Kringloop koopjes
dinsdag 10 januari 2012 om 12:31
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
maandag 7 januari 2013 om 10:56
Een selectie van mijn kringloop koopjes van de afgelopen weken/maanden.
- Verschillende stoffen om zelf carnavalskleding van te naaien á ongeveer ¤2 per lap
- Sandalen met leren bandjes en houten hakken, ¤4
- Zwarte leren platte Mary Janes van Manfield, ¤8
- Zwarte lange gebreide trui met vleermuismouwen van H&M, ¤4,50
- Adidas trui voor zoon, ¤5,50
- Een gordijn waar ik een wintermantel van genaaid heb, ¤4
- Blauwe hoge Allstars, ¤3
- Een zwart leren gilet van Josephine&co (was ik heel lang naar op zoek), ¤12,50
- 3 Jaren 70 jurken, ¤10
Ik hoop dat ik in 2013 weer net zo zalig kan kringlopen als ik in 2012 heb kunnen doen.
- Verschillende stoffen om zelf carnavalskleding van te naaien á ongeveer ¤2 per lap
- Sandalen met leren bandjes en houten hakken, ¤4
- Zwarte leren platte Mary Janes van Manfield, ¤8
- Zwarte lange gebreide trui met vleermuismouwen van H&M, ¤4,50
- Adidas trui voor zoon, ¤5,50
- Een gordijn waar ik een wintermantel van genaaid heb, ¤4
- Blauwe hoge Allstars, ¤3
- Een zwart leren gilet van Josephine&co (was ik heel lang naar op zoek), ¤12,50
- 3 Jaren 70 jurken, ¤10
Ik hoop dat ik in 2013 weer net zo zalig kan kringlopen als ik in 2012 heb kunnen doen.

maandag 7 januari 2013 om 18:58
dinsdag 8 januari 2013 om 14:36
Aangestoken door jullie enthousiastme ben ik vandaag een kringloopwinkel binnen gegaan. En ik moet zeggen dat als je echt wat nodig hebt je daar best kan slagen.
Ik was op zoek naar kristallen of glazen vaasjes. Maar die waren er niet. Wel zag ik een heel mooi zilveren kan met glaasjes en een piano voor 40,-. (niet gekocht overigens)
Ik weet zeker dat ik toch vaker bij de kringloop ga kijken!
Ik was op zoek naar kristallen of glazen vaasjes. Maar die waren er niet. Wel zag ik een heel mooi zilveren kan met glaasjes en een piano voor 40,-. (niet gekocht overigens)
Ik weet zeker dat ik toch vaker bij de kringloop ga kijken!
donderdag 10 januari 2013 om 10:48
Oh, de kringloopwinkel is THE PLACE TO BE na de feestdagen.
Mensen hebben blijkbaar flink opgeruimd.
(Groningen-stad).
Zaterdag heb ik op de Ulgersmaweg mijn halve servies bij kunnen kopen. Helaas geen borden (heb ik hard nodig) maar wel vier grote schalen, een vleeswaarschaaltje, een sauskom, theepot, suikerpot, melkkannetje en 12 kop en schotels voor EUR 7,50.
Gisteren ben ik me bij de kringloop aan de Noorderbinnensingel te buiten gegaan.
Gero Zilmeta edelstaal kinderserviesje (MIJN oude, met het eekhoorntje) bordje, beker, vork, lepel voor EUR 7,50.
Sio-montage aanvulling voor Snoezekind EUR 3,00.
Zak met playmobil (123) ridderspulletjes, waaronder twee paarden, vier ridders, een wagen en een katapult voor EUR 1,00.
En nog wat andere meuk.
Mensen hebben blijkbaar flink opgeruimd.
(Groningen-stad).
Zaterdag heb ik op de Ulgersmaweg mijn halve servies bij kunnen kopen. Helaas geen borden (heb ik hard nodig) maar wel vier grote schalen, een vleeswaarschaaltje, een sauskom, theepot, suikerpot, melkkannetje en 12 kop en schotels voor EUR 7,50.
Gisteren ben ik me bij de kringloop aan de Noorderbinnensingel te buiten gegaan.
Gero Zilmeta edelstaal kinderserviesje (MIJN oude, met het eekhoorntje) bordje, beker, vork, lepel voor EUR 7,50.
Sio-montage aanvulling voor Snoezekind EUR 3,00.
Zak met playmobil (123) ridderspulletjes, waaronder twee paarden, vier ridders, een wagen en een katapult voor EUR 1,00.
En nog wat andere meuk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

dinsdag 22 januari 2013 om 17:45
Ah, wat gaaf, Snoesje666. Heb ook nog bestek met die eekhoorn. Kwam laatst bij de kringloop aan de Noorderbinnensingel de placemats tegen die wij vroeger als kind hadden. Nijntje placemats, zaten volgens mij bij de grote pakken pampers.
Niet echt kringloop, maar wel tweedehands: laatst wat dingetjes gekocht bij de Recessie in Groningen. Corduroybroek en fake bontjasje.
Niet echt kringloop, maar wel tweedehands: laatst wat dingetjes gekocht bij de Recessie in Groningen. Corduroybroek en fake bontjasje.
donderdag 21 maart 2013 om 11:33
Gisteren de grote groene Knex-koffer gescoord, voor de helft gevuld met Knex. Snoezekinds voorraad Knex is nu dus verdubbeld, ik heb moeten zoeken op zolder naar een nieuwe opbergkrat.
Verder wat smurfen, een koperen tafelbel en een "reservesetje" IQ-Cabin.
Geen boekje erbij, dus in principe onverkoopbaar, maar wij hebben al een complete set thuis, dus met deze tweede erbij kunnen we wedstrijdjes doen wie het snelste klaar is.
Totaalprijs EUR 7,50.
De tafelbel lijkt op deze nummer 3.
Verder wat smurfen, een koperen tafelbel en een "reservesetje" IQ-Cabin.
Geen boekje erbij, dus in principe onverkoopbaar, maar wij hebben al een complete set thuis, dus met deze tweede erbij kunnen we wedstrijdjes doen wie het snelste klaar is.
Totaalprijs EUR 7,50.
De tafelbel lijkt op deze nummer 3.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 21 maart 2013 om 11:36
Ik heb allerlei bamboe stoelen op de kop getikt inclusief kussens voor in de tuin. En een paar gave retro gordijnen waar ik dan de kussens opnieuw mee bekleed. Spuitbusje verf van de Action, en ik heb me daar een hip tuinset, inclusief tafeltje!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

donderdag 21 maart 2013 om 12:54
aangestoken door jullie toch maar weer eens gegaan.. meestal ga ik naar kringlopen in cuijk en groesbeek voor leuke oudere spulletjes zoals emaille koffiekannen en zo.. nu in nijmegen geweest. kinderkleding is erg leuk daar. kleding voor mij niet echt.. veel verwassen H&M spulletjes voor hoofdprijzen.
wel een velours groen didi colbert gekocht voor 10.50
wel een velours groen didi colbert gekocht voor 10.50
En doooooor!
maandag 25 maart 2013 om 09:15
Ivetje, over de Emmaus op de vd Weteringstraat (?) heb ik goede verhalen gehoord, daar wil ik ook eens gaan kijken.
Mijn laatste kringloopkoopjes.
Een waanzinnig groen/geel/bruin/lila geboemd jaren 70 gordijn die nét groot genoeg was om een feestlijke zomermantel van te naaien. 3 euro
Donkerblauw krijtstreep met zwarte randjes afgezet colbert van Betty Barclay 3 euro
Bruine Mary Janes met een 5 cm hoge hak van Fred de la Bretonniere. Zien er zowel op de zool als in de schoen helemaal ongedragen uit! 4 euro.
Mijn laatste kringloopkoopjes.
Een waanzinnig groen/geel/bruin/lila geboemd jaren 70 gordijn die nét groot genoeg was om een feestlijke zomermantel van te naaien. 3 euro
Donkerblauw krijtstreep met zwarte randjes afgezet colbert van Betty Barclay 3 euro
Bruine Mary Janes met een 5 cm hoge hak van Fred de la Bretonniere. Zien er zowel op de zool als in de schoen helemaal ongedragen uit! 4 euro.
maandag 25 maart 2013 om 09:44
@broadway, heb je toevallig het adres van de kringloop in Cuijk? Kan deze via Google niet vinden. Die in Groesbeek wel, ga ik beide een keer bezoeklen, leuk!
Ga je wel eens naar Wijchen? Daar zitten drie wel leuke kringlopen. Wel redelijk wat Miss Etam, maar soms ook wel apartere dingen. En goedkope meubels in de meubel vestiging, daar heb ik tafel en stoelen en een buffetkast van.
Ga je wel eens naar Wijchen? Daar zitten drie wel leuke kringlopen. Wel redelijk wat Miss Etam, maar soms ook wel apartere dingen. En goedkope meubels in de meubel vestiging, daar heb ik tafel en stoelen en een buffetkast van.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole