Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Hee, ben hier een tijdje niet geweest omdat ik niet kon Evy'en. Ben nog steeds niet begonnen, voel af en toe nog wat steken en zo in mijn schenen, en wil geen risico nemen. Nog niet naar de huisarts geweest ook, andere dingen hadden even voorrang.

Maar.... heb mezelf net wel gewogen (heb zelf geen weegschaal, ben nu bij ouders), en ik ben 2 kilo kwijt sinds vorige maand Ik dacht, ik kom het hier even melden, want ben zo blij! Vooral omdat ik niks had verwacht.

Iedereen nog heel veel succes en loopplezier! Hoop echt dat ik me snel weer bij jullie kan voegen, tot die tijd moet ik het maar even doen met fietsen helaas....

@ Sneeuwwitje; raar zeg, en dan nog zo'n jong gastje ook! Bah.
Oh en voor iedereen die denkt, 'dikke boeien, twee kilo', er hoefden er maar 7 af, en ik ben nog nooit afgevallen in m'n leven, dus het was toch even een momentje
Goed gedaan, jellybelly! En twee op zeven kilo is natuurlijk behoorlijk

Ik heb vandaag vier keer acht minuten gelopen (les 20 van Evy). Dat was zwaar! Maar ik heb wel vijf kilometer gelopen :D ben echt heel blij haha.
Sneeuwwitje, wat knap, dat uur!! Wel een raar incident met die jongen... Goed dat je het gemeld hebt.
Vanochtend weer een intervaltraining, les 24 van Evy. Moest eerst 10 minuten inlopen en vervolgens 10x 30 seconden versnellen en ertussen 2 minuten normaal hardlopen. Was weer pittig, maar ik heb het uitgelopen en heb 7 kilomter gelopen. Morgen rustdag

@ Penelopeia: yes, 5 kilomter!! Ik vond die les ook zo zwaar toen, maar je bent nu echt al een heel eind!

@ Jellybelly: super goed hoor dat je 2 kilo bent afgevallen. Hopelijk kun je snel weer gaan lopen, maar goed dat je nu eerst aan het fietsen bent dan ben je toch bezig.
Goed bezig, Sneeuwwitje hoe bepaal je dan eigenlijk hoe hard je gaat lopen bij zo'n interval? Ga je dan zo hard als je kunt of gewoon een tandje boven je normale snelheid?
Zo... bijna klaar voor de wedstrijd. Die start om 12.00 uur.

Gelukkig is het nu gestopt met regenen.

Ik heb met de honden in de stromende regen in het bos gelopen.

Het waait wel behoorlijk, maar hopelijk hebben we daar straks niet zo'n last van.

Mijn zus gaat haar eerste 5K wedstrijd lopen, dus we beginnen samen en kijken hoe ver we samen komen.

Zij is namelijk nog niet klaar met Evy.
Never regret something that once made you smile.
Succes straks dorisdoos! Hopelijk wil het weer een beetje meezitten.
En we zijn weer thuis

En het was heerlijk weer. Lekker in een shirtje met korte mouwen gelopen. Leuke route, deels door een wijk en deels door een bos.

Op een paar stukken merkte je wel dat er veel wind stond, maar het was nog wel goed te doen.

Het eerste kwartier samen met mijn zus gelopen, maar die moest nog even wandelen.

Maar ze heeft ook een zeer mooie tijd gelopen.

Ik ben nog niet binnen het half uur, maar vandaag had ik 30:40 en mijn zus kwam binnen op 31:37.

Nu gaan we kijken voor een wedstrijd om samen in november te lopen en dan zou ze ook de 5K in 1 keer moeten kunnen lopen.

En dan natuurlijk in december de avondloop.
Klinkt goed hoor! En je zus is ook goed bezig, zo te lezen

Ik heb vandaag toen de storm was gaan liggen les 21 gelopen: 10-10-12. En ik heb hem wonder boven wonder uitgelopen! Ik blijf mezelf verbazen haha. Volgens mij heb ik echt nog nooit 12 minuten achter elkaar hardgelopen, ook niet op school vroeger. Ik liep niet zo hard, maar dat komt nog wel.
Ja... en we hebben voor november al een wedstrijd uitgezocht.

Dan gaan we weer samen lopen.

Jij bent zelf ook goed bezig!

Wat een voldoening dat je al 12 minuten kan lopen.

Voor je het weet loop je ook een half uur
Vanavond weer gelopen bij de vereniging. Was wel even uitkijken met al die takken op de weg, maar weer lekker getraind. Ben echt blij dat ik lid ben, in m'n eentje was ik vanavond niet gaan lopen!

@ Dorisdoos: super goed je wedstrijd. En leuk dat je al weer een nieuwe hebt uitgezocht!

@ Penelopeia: netjes hoor, nu worden de lessen snel langer. Echt goed dat je het zo lang vol houdt! Wat betreft mijn intervaltraining; ik loop dan harder dan ik normaal doe. Als ik een halve minuut moet versnellen dan loop ik wel een stuk harder dan als ik anderhalve minuut moet versnellen
Dames, we waren naar de tweede pagina gezakt!! Hoe is het met iedereen? Het wordt wel moeilijker nu he nu het donkerder en kouder wordt.

Ik ben vandaag naar de sportschool geweest en voor morgen staat er weer een Evy lesje op het programma. Nog 6 lessen en dan is mijn schema 5-10 klaar Ga dus op zoek naar een nieuw schema voor de 15 kilometer!
Nou ik ben geëindigd met 20 minuten aan 1 stuk lopen ging me prima af.

Totdat ik een paar dagen later onder het lopen last kreeg van pijnscheuten in mijn bil, een ischias

Ben nou al een week uit de running, duurt me al weer veel te lang! Maar ja rust is het magische woord!

Maar zo te lezen zijn jullie allemaal prima bezig!
Vandaag les 22 gelopen: 2x15 minuten, met een stukje van 2 minuten wandelen ertussen. Het ging echt heel goed, geen pijntjes gehad, en het makkelijk uit kunnen lopen. Het gaat echt heel snel nu opeens! Twee weken terug liep ik nog maar maximaal 7 minuten achter elkaar.

@sneeuwwitje: Wat goed, dat je al bijna klaar bent met 5-10! Moet je het straks zonder Evy doen :o

@starshine: Wat ontzettend balen zeg! Hopelijk knap je gauw op.
Zo effe afwezig geweest in dit topic.. maar wel doorgelopen. Was bezig met het 10 km schema van Renate. Alleen had wat moeite met haar duurlopen.. dus deze wat korter gehouden. Dus helaas niet een uur achter elkaar nog gelopen. Vond de opbouw van haar schema wat te voortvarend voor mij. Nu ga ik overstappen naar evy en kijken of daar de opbouw voor mij iets beter gaat worden. Leuk om de verhalen van iedereen weer te lezen. Nu effe alleen inbreng van mij kant... en kijken of ik komende tijd weer actiever aanwezig kan zijn.. Succes iedereen...
Carriebar, ik denk dat Evy dan wel goed is voor je inderdaad! Die gaat wat langzamer in de opbouw. Dat vind ik persoonlijk ook heel fijn.
Lexie en rozehanddoek, waar zijn jullie? :(
quote:Penelopeia schreef op 01 november 2013 @ 15:21:

Carriebar, ik denk dat Evy dan wel goed is voor je inderdaad! Die gaat wat langzamer in de opbouw. Dat vind ik persoonlijk ook heel fijn.Ja ik denk het wel als ik het zo zie.. Morgen weer lopen dus ga het meemaken:)..
Het is inderdaad lastiger nu het zo vroeg donker wordt.

Ik ben eindelijk vanavond weer gaan lopen.

En het was heerlijk!

Toch weer 5K in de benen.

Hopelijk is het zondag een uurtje droog dan ga ik weer lopen.

Ik heb me ingeschreven voor een wedstrijd op 24 november.

Dus ik heb wel wat training te doen.

Iedereen succes en veel plezier met lopen
Je hebt het maar druk met al die wedstrijden, dorisdoos! Maar wel leuk, en een goede stok achter de deur steeds. Ik heb 1 december mijn eerste wedstrijd op het program staan, maar het is nog een beetje onder voorbehoud.
Ja.. ik ben bang dat als ik geen wedstrijden doe, ik makkelijker op de bank blijf zitten.

Leuk hoor je eerste wedstrijd!

Is toch weer een hele ervaring.

Vandaag heb ik samen met mijn zus een rondje van 5K gedaan.

Ze is nog met Evy bezig, maar we hebben 25 minuten achter elkaar gelopen en 1 minuut gewandeld en daarna doorgelopen tot we de 5K hadden gehaald.

Uiteindelijk hebben we er 32:15 over gedaan.
Zo lekker gelopen gisteren. Ingestapt in het 5km schema van Evy en ging goed. Nu kijken of de opbouw voor mij beter is hier.. Wel veel wind gisteren met lopen.. dus dat was het enigste wat iets minder was.. maar door slim lopen toch wel voor de wind kunnen lopen:). Iedereen weer succes...
Leuk dat je weer met je zus hebt gelopen, dorisdoos! Zij is ook al zo snel, net zoals jij It 'runs' in the family zullen we maar zeggen.

Carriebar, succes met Evy! bij welke les ben je ingestapt? En volg je 2006 of 2011?
Ben ingestapt in les 13 v 5 km schema 2011. Wel stapje terug in de hoop daarna weer wat stappen vooruit te maken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven