Madeleine Mccan

15-10-2013 16:56 2278 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zaak Madeleine McCann is weer geopend en lijkt nieuw leven ingeblazen. Zal er nu eindelijk duidelijkheid komen? Zou het meisje ooit nog gevonden worden? Op de een of andere manier houdt deze zaak me altijd erg bezig. Misschien fijn om met elkaar hier de ontwikkelingen te volgen omtrent Maddie MccCann..
Ok, maar het artikel staat er.
En ook op telegraaf.nl
quote:Emma95 schreef op 30 oktober 2013 @ 19:05:

En ook op telegraaf.nlIk kan me er echt niks bij voorstellen. Volgens mij hebben ze alleen een motief en helemaal geen feiten die tegen hem spreken zoals de McCanns er duizend hebben.
foto's die genomen zijn door de politie op de avond van de verdwijning. Hoe wist de politie anders van het bestaan van die sporttas?
quote:aaquamarine schreef op 30 oktober 2013 @ 18:44:

[...]

Volgens mij ziet je toch echt wel handschoenen aan zijn handen hoor, kijk maar goed. Als je de bandjes wegdenkt, zit er toch echt wel iets. Maar ik vind het ook raar hoor, dat hij dat doet terwijl er camaramensen lopen.

Ik heb echt goed gekeken, en ik zie echt geen handschoen maar armbandjes. Kijk de hele docu, dan zie je eerder dat hij twee van die gele armbandjes aan die arm draagt. Dat is wat je ziet, met een beetje raar licht omdat het door de auto heen gefilmd is.

Latex handschoenen zijn toch bovendien nooit geel? Die zijn wit of blauw of groen. De enige gele handschoenen die ik ken zijn van die keukenhandschoenen/schoonmaakhandschoenen en dat zijn het zeker niet.

Maar het zijn gewoon geen handschoenen, je ziet twee armbandjes.
Zeg maar Spijker.
Hebben jullie op groot scherm gekeken naar die beelden? Aan zijn linkerhand sowieso geen handschoen, dat zie je op beelden net ervoor. Dus dan heeft het niet eens zin he, waarom zou je van een hand geen vingerafdrukken willen? Dat slaat nergens op. Maar echt, wat je daarna ziet zijn de armbandjes.
Zeg maar Spijker.
quote:aaquamarine schreef op 30 oktober 2013 @ 19:03:

[...]

Dat zie ik echt niet hoor Wat is dat voor foto?Dat is een still uit een filmpje waarin een van de honden aanslaat op een lijkengeur in de kast van het appartement van de McCanns.
't Is al met al een heel gedoe
En ja, wat je ziet in het auto-inpakfilmpje moeten armbandjes zijn. We moeten oppassen dat we niet álles wat we tegenkomen, verdacht gaat vinden...
Nog een verbazingwekkend stukje

On 3rd June 2007, just one month after Madeleine had ‘disappeared’, Dr Gerry McCann was already planning a ‘big event’ to mark Madeleine’s ‘abduction’. He told the press: “We want a big event to raise awareness that she is still missing…It wouldn’t be a one-year anniversary, it will be sooner than that.” He had talked specifically of approaching celebrities like Elton John to ‘front’ a major fund-raising concert. Many people pointed out that no parents, one month after their daughter had gone missing, and who were still frantically hoping their daughter would be found, would even be thinking of planning for fund-raising and publicity-generating events, several months ahead. Unless, that is, they had more than a shrewd idea that Madeleine would never be found.

Less than a month later, on 28th June 2007, Dr Gerry McCann said: “I have no doubt we will be able to sustain a high profile for Madeleine’s disappearance in the long-term”. How on earth, we might ask, could any father talk about organising concerts to generate publicity, and plan to sustain a ‘long-term high profile’ for Madeleine’s disappearance, months into the future, when there was still the possibility that the police might, any day, bring them news that Madeleine had been found - either alive, or dead? Furthermore, well in advance of 11th August - which would be ‘Day 100’ after Madeleine ‘disappeared’ - Dr Gerry McCann and his PR advisers were already planning how to mark the 100th day since her abduction.

Put simply, Dr Gerry McCann’s words are not those of someone who genuinely believes that his daughter has been abducted, and that there still remains a reasonable prospect of finding her. They are much more likely to be the words of someone who knows perfectly well that their daughter will not be found.
Ik heb het filmpje terug gekeken, en als je het beeld stopzet op 2.13 zie je dat Gerry bezig is op zijn pc, en duidelijk iets om zijn rechter pols heeft, wat mij meer lijkt op een soort armbandjes...
Dat is zeker vreemd Emma95, alleen vind ik het niet zo frappant als bijvoorbeeld de gewiste telefoongegevens, de door de honden gesignaleerde lijken- en bloedgeur, het feit dat in het appartement geen braaksporen gevonden zijn en het rolluik alleen van binnenuit te openen was en de verklaring van de Smiths.
quote:saffietje schreef op 30 oktober 2013 @ 20:25:

Ik heb het filmpje terug gekeken, en als je het beeld stopzet op 2.13 zie je dat Gerry bezig is op zijn pc, en duidelijk iets om zijn rechter pols heeft, wat mij meer lijkt op een soort armbandjes...Ja, het zijn echt armbandjes, deze betreffende case is closed
quote:Pingu schreef op 30 oktober 2013 @ 20:29:

[...]

Ja, het zijn echt armbandjes, deze betreffende case is closed Idd en nu de rest nog
Ja, Pingu, maar daar hebben we het al uitgebreid over gehad.

Ik kom steeds meer zaken tegen die gewoon niet kloppen.

Ook lees ik net dat de Portugese politie de McCann's meteen op het hart drukt vooral geen ruchtbaarheid te geven aan haar oogafwijking. Haar ene pupil heeft 'gelekt' in de iris. Dit omdat het haar in gevaar zou kunnen brengen. Als de ontvoerder het zou zien, zou hij haar kunnen doden.

Wat doet Gerry? Die laat meteen posters maken waarop dit duidelijk te zien is.

Als bezorgde ouders handel je toch niet zo?
quote:copacabana schreef op 30 oktober 2013 @ 19:01:

[...]

een blauwe sporttas in de kast?

[afbeelding]Dat plaatje links kan net zo goed een konijn zijn zo onduidelijk is die foto.
quote:Emma95 schreef op 30 oktober 2013 @ 19:05:

En ook op telegraaf.nlNU en Telegraaf is dan ook dezelfde toko
In een la van het appartement zijn wel echt latex handschoenen gevonden trouwens.
quote:Star schreef op 30 oktober 2013 @ 21:01:

In een la van het appartement zijn wel echt latex handschoenen gevonden trouwens.

Niet zo gek als dokters zijnde.

Die foto inderdaad. Konijn, hond?
quote:Emma95 schreef op 30 oktober 2013 @ 20:16:

Put simply, Dr Gerry McCann’s words are not those of someone who genuinely believes that his daughter has been abducted, and that there still remains a reasonable prospect of finding her. They are much more likely to be the words of someone who knows perfectly well that their daughter will not be found.In het verlengde hiervan is het ook wel interessant om te weten dat John McCann (broer van) onmiddelijk na de verdwijning zijn vaste baan bij AstraZenica opgaf om zich als director fulltime bezig te gaan houden met het Madeleine fonds. En dit terwijl hij een gezin met kinderen en hypotheek had. Het lijkt altruistisch, maar hoe kon de beste man weten dat zijn nichtje de komende zes jaar niet boven water zou komen? Vragen, vragen....
quote:Scamp schreef op 30 oktober 2013 @ 21:09:

[...]

Niet zo gek als dokters zijnde.

Die foto inderdaad. Konijn, hond?Dat weet ik niet of dat gek is, ben geen dokter dus weet niet hoe dokters denken
Ontvoering mogelijk wraak actie medewerker resort

De 40-jarige man was vlak voor haar verdwijning ontslagen bij Ocean Club Holiday in de Algarve. Daar verbleef McCann samen met haar ouders in mei van 2007.

Het vermoeden bestaat dat de ontvoering van het Britse meisje uit wraakgevoelens is tegenover zijn leidinggevenden. Dat meldt de Portugese krant Correio da Manha woensdag.

Hij zou McCann hebben vermoord na haar ontvoering. De politie zoekt nu naar haar lichaam. Rechercheurs zijn hem op het spoor gekomen nadat zijn telefoongegevens zijn geanalyseerd. Op het moment van de ontvoering woonde de verdachte in de stad Lagos, vijftien kilometer van het resort.

De verdachte zelf is niet meer in leven. In 2010 kwam hij te overlijden bij een ongeluk met een tractor. Zijn weduwe is inmiddels verhoord door de Portugese politie. De ouders van McCann zijn inmiddels ingelicht.

Opnieuw geopend

Het onderzoek naar McCann is vorige week opnieuw geopend door de Portugese politie nadat onderzoekers nieuwe bewijzen hadden gevonden. Na uitzendingen van onder meer het Britse Crimewatch en het Nederlandse Opsporing Verzocht zijn er honderden nieuwe tips gekomen.

Lange tijd werd er door de Britse politie rekening mee gehouden dat McCann werd ontvoerd door een man die die avond bij het appartement werd gezien. Maar de man was in feite een onschuldige Britse vakantieganger, die met zijn eigen kind huiswaarts keerde. Mogelijk werd McCann drie kwartier later ontvoerd.

De politie had op basis van getuigenverklaringen compositieschetsen gemaakt van de verdachte. Hij werd door getuigen omschreven als een blanke man met kort bruin haar, een gemiddeld postuur en geen gezichtsbeharing.
Op die foto staat een van de sniffer dogs.

Het is twee keer dezelfde kast naast elkaar.

Leeg met de hond en vol met de sporttas.
quote:Emma95 schreef op 30 oktober 2013 @ 20:48:

Ja, Pingu, maar daar hebben we het al uitgebreid over gehad.

Ik kom steeds meer zaken tegen die gewoon niet kloppen.

Ook lees ik net dat de Portugese politie de McCann's meteen op het hart drukt vooral geen ruchtbaarheid te geven aan haar oogafwijking. Haar ene pupil heeft 'gelekt' in de iris. Dit omdat het haar in gevaar zou kunnen brengen. Als de ontvoerder het zou zien, zou hij haar kunnen doden.

Wat doet Gerry? Die laat meteen posters maken waarop dit duidelijk te zien is.

Als bezorgde ouders handel je toch niet zo?Yep, dat las ik ook ergens, volgens mij op dit forum. Vind ik ook bizar.
Ik ben toch zo ontzettend benieuwd wat er op dit moment achter de schermen in Portugal gebeurt. Ik heb echt het gevoel dat het net rondom de McCanns zich sluit en dat dat vage bericht over die vent van dat tractorongeluk een (bewust gelekte) afleidingsmanoeuvre is.
Ja, dat gevoel heb ik ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven