Uitgerekend half juni/begin juli 2014

26-10-2013 21:13 1613 berichten
Mama worden in juni en begin juli 2014

Ons nieuwe topic, nu met tabel.

Dat we met elkaar maar een hele fijne tijd tegemoet mogen gaan.

Met fijne 40 weken, droombevallingen en wolkjes van baby's.

Onze tabel is inmiddels erg vol, maar wil je meelezen en schrijven, je bent van harte welkom!!

De algemene inloggegeven zijn:

Gebruikersnaam: junijuli-mama-2014

wachtwoord: junijuli

Naam (leeftijd) BijzonderhBevallenUDKindjeHaarspeld (26)17 mei bevallen

van Koen 17 mei;een zoon! 26 mei2e South 17 juni bevallen van een dochter 17 juni ; een dochter!13 juni2e Slplc(31) 31 mei bevallen van Tyler 31 mei;een zoon!19 juni 4e Dreamglasses(38)1 juli bevallen van een zoon 1 juli; een zoon! 20 juni2e, 1e samen met man Siera (26) 15 mei bevallen van Mila 15 mei; een dochter! 20 juni1e Stampertje(34) 24 juni bevallen van een zoon Jongen21 juni 1e Amperbroekies(28)20 juni bevallen van Noud 20 juni;een zoon!22 juni2e Draagdoek(22) 23 juni2e JulieJetje(27) 17 juni bevallen 17 juni;een zoon! 27 juni1e Aukjen(43) 22 juni bevallen van Imke 22 juni; een dochter! 3 juli3 dochters, van wie 1 overleden, 1e kindje met nwe partner. Knappe-

Kloon (30)

Verrassing 3 juli 1ste
Aukjen; maak je niet te veel zorgen om de klachten die je wel of niet hebt. Ik heb het vanmorgen nog gevraagd aan de gyn wat die klachten wel of niet kunnen betekenen. Ze gaf aan dat klachten op zich een goed teken zijn, maar dat het geen garantie is. En dan het al helemaal niet zo hoeft te zijn dat wanneer je even geen klachten meer hebt, dat het dan niet goed gaat.

Ik heb ook steeds dat het de ene dag meer is dan de andere dag. Dat herken ik nog van mijn eerste gezonde zwangerschap.

Ik weet echter ook dat bij mijn miskramen, de kwaaltjes die ik had steeds verder afnamen en ook niet meer terugkeerden.

Wij gaan dus voor de nekplooimeting en als die niet goed mocht zijn, dan gaan we voor de nipt test. Ik vind het allemaal al spannend genoeg, dus als we enigzins ergens inzicht in kunnen krijgen, dan willen we dat. Of je een gezond kindje krijgt, is heel bepalend voor de rest van je leven en dat van je eventueel andere kinderen. Dat willen we van te voren graag weten. En natuurlijk weet ik dat niet alles gezien wordt op zo'n test, maar je kunt bepaalde dingen (redelijk) uitsluiten.
Alle reacties Link kopieren
ff nieuwsgierig hoor... Je kind kan later toch ook een zwaar ongeluk krijgen en daardoor veel zorg nodig hebben.( misschien zo erg dat het nov meer hulpbehoevend is dan een down syndroom kindje) Heb je eerst een gezond gekregen. Is ook een bepaalde kans. We hopen als ouders beiden niet mee te maken, maar in mijn ogen zegt het dus niks over dat jr jn de toekomst als nog een zware zorv voor de kind(eren) kan hebben.
Natuurlijk kan dat gebeuren haarspeld. Ik zeg ook niet direct dat ik het kindje weg zou laten halen als het niet gezond is. Maar het lijkt me wel fijn om van te voren te weten waar je staat op de dingen die je kunt weten en waar je eventueel op kunt anticiperen.
Slplc en South: gefeliciteerd! Heerlijk nieuws, geniet er maar lekker van!

Sorry dat ik verder niet reageer, de wifi is hier errrug traag... Na mijn vakantie reageer ik weer uitgebreid! Tot over een weekje!
Hi!

@julietje. Ik ben ook gestopt (meteen na de positieve test) en ben ook helemaal verbaasd dat het me zo ongelofelijk makkelijk af gaat. Totaal geen behoefte aan. Fijn he?!

Hier alles goed. Zo herkenbaar die zorgen over ontbrekende kwaaltjes. Ik heb vooral een trekkerig gevoel in mijn buik. Soms links, soms rechts. En grotere, pijnlijke borsten. Ging van de week in bad. Toen was daarna ineens de 'pijn' in m'n borsten weg. Volgende ochtend gewoon weer terug maar wil dus niet meer in bad ?. Waaah! Waar is mijn nuchterheid gebleven??
Haha... Pliener, van warmte worden je borsten inderdaad weer zacht. Onthoud die truc maar voor als je na de bevalling last vanstuwing of borstonsteking hebt.
@South, bedankt, dat helpt me wel op het weer een klein beetje in perspectief te zien. Bij mijn vorige mk werden de kwaaltjes steeds iets minder idd, en nu was het ineens weg, heel raar.

@Pliener, haha kan me voorstellen dat je ineens niet meer in bad wilt. Ja je wordt er niet nuchterder op he, zoiets zenuwslopends als een vroege zwangerschap..

@De dames die zijn gestopt met roken: toch knap hoor! Ik heb zelf nooit gerookt maar het lijkt me erg lastig.

Het schijnt trouwens dat je beter niet meer dan 2 koppen koffie per dag kan drinken in de zwangerschap; ik drink er voor de zekerheid eentje. Maar die ene in de ochtend heb ik wel nodig, anders krijg ik hoofdpijn. Zijn er onder jullie die toch helemaal me koffie zijn gestopt ook?
Ik sla de tip op South! Haha.

Ik had gelezen dat je 4 koffie mag per dag. Dusse niet echt koffie-vrij ik.

Al die tegenstrijdige adviezen/berichten op internet helpen ook niet echt he? Nou ja. We doen maar gewoon wat ons het beste lijkt.
Hoi,

Even snel een berichtje omdat het al laat is

Ik had weer gelezen dat je 1 kop koffie mag per dag.... hahaha, wat is het nou?? Ik drink normaal 2 dus vind het fijn als het er meer mogen zijn... Nog 1 dingetje: hebben jullie allemaal het besef al dat jullie zwanger zijn?? Ik niet helemaal, ik weet dat het zo is, maar ik geloof het nog niet helemaal, haha. Onwerkelijk is het... En ik vergeet het zelfs weleens!!! Dan ben ik te druk met andere dingen.... Ik moet mijzelf er steeds even aan herinneren... Zeg ook vaak tegen mijn vriend: jeetje, ik ben gewoon zwanger! En jij wordt papa!! Dan zegt hij droogjes: Ohja? Hihi.....
.
Ik drink helemaal geen koffie, omdat ik t echt niet lust en probeer met thee nu op te letten dat ik groene thee neem.

Ik vind t sowieso best lastig wat mag wel, wat absoluut niet, of zijn de mewste dingen gewoonbeter van niet of iig in mindere mate.. ik heb een appje gedownload 'zwanger en eten' daar kun je echt heel veel in vinden, met een duidelijke uitleg. ik vind m handig!

Ik vergeet helaas niet echt dat ik zwanger ben. Word iedere ochtend wakker en denk dan alleen maar dat t nog laaaaaang geen 18nov is. Wel tussen de bedrijven door dat ik soms denk 'wow ik heb er al 5minuten niet aangedacht', waardoor je er dan natuurlijk toch weer aan.gaat denken.

Het lijkt wel of ik nu al last heb van een soort nesteldrang.

Ik wil alles opgeruimd hebben en dingen die al maanden gewoon rondslingeren moeten nu opeens een plek krijgen enzo.

Als dit 9mnd gaat duren staan we denk ik heel regelmatig bij de ikea hahaha.

Hier nog 2dagen werken en dan lekker 4dagen weekend.

Vol met leuke dingen, dus hopelijk gaat de tijd dab lekker snel en komt de 18e toch wat dichterbij
Wauw wat goed dat jullie al een kloppend hartje hebben gehoord! Gefeliciteerd! Bij mij gaat er helaas geen koffie meer in, ben al meer dan 2 weken de hele dag misselijk. Alsof je keel op slot zit..daarnaast moet ik veel eten omdat ik anders nog misselijker wordt. Verder inderdaad "last" van grotere en gevoelige borsten. Maar het is allemaal voor een goed doel toch kan ik niet wachten tot de echo..duurt nog zo lang! Dat maakt het inderdaad wat werkelijker..
Jeetje wat een verschillende adviezen idd; van 1 tot 4 koppen.. Maakt misschien ook wel uit hoe groot die koppen dan zijn

Nou ja ik houd het maar bij 1 kop (drink 'm altijd 's ochtends met heel veel melk). Ik drink trouwens best veel thee daarnaast. Hmm..misschien moest ik ook maar eens overgaan op groene thee. Zo'n appje lijkt me idd handig!

Over dat vergeten zwanger te zijn: ik herken dat wel een beetje Zonerkindje, maar ik herken ook van Juliejetje dat je soms denkt: hee ik heb er nu al even niet aan gedacht. Voor de rest ben ik er continu mee bezig, zo erg dat ik mezelf gek maak. Ik heb momenteel ook geen werk dus minder afleiding.

Die nesteldrang herken ik ook! Ik erger me altijd al wel aan rommel, maar nu irriteert het me mateloos!

Verder ben ik nogal labiel momenteel en erg onzeker over de zwangerschap, alle goede voornemens ten spijt. Ik zei dat ik minder gespannen borsten heb ineens he; dat is sinds gisterochtend zo. Ik heb toch maar weer een testje gedaan, en die valt toch weer donkerder uit dan de vorige (zondag). Ik had mezelf nadat gisteren de klachten ineens weg waren al voorbereid op het ergste; bij de vorige mk ging het nl ook zo. En nu toch die donkere streep; echt net zo donker als de controlestreep. Nu krijg ik weer hoop. Ik maak mijn man er ook gek mee, maar gelukkig is-ie heel geduldig

Ik begrijp dat het erg vervelend is om steeds zo misselijk te zijn, Siera. Toch zou ik willen dat ik een beetje misselijk was, zodat ik me tenminste zwanger voel. Ik bedoel het niet verkeerd hoor..nou ja snapt me wel denk ik..

Ja, dat wachten op de echo duurt lang he, vreselijk. Nog 8 dagen voor mij...

Liefs Aukjen
@South, met hoeveel weken/dagen precies had jij een kloppend hartje?

@ En jij, slplc? Hoe ver ben je nu eigenlijk?
Poeh Siera, balen die misselijkheid. Gelukkig heb ik daar geen last van.

Aukjen ik kan me voorstellen dat het je reuze onzeker maakt. Zou je de VK/Gyn niet kunnen bellen met de vraag of ze niet een plekkie tussendoor hebben? of misschien kun je je zorgen uitleggen en kunnen ze je wat geruststellen?

8dagen is inderdaad ver weg, zeker als je geen werk of andere afleiding hebt.

Je mag eventueel mijn hond lenen, die wil er wel 3x per dag uit. Zon wandelingetje helpt mij altijd goed om even te ontspannen.
In groene thee zit toch theïne? Dat is niet goed tijdens de zwangerschap is mij verteld.

Rooibosthee zit het niet in.

Wat betreft koffie.. Ik vind het nu ik zwanger ben zo vies, toch zonde nu vandaag onze nieuwe koffiebonen machine wordt bezorgd haha

Ik heb a.s maandag een echo, ben zo benieuwd.

Na een week bruin verlies ben ik er nu vanaf.

Het voelde zo anders als tijdens mijn voorgaande miskramen en heb nog volop symptomen dus ik ga er van uit dat alles nog goed gaat!
ik ben nu zo tussen de 7 a 8 weken zwanger precies meten wat nu nog heel erg moeilijk
Hoi meiden,

Mag ik mee schrijven? Ik moet me nog even inlezen en iedereen "leren kennen". Dat doe ik van de week even op m'n gemak.

Ben vandaag 5 weekjes zwanger. Maar pfoehh wat wordt je hier onzeker van zeg. Volgens mij loop ik precies gelijk met jou Aukjen.

Afgelopen zondag had ik een positieve test in mn handen, na een ICSI traject. Gelijk de eerste keer raak dus!

De 2 dagen voor de test en op zondag zelf voelde ik me echt heel erg zwanger. Maar sinds maandag voel ik weinig tot niets meer, ja m'n borsten zijn voller en wat gevoeliger en moet veel plaasen (maar dat moet ik eigenlijk altijd al). Maar verder niets :(

Ik heb ook vandaag nog maar een keer test gedaan en deze geeft gelukkig ook echt een duidelijke + aan!

15 november heb ik m'n eerste echo!

Maar wat een onzekerheid zeg, het is nu een kwestie van zwanger blijven. Je wilt dit niet meer kwijt raken!!!

Hoe ver zijn jullie? En hoe voelen jullie je??

Groetjes,

Mop
@Juliejetje, even een wandelingetje is idd wel goed; dat probeer ik zo veel mogelijk te doen. Wij hebben geen hond maar wel een bos vlakbij dus daar ga ik vaak naartoe en als het kan samen met manlief..

Bellen naar de gyn of ze eerder een plekje hebben is in mijn geval beetje lastig; ik ga nl voor de 1e echo naar Duitsland, waar we onder behandeling waren en voor ivf-poging 3 op de rol stonden. Ondanks dat we daar niet zwanger zijn geraakt, zogezegd, mag ik toch daar komen omdat ik hier in het zkh pas met 8 weken een echo krijg.. Ik zal het dus toch ff moeten uitzingen vrees ik..

@Amperbroekies, haha grappige nickname. Fijn zeg dat het bruinverlies is gestopt. Goede tip, ik ga rooibosthee halen. Dat vind ik wel lekker ook.

@slplc: ok dus dat is ff afwachten na de volgende echo. Maar hoe ver was je dan toen ze een kloppend hartje zagen? (ongeveer dan)

@Mop32, welkom en proficiat! Ja klopt ik ben vandaag ook 5 weken! Ik had de eisprong denk ik in de nacht van 8 op 9 okt. Op 24 okt, dus donderdag, testte ik posie. Fijn dat je ICSI gelijk raak was! Ik heb trouwens ook op 15 nov, de verjaardag van manlief, de intake in het zkh (2e echo). Hopen maar dat het een fantastische verjaardag wordt. Vorig jaar hadden we op zijn verjaardag de terugplaatsing van 2 embry's in een ivf-traject, maar dat werd 'm dus niet..

Ja best lastig als je minder klachten hebt he. Ik zou ook dat ik nog steeds erge gespannen borsten had, maar nee.. Nou ja we hebben een prima zw-test he, daar moeten we maar aan vasthouden.. Verder voel ik dus ook niets behalve wel wat meer slaperig.. Ik hoop dat je een geweldige zwangerschap tegemoet gaat!

@ Zeg dames ben ik trouwens de enige die zwanger is van een 2e partner? (of 3e, 4e, haha)

Liefs Aukjen (42 jaar)
Wat leuk mop, dat het de eerste icsi is gelukt.

Maar jij en Aukjen zijn dus 5 wkn. Dan is de kans groot dat je volgende week ineens wel last van kwalen hebt. Het moet wel een beetje opbouwen.

De echo had ik met ongeveer 7+3, maar de meting kwam op 7+1. Maar de gyn gaf aan dat dat niet zo nauwkeurig is, omdat een mm al heel wat scheelt en het maar net is hoe ze opnhet beeldscherm klikt. Het was nu bijna 11mm. (Is toch onvoorstelbaar dat in een vruchtje van een cm een kloppend hartje zit?! Kun je nagaan hoe fragiel zoiets is. En toch zijn we allemaal zo begonnen)
Hi South, dank je! Kan het ook nog steeds niet geloven dat de eerste ICSI gelijk raak is!!

Maarre waarschijnlijk zal ik over een tijdje gaan ""klagen" over kwaaltjes, maar kom maar op die kwaaltjes (zeg ik nu heel stoer)

Ja ongelofelijk he hoe bijzonder dat er zoiets moois in je lichaam kan ontstaan en verder kan ontwikkelen...! Jij hebt inmiddels al 2 echo's gehad? Of 1tje?

En Aukjen wanneer heb jij je eerste echo (gehad)?? Was er al een hartje te zien??
bij de echo dachten ze 7 weken
Goedenavond iedereen!

Ik kom even hallo zeggen vanuit een prachtig verlichte stad aan de Bosphorus.

Oh heerlijk dat er al een kloppend hartje is gesignaleerd, daar droom ik nog van. Nog een kleine 3 weekjes en dan hoop ik er ook 1 te zien (of 2, wat lijkt me dat geweldig!)

Amperbroekies, fijn zeg dat het bruinverlies is gestopt. En dat je kwaaltjes blijven aanhouden! Dat moet toch wel goed nieuws zijn.

Ik wil ook graag de nekplooimeting en combinatietest doen. Heb dit nog nekt besproken met mijn partner, maar denk dat hij dat ook wel wil.

Ook contact gehad met mvm inmiddels en zij komt volgend week.

Ik ben volledig gestopt met koffie drinken. Roken deed ik al niet en thee minimaliseer ik nu ook. Hier op zakenreis nog wel Max 3 koppen per dag, maar meer ook niet. Ik krijg wel scheve gezichten van een collega omdat ik geen alcohol drink. (Ik durfde m'n antibiotica verhaal niet aan, dus nu sla ik de alcohol gewoon telkens af)

Verder voel ik me met vlagen hondsberoerd, waaronder nu, dus ben blij dat ik een vroeg diner heb gehad en nu lekker op m'n kamer zit.
Hallo iedereen,

Mag ik nog meeschrijven? Ik heb net dit topic ontdekt.

Ik ben 37 jaar en vandaag 5 weken en 1 dag zwanger (ja ik tel de dagen ).

Ik heb recentelijk 2 miskramen achter de rug, de eerste keer in week 7 de 2e keer in week 9 en hoop met heel mijn hart en ziel dat we dit kind straks gezond en wel in onze armen mogen houden.

Net als de anderen heb ook ik last van vermoeidheid en enorm gespannen en pijnlijke borsten, veelvuldig plassen, opgezette darmen en steekjes en druk onderin mijn buik. Ik ben blij met ieder teken van zwanger zijn!

Ook ik heb een medische indicatie vanwege een schildklier aandoening maar toch heb ik gisteren een eerste afspraak bij de verloskundige gehad. Mijn bedoeling is om het medische traject naast het reguliere te laten lopen en er hopelijk met iets meer rust en vertrouwen door heen te gaan deze keer ipv van steeds maar echo's en onderzoeken en angst voelen. Mijn ervaring is dat het krijgen van een vroege echo niets veranderd aan de situatie maar wel voor onrust kan zorgen. Tenzij je natuurlijk een prachtige uitslag hebt dan geeft het iets meer rust. Hoe dan ook zul je de eerste 12 onzekere weken door moeten.

Op dit moment heb ik over 2,5 weken een echo gepland staan in het ziekenhuis (hun protocol) maar als ik mijn rust kan bewaren en nieuwsgierigheid kan bedwingen wil ik wachten tot de echo via de verloskundige tussen de 11e en 12e week.

Ik wil jullie in ieder geval allemaal feliciteren en een heel fijne zwangerschap toewensen!
Welkom yogadork. Jij dus ook al 2 miskramen gehad. Waren het echt miskramen of misssed abortions? En heeft het iets te maken gehad met je schildklier?

Voel je je dit keer anders dan de vorige keren?

Ik had dus twee keer eerder een missed abortion. Deze zwangerschap voelt wel heel anders. Ik begrijp jouw idee om te wachten op een echo heel goed. De laatste missed abortion had ik bij 9 en halve week een echo, maar ik "wist" al vanaf 6 weken dat het niet goed was. De tussenliggende weken vond ik echt een hel.

Nu heb ik dus een heel ander en beter gevoel, maar ik twijfelde van de week ineens enorm en was heel blij dat bevestigd kon worden dat het toch goed is. (Tot nu toe)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven