ziekenhuisopname Zuid Afrika
maandag 21 oktober 2013 om 21:13
Weet niet echt wat ik hiermee wil bereiken. Gewoon even mijn hart luchten denk ik. Forum mobiel dus ook wat lastig. Ben vandaag opgenomen in Ziekenhuis in Zuid Afrika. Ik ben hier nu 5,5 week voor vrijwilligerswerk. Was al 6 dagen behoorlijk ziek met buikpijn en diarree. Ze denken nu opvlamming Crohn/Abses in mijn darmen. Krijg prednison, antibiotica, soort morfine en meer rotzooi door infuus. Moet zeggen dat ik me al iets beter voel nu, dus het lijkt te helpen, vooral de pijn is al flink minder. Voel me alleen zo kut en alleen zo zonder familie en vrienden. In deze situaties wil je echt gewoon thuis zijn!! Weet ook niet wat slim is hierna. Gewoon hier blijven of dan toch naar huis. Heb visum voor een jaar en had nog geen vertrek datum. Eerst alles maar even afwachten! Thanks voor het luisteren
zaterdag 26 oktober 2013 om 16:39
De nieuwe anti medicatie gehad en hoop dat het gaat het werken! Nog een paar uurtjes en mijn vader is op ZA bodem. Dan alleen nog lang wachten op Jburg en dan komt die om 09.10uur op king shaka aan! Nog even doorbijten! Inmiddels mijn 7de of 8ste infuus. Niets blijft zitten of het gaat ontstoken. Mijn voeten zijn ook al niet onaangetast meer. @Nuo; ik vroeg me al af waar mijn bezoek bleef, hihi.
zaterdag 26 oktober 2013 om 17:40
Lieve Adeline, lees ook je topic al een paar dagen. Wat balen dat je je zo rot voelt nu (vul rustig aan met andere schuttingwoorden, die ik hier op het VF niet durf te typen ). Ik hoop dat je je snel wat beter voelt, en dat je pa snel bij je is. In ieder geval een hele dikke van mij. Het is jammer dat wij niet zoveel voor je betekenen op afstand, maar mocht je dingen willen weten over de medicatie die je krijgt ofzo, laat maar weten, ik weet er wet wat van (naja, met name kindergeneeskunde, maar weet iig waar ik moet zoeken). Zou het nog helpen als je iets van ontspanningsoefeningen doet? Bij de paniekaanvallen? Moeten we even iets voor je opzoeken? Appjes of instructies? Of ben je daar ook te beroerd voor? Hou je taai meis!
zaterdag 26 oktober 2013 om 18:00
Mocht wat hapjes zachte butternut en cheesecake. Auw!!!! Nu veel pijn maar beter dan de hele week custard met jelly die hetzelfde is. @hupseflups: Dat kan ik zeker gebruiken. Ook omdat mijn adem door de pijn/hoge lucht in mijn buik zo hoog zit. Dus zwaar ademhalen!! @nuo: Weet ik! Alleen aanbod was al zooo lief
zaterdag 26 oktober 2013 om 19:07
zaterdag 26 oktober 2013 om 20:05
Het is lastig soms. Ik probeer het wel maar de mentaliteit is soms ook heel anders en dat botst. Hoop dat ik nog wat voor misselijkheid mag voor de nacht. Hij zit op loop/fietsafstand van het ziekenhuis, dus dat is super! Bij een gezin in huis en als ik weg mag dan gaan we samen naar mijn gastfamilie.
zaterdag 26 oktober 2013 om 20:16
Ok, heb voor nu gevonden:
- relax lite: stress relief
- breathe2relax
Zijn beide ademhalingsoefeningen, en
- relax melodies: sleep & yoga
Zijn meer natuurgeluiden enzo, weet niet of je dat lekker vindt als je 's nachts wakker ligt. Allemaal android trouwens, dus weet niet of je daar wat mee kan? Indien ja, kan ik nog wel even verder zoeken of ik nog meer/ betere vind, laat maar weten. Indien liever gewoon instucties hier op forum, laat ook maar weten!
Hopelijk vannacht een betere nacht en minder misselijk. Morgen zit je vader naast je bed!
- relax lite: stress relief
- breathe2relax
Zijn beide ademhalingsoefeningen, en
- relax melodies: sleep & yoga
Zijn meer natuurgeluiden enzo, weet niet of je dat lekker vindt als je 's nachts wakker ligt. Allemaal android trouwens, dus weet niet of je daar wat mee kan? Indien ja, kan ik nog wel even verder zoeken of ik nog meer/ betere vind, laat maar weten. Indien liever gewoon instucties hier op forum, laat ook maar weten!
Hopelijk vannacht een betere nacht en minder misselijk. Morgen zit je vader naast je bed!
zondag 27 oktober 2013 om 04:49
zondag 27 oktober 2013 om 06:44
Ja ik heb besloten voorlopig niets via het infuus te willen meer. Qua pijn, diarree lijkt het wel op te knappen maar die misselijkheid is hels. In het begin had ik dat niet eens. Het liefste sterk ik thuis verder aan met eigen bedje, eigen luchtjes, mijn vaders hulp etc. Hoop zoo dat het een mogelijkheid is.
zondag 27 oktober 2013 om 08:17
zondag 27 oktober 2013 om 08:27
Thanks!!! Hij is gelandt! Nog even doorzetten. Zal wel janken worden, voel het nu al komen als ik er aan denk hihi. Door een AB nog steeds zo'n vieze smaak terwijl de flagyl was stop gezet. Het is zoooo vies en maakt me extra ziek. Nu kauwgompje gehad wat wel fijn is. Dat helpt wel wat. Mijn mond is ook zo kapot en vies van binnen. Lippen ook trouwens. Voelt niet lekker aan en ik poets wel gewoon.