Gezondheid alle pijlers

En toen had ik herpes

17-06-2008 00:02 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het overkomt mij niet, nee hoor! Tot dat je op een dag wakker word en je eigen vagina niet meer herkent. Dus wel een SOA. Aangezien ik maar 2 bedpartners heb gehad en bij de laatste pas onveilig heb gevreeen na een 1 jaar en nu nog een jaar verder ben en er achterkom dat ik toch ben besmet. Hij heeft natuurlijk nergens last van maar meneer heeft wel een koortslip gehad " vroeger ". Zo zie je maar weer een SOA komt net zo spontaan als een verkoudheid en je blijft je je leven lang er last van hebben.

Na vandaag ben ik er dus officeel achter maar heb geen idee hoe nu verder. Wil hij nog wel verder met mij, issie misschien dan toch vreemdgegaan, hoe gaat uberhaupt mijn leven er uitzien.

Wie heeft er ervaring met Herpes en kan mij goeie tips geven want op internet zie ik uiteenlopende verhalen. Dieeten, bewegen dit niet eten en dat en over hoe je weer aan seks kan beginnen zonder een ander een souvernier te geven?
" Meneer " kan inderdaad jou besmet hebben met zijn koortslip .

De kans op overdracht is vooral groot wanneer er sprake is van een actieve uitbarsting van het herpes virus. Toch is het ook mogelijk dat in de 'rustperiode' wanneer het virus zich heeft teruggetrokken in de zenuwen, kleine hoeveelheden virusdeeltjes op de huid en slijmvliezen aanwezig zijn. Daarom kan ook wanneer de sexuele partner geen actieve herpesinfectie heeft zijn of haar partner met het virus besmetten (in het Engels: silent shedding). Vooral in de aanloop naar een nieuwe uitbarsting van het virus kunnen reeds veel virusdeeltjes op de huid en slijmvliezen aanwezig zijn zonder dat er al van klachten sprake is. De kans op besmetting van de sexuele partner is dan aanzienlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik hoop dat je er van af komt. Als dat kan. Overigens is herpes genitalis heus wel iets anders dan herpes simplex (koortslip). Herpes simplex is (volgens mij) veel meer verspreid.
Het is van belang dat jij en je partner(s) weten dat alleen de eerste aanval van herpes genitalis wordt veroorzaakt door seksueel contact. Elke volgende aanval komt tot stand vanuit het lichaam zelf, omdat het virus weer de kop opsteekt. Weliswaar zijn die volgende aanvallen meestal minder hevig, herpes genitalis blijft een vervelende aandoening, die niet volledig te genezen is. Je moet ermee leren leven. Mensen met herpes genitalis vinden het soms lastig een nieuwe relatie te beginnen.

Bron: http://www.huidziekten.nl...ds/soaherpesgenitalis.htm
Herpes genitalis is idd iets anders dan herpes simplex (koortslip), maar een koortslip kan wel herpes genitalis veroorzaken.
quote:sunshineforever schreef op 17 juni 2008 @ 00:21:

Herpes genitalis is idd iets anders dan herpes simplex (koortslip), maar een koortslip kan wel herpes genitalis veroorzaken.Nee, het is een andere virusstam. Herpes genitalis zegt ook iets over de voorkeursplek waar het zich bevindt, maar toch is het mogelijk om iemand met bv herpes simplex op een geslachtsdeel te besmetten (door bv iemand te pijpen als je een koortslip hebt).
Het herpes virus kent twee verschillende, maar verwante, vormen: type 1 en type 2.

Type 1 veroorzaakt een zweertje op de mond en/of lippen, ook wel een koortslip genoemd.

Type 2 is een geslachtsziekte die blaasjes en wondjes veroorzaakt op de genitaliën.

Als je iemand zoent die een koortsblaar heeft kun je besmet raken met het type 1 virus. Je kunt dit al na een paar dagen merken, maar het kan ook drie weken duren.

Het type 1 virus kan worden overgebracht op de genitalën. Als je geliefde een koortslip heeft en jouw penis of vulva met de mond stimuleert loop je het risico daar besmet te raken. Maar het werkt ook andersom. Als je partner genitale herpes heeft en jij geeft orale seks, dan kun je een koortslip krijgen.

Genitale herpes wordt in 80-90% van de gevallen veroorzaakt door virus type 2 en in 10-20% door type 1.
In een vochtige handdoek kan het virus tenminste een uur besmettelijk blijven, houdt daarom de handdoeken goed uit elkaar, zodat je er niet iemand mee kan besmetten.

De grootste complicaties bij herpes komen voort uit de angst het ongemak over te brengen op je partner. Voor sommige mensen is het een reden om alle seksuele contacten te vermijden. Er zijn mensen die denken dat het geen kwaad kan om te vrijen met een partner die eveneens aan herpes lijdt. Dat is niet helemaal waar. Je kunt de herpes uitbreiden naar andere delen van je lichaam. Bovendien bestaan er verschillende soorten herpes. Het kan zijn dat je voortaan twee soorten tegelijk hebt.
http://www.herpes-lotgenoten.nl/nieuws/ ... 260507.php

Voor mij een indrukwekkend artikel.
Ik vroeg alleen om tips. Ik heb het al dat is zeker! maar hoe nu verder
Volgens mij was hier laatst ook een topic over en adviseerde iemand om L-Lysinepillen te slikken (kun je bij de grotere apotheek of bij De Tuinen kopen). Dat werkt ook tegen een koortslip, maar het schijnt ook bij herpes genitalis positief te werken. Ik heb zelf geen herpes genitalis, dus ik kan je ook alleen maar de tip doorgeven die ik laatst hier op een topic las. Als de herpes " slapend" is (laat ik het zo maar noemen), dan is een dagelijkse onderhoudsdosis voldoende. Bij blaasjes schijn je veel pillen te moeten slikken. Ik weet wel dat het bij een koortslip zo'n drie per dag zijn, maar bij herpes genitalis weet ik niet hoeveel je dan moet slikken. 't Is een tip en het lijkt mij het proberen waard.
Partihayvan, afgelopen week is hier ook een topic over geopend, en misschien vind je in de archieven ook nog het 'oude' topic hierover met veel info.

De info van Blijfgewoonbianca klopt. Je kunt ook op www.hiso.nl kijken, daar vind je heel veel informatie. Ik heb daar zelf ook veel aan gehad.

Of je vriend is vreemdgegaan kun je niet afleiden uit het feit dat je herpes hebt opgelopen. Hij kan ongemerkt ook genitale herpes hebben, hij kan je besmet hebben via een (ongemerkte) koortslip, als je zelf een koortslip hebt kun je ook jezelf besmet hebben.

Als je vriend niet meer verder wil met je omdat je herpes hebt is het een lamlul. Ze zijn er hoor, die het 'vies' vinden, maar daar heb ik geen hoge pet van op. Ik heb het gekregen terwijl ik een relatie had, en bij ons is het nooit een punt geweest. Sterker nog, we gebruiken geen condooms of wat dan ook. We zijn van plan bij elkaar te blijven, mocht hij per ongeluk besmet raken dan is dat ook niet het eind van de wereld (al proberen we dat wel te voorkomen natuurlijk, geen sex rondom een aanval dus.) Gelukkig heb ik al meer dan een jaar geen aanval meer gehad, vaak wordt het met de jaren steeds minder.

Drastische maatregelen zoals pillen slikken zou ik niet meteen nemen. Wacht eerst eens af hoe het zich ontwikkelt, voor hetzelfde geld krijg je nog maar één volgende aanval (die altijd veel milder verloopt dan de eerste), of zelfs nooit meer. Daar kom je alleen achter als je niet meteen allerlei maatregelen gaat nemen om een aanval te voorkomen. Mocht je straks wel geregeld een aanval krijgen, dan kun je proberen of je die L-lysine kunt proberen (werking is wel wat omstreden), of de huisarts vragen om een onderhoudsdosis aciclovir of famvir (of vergelijkbaar).

En laat het niet je leven beheersen! Het is niet zo erg als het nu lijkt.
Super, ik ga gelijk kijken op de site!
quote:Antonio schreef op 17 juni 2008 @ 00:25:

[...]

Nee, het is een andere virusstam. Herpes genitalis zegt ook iets over de voorkeursplek waar het zich bevindt, maar toch is het mogelijk om iemand met bv herpes simplex op een geslachtsdeel te besmetten (door bv iemand te pijpen als je een koortslip hebt).

Ik heb herpes simplex, kan er zelf bar weinig aan doen. Heb het virus meegekregen als baby van mijn moeder, die het ook weer van haar moeder had.

Als ik merk dat ik een koortslip krijg zoenen we al niet, laat staan dat ik orale seks uitvoer bij mijn man. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die zo stom zijn om het wel te doen!

Goede informatie op dit topic!
Nou ja het probleem is eigenlijk dat we er allebei nog nooit last an hebben gehad.

Ik heb dus uiteindelijk niks verkeerd gedaan en ben dus niet dom of onvoorzichtig geweest.

Dus dat je het weet je kan er last van krijgen ook al weet je het beide niet dat je het hebt!
Is je vriend ook getest Partihayvan? Het kan zijn dat hij besmet is maar het nooit gemerkt heeft.
Antonio, ik moet je toch echt weer even wijzen op dat artikel, het slaat echt nergens op. Puur sensatiegericht en totaal niet wetenschappelijk onderbouwd, je post het overal waar het kan.

Jij weet totaal niet waar je over praat, maar bemoeit je wel overal mee. Partihayvan, sorry dat dat in jouw topic moet, maar lees het en je tenen gaan krom staan van irritatiegevoelens, spreekt een meisje die nu een klein half jaartje van haar genitale wratten af is, wat volgens dat artikel dus absoluut niet kan, want daar staat in dat Thomas van voor tot achter helemaal onder zat met die dingen en toen kwam hij tot de conclusie dat hij nu maar mooi voor de rest van zijn leven opgescheept zat met dat rotvirus. Antonio, wat een BULLSHIT.

Nou, sorry hoor ;) En meis,

Ik wens je veel sterkte, het is vooral psychisch niet makkelijk om te dealen met een soa. Je hebt het over dom en onvoorzichtig, maar hé dit had jij ook niet kunnen voorzien toch!

Kijk ook gerust eens op het wratten-topic als je het een keertje even niet ziet zitten of gewoon iets kwijt wil, daar posten wel meer meiden die (ook nog) besmet zijn met herpes, je kunt daar prima je verhaal kwijt mocht je daar behoefte aan hebben!

Dikke knuffel van Sterre
Sterre, in dat artikel komt ook herpes aan bod, en daar gaat het in dit topic over. Herpes raak je nooit meer kwijt, helaas. Overigens kunnen ook genitale wratten terugkeren na behandeling, dat gebeurt in zo'n 30 % van de gevallen. En ook als er geen wratjes meer zijn kun je nog een ander besmetten. Geen bullshit dus.

(bron: soa-aids.nl)
Antonio werkt me zeker op de zenuwen.... maar dan hoef ik even niet ergens anders aan te denk:)

weet iemand misschien hoe je een beetje de pijn kan verlichten... heb nou niet bepaald het gevoel dat het minder wordt.

Volgens de dokter moest ik zinkzalf gebruiken maar dit brand allleen heel erg...dus word het ook niet beter op.

Daarnaast ben ik ook nog is verschrikkelijk moe, geen eetlust en de hele dag koppijn
Partyhayvan, ik heb geen ervaring met genitale herpes, alleen met de simplex'-variant.

Bij mij helpt l-lysine als een trein. Je kunt hem kant-en klaar in een multi kopen, met zink erbij: Contravir (van Toppharm).

Verder weet ik van een vriendin dat de eerste uitbarsting vreselijk heftig kan zijn, daarna vielen (bij haar althans) de aanvallen erg mee.

De eerste x heeft zij inderdaad dagen ontzettend veel last gehad.

Ijscompressen hielpen haar erg tegen de pijn.

Sterkte!
Computer says nooooo
Volgens mijn helpt zovirax ed ook bij genitiale herpes.
Niet als de aanval al een tijdje bezig is Mayou, dan ben je al te laat. En het helpt niet tegen de pijn, alleen tegen het virus.

Wat helpt tegen de pijn is zalf tegen aambeien met lidocaïne. Even naar vragen bij de apotheek. Het verdooft, zodat je rustig naar het toilet kunt of kunt gaan slapen. Zinkzalf droogt de blaasjes uit, en schijnt tegenwoordig eerste keus te zijn bij koortslip (ipv zovirax). Maar dat helpt niet tegen de pijn helaas.

Bij mij was het de eerste keer ook het pijnlijkst, daarna viel het reuze mee. Zo'n eerste aanval zou na een week of twee voorbij moeten zijn, lang als je er middenin zit, ik weet het. Maar het gaat voorbij, echt.
Hmm, oke dus meer dan ik nu doe kan ik niet doen:S

In ieder geval mijn vakantie gevult...
Heey wen,

Natuurlijk snap ik dat het hier over herpes gaat, maar hij heeft het in dit geval over een 'indrukwekkend artikel'. Dat is bullshit,

de manier waarop het geschreven is is gewoon sensatiegericht en hij plant het in ieder topic dat maar met soa's te maken heeft alsof het erg informatief is. Dat is het niet, de helft van wat erin staat is flink aangedikt. (Wat jij over genitale wratten zegt is ook niet dat wat ik van mijn gynaecoloog te horen krijg, en dat je er levenslang aan vast zit is in 90%+ van de gevallen gewoon écht niet waar, dat ze terug kunnen komen na een lange tijd wordt ook nog in twijfel getrokken, maar dat terzijde) En als je het artikel dan al voor de 3e keer langs ziet komen, voel ik me toch even geroepen om hem te wijzen op het feit dat het irritant is.

Nogmaals, sorry dat het in jouw topic was, ik zal er nu over ophouden ;)

Heel veel liefs,

Sterre
Zelitrex500 wordt vaak gebruikt hierbij. Dure medicijnen, kost 80 euro per doosje dus hoop dat je goed verzekerd bent! Veel sterkte en succes
anoniem_5603 wijzigde dit bericht op 24-06-2008 18:14
Reden: ff anders formuleren
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven