Gezondheid alle pijlers

E-sigaret, wel of niet?

09-10-2013 19:31 176 berichten
Ik heb vorige week van mijn vriend een E-sigaret gekregen. Donderdag

heb ik hem meegenomen naar mijn werk. Op donderdag en vrijdag zit ik alleen op de kamer en heb dus op mijn werkplek 'gerookt'. Wat ik bijzonder prettig vond want dan hoef ik niet steeds van mijn plek af en naar buiten.

Omdat het toch wat raar voelde om te 'roken' achter mijn bureau was ik benieuwd wat jullie er van vinden. Zou je het goed vinden als je collega zo'n ding gebruikt op het werk? Wat vind je sowieso van een e-sigaret? Wat zou je denken/doen/zeggen als je iemand een e-sigaret ziet gebruiken in bijvoorbeeld de bus/trein/tram? Of in het ziekenhuis?

Ik ben al ontzettend veel minder echte sigaretten gaan roken. Van 30+ naar ongeveer 5 per dag. Dat vind ik een erg groot voordeel.
quote:Ratteke schreef op 13 oktober 2013 @ 15:21:

[...]

Damp je dan nu op je werkplek? Want daar ging het topic eigenlijk over, maar deze wending vind ik ook goed hoor. Hoe meer mensen gaan dampen hoe beter natuurlijk.

Ja hoor, ik zit vrolijk op mijn werkplek te dampen. Meeste collega's hebben dat niet eens in de gaten

Nadeel is wel dat ik te lang achtereen op mn bips zit... nu haal ik elk printje op van de printer, wandelingetje, ipv in een keer een bupsje...
Alle reacties Link kopieren
Mijn sloffen sigaretten zijn op. Ik heb nog anderhalf pakje. En ik heb voor mijn ego verschillende smaakjes besteld.

Banaan- watermeloen-cola en cappuccino.

Ik was echt heel benieuwd. Ben net begonnen met de banaan. Aangezien ik gek ben op bananen, bananenmilkshake en bananenijs, dan ook maar roken op zijn banaans

Oh hij is heerlijk..... ik heb ineens weer goede hoop dat ik kan overstappen!
Toevallig een paar dagen terug een e-wegwerpsigaret van mijn broer gekregen.

Wat een fijn ding! Al helemaal nu de winter eraan komt! Niks geen doorweekte peuken meer tussen blauwe bibbervingers

Ik ga serieus kijken voor een echte e-sigaret, al heb ik nog geen idee welke.. Pfff, wat een assortiment!!

Maar, op je vraag, ik denk niet dat ik mezelf in de trein/bus/op het werk zie zitten met zo'n ding haha.. Toch nog een vreemd gevoel bij denk ik.. Maar wie weet..

En als ik iemand zie zitten die dat wel lekker doet, dan denk ik: Goh, dat moet ik ook gewoon doen
quote:diana_banana, 10 minuten geleden

Wat een fijn ding! Al helemaal nu de winter eraan komt! Niks geen doorweekte peuken meer tussen blauwe bibbervingers

Ik ga serieus kijken voor een echte e-sigaret, al heb ik nog geen idee welke.. Pfff, wat een assortiment!!

Maar, op je vraag, ik denk niet dat ik mezelf in de trein/bus/op het werk zie zitten met zo'n ding haha.. Toch nog een vreemd gevoel bij denk ik.. Maar wie weet..

En als ik iemand zie zitten die dat wel lekker doet, dan denk ik: Goh, dat moet ik ook gewoon doen Ja, dat moet je ook gewoon doen! Mijn man krijgt er alleen positieve reacties op van mensen die het ook willen proberen. Nog even en roken is zo 2013 .
You know how I know? Because I reeaally think so!
Weet je al wat voor e-sigaret je wil, met een tankje en losse vloeistoffen met verschilende smaakjes of een batterij met verwisselbare cartridges? Er is best veel keus namelijk. Meer dan bij gewone sigaretten. En het leukste is dat het hogere segment van de e-sigaretten nog steeds de helft goedkoper is dan gewone sigaretten. Je kan eigenlijk uitproberen wat je wil en nog goedkoper uit zijn. E-sigaret rules!
quote:miepje1971, 6 uur geleden

Mijn sloffen sigaretten zijn op. Ik heb nog anderhalf pakje. En ik heb voor mijn ego verschillende smaakjes besteld.

Banaan- watermeloen-cola en cappuccino.

Ik was echt heel benieuwd. Ben net begonnen met de banaan. Aangezien ik gek ben op bananen, bananenmilkshake en bananenijs, dan ook maar roken op zijn banaans

Oh hij is heerlijk..... ik heb ineens weer goede hoop dat ik kan overstappen!Goed bezig! En natuurlijk gaat je het lukken!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 november 2013 @ 22:01:

[...]

Ja, dat moet je ook gewoon doen! Mijn man krijgt er alleen positieve reacties op van mensen die het ook willen proberen. Nog even en roken is zo 2013 .

Roken is zóóó tabak en teer

Welke e-sigaret heeft jouw man dan MrsStanley? Of jijzelf?

Ik kom er echt niet uit, misschien toch even een zaakje binnenstappen voor wat advies!
Erhnmm, het enige wat ik tot nu toe weet is dat ik het liefst wel een e-paf heb die het meest weg heeft van een echte sigaret, qua vorm.

Een beetje kwaliteit is ook niet overbodig.
Mijn man heeft South Beach Smoke, een Amerikaans merk: http://www.e-smoke4u.nl/starterkits_E-Smoke4U. Hij is nu precies een jaar gestopt met roken dankzij deze e-sigaret.

Dit is een systeem met een oplaadbare batterij en cartridges die je kan vervangen. Heel simpel systeem, dus zonder navullen etc. Hoewel het wel mogelijk is om de cartridges na te vullen met wat geprul en geknutsel.

Ik rook af en toe een e-sigaar bij mijn port. Zijn echt goed van smaak. Echt super.
Vandaag 4 weken een damper

Ik heb geen gewone sigaret meer aangeraakt.

Ik had het echt nooit verwacht van mezelf, zo'n verstokte en verslaafde roker!
quote:diana_banana, 83 seconden geleden

Erhnmm, het enige wat ik tot nu toe weet is dat ik het liefst wel een e-paf heb die het meest weg heeft van een echte sigaret, qua vorm.

Een beetje kwaliteit is ook niet overbodig.Dan zou ik voor de South Beach gaan. Ik ben zelf een beetje huiverig voor Chinese producten.
quote:Marjo41, 35 seconden geleden

Vandaag 4 weken een damper

Ik heb geen gewone sigaret meer aangeraakt.

Ik had het echt nooit verwacht van mezelf, zo'n verstokte en verslaafde roker!

Stan is nu een precies een jaar van de gewone sigaretten af. Zolang heeft ie het nog nooit volgehouden.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 november 2013 @ 22:12:

[...]

Dan zou ik voor de South Beach gaan. Ik ben zelf een beetje huiverig voor Chinese producten.

Ben nu even op de site aan het snuffelen, bedankt!

Ga sowieso nog wel wat advies winnen in een zaakje waar je ook mag testen, maar deze staat alvast op 't lijstje
Hier 2 weken vrij van sigaretten!!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:diana_banana schreef op 09 november 2013 @ 21:48:

En als ik iemand zie zitten die dat wel lekker doet, dan denk ik: Goh, dat moet ik ook gewoon doen

Haha, Diana, ik had jouw nick moeten hebben, met mijn bananentic.

Ik heb de Southbeach ook. Is een prima e-sigaret. Hij lijkt ook op een echte sigaret en zo kan je hem ook "roken".

Ik heb die nieuwe smaakjes besteld voor mijn ego-c, omdat ik die eerst wilde uitproberen. Die liquids zijn gewoon heel goedkoop.

Bevalt dit goed, ga ik uitbreiden naar de Southbeach-smaakjes.

Succes!
quote:Sense-1970 schreef op 09 november 2013 @ 23:28:

Hier 2 weken vrij van sigaretten!!

Hier ook

Ik had nooit verwacht dat het zo makkelijk zou gaan.

O ja het bijvullen van de cardridges is eigenlijk heel makkelijk bij de south beach smoke.Dopje en rubbertje eraf en wat druppelen maar en je kunt weer verder roken.

Ik bestel ook nog gewoon cardridges maar dit is wel leuk om ook eens aparte smaken uit te proberen.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Wauw! Ik ben blij voor jullie, dames.
Die smaakjes.. Daar wil ik echt mee aan de slag.. Met basis liquids.. Die ga ik niet zelf maken, en dan de smaakstoffen van Capella..

Ik lurk nu aan de mango van zwoofs

Heerlijk!
Ik heb nog drie echte sigaretten en begin nu lichtelijk in paniek te raken. Ben bang dat ik het niet volhoud...

Kunnen jullie me nog even motiveren, als ik het dan moeilijk heb, kan ik hier even lezen...
Miep, het is heel simpel. Je stinkt straks niet meer, je hoeft miet meer de kou in, je krijgt meer lucht, gezondheidsrisico's zijn sterk verminderd, je smaak en je geur wordt veel beter, je longinhoud wordt groter, je bent van je hokershoest en gore rochel af, je hoeft veel minder vaak te witten, het is veel goedkoper, niemand heeft meer last van je rook, je hebt veel minder stress, want je hoeft je niet af te vragen of je er wel mag roken, of je nog wel genoeg sigaretten hebt, of je aansteker het nog doet, etc., je bent hip met je coole gadget in plaats van dom met je sigaret.

Ik zou meer in paniek raken van het idee dat je nog drie sigaretten hebt.
Niet zo miepen, miep!
Oja, met echte sigaretten kan je geen lekkere smaakjes uitproberen.
Miep, ik wist niet hoe snel ik de laatste weg moest paffen om er maar vanaf te zijn.. Ik wilde gewoon echt niet meer. En een half pakje laten liggen maakte me doodnerveus..

Het is heerlijk om niet meer te stinken, om weer echt te kunnen ruiken. Ik kuch nog wel een beetje, maar dat is een fractie van hoe het was toen ik rookte
Thanks, jongens!

Mijn laatste sigaret zojuist gerookt. Het ging vandaag heel goed. Vond deze laatste sigaret ook niet zo lekker na een hele dag banaan gerookt te hebben, haha.

Ik wil zelf ook heel graag. Ik ga gewoon dit topic vaak doorlezen, dat motiveert genoeg!
quote:jennie77 schreef op 10 november 2013 @ 10:28:

[...]

Hier ook

Ik had nooit verwacht dat het zo makkelijk zou gaan.

O ja het bijvullen van de cardridges is eigenlijk heel makkelijk bij de south beach smoke.Dopje en rubbertje eraf en wat druppelen maar en je kunt weer verder roken.

Ik bestel ook nog gewoon cardridges maar dit is wel leuk om ook eens aparte smaken uit te proberen.Wil je iets preciezer zijn in het uitleggen? Je draait de cartridge eraf en haal je dan het witte rubbertje eraf? Bij mij lukte het niet en daardoor was ik bang dat ik de boel kapot zou maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven