is? En anders is er altijd nog de koude douche . Brrrrt koud douchen, at is wel iets waar ik even aan zal moeten wennen denk ik. Maar jeetje wat heb ik een zin om te gaan!!
Dankjewel voor de reacties Kriss en Mayou. Inmiddels heb ik Lanta al gevonden en geniet ik er volop van. Man wat eeb heerlijk leven hier. Mayou veel plezier met duiken. Kriss voor je weet is het zo ver en mag jij ook je koffers inpakken om te gaan. Ik heb nog een laatste vraag. Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken...Ik zou het leuk vinden om iemand die hier in het hotel werkt een kadootje te geven, maar geen flauw idee wat. Gezien jullie het land en cultuur iets beter kennen, zouden jullie met mij mee willen denken? Is een boedha beeldje gepast?
In het zuiden zijn veel Thai moslim, zeker ook op Lanta. Ik zou dat dus eerst even nagaan. Als je iets van sieraden (armbandje, kettinkje, oorbellen?) wilt geven, er zit een goede zilverwinkel op het eiland, met goede kwaliteit en goede prijzen. Vanuit Saladan gezien: op de doorgaande weg aan je linkerhand, net voor het tankstation (dus ter hoogte van Klong Dhao beach aan de doorgaande weg). Het heet Mountain Sea Silver & Stones.

Irie, aan doorgaande weg (rechterkant) ter hoogte van Long beach in de buurt van Mr. Green, heeft veel handgemaakte lederen spullen, bijzonder, maar wel stuk duurder.

Welk hotel zit je trouwens? Fijn dat je het heerlijk vindt! Ik kan ook niet wachten...
Ik zit aan de Khlong Dao beach in Golden Bay. Gezien de prijs die ik ervoor betaal, vind ik het super. Ik ga morgen ff kijken nemen in de zilverwinkel. Ik denk dat ik er niet ver vanaf zit. Oorbelletjes zouden wel leuk zijn.
Kris, je kunt het hele jaar door naar Sipadan. Ik ben er eergisteren geweest. Zo mooi weer! Ik zit dus op Mabul bij Scuba Junkie. Erg aan te raden, zowel qua acco als duiken. Wel bij je boeking doorgeven dat je naar Sipadan wil, want ze hebben maar 7 plaatsen per dag. Helaas vandaag (zondag dus) alweer laatste duikdag.
Super Mayou, dank je voor de tip qua duikschool & het doorgeven. Had al gelezen dat er weinig mensen per keer mogen duiken. Hoop dat je vandaag weer mooie duiken hebt gemaakt?!
Morgen is het zo ver. Dan vliegen we. Zoveel zin erin.
Heel veel plezier Suzie!!

Laat je weten hoe je het gehad hebt?
Ja zeker! Ben heel benieuwd. Hebben alleen 2 dagen een hotel in Bangkok geboekt en verder gaan we dat ter plaatsen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven