Kringloop koopjes
dinsdag 10 januari 2012 om 12:31
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
maandag 25 maart 2013 om 09:50
quote:goudvis30 schreef op 10 januari 2013 @ 13:00:
Weet iemand nog leuke kringloopwinkels in Amsterdam en omgeving? Zaandam/Purrmerend ken ik inmiddels..Mijn vriendin heeft de afgelopen weken wat leuke dingen voor mij weten te scoren bij de Kringloop in Amstelveen. En er is nog een leuke zei ze, dacht in Naren.
Weet iemand nog leuke kringloopwinkels in Amsterdam en omgeving? Zaandam/Purrmerend ken ik inmiddels..Mijn vriendin heeft de afgelopen weken wat leuke dingen voor mij weten te scoren bij de Kringloop in Amstelveen. En er is nog een leuke zei ze, dacht in Naren.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 25 maart 2013 om 21:01
donderdag 28 maart 2013 om 10:32
Ohw, ik wil weer een keer naar die in Maarssen! Allebei... ben ik niet meer geweest sinds ik bij m'n ex weg ben, en ze waren erg leuk.
In Veenendaal en Barneveld (en normaal ook in Ede maar die is afgebrand pas) zit de Restore, en die heeft ook regelmatig wat leuke dingen, en is ook leuk ingericht - die in Veenendaal tenminste.
Ik ben helemaal kringloopwinkel-gek trouwens. Zo erg dat ik naar Engeland moest voor mijn studie, en een gat in de lucht sprong toen ik bij Emmaus in Brighton terecht kon - mocht iemand nog daar in de buurt komen met vakantie, dan zijn zij echt een aanrader... wel een grote winkel, maar ze hebben echt veel, en een apart gedeelte voor vintage spulletjes. Ook daar is mijn ervaring dat ze zelf de leukste dingen achter houden trouwens... of nee, er is een vrouw die in het kleding-inzamelpunt werkte, en die hield veel aan kleding achter. Maar toch hing er vaak nog genoeg leuks. En ik moet nog steeds in Haarzuilens langs met m'n Emmaus vest, want dat heb ik ze beloofd, maar het is er nog steeds niet van gekomen xD
In Veenendaal en Barneveld (en normaal ook in Ede maar die is afgebrand pas) zit de Restore, en die heeft ook regelmatig wat leuke dingen, en is ook leuk ingericht - die in Veenendaal tenminste.
Ik ben helemaal kringloopwinkel-gek trouwens. Zo erg dat ik naar Engeland moest voor mijn studie, en een gat in de lucht sprong toen ik bij Emmaus in Brighton terecht kon - mocht iemand nog daar in de buurt komen met vakantie, dan zijn zij echt een aanrader... wel een grote winkel, maar ze hebben echt veel, en een apart gedeelte voor vintage spulletjes. Ook daar is mijn ervaring dat ze zelf de leukste dingen achter houden trouwens... of nee, er is een vrouw die in het kleding-inzamelpunt werkte, en die hield veel aan kleding achter. Maar toch hing er vaak nog genoeg leuks. En ik moet nog steeds in Haarzuilens langs met m'n Emmaus vest, want dat heb ik ze beloofd, maar het is er nog steeds niet van gekomen xD
donderdag 28 maart 2013 om 10:39
zondag 14 april 2013 om 09:35
Gisteren in Den Bosch wezen kringlopen: 1 zwarte nette 3/4 broek voor 2 euro, 1 paar zwarte soort sandalen van Manfield voor 4,95 (prijskaartje van 79,95 zat nog onderop bij 1 schoen) en 1 paar zo goed als nieuwe Skechers maat 32 voor dochter voor 3,95. Erg leuk, kinderschoenen had ik daar nog nooit gezien en nu dus 1 paar in precies de goede maat
dinsdag 16 april 2013 om 15:14
vrijdag 5 juli 2013 om 09:44
Hoe gaat het met de shopping-ladies ?
Ik probeer me tegenwoordig te beperken tot spellen, maar heb de afgelopen week een splinternieuwe, vuistdikke Lord of the Rings trilogie gescoord, voor EUR 2,50.
Verder een ongebruikt go-spel van Ravensburger, mooi bord, maar beetje kleine stenen en het spel Hazelnootridders. En nog een lego-spel, een padvindersspel......
Ik probeer me tegenwoordig te beperken tot spellen, maar heb de afgelopen week een splinternieuwe, vuistdikke Lord of the Rings trilogie gescoord, voor EUR 2,50.
Verder een ongebruikt go-spel van Ravensburger, mooi bord, maar beetje kleine stenen en het spel Hazelnootridders. En nog een lego-spel, een padvindersspel......
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 12 juli 2013 om 00:52
Kinderkledinginbrengwinkel Robbedoes aan de Nieuweweg in Groningen stopt per
21 december 2013.
Vandaag voor 20 euro gekocht voor Snoezekind. Twee lange broeken, een korte broek, een t-shirt, een Sissy Boy overhemd met lange mouwen en een Coolcat-jas.
21 december 2013.
Vandaag voor 20 euro gekocht voor Snoezekind. Twee lange broeken, een korte broek, een t-shirt, een Sissy Boy overhemd met lange mouwen en een Coolcat-jas.
donderdag 31 oktober 2013 om 22:09
Goed nieuws voor mensen die in Groningen willen shoppen:
Het gat dat Robbedoes zal achterlaten wordt alweer gevuld met "Elsje's Kids en Teens" aan de Nieuweweg 27.
Leuk assortiment, en ze gaan maar liefst tot maat 176.
Vandaag bij Robbedoes een Armani overhemd gescoord voor ¤ 4,90.
En bij Elsjes een nog mooier Armani overhemd, een rood overhemd, een Tommy Hilfiger overhemd en een Gaastra jas. Totaalprijs ¤ 23,00.
Het gat dat Robbedoes zal achterlaten wordt alweer gevuld met "Elsje's Kids en Teens" aan de Nieuweweg 27.
Leuk assortiment, en ze gaan maar liefst tot maat 176.
Vandaag bij Robbedoes een Armani overhemd gescoord voor ¤ 4,90.
En bij Elsjes een nog mooier Armani overhemd, een rood overhemd, een Tommy Hilfiger overhemd en een Gaastra jas. Totaalprijs ¤ 23,00.
donderdag 31 oktober 2013 om 22:11
zaterdag 11 oktober 2014 om 00:07
Geen kringloopliefhebbers meer op viva? Mijn hits tot nu toe: Een jurkje voor 2 euro wat na het afknippen van de mouwen en 20 cm verkorten ipv een 60ies jurkje nu een soort king louie jurkje is, een wollen rok voor 50 cent die ik heb uitgelegd en ook een beetje verkort heb tot net boven de knie, speelgoed voor zoontje, een tasje, tupperware, retro blikjes en een stapel prentenboeken. Ik ben nog niet zo lang fan
zaterdag 11 oktober 2014 om 12:39
zaterdag 11 oktober 2014 om 12:54
In meerdere plaatsen in kringloopwinkels geweest, maar het zijn erg rommelige winkels.
Vaak nog stevige prijzen ook voor verouderde meubelen etc.. Als je goed zoekt, kun je echt wel wat goeds voor een goede prijs vinden maar het merendeel is oude zooi.
Verder vind ik het toch wat dubieus die kringloopwinkels:
- zij krijgen gratis spullen dus een vaste winstmarge van 100 % (welk bedrijf kan dit nu zeggen)
- zij ontvangen meestal subsidie;
- betalen meestal een symbolische huur aan de gemeente;
- personeel dat in groten getale aanwezig is kost niets want het zijn werkervaringsplaatsen en vrijwilligers.
En toch zijn veel van die kringloopwinkels verliesgevend .....
Vaak nog stevige prijzen ook voor verouderde meubelen etc.. Als je goed zoekt, kun je echt wel wat goeds voor een goede prijs vinden maar het merendeel is oude zooi.
Verder vind ik het toch wat dubieus die kringloopwinkels:
- zij krijgen gratis spullen dus een vaste winstmarge van 100 % (welk bedrijf kan dit nu zeggen)
- zij ontvangen meestal subsidie;
- betalen meestal een symbolische huur aan de gemeente;
- personeel dat in groten getale aanwezig is kost niets want het zijn werkervaringsplaatsen en vrijwilligers.
En toch zijn veel van die kringloopwinkels verliesgevend .....