boxspring
vrijdag 25 oktober 2013 om 20:26
Dag dames en heren
Weer een praktische vraag.
Ik heb een heerlijk groot bed. Een boxspring.
Dat betekent, 2 losse matrassen.
Daarop een topper (dus matras WEL uit 1 stuk).
Maar af en aan schuiven de losse matrassen alle kanten op.
Of ik nou alleen slaap of met 2, met of zonder topper.
Mijn bed heeft geen opstaande randjes aan zijkant van bed, dus t kan vrij bewegen.
Iemand een tip om dit tegen te gaan ?
Matrassen aan elkaar nieten..verder kom ik niet
Dank
Weer een praktische vraag.
Ik heb een heerlijk groot bed. Een boxspring.
Dat betekent, 2 losse matrassen.
Daarop een topper (dus matras WEL uit 1 stuk).
Maar af en aan schuiven de losse matrassen alle kanten op.
Of ik nou alleen slaap of met 2, met of zonder topper.
Mijn bed heeft geen opstaande randjes aan zijkant van bed, dus t kan vrij bewegen.
Iemand een tip om dit tegen te gaan ?
Matrassen aan elkaar nieten..verder kom ik niet
Dank
vrijdag 25 oktober 2013 om 21:12
Raar dat je matrassen zo schuiven. Bij ons liggen ze rotsvast op de box. Hebben jullie relatief lichte matrassen? Die dingen van ons zijn loeizwaar.
Ik denk dat je een antislipmat op de box, onder de matrassen kunt proberen. Een spanband zal ongetwijfeld ook helpen, maar mooi is dat natuurlijk niet. Tenzij je geen meegestoffeerde matrassen hebt en om topper en matrassen een hoeslaken doet (dan zit dat over de spanband heen).
Ik denk dat je een antislipmat op de box, onder de matrassen kunt proberen. Een spanband zal ongetwijfeld ook helpen, maar mooi is dat natuurlijk niet. Tenzij je geen meegestoffeerde matrassen hebt en om topper en matrassen een hoeslaken doet (dan zit dat over de spanband heen).
vrijdag 25 oktober 2013 om 21:18
Misschien is klitteband aan de zijkant van beide matrassen (in het midden) nog een idee?
Of van die haakjes met een stukje elastiek er tussen die je gebruikt om verband vast te zetten? Wel een flink aantal nemen.
En in het uiterste geval kun je de matrassen in het midden aan elkaar naaien met stevig garen en forse steken. Topper erop en ze blijven hopelijk liggen.
Als je echt hele lichte matrassen hebt die ondanks maatregelen toch blijven schuiven, zou je ook nog kunnen overwegen een zwaardere kwaliteit matras te kopen.
Of van die haakjes met een stukje elastiek er tussen die je gebruikt om verband vast te zetten? Wel een flink aantal nemen.
En in het uiterste geval kun je de matrassen in het midden aan elkaar naaien met stevig garen en forse steken. Topper erop en ze blijven hopelijk liggen.
Als je echt hele lichte matrassen hebt die ondanks maatregelen toch blijven schuiven, zou je ook nog kunnen overwegen een zwaardere kwaliteit matras te kopen.
vrijdag 25 oktober 2013 om 21:30
Mmm..spanband..kan om matrassen heen..topper erop en dan hoeslaken.
Zou kunnen werken. Aan elkaar naaien liever niet icm keren en omdraaien van matrassen.
Iets om bed bouwen word m ook niet denk ik.
Anti slip kan ook nog.
Tja..ben blijkbaar beweeglijk. Matrassen zijn idd niet zo zwaar.
Goeie tips..
Zijn er spanbanden (wat zijn t eigenlijk) in alle maten ?
Dus ook zo groot als 2 matrassen ?
Zou kunnen werken. Aan elkaar naaien liever niet icm keren en omdraaien van matrassen.
Iets om bed bouwen word m ook niet denk ik.
Anti slip kan ook nog.
Tja..ben blijkbaar beweeglijk. Matrassen zijn idd niet zo zwaar.
Goeie tips..
Zijn er spanbanden (wat zijn t eigenlijk) in alle maten ?
Dus ook zo groot als 2 matrassen ?