Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Doenja, goed van jou!

Robien, wat kl*te weer. Bellen ook al weet je wat ze gaan zeggen. Maar ze kunnen je wel geruststellen. Sterkte meid!

Barbera, hoe heb je dat op je werk geregeld? Ik duim voor je!

Sanne, succes met de injectie.

Wie zit er nu het dichts bij zijn NOD? Ik kan het niet meer overzien

Ik blijf voorstander van een NOD-lijstje haha
Oh gelukkig, we zijn weer aan 't schrijven :D

Ik heb gister (cd15) tweede FM gehad van deze cyclus. Donderdag had ik een eitje van 9mm in rechter eierstok. Nu was die gegroeid naar 14mm. Dat betekent dat ik nog een aantal dagen moet wachten en hopen dat ie barst! We zijn sinds zaterdag elke dag aan het klussen geweest dus kunnen nog wel ff door. A.s. donderdag (cd18) heb ik nog een FM om te kijken of er een ovulatie komt of niet. We gaan tot 2 dagen erna blijven klussen en dan is het hopen weer op het beste :-/

Robien; ik hoop dat het allemaal goed is. Het is zo vervelend dat je weer die onzekerheid hebt. Lijkt me zo stressvol!

Dory; ben blij dat inseminatie goed is gegaan! En heel veel succes in de wachtweken! Jij loopt nu weer iets vóór op mij :D

Felientje; er is geen touw aan vast te knopen hoe die testjes werken. Bij mij ene keer lichter dan weer donkerder :-/

Voor de rest heel veel succes!! Moet toch wel minimaal één vakje groen worden
Bedankt voor jullie lieve, geruststellende gedachten. Zo zie je maar weer, als je dan eenmaal zwanger bent, zijn er weer zoveel andere dingen om je weer druk over te maken. Beetje frustrerend! Maargoed, op de controle bij de gyn had ik verteld dat ik af en toe wat bruin/ roze afscheiding had. Deze zei: verkleuring is niet erg, pas als het echt helder rood bloed is KAN het erg zijn, hoeft ook nog niet. Tja, dus daar maar op vertrouwen he... Ik heb maandag iig een afspraak bij de verloskundige en volgens mij ook een echo, dus dat is fijn!

Shinz: wat goed! Het lijkt er dus op dat er een mooie eisprong aan zit te komen!! Zorgen dat je hem niet mist he!!

Doenja: wat fijn dat je lekker progestreon mag laten prikken. Dat gaf mij iig een hoop zekerheid. En lekker even genieten en er niet mee bezig zijn doet ook goed hoor. Het kan toeval zijn, maar ik werd dus zwanger in de feestweek die toen in het dorp was!

Barbera: fijn dat je nu duidelijkheid over de te bewandelen weg! Klinkt wel vrij intensief allemaal, ga je het een beetje trekken allemaal, of heb je zoiets van kom maar op!

Sanne: succes met je nieuwe ronde, nieuwe ronde, nieuwe kansen!!

Felientje: tja lastig is dat, maar hij kan ook zomaar al geweest zijn hoor, iedere cyclus is weer anders. Dus wie weet! En ik probeer inderdaad gewoon lekker mee te blijven schrijven hoor, ik heb zoveel aan jullie gehad! En ik ga er van uit dat we straks gewoon een soort 'zwangeren' topic met zijn allen zijn geworden!

Marinde: oke, komt ie dan: waar ik het iegenlijk toch wel het meest aan merkte, was dat ik opeens aldoor s'nachts moest plassen. Heb ik normaal echt nooit. Nu is het iedere nacht, soms wel 2 keer zelfs, raak. Maar ook al voor mn NOD. Toen ik dus de eerste keer negatief testte, vond ik het ook echt een beetje raar dat ik niet zwanger was, omdat dit zo opvallend was. Mn buik/ darmen maakte rond die tijd ook overuren kwa rommelen. Vooral als ik in bed lag, bleef het maar gaan. En beetje raar, maar moest ook veel boeren toen! Er was toen trouwens nog helemaal geen sprake van misselijkheid. En gevoelige tepels, volgens mij wel, zo'n beetje vanaf de eisprong, vooral als je er echt in kneep zeg maar. Dit waren zo'n beetje mijn 'verschijnselen'! Als ik jouw zo hoor, zou het ook zomaar raak kunnen zijn!! Maar probeer er niet teveel op te rekenen he... Ik duim voor je meid!

Dory: jij ook super spannend, zeg! Denk je dat jij het eerder herkent als je zwanger bent, omdat je het eerder bent geweest, of zegt dat allemaal niks? M'n duimen maken ook voor jouw overuren!

Sannemie: nog een paar daagjes en dan naar de gyn, toch? Dan kon je gelukkig wel vrij snel terecht! Spannend ook de uitslag van het zaad van je vriend. Ik weet dat ik toch wel behoorlijk opgelucht was dat dat allemaal goed was. Lag het tenminste alleen maar aan mij Succes do!
@Robien Ik denk niet dat ik het zal herkennen als ik zwanger zou zijn. Het is ook al zo lang geleden. Al negen jaar!

Wat ik nog wel heel goed herinner is dat ik me heel speciaal voelde. Was me constant bewust van het wonder in mij..
Hoi allemaal, even snel.

Nog steeds niet ongesteld . Nu hoop ik er een keer op dat die snel gaat komen, blijft ie weg. Nou ja, zal waarschijnlijk wel ermee te maken hebben, dat ik er iets te veel aan denk. Leek er net op toilet wel op, alsof ie binnenkort gaat starten. Het moet eigenlijk morgen nog, anders kan ik niet meer met spuiten beginnen. Misschien dat ik nog wel even ga smokkelen en als ongie er echt aan zit te komen, tegen ziekenhuis zeg dat morgen m'n eerste dag is, ook al is dat misschien pas donderdag (slecht he?).

Barbera dag 3 begin ik dan met puregon 50 IE en op dag 8 moet ik komen voor echo. Dan wordt verder bekeken hoe lang ik daar mee door moet gaan en of de dosering moet worden aangepast.

Iedereen heel veel succes met alles!
Wat ik me afvroeg, hoe doen jullie dat met je werk?? ik heb al moeite om een keer een uurtje eerder weg te gaan, dus als ik zo vaak zou moeten dan zou ik denk ik helemaal de poppen aan het dansen hebben. ben benieuwd naar julli reacties
@Dory: hilarisch plaatje heb je, geweldig. Hoop dat die zwemmers van doryman al op zijn plaats zitten, ik duim voor je hoor!!

@Robien: super fijn dat je ons hier nog zo goed op de hoogte houdt! Ja, zo'n zwangerschap brengt vast nog een heleboel meer onzekerheid en ongemakken met zich mee. Sterkte! Ik hoop dat je er ook lekker van kan genieten. Lijkt me zo bijzonder. Succes maandag bij de vlos.

@Sneeuwwitje: en? al ongesteld geworden? Ik hoop het zo voor je. Ik denk dat heel veel mensen af en toe een beetje smokkelen hiermee. waarschijnljik heeft het geen grote consequenties. zou wel heel erg balen zijn als je daardoor niet meer met spuiten kunt beginnen binnenkort.

@ Shinzy, daar zit een mooi ei aan te komen dus, niet te missen met iedere dag klussen! succes!

@Doenja, hoor je vaak hoor, dat als je er een maand minder mee bezig bent het opeens lukt! (zie robien, cecila, etc). Zou leuk zijn als kleintje op het truckersfestival wordt verwekt (gezellig in een tentje, of niet?).

Over het werk: ik ben niet zo'n goed voorbeeld want werk praktisch naast de poli gyn, ben er binnen 5 minuten. verder kan ik mijn tijd zelf indelen. Heb daar ook veel bewondering voor, voor de mensen die zich in allerlei bochten moeten wringen om zo vaak op controle te kunnen.

@Sanne: hoe gaat het? zenuwachtig voor het spuiten morgen?

@Felientje: wat lastig met die ovu testen. Heb je het gevoel dat de 'sprong' al geweest is?

@Sannieme: spannend morgen! Succes!! Hoop dat alles goed is, ook uitslag van de zwemmers!

Iedereen veel succes verder!!
@doenja: ik heb er bewust voor gekozen om het op het werk in het team te vertellen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een fantastisch lief team heb en het daardoor ook 'aandurfde'. Ik krijg daarom de ruimte om 'even' weg te gaan voor bijv. een echo of een dienst om te ruilen ( voordeel van onregelmatig werk) Wat ik ook wel heel mooi vond is dat toen ik het vertelde er meer verhalen los kwamen van collega's die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Dan hoor je dat het toch veel vaker voorkomt dan je denkt!

Misschien is mijn situatie niet geheel vergelijkbaar met die van jou op je werk, maar ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt het wel te vertellen.

@Sanne: spannend morgen! Zie je er tegenop?

@daantje: blijf je in de USA met ons meeschrijven/lezen? Zou wel leuk zijn! (hoewel je er zelf dan natuurlijk minder mee bezig bent....)
hahahaha ik zie nu pas het 'vernieuwde' plaatje van je Dory!

Hoe toepasselijk!
Tuurlijk blijf ik jullie aanmoedigen vanuit de USA!!!

(waarschijnljik niet onder werktijd, maar als ik s'avonds alleen op mijn kamertje zit te verpieteren kom ik zeker checken of hier al nieuwe zwangeren zijn!!!)
@ Dory: hahahaha, wat een geestig en oh zo toepasselijke plaatje :-D

@ Doenja: ik heb het niet verteld op werk. Ik plan mijn FM's zo veel mogelijk op de maandag (vrije dag) of op de donderdag (begin ik om 11.30 uur). Soms lukt dat natuurlijk niet, zoals morgen bijvoorbeeld. Dan moet ik op 15.10 uur in zkh zijn. Ik ga na overleg met mijn zeer felxibele team er even tussenuit. Gelukkig is het bij mij dus niet zo'n probleem. Mijn collega's weten overigens wel dat ik naar het ziekenhuis ga.

@Daantje: wat spannened dat je zo ver weg gaat!! Ik zou er ook zo graag even tussenuit willen :-/ Mischien helpt het wel als je je even niet hoeft te focusen op 'het zwanger worden'. Heel veel plezier daar :-) en blijf ons updaten!
@Doenja, ik werk vanuit huis en alleen buiten kantoortijden. Ik moet wel patienten bezoeken (thuiszorg) maar dat is meestal na 8 uur s'avonds, dus voor mij is het heel makkelijk, ik moet alleen even oppas regelen voor mijn dochtertje.

Ik realiseer me de laatste tijd wel enorm hoe luxe het is om zulke werktijden te hebben...
@Doenja, ik werk momenteel door omstandigheden niet. Mijn oudste zoon heeft PDD-Nos waardoor proffesionele opvang vinden erg lastig is. Dit geeft mij nu dus wel wat ruimte voor de bezoeken aan het zh. Plan is wel zodra ik meer zorguren voor zoonlief heb, weer 2 dagen te gaan werken. (in de zorg, VIG-er)

Lfs
Hmm dank jullie wel voor de reacties, wat een verschillende types hebben we hier bij elkaar, leuk is dat.

ik denk dat ik maar eens een topic ga openen over dit vraagstuk, ik ben toch niet de enige die 5 dagen van 8 à 9 uur maakt??!!
@ Doenja, ik maak ook veel uren per week en vind het idd ook soms lastig te combineren (werk vier dagen kantoortijden en doe nog halve dag vrijwilligerswerk)

Ik zit inmiddels op dag 21 en heb nog geen eisprong gehad met mijn ovutesten. Helaas heb ik gister niet kunnen testen, omdat ze op waren en heb ik wel de hele dag gerommel in mijn buik gehad. Vandaag nieuwe gehaald, maar weer geen smiley. Word er een beetje moedeloos van. Vorige cyclus moest ik nog bloed prikken, maar dat hoef ik nu niet...misschien ga ik toch maar s bellen of dat alsnog mag....

Doeg!
Doenja bij mij op het werk weten een heleboel mensen dat we hier mee bezig zijn. Mijn leidinggevenden doen helemaal niet moeilijk, ik geef gewoon door wanneer ik er niet ben en dan wordt dat geregeld. Probeer als het kan 's ochtends zo vroeg mogelijk te plannen, dan kan ik gelijk vanaf thuis gaan en ben ik een uurtje te laat op het werk. Moet ik tussendoor weg dan is het iets lastiger, maar ook daar doen ze gelukkig niet moeilijk over.

Daantje nee helaas niet ongesteld geworden vandaag. Ik wacht morgen nog af, maar ik ben bang dat het toch na de vakantie pas kan gaan beginnen.

Sanne heel veel succes morgen met je eerste spuit! Ik ben heel benieuwd, weet ik ook een beetje wat me te wachten staat.
Hoi meiden, wat is er al weer veel gebeurd! Even alles op een rijtje zetten 

@ Sneeuwwitje, wat jammer dat die ongesteldheid nou niet komt! Gek he, dat als je erop zit te wachten het altijd langer duurt. Wedden dat ie er vannacht door komt, kun je dan by de gynaecoloog langs?

@ Doenja, Wat dat werken betreft, dat kan af en toe best lastig zijn inderdaad. Ik werk 5 dagen in de week van 8 uur ’s ochtends tot 7 uur ’s avonds, dus voor en na het werk valt al af. Daarom ga ik op mijn vrije dagen of tijdens het werk. Gelukkig is de kliniek waar ik naartoe ga op 5 minuten rijden van mijn werk en ik kan zelf mijn dag indelen, dus af en toe er tussenuit is wel mogelijk. Ik heb alleen niets op mijn werk verteld en wil dat eigenlijk ook niet doen. Ik ben net 8 maanden geleden in deze baan begonnen en de prestatiedruk (vanuit omgeving) is hoog. Als ze weten dat ik eigenlijk nu even helemaal niet met carrière bezig ben, maar met baby’s dan denk ik dat er heel wat wenkbrauwen worden opgetrokken. Als ik eenmaal zwanger ben, dan vertel ik het iedereen graag, maar zolang er nog zo aangemodderd wordt blijft het lekker tussen mijn man, mij, onze ouders en wat hechte vrienden. En jullie natuurlijk

@ Dory, en, voel je al iets? Een van die 13 miljoen moet toch raak zijn geweest!

@ Felientje, weet je al iets meer over je eisprong, is ie al geweest? Kun je niet langs de gynaecoloog, met bloedprikken kunnen ze zien of je een eisprong gehad hebt.

@ Barbera, dat om de dag voor fm schijnt redelijk normaal te zijn geloof ik. Ik moet dus morgen (fm + injectie), dan zaterdag (fm + injectie), dan maandag (fm + misschien injectie) en dan woensdag (fm) daarna ben ik het verhaal een beetje kwijt. Morgen maar even navragen. Succes met de puregon en al die follikelmetingen, toch niet echt prettig iedere keer dat gepor met dat ding

@ Shinzy, wat super dat je eitjes zo lekker groeien, hoop dat er snel eentje springt! We kunnen wel weer wat groen gebruiken in onze tabel.

@ Sannemie, al uitslag over de zaadjes van vriend? Maak je daar maar niet te druk om hoor, mocht het iets tegenvallen dan gooien ze er een lading vitaminepillen tegenaan en dat schijnt aardig te helpen. Mijn man slikt ze ook (na eerst wat te hebben tegengestribbeld) en hij beweert bij hoog en laat dat ie kan ‘voelen’ dat ie nu superzaad heeft, jaja. Ik wacht nog even de volgende test af….

@ Marinde, je weet het, al onze hoop is de komende dagen op jou gevestigd en ik duim me helemaal het leplazerus, dus ga er vanuit dat het helemaal goed komt.

@ Robien, wat vervelend dat die eerste weken zo onzeker zijn toch. Maak je maar niet te druk hoor, denk dat iedereen die net zwanger is daar doorheen gaat en dat je gynaecoloog het helemaal niet erg vindt als je de deur plat loopt. Ga er nou ook van genieten, he, anders zijn de 9 maanden voorbij voor je het door hebt.

Bedankt allemaal dat jullie eraan gedacht hebben dat ik morgen moet beginnen met die injecties. Ik zie er behoorlijk tegenop, helemaal omdat ik het spul nog helemaal niet heb. De kliniek had het niet en dus moest ik het bij de apotheek halen. Vier (!) apotheken later en ik heb het nog steeds niet, vraag me af wat voor een goedje het eigenlijk is. Weet er nog twee die behoorlijk groot zijn, dus ga het daar morgen maar weer proberen, als die het ook niet hebben dan wordt het best lastig. We zien het wel, morgen meer. Slaap lekker, liefs Sanne.
@Sanne: jeetje, wat een gedoe, dat je daar zelf zo achteraan moet (ik zou denken dat die kliniek of een apotheek dan een spoedbestelling kan doen, o.i.d.). Ik hoop dat je vandaag meer geluk hebt. Sterkte!!

@sneewwitje: wat balen dat het nog niet is doorgezet... zul je net zien natuurlijk dat als je er op wacht het niet komt...Hoop voor je dat het misschien vanacht is gekomen, kun je toch nog beginnen.

@Shinzy: vandaag fm toch? succes!

@Sannieme: ook voor jou en man spannend vandaag! Ik duim voor jullie..

@Marinde: Hoe gaat het? Kun je nog een paar daagjes wachten tot je mag testen? (wat een apart symptoom trouwens, dat er zomaar een moedervlek ging bloeden?). Ik duim heel hard voor je door, maar heb er zowiezo een goed gevoel over hoor dat jij dit weekend met pos. test in de handen staat!!

Ben d'r nu vandoor (dagje uit met de afdeling), kom vanavond weer kijken hoe het er hier voor staat
nou sanne, ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en voorspoedig verloopt!

ik vind het heel moeilijk om te wachten met testen, omdat ik ook er ook een heel goed gevoel over heb. maar ja, ik denk dan wel steeds,..het zal toch wel niet. het is echt zo'n welles, nietes spelletje in mn hoofd. Maar ik heb de laatste week echt een vreemd krampgevoel in mn baarmoeder, alsof het uitrekt of een soort van ongi gevoel. ik weet het dus echt niet. gister had ik ineens echt sterk het vermoeden dat het weleens raak zou kunnen zijn, maar vandaag twijfel ik dan weer... pfff,..word er gek van! vriend zegt dat ik gewoon moet wachten of ik ongesteld word, zo niet, dan pas testen. denk ook wel dat dat het verstandigste is. zal wel een teleurstelling zijn als het dan niet zo is, maara goed, we hopen er maar het beste van!! thnx voor al jullie duimen! hihi
Even snel een reactie op marinde: dat gevoel in mn buik had ik ook! Toen ik ook net wist dat ik zwanger was, dacht ik steeds dat ik ieder moment ongesteld zou worden, want had heel vaak van die krampjes. Ook dat gevoel van alsof het uitrekt is wel herkenbaar... ohw, wat spannend!! Is zondg je NOD? En een goed gevoel zegt vaak toch ook wel wat hoor, ik had dat toen eigenlijk de hele ronde al. Er was toen ook een liedje wat ik in de auto aldoor heel toevallig op de radio hoorde. Iedere keer dat ik dat liedje weer hoorde had ik meer het gevoel dat het wel goed zat. Hoezo bijgelovig? Vertelde dit aan vriend, maar die keek alsof hij water zag branden, nogal een nuchter typetje. Kwam ie gister aan met een kadootje, had ie die cd gekocht, met dat liedje erop! Lief he, nu moet het toch allemaal wel goed komen he!!

En Sanne: wat irritant dat je dat spul niet gewoon kunt halen! Ik hoop dat je het wel in je bezit krijgt vandaag! Succes, meis!
Sanne, is het inmiddels gelukt?? ik hoop het wel voor je!!!

Marinde, volgens mij mag ik snel de tabel aanpassen, ik hoop het zo.

Sneeuwwitje, is het al doorgezet??

Nou ik heb besloten dat ik het mijn baas maar eens moet gaan vertellen, alleen nu nog het juiste moment vinden. ik hou jullie op de hoogte.
ohhhh, Robien, jij maakt me nog zenuwachtiger!!! hihi. krijg echt helemaal de kriebels ervan zeg! pfff! dat afwachten is echt zo moeilijk. zondag is mn NOD, dus ik denk niet dat ik dan nog langer kan wachten met testen. maar ja, dan heb je wel kans dat ie negatief is. dat had jij toch ook robien? had jij ook geen gevoelige borsten? ik heb daar deze ronde helemaal geen last van. wel dacht ik gister te zien dat ik meer blauwe aders op mn borsten zag., maarja, soms denk ik weleens, ik zit het me toch niet allemaal in te beelden he? dat van die buikpijn is echt heel duidelijk aanwezig, bijna de hele dag en dan vooral als ik rustig zit of in bed lig. en dat had ik de vorige ronde niet. en heb ook steeds veel afscheiding. had jij dat ook robien?

ohhhh, kan niet wachten!!
robien, heb je t trouwens al tegen je ouders gezegd??
ff omhoog!
Ik kan me je zenuwen zo goed voorstellen, marinde! Maar het is natuurlijk niet mn bedoeling om je nóg zenuwachtiger te maken! Ik heb wel gevoelige borsten, maar alleen als je echt in mn tepel knijp, dat liep ik dan ook dagelijks te doen voor de zekerheid. Ook de buikpijn had ik vooral als ik stil zat, vooral tijdens het autorijden, weet ik nog wel. Ik had op dag 29 (dag 16 achteraf eisprong) nog een negatieve test, maar ik denk echt dat dat kwam omdat ik veel water had gedronken en net naar de wc was geweest. De urine was toen ook nagenoeg kleurloos. De volgende ochtend, dag 30, precies 2 weken na mn ei had ik s'morgens een positieve test, met een dun streepje in mn handen! Ik denk dat ie dag 29 met ochtendurine ook wel positief was geweest, maar ga daar maar niet vanuit! Ik duim zo voor je dat jij straks ook met die positieve test in je handen staat! Ohja en afscheiding had ik eigenlijk geen last van, maar je leest wel dat dat een symptoom kan zijn.

Ik heb het nog niet aan mn ouders verteld, misschien volgend weekend als de echo van maandag goed is!

Doenja: goed idee om het aan je baas te vertellen. Lijkt me alleen inderdaad wel even lastig, succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven