Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Biaha, inderdaad wel fijn om een echo te krijgen, maar echt gerustgesteld voel ik mij eerlijk gezegd niet haha. Ach, zal nog wel even zo blijven! Misschien dat als ik een kloppend hartje heb gehoord, dat het dan wat beter gaat ;)

Heel veel plezier op je vakantie!
Veel plezier inderdaad op vakantie! Wij moeten nog 4,5 week wachten voordat we naar zuid frankrijk vertrekken.

Over misselijkheid heb ik niets te klagen, maar dat komt vanzelf wel vrees ik. Werd vanmorgen wel al om 05.30 uur wakker omdat ik ontzettend honger had, maar even beschuitje gegeten en weer verder gaan slapen. Vraag me af of dit hongergevoel er ook allemaal bijhoort.

Maar goed, het weekend is weer bijna voorbij en we gaan weer voor de volgende oranje wedstrijd a.s. dinsdag.

Voor iedereen die morgen weer moet werken, werkse!
Hi allemaal,

Was er even een paar dagen niet, druk geweest, veel buikpijn gehad en vermoeden dat het mis zou gaan. Heb natuurlijk heel internet afgezocht en het blijkt "normaal" te zijn.

@ lein en biaha, fijne vakantie!!!!

Heb afgelopen vrijdag een afspraak gemaakt bij de verloskundigenpraktijk, vrijdag 11 juli mag ik melden. Ze hebben al aangegeven dat ik een week later een echo krijg....vind het echt wel spannend!

Moeilijk hoor, om mijn mond te houden tegen familie en vrienden, 6 weken is toch nog wel erg kort en je weet het maar nooit. Heb het natuurlijk wel tegen mijn beste vriendin gezegd.....superleuk die enthousiaste reactie.
Fijn, ik ben niet meer de enige die kotsmisselijk is!! Wat bij mij heel erg goed helpt is om in bed al wat te eten. Dus zodra manlief op staat brengt hij mij beschuitje met kopje thee. Ik ben nog steeds misselijk voor 12 uur maar als ik rustig aan doe en nog maximaal 1 beschuitje eet hoef ik in ieder geval niet te spugen. Wat een overwinning. Wel heb ik in de auto een emmer staan voor het geval dat maar tot nu toe houd ik het redelijk droog.

Leuk dat we nog meer mensen mochten verwelkomen. En leuk dat er meer mee doen aan Moeders voor moeders. Ik moet zeggen dat ik niet echt veel last heb van die stank uit de fles. Ik kreeg overigens 8 flessen maar krijg er per week makkelijk 12 vol. Dus ik ben echt een gewilde gast bij Mvm.

Van het weekend gekampeerd, was niet echt een succes om in de ochtend te tent af te moeten breken maar verder was het ouderwets gezellig.

Deze week ga ik het weer lekker rustig aan doen en genieten van mijn oppas-nest jonge katten.

Groetjes Floor
hey meiden,

zo weekend zit er weer op. Voor de meiden die lekker een paar daagjes weg zijn, veeeeel plezier (denk wel dat ik nu te laat ben maar oke haha).

@floortje, 12 flessen makkelijk vol?????????? zo toe maar hahaha. Goed bezig.

Overigens kreeg ik bij mijn eerste zwangerschap wel altijd netjes een boterham met een bekertje melk op bed. Helaas nu niet meer.... denk dat ik er maar even wat van moet zeggen.

Hier een ziekenboeg, zaterdagavond waren we naar vrienden geweest en onderweg terug in de auto zaten vriend en ik allebei met pijn in ons buik... Komen we thuis willen we die kleine op bed leggen, jawel hoor, spuugt ie mij helemaal onder.

Mijn buikpijn was als sneeuw voor de zon verdwenen, maar die kleine was gelijk van slag. Hij had ook zijn favoriete knuffel onder gespuugd dus die moest gelijk de wasmachine in. Dus tegen half 1 's nachts was het hier pas een beetje rustig.

En nu ligt ie sinds gister ochtend met 39 graden koorts in bed.

Overigens had hij mij vrijdag voordat ik hem in bad zette al onder gepiest... lekker bezig dus dit weekend.
Hey meiden,

Biaha fijne vakantie, voor mij nog tot sep wachten helaas! Geniet er lekker van!

Alle zieke meiden, heel herkenbaar, heb iedere dag nog steeds heel erg veel buikpijn en ben me daar een parij misselijk (helaas de hele dag door), ben nu in de 7de week en eet de hele dag door, dat wordt nog wat.

Druk weekend gehad, vrijdag een kleuter te logeren en zaterdag een baby (kan ik er alvast weer even in komen na 17 jr.! ha ha) Ging allemaal goed gelukkig!

Tegen wie hebben jullie het al allmaal verteld?

Groetjes
hmmmm beterschap loewyz.

hier gaat alles z'n gangetje eigenlijk wel. Niet misselijk, niet beroerd, ook geen zin in rare dingen eten. Wel steeds enorm veel zin in geprakte banaan met yogurt en dit dan ff met een vork opkloppen (of is dat wel raar?)

gisterochtend zo brak als ik weet niet wat (Lief ook trouwens) moe moe moe moe en nog eens moe. gelukkig dat het later op de dag weer opklaarde. En vandaag bruis ik van energie! heb vanochtend we wasmanden leeg gedraaid (HOERAAAAAAA) beneden gezogen en gedweild, speelgoed op geruimd, bedden verschoond......keuken opgeruimd (was slagveld echt niet te geloven!) heb eigenlijk ook wel zin om meisjes knutsel/speeltafel onder handen te nemen. Heb een poosje geleden van dat Kitschkitchen plakplastick gekocht en daarmee wilde ik dat setje bekleden. Maar ik heb ook nog verf van haar ledikant en verkleedkist over (lekker knal lime groen) dus wellicht dat ik eerst nog ga schuren en verven...hmmmmmm

Kan ook een tukkie gaan doen, voordat ik straks instort of het eten alvast voorbereiden......
Heey Sofia, ik had het gewoon wel verteld. Dit keer ook. Vooral omdat ik de vorige keer ook onverwachts in het ziekenhuis belandde, was ik erg blij dat iedereen op de hoogte was. Scheelt weer wat uitleg . Als iedereen het weet, kun je tenminste ook eventuele nare dingen delen, vind ik dan .

Loewyz, klinkt lekker allemaal.. Ondergespuugt en ondergeplast haha.. Wel sneu dat je kleintje zo ziek is.

Floortje ik ben helemaal niet zo misselijk nog gelukkig. Vanmorgen was er wel even een vlaag van misselijkheid, maar nu valt het reuze mee.

Eigenlijk zijn alleen mijn borsten al bijna een cup groter geloof ik, die staan echt op springen en je ziet een enorme ader lopen.
hi allemaal

Lekker weekendje weg geweest.

Wezen paintballen , gebarbeque en stappen. Het enige is dat ik twee een druppel bloed ben verloren . Maar voor de rest gaat het wel goed. Vanavond komt de mevrouw van mvm. ben benieuwd. of ik ook 8 of 12 flessen krijg. .

groetjes suus
geniet nooit met mate
Nou ik ben geen bloed verloren, maar had gister toch iets geks. Ik stond onder de douche en was m'n borsten aan het wassen zag van die witte stipjes (een soort van talgkliertjes) probeerde er 1 uit te knijpen (pielert die ik ben) en kwamen daar opeens 2 druppels doorzichtig gelig vocht uit m'n tepels gelopen! dit weg geveegd en daarna nog eens stevig m'n borst te pakken gehad (in de zin van er uit wringen wat er nog in zit) en toen kwam er nog een druppel uit. heb dit aan Lief laten zien en die vondt het ook wel gek. Het lijkt me nu toch wat te vreog om de melkproductie al op gang te laten komen of kan dit echt nu al gebeuren?
Hoi!

Hey Ringel dat had ik tijdens mijn vorige zwangerschap. Gek is dat he? Haha zou wat zijn als je nu al melk gaat geven, kan je meteen je oudste er nog even aankoppelen

Geprakte banaan opgeklopt met yoghurt *haalt teiltje* Haha volgens mij is dat wel raar.

Ik heb ook zoiets hoor. Ik gruwel normaalgesproken van griesmeel. Maar nu liep ik dus twee en een halve week geleden in de supermarkt en dacht ik van hey ik heb wel zin in griesmeel. Nu heb ik bij mijn vorige zwangerschap pakken griesmeel op (van die zelfmaakzooi). Haha dus toen ik thuiskwam heb ik meteen maar even gekeken wanneer ik ongesteld was geweest en een test gedaan en ja hoor zwanger...

Balen he die misselijkheid. Floor, jouw vent is wel lief hoor. Ik heb de pech dat de mijne niet zo lief is en ik al om 6 uur op moet staan en de twee uur die daarop volgen ook meteen heel actief moet zijn. Kind op kdv zien te krijgen, mezelf aankleden en naar school rijden. Haha dat rustige opstaan wil niet zo, dus ik kots tussen de bedrijven door. het voordeel is dat ik daardoor minder tijd heb om me eraan te ergeren.

Kabouter, he bah dat je bloed bent verloren. het hoeft natuurlijk niks te betekenen, maar als je zwanger bent wil je pas bloed zien tijdens het bevalling en dan het liefst niet zo heel erg veel!

Sofia, ik heb ook steeds best wel pijn in mijn buik. Soms steken en soms een aanhoudende pijn. Ik kan me dit eigenlijk niet zo herinneren. Heb me natuurlijk een tijdje druk gemaakt, totdat mijn vent zei dat stress hedt allerslechste was voor de babyinwording. Haha en ik me realiseerde dat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat ik zwanger ben. Mocht het misgaan, kan ik er maar beter van genieten. Dus daar ben ik maar mee begonnen!
Oh ja, wij hebben het mijn schoonouders en schonzusje verteld. En ik mijn twee beste vriendinnen en mijn zusje. Mijn ouders hebben we nog niet op een handig tijdstip samen getroffen, dus die weten het nog niet. Wat wel een beetje raar is, want ik ben nu steeds bang om me te verspreken.

Summerbreeze, wat een verhaal zeg! Ik duim dat het nu helemaal goed gaat en dat we in februari een stel hele mooie kindjes eruit werken!
Jeetje, ben ik blij met mijn lief! Hij doet echt zo zijn best. Behalve ontbijtje op bed is hij superlief en helpt met de boodschappen, koken, wassen en zuigen.

Ik heb het nu echt aan de grote klok gehangen, ik ben 7 en een halve week zwanger, JOEPPIE!!

Merk dat ik niet zozeer rare dingen eet maar ik kan niet inschatten hoeveel ik wil hebben. Bord vol en dan ineens totaal geen zin. Tegen heug en meug eten en daarna buikpijn, dat soort dingen.

Las dat je gember moet eten tegen de misselijkheid, heb nu een kopje gember thee, bah wat is dat verschrikkelijk vies! Voor mij geen gember!

Ben supernieuwsgierig naar de echo, ringelding wanneer heb jij hem weer, vrijdag? Iedereen wil al met mij wedden of het er een of twee zijn. Haha, het ligt al vast, ik heb geen invloed meer. We zien wel. Ben wat dat betreft heel nuchter.

Dat van die witte afscheiding uit je borst is heel normaal. Je borsten zijn enorm in ontwikkeling, het zijn een soort talgkanaaltjes.

Wat ik mij af vraag; heeft er nog iemand zin in sex? Ik nl totaal niet, het doet pijn, ik ben bang dat ik een bloeding krijg, ik wordt niet eens warm van een aanraking. Het schijnt er bij te kunnen horen maar voor ventlief vind ik het toch wel wat sneu.

Misschien te intiem maar dan antwoord je maar niet. Ik vroeg het me alleen af.

Groetjes maar weer en yes het is weer mooi weer geworden

Floor
Ik wilde zeggen:

Loewyz, wat sneu dat je kleintje zo ziek is.

floor
hier ook geen zin in sex hoor, veel te bang dat er iets kapot kan gaan. Weet wel dat het niet kan.....tis dan ook een irriele (hoe schrijf je dat?) gedachte. Lief baalt er ook wel van, maar snapt ook wel dat ik op het moment niet warm of koud wordt. Ik hoop dat het snel weer goed komt maar ik heb weinig hoop. De vorige keer had ik totaal geen zin, helemaal niks. Kon me er dan ook helemaal niks bij voorstellen dat je op het eind met dat grote logge lijf zin had in sex om de bevalling opte wekken.

Ik heb idd komende vrijdag echo nr 2. ben benieuwd.
sex... even niet hoor. Had eerlijk gezegd al een beetje moeite met het elke maand 'moeten' zeg maar. Tuurlijk probeer je het wel spontaan te houden, maar ja, je laat die week ook niet ongemerkt voorbij gaan. Dus even laag pitje. Komt vanzelf wel weer.
Hallo allemaal,

heb gisteren getest en ben zwanger!!!! Kan het nog steeds niet geloven en voel me ook nog niet heel anders. We zijn al 8 jaar bezig om zwanger te worden en hebben het hele traject doorlopen (IUI's, IVF en dan nu ICSI). Blijkbaar was die laatste methode net datgene wat we nodig hadden want nu is het dus wel gelukt. Ik moet ook zeggen dat ik inmiddels niet meer bezig was met hoe het zou zijn als ik zwanger zou zijn of als we een kind zouden hebben maar alleen nog maar met de eerste volgende stap...dat zwanger worden Nu mag ik verder kijken en dat volet nog erg onwerkelijk. Ben ook nog erg voorzichtig omdat ik nu 4 weken en 2 dagen zwanger ben. Vind het trouwens ook al wel lang klinken omdat je die eerste weken kado krijgt.

Lijkt me leuk om met jullie mee te leven. Het is wel heel bijzonder allemaal. Heb jullie verhalen nog niet gelezen maar dat ga ik binnenkort maar eens doen.
Hoi,

Ook ik meld mij aan. Ben 29 jaar en uitgerekend op 6 februari. Heb inmiddels al 2 echo's erop zitten, omdat ik sinds januari niet meer ongesteld ben geweest moest er een echo gedaan worden om te kijken hoever ik nu precies ben. Vandaag is het precies 6.5 week dat ik zwanger ben. Dinsdag weer een echo voor de hartaktie, dit was helaas gisteren nog niet te zien. Dus we zitten een weekje in spanning, hoop volgende week dinsdag een mooie hartaktie te zien.
Bluester: Wees welkom, wat goed zeg! Eindelijk na 8 jaar! Het blijft toch een wonder he! Spannend hoor! Hoeveel bevruchte eitjes hebben ze terug geplaatst? Doe voorzichtig aan, niets zwaars tillen enzo.

Colijntje:Ook jij van harte welkom, wanneer ben je uitgerekend, de eerste week van februari? Kun je zonder ongesteld te worden in verwachting raken? En dacht je aldoor niet ik ben in verwachting omdat je niet ongesteld werd?

Ik vind het menselijk lichaam maar raar. Dat van mij deed never wat ie moest doen. Tijden niet ongesteld maar wel zere borsten en misselijk terwijl er niets aan de hand was. Super irritant.

Maar goed, we zitten nu aan de andere kant. Het is super dat jullie (en wij) zwanger zijn!

Groetjes Floor
Hallo allemaal,

Ik ben Sjaanie en heb afgelopen maandag 2x een test gedaan (de ene was over datum, dus die geloofde ik niet..) maar toch echt een dikke vette plus..

Mag ik hier nog meeschrijven? Ik ben 25 jaar, 't wordt ons 1e kindje en ik ben volgens mijn eigen berekeningen rond 4 feb. uitgerekend (weet niet meer exact wanneer ik ongi was). Mijn huisarts is met vakantie, dus die kan ik pas vrijdag bellen om een 1e afspraak te maken... Spannend, weten jullie met hoe veel weken je dan een afspraak gaat maken, of moet ik direct al langskomen?

Groetjes,

Sjaanie
Alle nieuwe forumleden, wees welkom en gefeliciteerd met de zwangerschap!

Ik ben nu zelf ook 6,5 week zwanger, voel mij eigenlijk wel prima. Wel gespannen borsten, sinds gisteren is dit voor mijn gevoel nog erger geworden. En oh ja, ook wat last van hartkloppingen. Maar ik heb gelezen dat dit vrij normaal is.

Ik lees vaak hier dat het toch spannend is, om de eerste keer hartactie af te wachten. Misschien een domme vraag, maar is het niet vrij normaal dat je een hartactie hebt als je bijvoorbeeld geen grote bloedingen hebt gehad? Bloedingen kunnen toch duiden op een miskraam en als je dit niet hebt moet het toch wel goed zitten? Of zit ik hiernaast?

Nou, ik hoor het wel. Tot gauw weer,

Meike
Floortje, ik ben uitgerekend op 6 februari. Ben vorig jaar mei gestopt met de pil en sindsdien alleen 2x menstruatie gehad. Laatste was dus in januari, deed wel elke maand een zw test op advies van de huisarts. Je kunt zwanger raken ook als je niet ongesteld wordt, vond dit ook heel bijzonder. Mijn lichaam had echt 1 jaar nodig om te ontpillen.

Meike, van de hartaktie weet ik ook niet precies hoe het zit, verloskunde gaf aan dat ik over een week opnieuw echo moet doen want dan moet er zeker hartactie zijn bij 7,5 week, zoniet dan is het helaas een miskraam. Het wordt dus een lange week wachten op de uitslag.
gefeliciteerd allemaal! ik heb even stiekum meegelezen, ben nog niet zwanger, maar mag vrijdag test doen en hoop zooooooo dat ik zwanger ben!!! Ben wel supermisselijk, alleen vorige keren had ik ook al voor mn nod al hele zere borsten maar dat is nu nog niet zo. Ik heb al 2 kinderen (11 en 9 jaar) en in maart was ik opnieuw zwanger, maar bij de 12 weken echo bleek t hartje niet meer te kloppen, waarschijnlijk 1 of 2 dagen ervoor ermee gestopt. Dan stort je hele wereld in!!!! Je ziet 10 vingertjes en 10 teentjes maar t ligt zooooo stil..... En je voelt je nog zo zwanger, kotsmisselijk, moe enz. Gelukkig 2 dagen erna al gecuretteerd, precies 4 weken erna weer ongesteld en nu dus duimen dat ik positief mag testen!!!

Hoop dat jullie allemaal een goede zwangerschap hebben, tis en blijft zo byzonder!!

Hoop vrijdag met goed nieuws te komen!!
Jet73 spannend ik duim mee, hoop dat je vrijdag goed nieuws zult hebben.
Ik heb net een dokterasassistente van onze praktijk gesproken (kon het niet laten te wachten tot vr. ) en bij ons maken ze pas een afspraak met 12 weken. Ik ben toch wel benieuwd, weet ook niet precies wanneer ik 12 weken ben.. Ik ben voor het laatst ongi geweest vlak voor Q-day, 27 apr. geloof ik. Ik ga denk ik maar gewoon een afspraak maken voor 14 juli. Dan heb ik gewoon iets om een btje 'richtinggevoel' te hebben..

Verder heb ik ook geen bijzondere vreetbuien, kan alleen niet inschatten hoeveel trek ik heb.. Ohja, ineens drink ik heel veel melk, das wel weer apart.. Kan zo een liter per dag drinken (en eerst vond ik het niet lekker..). Verder heb ik wel (en dan vooral 's nachts) meer pijn in m'n onderbuik, hoort dit, of is er dan iets aan de hand?

Goh, Colijntje, spannend, zal idd wel een lange week worden.. Ik duim voor je! (en ook voor jou Jet!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven