Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic deel VIII

08-01-2013 10:01 2864 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vrekken en besparen is van alle tijden, dus daarom alweer deel 8 waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Viva Vrekkentopic VII

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
die Jumbo kwijnt al jaren; eens was het een mooie nieuwe buurtsuper zoals al zijn voorgangers in dat pand. Maar nu lijken er meer bewakers rond te lopen dan klanten en die vervelen zich duidelijk het ongans met die anderhalve klant.

In hun nieuwste reclamecampagne hebben ze weer nadrukkelijk ingezet op klantvriendelijkheid wat een gotspe is.

Het kan me allemaal niet zoveel schelen al dat opgepompte gedoe als ik maar redelijk comfortabel mijn boodschappen kan doen en dat is duidelijk niet hier.
it's a big club and you ain't in it
HEMA komt met ziektekostenverzekering

Klinkt beslist interessant. Je krijgt ook een 10% kortingspasje voor HEMA-aankopen. Menzis zit hierachter. Dit heeft studie nodig. Bijvoorbeeld: prijs medicijnen.
Niet interessant als je alternatieve therapie nodig hebt.
Nee, alternatieve therapie staat er geloof ik nieteens bij.

Ik denk dat de basisverzekering wel interessant kan zijn voor studenten die gezond zijn en niet veel ziektenkosten verwachten.
dubbelpost door verbindingsproblemen.
Vandaag bij Albert Heijn wat artikelen voor EUR 0.99 gekocht. Zoals de Always Night maandverband. Scheelde toch EUR 2.50 op drie pakken.
Mijn broertje is op kamers gegaan en volgende week gaan we op visite. Aangezien wij thuis nooit mochten koken, kwam ik op het idee om een boodschappenpakket te maken. Ik had nog een doos, en die heb ik helemaal gevuld. Ik wilde rond de 15/20 euro uitgeven. Voor 17,50 heb ik het volgende gehaald:

Aldi:

-zuurkool

-appelstroop

-potje erwtjes

-rookworst

-paneermeel

-pastasaus

-6 blikjes tomatenpuree

-blikje tonijn

-pesto

-rooibosthee

-spaghetti

- indiase woksaus

- kilo rijst

- 500 gram penne pasta

ah:

uit de bonus:

- puree

- blikje soep

- wraps

- woknoedels

Nog wat dingen uit onze kast die we zelf niet eten en mijn oude studentenkookboek erbij en hij kan starten met koken De doos pak ik nog leuk in.
Soppie, dat is echt een heel tof cadeau! Leuk gedaan
@Soppie:leuk cadeau, vond het ook altijd fijn als mijn moeder iets extra's in mijn tas met was had gestopt

vandaag bij de appie: als je fles handafwasmiddel van dreft koopt, krijg je op een zak vaatwastabletten van dreft het geld retour. ze moeten op dezelfde kassabon staan en op het handafwasmiddel zit een coupon.

afgelopen week weer eens door mijn kortingscoupons gelopen om te zien welke ik nog kon gebruiken / waar ik iets van noig had:

* coupon 5 euro korting (besteding 20 euro) bij de tuinen: iets voor mezelf dat ik daar toch moest halen en verjaardagscadeautje gekocht

* etos 2 euro korting bij aankoop 3 pakken maandverband, was ook nog in de aanbieding (3e gratis)

* etos 1 euro korting op luiers (en waren ook nog in de aanbieding).

loont dus om even je bonnen door te spitten.
@ soppie leuk cadeau

Zag dat we een mail hadden met coupons voor extra bonus Miles als je bij Shell tankt. Bij welk tankstation tanken/sparen jullie?

Wij meestal Shell halen er dan eens in de zoveel tijd een kortingbon voor een hotelovernachting of bioscoop bezoek ofzo.
wij tanken meestal bij shell. hier in de buurt zitten 3 tankstation, waaronder 2 van shell en die liggen allebei het gunstigst. tankstations schelen niks in prijs. maar als ik ergens anders ben, tank ik daar waar het het goedkoopst is (bijv. onbemande pomp). We sparen airmiles, dus ook bij shell. bij die coupons voor bonusmiles moet je vaak minimaal 25 liter tanken. lukte vaak niet bij mij oude kleine autotje, maar wel bij de gezinsauto die we nu hebben.

met de airmiles doen we uitstapjes, zoals dierentuin, sauna, ik betaal er de wasstraat mee, laatst mee betaald bij v&d en soms doneer ik aan stichting aap. en laatst wilde mijn moeder een parfum van bij de etos die je helemaal met airmiles kunt betalen, dus die heeft ze van mij gekregen. Bij mijn ouders in de buurt zit dan weer een total tankstation en ik heb iets uitgezocht voor dochter van hun punten.

meeste airmiles sparen we met invullen van nipo-enquetes. als je je airmiles inwisselt bij shell, v&d enzo dan krijg je daarna van die bonus-coupons. en met zo'n shell-kaart krijgt je bonus-miles als je in een kwartaal een bepaald aantal liters tankt.
Ik heb van de week bij Bol.com alvast wat sintaankopen gedaan. Ik had voor 35 euro besteld, en had van het meedoen aan enquetes nog 15 euro aan kadobonnen, 2,50 korting via de bonuskaart van AH en airmiles ingewisseld, ik hoefde maar 8 euro te betalen.

Verder doe ik mee aan een cursus budgetbeheer, is een initiatief van de plaatselijke gemeente kredietbank, ben benieuwd of ik daar ńog nuttige tips krijg.
Ik vind airmiles inwisselen bij v&d ideaal! Scheelt me elke keer toch weer een paar euro op aankopen. Gisteren ook op 2 bagageriemen toch weer 3 euro korting. Ik vind het vooral leuk als dat gebeurd met dingen waarvoor ik eigk niets hoef te doen!
Ik vind het waardeloos dat je voor die extra miles een bon moet printen. Dat moet toch makkelijker kunnen met een app, of waarom niet gewoon extra miles geven als je een bepaalde periode er iets koopt?

Ik heb dat al een keer of 3 gemaild naar airmiles de afgelopen jaren, en dan krijg je van die nietszeggende 'we zullen het meenemen in de evaluatie' ofzo.

Stom gedoe.
weleens overwogen om een printer te kopen maar de baten wegen niet tegen de nadelen op.
De Blokker heeft leuke dingetjes voor surprises in zijn folder https://view.publitas.com ... folder/blokker-folder-f46

Weet nog niet of ik tijd en zin heb.
Ik lees al een tijdje mee, ik ben ook een behoorlijke vrek Helaas uit noodzaak, maar ik mag graag ook eens wat sparen voor een leuk kadootje voor mezelf. Ik bespaar met name op boodschappen, ga altijd meerdere supermarkten af voor de aanbiedingen. Ook spaar ik voor cadeaubonnen van bol.com en wehkamp door enquêtes enzo te doen. Dit doe ik expres zodat ik per se een leuk kadootje voor mezelf moet kopen, want met een kadobon kun je geen boodschappen doen Waar ik ook veel plezier uit haal is het testen van gratis producten. Ik krijg dan uitnodigingen om gratis producten te testen en krijg deze dan thuis opgestuurd. Check http://productentesten.startpagina.nl , hier zijn alle goede sites waar je je bij kan aanmelden opgesomd. Meestal krijg je grote proefpakketten thuis gestuurd met producten die je ook nog kunt uitdelen aan vrienden en collega's, maar je kunt ze ook voor jezelf houden

Ook spaar ik babyzegels bij de Etos, deze lever ik dan in op luiers van de Etos, zeker als ze in de aanbieding zijn voor ¤ 6,- per pak. Dan gaat er met een volle spaarkaart 2,50 van af en kost een pak dus nog maar ¤ 3,50 .

En als je dan op woensdag de luiers gaat kopen, krijg je ook weer dubbele zegels en vergeet de zegels op de verpakking zelf ook niet.

Sparen jullie ook koopzegels van de AH?

En ruilen jullie hier ook actiezegels aan elkaar? Ik heb bijvoorbeeld nog pakketzegels van de c1000, weet niet of ze nog ingeruild kunnen worden, maar ik doe er niks meer mee.
Pakketzegels van de C1000 kun je weggooien, konden 2 weken geleden nog ingeleverd worden. AH zegels spaar ik ook, maar het gaat niet zo hard omdat ik er niet zoveel meer haal.

Ik weet niet of er mensen in de buurt van De Bommel meubelen wonen, als je de site in de gaten houdt kun je vaak leuke kadootjes krijgen. Van de week heb ik een setje koffiekopjes opgehaald en nu hebben ze vipdagen waarbij je een goodiebag kan ophalen.
ik spaar ook koopzegels van de ah. op een vol boekje krijgt je bijna 6% rente. geen enkele spaarrekening waar je dat nog krijgt en je spaart ongemerkt en dan is het leuk om een keer 'gratis' boodschappen te doen. wij doen wel bijna alle boodschappen daar.

met vvv-bonnen kun je wel boodschappen doen. niet in de supermarkt, maar bijv. wel bij kruidvat.

en nog steeds erg blij met de tip die hier tijdje terug werd gegeven over weggeefhoeken op facebook. heb al leuke kleertjes en speelgoed voor dochter gekregen en zelf ook weer dingen weggegeven. Dat laatste is ook leuk om te doen. spullen die anders maar zouden blijven rondslingeren nu naar iemand die er blij mee is (bijv. kleding die mij niet meer past, maar nog prima is)
quote:himalaya schreef op 09 november 2013 @ 11:45:

Ik vind het waardeloos dat je voor die extra miles een bon moet printen. Dat moet toch makkelijker kunnen met een app, of waarom niet gewoon extra miles geven als je een bepaalde periode er iets koopt?

Ik heb dat al een keer of 3 gemaild naar airmiles de afgelopen jaren, en dan krijg je van die nietszeggende 'we zullen het meenemen in de evaluatie' ofzo.

Stom gedoe.Ik heb net getankt en was de geprinte bon vergeten dus heb gewoon de bon digitaal laten zien en ze kon die code gewoon scannen. Gewoon proberen dus bij mijn shellstation vonden ze het geen probleem
quote:Mugske schreef op 08 november 2013 @ 22:25:

meeste airmiles sparen we met invullen van nipo-enquetes. als je je airmiles inwisselt bij shell, v&d enzo dan krijg je daarna van die bonus-coupons. en met zo'n shell-kaart krijgt je bonus-miles als je in een kwartaal een bepaald aantal liters tankt.

Kan je ook andere aandragen om asn die TNS NIPO enquêtes mee te doen?

Zo ja zou je mij dan aan willen melden?
Volgens mij zoekt NIPO/TNS al wen tijdje geen nieuwe respondenten. Maar als ze wel weer zoeken, dan moet je aangemeld worden vis iemand die al lid is. Die krijgt daar overigens niets voor qua bonus.
Laat jij die dan vanuit je mail zien bikerlady, of doe je dat via de app?
De supermarkt waar ik boodschappen doe, DEEN, accepteert wel VVV bonnen. AH volgens mij ook.
Wij krijgen ¤55,- terug van de waterafrekening.. Yes... Voor stroom / gas waarschijnlijk meer dan ¤ 500,-. Dat zijn de de totale gemeentelijke belastingen dus die hebben we alvast in the pocket voor volgend jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven